Polska Izba Firm Szkoleniowych

Efektywne zarządzanie pracą wirtualnych zespołów

jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym

Nowoczesne narzędzia komunikacji pozwalają współpracować ze sobą ludziom z całego świata. W przypadku, gdy pracę można wykonywać zdalnie, nie ma więc konieczności codziennego spotykania się w biurze. Zarządzanie pracą zespołów rozproszonych może jednak stanowić dla menedżera pewne wyzwanie. Praca takich zespołów daje wymierne korzyści, ale generuje również zagrożenia.

Korzyści związane z pracą zespołów rozproszonych:

  • Zmniejszenie kosztów związanych z organizacją biura.
  • Dostęp do specjalistów, którzy nie mogą być relokowani.
  • Poszerzone możliwości rynkowe, dzięki dostępowi do lokalnych rynków (przedstawiciele lokalni).
  • Wyższa wydajność, możliwość funkcjonowania w trybie ciągłym, 24 godzinnym.

Zagrożenia związane z pracą zespołów rozproszonych:

  • Problemy komunikacyjne – wideokonferencje to jednak nie to samo co realne spotkanie czy zebranie, ma swoje ograniczenia.
  • Związane ze stylem kierowania i przywództwa – delegowanie, monitorowanie i informacje zwrotne wymagają bardziej elastycznego podejścia.
  • Związane z oceną kompetencji i motywacji pracowników – kierownik zespołu rozproszonego ma mniej możliwości obserwacji zachowań pracowników.

Świadomość problemów związanych z wirtualną współpracą wsparta odpowiednim przygotowaniem pomoże zawczasu im przeciwdziałać i znacząco podnieść przy tym efektywność zespołu. Zapisz się na nasze szkolenie i naucz się w pełni wykorzystywać potencjał specjalistów z różnych części Polski czy całego świata, których skupić może projekt Twojej firmy!

1436,50 zł

Cena netto (+VAT) od osoby.

Zwolnienie z VAT – jeżeli szkolenie będzie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych.

  • Realizujemy szkolenia otwarte w grupie od 4 do 14 osób.
  • Szkolenie realizujemy również w formie szkolenia zamkniętego oraz w formie coachingu.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Metodach przeciwdziałania zagrożeniom związanym z pracą zespołu rozproszonego.
  • Sposobach na podnoszenie efektywności pracy zespołów wirtualnych.
  • Sposobach zwiększenia satysfakcji z wykonywanej pracy w zespole rozproszonym, mimo izolacji od współpracowników.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Przewodzenia wirtualnymi zespołami poprzez budowanie zaufania i partnerstwa.
  • Zniwelowania bariery w pracy rozproszonej.
  • Podnoszenia efektywności pracy zespołów wirtualnych.
  • Doboru adekwatnych metod i narzędzi zarządzania oraz komunikacji w zespołach rozproszonych.
  • Zwiększenie satysfakcji z wykonywanej pracy, mimo izolacji od współpracowników.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Zarządzaniem zespołem.
  • Komunikacją interpersonalną i budowaniem relacji.

Adresaci Szkolenia

  • Osoby związane z pracą w wirtualnych zespołach.
  • Osoby, które dołączają do pracy w wirtualnym zespole.
  • Szefowie oraz menedżerowie zespołów rozproszonych.
  • Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji menedżerskich.

Cena Zawiera

  1. Szkolenie realizowane w samym centrum Warszawy.
  2. Materiały szkoleniowe oraz pakiet konferencyjny – notes, długopis, teczka.
  3. Przerwy kawowe (sok, woda, ciasto, owoce).
  4. Dwudaniowy obiad z renomowanej restauracji Stara Kamienica.
  5. Certyfikat – zaświadczenie o odbyciu szkolenia.
  6. Możliwość odbycia konsultacji on-line z trenerem z zakresu tematu szkolenia, przez miesiąc od dnia szkolenia.

Zgłoszenie kolejnej osoby z jednej firmy daje upust:

  1. 5% za zgłoszenie drugiej osoby;
  2. 10% za zgłoszenie trzeciej osoby;
  3. 15% za zgłoszenie czwartej osoby;
  4. w przypadku zgłoszenia większej ilości osób Klient otrzymuje dedykowaną ofertę cenową.

Rabaty nie łączą się z innymi promocjami.

Program Szkolenia

EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PRACĄ WIRTUALNYCH ZESPOŁÓW. jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym.

DZIEŃ I

9:30 – 10:00 Rozpoczęcie szkolenia, omówienie celów oraz potrzeb uczestników.

10:00 – 11:30 WPROWADZENIE

  • Cele do realizacji.
  • Zakres merytoryczny.
  • Organizacja warsztatu.
  • Oczekiwania uczestników warsztatu.

