Polska Izba Firm Szkoleniowych

EXECUTIVE COACHING- sesje coachingowe dla kadry zarządzającej

Szanowni Państwo,

zapraszamy do skorzystania z oferty Executive Coachingu realizowanego przez firmę szkoleniową Human  Skills.

Nawet bardzo doświadczeni liderzy od czasu do czasu znajdują się w takiej sytuacji, że potrzebują spojrzeć z dystansu na to, jak wypełniają swoje role zawodowe, społeczne i prywatne. Będąc w roli osoby zarządzającej mogą nie mieć możliwości przedyskutowania niektórych wyzwań z partnerami wewnątrz organizacji. Wówczas rola zewnętrznego coacha wydaje się być nieodzowna.

Coach może zachować naturalny dystans, który w połączeniu z doświadczeniem pozwala postawić trafną diagnozę i wspomagać wygenerowanie możliwych rozwiązań.

Coach pomaga zdefiniować najważniejsze cele rozwojowe, inspiruje do zmian, pomaga wygenerować adekwatne rozwiązania i wspiera ich wdrożenie. Indywidualny, osobisty kontakt zapewnia poufność poruszanych tematów i skuteczność działania.

Zazwyczaj liderzy są świadomi własnych potrzeb rozwojowych i potrafią je wyrazić przed rozpoczęciem projektu coachingowego. Potrzeby mogą dotyczyć zarówno osobistych kompetencji i doskonalenia własnego stylu przywództwa, jak i wsparcia w rozwiązaniu problemu organizacyjnego lub strategicznego.

SPOSÓB PROWADZENIA SESJI COACHINGOWYCH – EXECUTIVE COACHING DLA LIDERÓW I KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ

  1. Pierwsza sesja coachingowa (ok. 1,5 godz.) będzie służyła wzajemnemu zapoznaniu się oraz wspólnym uzgodnieniu/potwierdzeniu celów coachingu. W szczególności konsultant pozna specyfikę pracy lidera, cele organizacyjne oraz charakterystykę podległego zespołu/organizacji.
  2. W następnej kolejności (element opcjonalny) coach wystąpi w roli shadow, towarzysząc liderowi podczas całego dnia pracy, obserwując pracę i jego interakcje z pracownikami.  Istotny jest zatem wybór reprezentatywnego dnia pracy.
  3. Kolejne sesje coachingowe, o czasie trwania ok. 2 godz. każda, będą miały każdorazowo określone tematy przewodnie.
  4. Konsultant kieruje dyskusją w sposób zapewniający najlepszą skuteczność w osiąganiu celów spotkania:
    • w pierwszej kolejności – inspiruje lidera do konstruktywnego spojrzenia na obecną praktykę działania oraz do poszukiwania rozwiązań w oparciu o jego potencjał twórczy i doświadczenia zawodowe, głównym narzędziem jest zadawanie pytań (wymiar coachingowy);
    • w drugiej kolejności – udziela informacji zwrotnej o mocnych stronach i zagrożeniach w obecnej sytuacji (wymiar trenerski);
    • w trzeciej kolejności – wskazuje metody pracy, które sprawdziły się w podobnych okolicznościach biznesowych i są elementami dorobku w zakresie zarządzania (wymiar mentorski).
  5. Dyskusja jest prowadzona zawsze w oparciu o rzeczywiste sytuacje i wyzwania biznesowe, co ułatwia wdrażanie nowych narzędzi i umiejętności w pracy.
  6. Każda sesja kończy się wspólnym sformułowaniem planu działania wynikającego z przebiegu dyskusji.
  7. Dodatkowo będziemy definiować zadania „domowe” do wykonania w czasie pomiędzy spotkaniami; zadania mogą polegać na zastosowaniu określonej metody pracy, odpowiedzi na pytania lub przeczytaniu rekomendowanej literatury.
  8. Coach przygotowuje dla uczestnika pisemne sprawozdanie po każdej sesji.
  9. Spotkania odbywają się z częstotliwością 2 tygodni.
  10. W czasie pomiędzy sesjami coach jest dostępny pod telefonem komórkowym i e-mail.
  11. Po zakończeniu cyklu bezpośrednich sesji coachingowych, opisanych w p. a) – j), może zostać zorganizowany cykl  półgodzinnych telekonferencji lidera z coachem, których celem będzie monitorowanie realizacji uzgodnionego planu działań i zmian zachowań, oczekiwanych w wyniku procesu coachingowego.
  12. Szczegóły związane z przebiegiem i treścią sesji coachingowej podlegają zasadzie poufności pomiędzy coachem a coachowanym; korzystająca z coachingu może z własnej inicjatywy udzielić informacji o celach i przebiegu sesji innym osobom.
  13. Celem coachingu jest trwałe wdrożenie nowych nawyków i umiejętności, stąd projekt powinien być zaplanowany na kilka miesięcy.
  14. Osoba korzystająca z konsultacji może zrezygnować z projektu po pierwszej sesji bez podania przyczyny.
METODY PRACY PODCZAS SESJI COACHINGOWEJ:

