Polska Izba Firm Szkoleniowych

Emocjonalny employer branding czyli jak budować wizerunek marki pracodawcy

Po co i dlaczego warto budować wizerunek pracodawcy?  Czy jest to łatwy proces? Czy warto zajmować się employer brandingiem bez posiadania wiedzy eksperckiej?

  1. Aż 86 % polskich firm uważa, że posiadanie atrakcyjnej marki pracodawcy ułatwia przyciąganie talentów i uspójnia komunikację. (Raport Employer w Polsce 2017, HRM Institute.
  2. 71% polskich firm twierdzi, że posiadanie atrakcyjnej marki obniża koszty rekrutacji. (Raport Employer w Polsce 2017, HRM Institute.
  3. 19 % polskich firm wie, że nie znajduje właściwych kandydatów, ponieważ ich reputacja i wizerunek nie są wystarczająco atrakcyjne.

Employer branding warto aby skupiał się na pobudzaniu emocji – tym torem podążają najlepsze marki takie jak Apple czy Google, które z ogromnym sukcesem przyciągają klientów i kandydatów.

Pamiętaj, że klienci Twojej marki bywają najcenniejszym źródłem informacji o Twojej firmie. Tak samo Twoi pracownicy.

Employer Value Proposition (EVP) to unikalny zestaw ofert, skojarzeń, wartości, które najbardziej trafnie i pozytywnie oddziałują na klienta. Warto by EVP było atrakcyjne, prawdziwe, wiarygodne, wyraziste i unikalne. Powinno być ono obecne zarówno w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, jak i w działaniach przedsiębiorstwa, jego kulturze organizacyjnej.

Jeżeli masz wpływ na budowanie wizerunku Twojej marki pracodawcy to zastanów się:

  1. Jak aktualnie promuje się Twoja marka i jak chce się promować?
  2. Jaką historię kontaktu z Twoją marką, jej usługami i produktami mają Twoi klienci, pracownicy i kandydaci?
  3. Jak aktualnie oceniasz jakość obsługi klienta w Twoje firmie i co warto udoskonalić?
  4. Jak możesz wyróżnić się na tle innych marek?
  5. Jakimi wartościami kieruje się Twoja marka?
  6. Czym Twoja firma różni się od konkurencji?
  7. Co chcesz i możesz pokazać odnośnie historii i życia Twojej firmy?
  8. Jak możesz sprawić aby Twoi klienci, pracownicy i potencjalni kandydaci polubili Twoją markę?
  9. Jak możesz zbudować emocjonalną więź z potencjalnymi kandydatami?
  10. Jak możesz budować zaufanie do Twojej marki – jej usług i jak produktów?
  11. Jakie możesz i chcesz stworzyć wydarzenia dla Twoich klientów, pracowników i kandydatów?
  12. Jak zbudujesz unikalny storytelling dla Twojej marki?

Aktualne trendy w zakresie budowania maki pracodawcy to:

  1. Employer branding pełni funkcję strategiczną w firmie, to nie jest wymysł marketingowy.
  2. Jeżeli Twoja firma nie będzie miała określonej strategii komunikacji marki, to employer branding będzie drogi i nieczytelny dla kandydatów.
  3. Każdy lider w Twojej firmie jest odpowiedzialny za employer branding. Za jego jakość i spójność w każdym dziale.
  4. Ważna jest zawartość tego co Twoja firma chce komunikować. Warto zainwestować w storytelling oraz social media by komunikować się wprost w kandydatami.
  5. Duże znaczenie ma to co się dzieje wewnątrz Twojej firmy – skup się też na wewnętrznym employer brandingu.
  6. Koncentruj się na budowaniu społeczności.

Dowiedź się więcej na szkoleniu jak zadbać o wizerunek Twojej firmy: EMPLOYER BRANDING

Zastanów się również czy chcesz poznać jak robić skuteczny STORYTELLING.

Artykuł zawiera treści pochodzące z przewodnika po super markach pracodawców w Polsce EB Book 2018 (dodatek Forbes). „Emocjonalny employer branding”

Zapraszamy do kontaktu,

Zespół Human Skills

Recommended Posts
Kontakt

Możesz wysłać nam wiadomość i odpowiemy na nią jak najszybciej.

Pytania, wątpliwości? Chętnie Ci pomożemy!

Naciśnij ENTER aby wysłać

Chcesz otrzymywać powiadomienia o rabatach na szkolenia, nowych produktach i usługach?

Zapisz się do newslettera!

Dbamy o Twoją prywatność