MODUŁ I. WIRTUALNY ZESPÓŁ W DZIAŁANIU

  • Zespół versus grupa pracowników – co decyduje o tym, że mówimy o zespole?
  • Wirtualny zespół versus wirtualna grupa raportująca do jednego szefa.
  • Przykłady wirtualnych zespołów.
  • Wstępna definicja wirtualnego zespołu, którego jestem członkiem i liderem.
  • Identyfikacja kryteriów decydujących wyborze metod pracy dla wirtualnych zespołów.
  • Rodzaje zespołów wirtualnych.
  • Rodzaje barier przy współpracy: fizyczne (ograniczony kontakt osobisty), kulturowe (dotychczasowa rutyna pracy), psychologiczne, inne.
  • Korzyści i czynniki ryzyka w pracy opartej na strukturze wirtualnej.

11:30 – 11:45 Przerwa

11:45 – 13:00 MODUŁ II. BUDOWANIE MOSTÓW POMIĘDZY RÓŻNYMI KULTURAMI

  • Zarządzanie poprzez cele versus zarządzanie poprzez zadania.
  • Różnice kulturowe – bariera, którą należy zarządzać?
  • Radzenie sobie z kulturami innych społeczności.
  • Samoocena świadomości pracy wewnątrz różnokulturowych grup.
  • Wykorzystanie różnorodnej kultury w budowaniu skuteczności zespołowej
  • Studium przypadku – od czego zacząć? Osobiste przesłanie lidera na inaugurację pracy wirtualnego zespołu.

13: 00 – 13:40 Przerwa na obiad

13:40 – 16:20 MODUŁ III. BUDOWANIE ZAUFANIA NA ODLEGŁOŚĆ

  • Studium przypadku: Problematyczny email.
  • Dobre praktyki dla budowania zaufania.
  • Jak zmniejszenie izolacji buduje zaufanie?
  • Świętowanie sukcesu mimo odległości.

                       MODUŁ IV. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA WEWNĄTRZ ZESPOŁU – metody pracy

  • Proces zdalnej komunikacji.
  • Słuchanie – klucz do sukcesu.
  • Zadawanie pytań.
  • Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej).
  • Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej).
  • Metoda Stop-Start-Kontynuuj.

16:20 – 16:30 Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.

 

DZIEŃ II

09:00 – 11:00 MODUŁ V. NARZĘDZIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI WEWNĄTRZ ZESPOŁU 

  • Studium przypadku – dzień z życia szefa wirtualnego zespołu.
  • Telefon jako podstawowe narzędzie komunikacji.
    • Efektywne używanie telefonu.
    • Dobre praktyki rozmów telefonicznych.
    • Efektywne telekonferencje.
    • Komunikatory w praktyce.
    • Rozmowy video.
  • Email
    • Do czego służy email?
    • Standardy użycia w wirtualnym zespole.
  • Telekonferencje internetowe
    • Skype, Live Meeting, podobne technologie.
    • Biała tablica, zdalny pulpit w komunikacji.
    • Wykorzystanie technologii informatycznych do budowania relacji personalnych.

11:00 – 11:15 Przerwa

11:15 – 13:00 MODUŁ VI. ZEBRANIA WIRTUALNEGO ZESPOŁU

  • Efektywne i nieefektywne zebrania.
  • Wirtualne zebranie – agenda, zasady i role uczestników.
  • Jak omawiać wyniki biznesowe.
  • Dobre praktyki prowadzenia wirtualnych spotkań.
  • Elementy integrujące zespół.
  • Symulacja zebrania wirtualnego zespołu.

MODUŁ VII. PRZYWÓDZTWO W WIRTUALNYM ZESPOLE

  • Niezbędne umiejętności dla prowadzenia wirtualnego zespołu.
  • Model 7 kluczowych ról do wypełnienia oraz samoocena powiązanych z nimi kompetencji (na podstawie: Distance Manager Effectiveness Assessment wg. K. Fisher, M. Fisher):
    • Lider (leader).
    • Katalizator rezultatów (results catalyst).
    • Moderator (facilitator).
    • Przełamywacz przeszkód (barrier breaker).
    • Strateg biznesowy (business strategist).
    • Wzór do naśladowania (living example).
  • Motywowanie członków wirtualnych zespołów.

13:00 – 13:40 Przerwa na obiad

13:40 – 15:45 MODUŁ VIII. DODATKOWE ELEMENTY ORGANIZACJI PRACY WIRTUALNEGO ZESPOŁU

  • Karta Zespołu (Virtual Team Charter)
  • Macierz odpowiedzialności i uprawnień członków zespołu
  • Reguły pracy i współpracy – wytyczne operacyjne
  • Narzędzia do pracy i współpracy oraz dobre praktyki ich wykorzystania

15:45 – 16:00 Podsumowanie szkolenia. Sesja pytań i odpowiedzi. Test wiedzy (na życzenie).

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Trener:

Wojciech Zezula

Wojciech Zezula

Trener, Coach, Doradca i Inwestor

PROFIL TRENERA:

Konsultant z ponad 25-letnim doświadczeniem biznesowym. Ukończył Instytut Cybernetyki Technicznej Politechniki Wrocławskiej i początkowo pracował naukowo, następnie prowadził własne projekty informatyczne.