  • miniwykład i dyskusja,
  • prezentacje multimedialne,
  • studia przypadków (case’y),
  • analiza sytuacji,
  • testy,
  • brainstorming session – poszukiwanie rozwiązań,
  • zadania do wykonania między sesjami.
Trener

Wojciech Zezula

Trener, Coach, Doradca i Inwestor

PROFIL TRENERA:

Konsultant z ponad 25-letnim doświadczeniem biznesowym. Ukończył Instytut Cybernetyki Technicznej Politechniki Wrocławskiej i początkowo pracował naukowo, następnie prowadził własne projekty informatyczne.

W latach dziewięćdziesiątych w IBM był odpowiedzialny za sprzedaż kompleksowych rozwiązań informatycznych dla przemysłu oraz kierowanie projektami wdrożeniowymi. Od 1997 jest aktywnym trenerem i konsultantem oraz menedżerem zarządzającym firmami doradczo-szkoleniowymi. Nawiązał współpracę z wieloma klientami korporacyjnymi, dla których realizował kompleksowe projekty szkoleniowe i coachingowe zorientowane na rozwój kompetencji ich kadr menedżerskich i handlowych. W latach 1997-2004 pełnił obowiązki dyrektora oraz członka zarządu Kalkstein Corporate Training, kierując pracą kilkunastu konsultantów i trenerów.

Od 2005 jest prezesem zarządu firmy doradczej Business Potential Discovery (BPD.pl), w której realizuje projekty wspierające menedżerów we wdrożeniu nowoczesnych metod zarządzania. W ramach usługi Interim Management pełnił w 2011 roku obowiązki dyrektora operacyjnego w spółce informatycznej notowanej na GPW. Jest doradcą w obszarach zarządzania strategicznego, zarządzania projektami i zespołami, sprzedaży, negocjacji i prezentacji.

Od 2013 roku na stałe współpracuje z Human Skills w roli trenera biznesu.

Pracuje jako wolontariusz kompetencji dla start-up’ów i studentów SGH.

SPECJALIZACJA W HUMAN SKILLS:

  • Zarządzanie zespołem wirtualnym (rozproszonym)
  • Komunikacja i współpraca w zespole projektowym
  • Przywództwo – warsztaty strategiczne
  • Warsztaty umiejętności menedżerskich
  • Ośrodek Oceny i Rozwoju

KWALIFIKACJE:

  • IBM Hundred Percent Club, IBM EMEA (dwukrotnie)
  • TACK Training International Certificates, London
  • Kalkstein Corporate Training Certificates, Warszawa
  • Insights Discovery Licensed Practitioner (2002-2020)
  • Ponad 1000 przeprowadzonych dni szkoleniowych
  • Ponad 500 przeprowadzonych sesji coachingowych
  • Autor gier szkoleniowych (sprzedaż B2B, współpraca w zespole i pomiędzy zespołami)
  • Autor kilkudziesięciu zwalidowanych ćwiczeń Metody AC/DC (w wersjach warsztatowych i zdigitalizowanych)
  • Wystąpienia na konferencjach HR (Konferencja Kadry, Stowarzyszenie Prezesi Wolontariusze 2011)

WYBRANI KLIENCI:

ABB, Agora, Ammono, ARCUS, AVNET (obecnie Tech Data), Applica, Atlas Copco, Bayer, Bipromet, BMM, CDN Partner, CERI, Controlling Systems, Datacom (obecnie Integrated Solutions, Orange Group), Dell, Deloitte, DSR, EJOT, Finder, FM Bank (obecnie NEST Bank), Fujitsu, Gamfi, Handelsbanken, Honda, IBM, IFS, Infor IT, Iron Mountain, IT Vision, IT.Integro, JAMAR, JADE (Atos Group), JiP Software, Klinger, Komplus, LST-NET, Metro, Microsoft, Mindbox, NCBR, NEUCA, Nokia, ORLEN, Passus, Philips, Polkomtel, Roche, Rockwell Automation, Rodenstock, Sage, Saint-Gobain, SiDLY, Sodexo, Sony, Start People (obecnie Randstad), TELZAS, Tomascon, TOPSIL, Volvo, WaPro (obecnie Asseco), XPLUS

Zobacz profil trenera...

ZGŁOSZENIA NA EXECUTIVE COACHING:

biuro@humanskills.pl
(22) 224 21 95, 96

Kontakt

Możesz wysłać nam wiadomość i odpowiemy na nią jak najszybciej.

Pytania, wątpliwości? Chętnie Ci pomożemy!

Naciśnij ENTER aby wysłać

Chcesz otrzymywać powiadomienia o rabatach na szkolenia, nowych produktach i usługach?

Zapisz się do newslettera!

Dbamy o Twoją prywatność