Polska Izba Firm Szkoleniowych

Windykacje handlowe dla przedstawicieli handlowych

jak asertywnie i skutecznie odzyskać należności, nie tracąc przy tym klienta

Wiele firm ma problem z odzyskiwaniem pieniędzy za sprzedany towar, lub wykonaną usługę. Trudno nam się o nie upomnieć, a gdy już to robimy kosztuje to nas bardzo dużo na poziomie emocji. Czasem konsekwencją takiego zdarzenia jest zakończenie współpracy pomimo, że chcielibyśmy ją kontynuować. Żadna firma nie powinna pozwolić sobie na utratę Klienta. Dzięki profesjonalnej windykacji firma może wyprzedzić konkurencję, a przede wszystkim zadbać o stabilizację i rozwój przedsiębiorstwa.

do ustalenia

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Technikach komunikacyjnych z zakresu negocjacji.
  • Minimalizacji negatywnych skutków rozmów windykacyjnych dla zachowania dobrej relacji i dalszych kontaktów sprzedażowych.
  • Sposobach radzenia sobie z „grami” i wymówkami klientów – dłużników.
  • Technikach radzenia sobie z emocjami podczas trudnych rozmów windykacyjnych.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Radzenia sobie z trudnymi sytuacjami związanymi z kontaktem z dłużnikami.
  • Asertywnej rozmowy.
  • Utrzymywania klientów.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Negocjacjami, komunikacją interpersonalną.
  • Asertywnością.
  • Budowaniem relacji z klientami.

Adresaci Szkolenia

  • Pracownicy działów handlowych, którzy m.in. odpowiadają za budowę umowy i windykację.
  • Menadżerowie działów handlowych pragnących poszerzyć swoją wiedzę z windykacji.
  • Pracownicy wewnętrznych działów windykacji.
  • Pracownicy działów księgowości i działów finansowych.
  • Właściciele przedsiębiorstw.
  • Osoby chcące pozyskać nowe umiejętności.

Cena Zawiera

  1. Szkolenie realizowane w samym centrum Warszawy.
  2. Materiały szkoleniowe oraz pakiet konferencyjny – notes, długopis, teczka.
  3. Przerwy kawowe (sok, woda, ciasto, owoce).
  4. Dwudaniowy obiad.
  5. Certyfikat – zaświadczenie o odbyciu szkolenia.
  6. Możliwość odbycia konsultacji on-line z trenerem z zakresu tematu szkolenia, przez miesiąc od dnia szkolenia.

Zgłoszenie kolejnej osoby z jednej firmy daje upust:

  1. 5% za zgłoszenie drugiej osoby;
  2. 10% za zgłoszenie trzeciej osoby;
  3. 15% za zgłoszenie czwartej osoby;
  4. w przypadku zgłoszenia większej ilości osób Klient otrzymuje dedykowaną ofertę cenową.

Rabaty nie łączą się z innymi promocjami.

Program Szkolenia

WINDYKACJE HANDLOWE. Jak asertywnie i skutecznie odzyskać należności, nie tracąc przy tym klienta.

PRZYKŁADOWY PROGRAM

DZIEŃ I

09:30 – 10:00 Rozpoczęcie szkolenia. Omówienie celów szkolenia oraz potrzeb uczestników.

10:00 – 11:45 Moduł I. Wprowadzenie do windykacji handlowych.

  • Psychologiczne aspekty zadłużenia.
  • Rodzaje dłużników.
  • Wpływ profilu osobowości na skłonność wpadania w zadłużenie.

11:45 – 12:00 Przerwa

12:00 – 13:00 Moduł II. Proces negocjacji windykacyjnych.

  • Cel windykacji handlowych okiem różnych perspektyw.
  • Kluczowe etapy prowadzenia windykacji handlowych.

13:00 – 13:40 Przerwa obiadowa

13:40 – 15:00  Moduł III. Przygotowanie do rozmowy z dłużnikiem.

  • Przygotowanie merytoryczne do windykacji handlowych.
  • Przygotowanie formalne do windykacji handlowych.

15:00 – 15:15 Przerwa

15:15 – 16:15 Moduł IV. Skuteczna komunikacja z dłużnikiem.

  • Wybór drogi kontaktu z dłużnikiem: telefonicznie, mailowo, listownie, osobiście.
  • Zasady rozmów z dłużnikiem w windykacjach handlowych.

16:15 – 16:30 Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.

 

DZIEŃ II

09:00 – 09:10    Rozpoczęcie szkolenia.

09:10 – 10:30  Moduł V. Mechanizmy powstawania gier dłużników.

10:30 – 10:45    Przerwa

10:45 – 12:30    Moduł VI. Diagnoza gier i wymówek – najczęściej spotykane gry dłużników.

  • „na czas”
  • „na biedę”
  • „na reklamacje”
  • „inni mi nie płacą”
  • „amnezja”

12:30 – 13:10 Przerwa obiadowa

13:10 – 14:30     Moduł VII. Stosowanie presji i sankcji.

  • Sankcje we współpracy.
  • Sankcje psychologiczne.

Moduł VIII. Asertywność w windykacjach handlowych.

  • Zdarta płyta.
  • Stawianie granic.

14:30 – 14:45    Przerwa

14:45 – 15:30   Moduł IX. Zawieranie skutecznej ugody.

  • Egzekwowanie ustaleń.

15:45 – 16:00    Podsumowanie i zakończenie szkolenia.

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Trener
Marek Naumiuk

Marek Naumiuk

Certyfikowany Menedżer Zarządzania Zmianą (TUV NORD)/Trener/Praktyk biznesu/ Ekspert z zakresu zarządzania zmianą w organizacji, negocjacji, budowania zespołów, sprzedaży, obsługi klienta, prowadzenia rekrutacji, komunikacji, przywództwa, windykacji, coachingu. Współtworzył jedenz pierwszych systemów elektronicznego wsparcia sprzedaży (Sales Force Automation) oraz nadzorował wdrożenie od strony użytkownika. Certyfikowany Menedżer Zarządzania Zmianą (TUV NORD). Wybrani Klienci:PZU, Alior Bank, NFZ, Poczta Polska, Służba Celna, Kraft Foods, Żywiec Zdrój, PKN Orlen, Ceramika Paradyż, Swedwood, Vobis, Ochnik, Marks & Spencer, i inne.

Zobacz profil trenera...

Chcesz dowiedzieć się jak rozwijać wybraną przez Ciebie kompetencję?

Zapisz się na szkolenie


Opinie o szkoleniu

Powyższe szkolenie z zakresu windykacji handlowych trener Marek Naumiuk miał przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm i instytucji jak: Gredan Sp. z o.o., Transportowy Dozór Techniczny, PSA Finance, Orlen Petrotank, Kronospan, Medivet, Komplex-Torus, Kancelaria DANTONS, BRE Leasing, SKOK Kopernik, Konsorcjum ELMEGA, Kabis, Italcolor.

 

Kontakt

Możesz wysłać nam wiadomość i odpowiemy na nią jak najszybciej.

Pytania, wątpliwości? Chętnie Ci pomożemy!

Naciśnij ENTER aby wysłać

Chcesz otrzymywać powiadomienia o rabatach na szkolenia, nowych produktach i usługach?

Zapisz się do newslettera!

Dbamy o Twoją prywatność