W latach dziewięćdziesiątych w IBM był odpowiedzialny za sprzedaż kompleksowych rozwiązań informatycznych dla przemysłu oraz kierowanie projektami wdrożeniowymi. Od 1997 jest aktywnym trenerem i konsultantem oraz menedżerem zarządzającym firmami doradczo-szkoleniowymi. Nawiązał współpracę z wieloma klientami korporacyjnymi, dla których realizował kompleksowe projekty szkoleniowe i coachingowe zorientowane na rozwój kompetencji ich kadr menedżerskich i handlowych. W latach 1997-2004 pełnił obowiązki dyrektora oraz członka zarządu Kalkstein Corporate Training, kierując pracą kilkunastu konsultantów i trenerów.

Od 2005 jest prezesem zarządu firmy doradczej Business Potential Discovery (BPD.pl), w której realizuje projekty wspierające menedżerów we wdrożeniu nowoczesnych metod zarządzania. W ramach usługi Interim Management pełnił w 2011 roku obowiązki dyrektora operacyjnego w spółce informatycznej notowanej na GPW. Jest doradcą w obszarach zarządzania strategicznego, zarządzania projektami i zespołami, sprzedaży, negocjacji i prezentacji.

Od 2013 roku na stałe współpracuje z Human Skills w roli trenera biznesu.

Pracuje jako wolontariusz kompetencji dla start-up’ów i studentów SGH.

SPECJALIZACJA W HUMAN SKILLS:

  • Zarządzanie zespołem wirtualnym (rozproszonym)
  • Komunikacja i współpraca w zespole projektowym
  • Przywództwo – warsztaty strategiczne
  • Warsztaty umiejętności menedżerskich
  • Ośrodek Oceny i Rozwoju

KWALIFIKACJE:

  • IBM Hundred Percent Club, IBM EMEA (dwukrotnie)
  • TACK Training International Certificates, London
  • Kalkstein Corporate Training Certificates, Warszawa
  • Insights Discovery Licensed Practitioner (2002-2020)
  • Ponad 1000 przeprowadzonych dni szkoleniowych
  • Ponad 500 przeprowadzonych sesji coachingowych
  • Autor gier szkoleniowych (sprzedaż B2B, współpraca w zespole i pomiędzy zespołami)
  • Autor kilkudziesięciu zwalidowanych ćwiczeń Metody AC/DC (w wersjach warsztatowych i zdigitalizowanych)
  • Wystąpienia na konferencjach HR (Konferencja Kadry, Stowarzyszenie Prezesi Wolontariusze 2011)

WYBRANI KLIENCI:

ABB, Agora, Ammono, ARCUS, AVNET (obecnie Tech Data), Applica, Atlas Copco, Bayer, Bipromet, BMM, CDN Partner, CERI, Controlling Systems, Datacom (obecnie Integrated Solutions, Orange Group), Dell, Deloitte, DSR, EJOT, Finder, FM Bank (obecnie NEST Bank), Fujitsu, Gamfi, Handelsbanken, Honda, IBM, IFS, Infor IT, Iron Mountain, IT Vision, IT.Integro, JAMAR, JADE (Atos Group), JiP Software, Klinger, Komplus, LST-NET, Metro, Microsoft, Mindbox, NCBR, NEUCA, Nokia, ORLEN, Passus, Philips, Polkomtel, Roche, Rockwell Automation, Rodenstock, Sage, Saint-Gobain, SiDLY, Sodexo, Sony, Start People (obecnie Randstad), TELZAS, Tomascon, TOPSIL, Volvo, WaPro (obecnie Asseco), XPLUS

Zobacz profil trenera...

Chcesz dowiedzieć się jak rozwijać wybraną przez Ciebie kompetencję?

Zapisz się na szkolenie


Polecane szkolenia:

Opinie o szkoleniu

Wybrani Klienci, dla których trener zrealizował szkolenia i coachingi z zakresu rozwoju kompetencji menedżerskich: Agora, Air Products, Ambra, Ammono, ARCUS, AVNET (Tech Data), Bank Serwis, C+N, CDN Partner, CERI, Coca Cola Services, Controlling Systems, Datacom Software (Astrafox), Deloitte, DSR, FM Bank (obecnie NEST Bank), Handelsbanken, Havi, Honda, I&B Consulting (MS POS Poland), Infor.PL, INTERIA.PL, Internet Media Services, IT.Integro., JADE (ATOS, Bull Group), JAMAR, JCommerce, JiP Software, KOMPLUS, LST-NET, METRO Group Asset Management, Nokia, ORLEN Laboratorium, OTIS, Passus, Philips, Reckitt Benckiser, Response, Sage, Saint-Gobain, SONY, Start People (obecnie Randstad), TOPSIL, Valeo, Wrigley i inni.

 

Kontakt

Możesz wysłać nam wiadomość i odpowiemy na nią jak najszybciej.

Pytania, wątpliwości? Chętnie Ci pomożemy!

Naciśnij ENTER aby wysłać

Chcesz otrzymywać powiadomienia o rabatach na szkolenia, nowych produktach i usługach?

Zapisz się do newslettera!

Dbamy o Twoją prywatność