Polska Izba Firm Szkoleniowych

Techniki wywierania wpływu

jak stosować etyczną perswazję oraz bronić się przed manipulacjami
„Umiejętność postępowania z ludźmi jest takim samym towarem handlowym jak cukier czy kawa. I zapłacę za tę umiejętność więcej niż za jakąkolwiek inna pod słońcem.”

 John D. Rockefeller

Umiejętność stosowania technik wywierania wpływu i perswazji to duże źródło sukcesu, zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Każdy z nas zna ludzi, którzy są niezwykle przekonujący podczas stosowania różnych technik wywierania wpływu i perswazji. Nie ważne w jakiej sytuacji się znajdą, umieją sprawić, by inni zgadzali się z nimi, popierali ich pomysły i postępowali tak jak tego chcą.  Często wygląda to tak jakby osiągali to bez żadnego wysiłku. Prawdopodobnie jest to wynikiem tego, że rozwinęli zręczność w stosowaniu różnych technik wywierania wpływu i perswazji. To oznacza, ze można tę sztukę poznać i przyswoić.

Zapraszamy do uczestniczenia w szkoleniu z zakresu skutecznych technik wywierania wpływu i perswazji.

1280 zł

netto (+VAT) od osoby

Zwolnienie z VAT – jeżeli szkolenie będzie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych.

  • Realizujemy szkolenia otwarte w grupie od 4 do 14 osób.
  • Poniższe szkolenie realizujemy również w formie szkolenia zamkniętego oraz w formie konsultacji.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Zasadach etycznego wywierania wpływu i perswazji.
  • Sposobach budowania zaufania i sympatii (m.in. za pomocą technik odzwierciedlania i prowadzenia).
  • Własnych zasobach wspierających i ograniczających w odniesieniu do perswazji.
  • Prawach i technikach wywierania wpływu (m.in. prawo niedostępności, dowodu społecznego).
  • Komunikacji werbalnej i niewerbalnej w procesie perswazji.
  • Zasadach kodowania wiadomości perswazyjnych (m.in. predyktaty, hipnotyczne wzory językowe, typy komunikacyjne wg DISC).
  • Metodach przeciwdziałania manipulacji.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Doboru odpowiednich technik perswazyjnych – najbardziej efektywnych w kontekście sytuacji, osoby.
  • Używania odpowiednich struktur językowych.
  • Obrony przed manipulacją ze strony otoczenia.
  • Efektywnej sztuki argumentacji.
  • Budowania atmosfery zaufania.
  • Wyznaczania celów i priorytetów.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Perswazją, wywieraniem wpływu w komunikacji ustnej i pisemnej.
  • Zorientowaniem na cele.
  • Negocjacjami.
  • Sprzedażą, obsługą klienta, reklamacjami.

Adresaci Szkolenia

  • Menedżerowie, kierownicy.
  • Osoby pracujące w sprzedaży, w obsłudze klienta, w zakupach itp., które na co dzień muszą negocjować z klientami warunki współpracy.
  • Osoby pracujące na stanowiskach związanych z bezpośrednim kontaktem z klientem.
  • Osoby narażone na manipulacje i perswazje ze strony otoczenia.
  • Osoby nastawione na rozwój własnych umiejętności.

Cena Zawiera

  1. Szkolenie realizowane w samym centrum Warszawy.
  2. Materiały szkoleniowe oraz pakiet konferencyjny – notes, długopis, teczka.
  3. Przerwy kawowe (sok, woda, ciasto, owoce).
  4. Dwudaniowy obiad.
  5. Certyfikat – zaświadczenie o odbyciu szkolenia.
  6. Możliwość odbycia konsultacji on-line z trenerem z zakresu tematu szkolenia, przez miesiąc od dnia szkolenia.

Zgłoszenie kolejnej osoby z jednej firmy daje upust:

  1. 5% za zgłoszenie drugiej osoby;
  2. 10% za zgłoszenie trzeciej osoby;
  3. 15% za zgłoszenie czwartej osoby;
  4. w przypadku zgłoszenia większej ilości osób Klient otrzymuje dedykowaną ofertę cenową.

Rabaty nie łączą się z innymi promocjami.

Program Szkolenia

TECHNIKI WYWIERANIA WPŁYWU. Jak stosować etyczną perswazję oraz bronić się przed manipulacjami.

DZIEŃ I

09:30 – 10:00 Rozpoczęcie szkolenia, kontrakt, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników z zakresu technik wywierania wpływu i perswazji.

10:00 – 11:00 Moduł I. Wprowadzenie do zagadnienia perswazji.

  • Etyka w perswazji.
  • Wpływanie a własne interesy.
  • Zachowania, które się nie opłacają.

Moduł II.  Powody wywierania wpływu.

  • Co się dzieje gdy nie mamy wpływu.
  • Po co chcemy wywierać wpływ.
  • Strefy wpływu.

 Moduł  III. Założenia technik wywierania wpływu i perswazji.

  • Nie ma porażek, są tylko informacje zwrotne.
  • Za każdym zachowaniem jest pozytywna intencja.
  • Mapa to nie terytorium.
  • Za właściwy odbiór komunikatu odpowiada nadawca.
  • Zawsze manipulujesz i jesteś manipulowany.
  • WIN-WIN.

11:00-11:15 Przerwa

11:15 – 13:00 Moduł IV. Perswazja a pewność siebie.

  • Zwierzęce instynkty.
  • Audyt asertywności.

MODUŁ V. Planowanie perswazji.

  • Określanie swoich celów w perswazji.
  • Wykorzystanie modelu OBT – myślenie ukierunkowane na cel.

13:00 – 13:50 Przerwa na obiad

13:50 – 16:00 Moduł VI. Prawa perswazji.

  • Prawo kontrastu.
  • Prawo sympatii.
  • Prawo wzajemności.
  • Prawo autorytetu.
  • Prawo niedostępności.
  • Prawo dowodu społecznego.
  • Prawo konsekwencji.
  • Prawo aureoli.

16:00 – 16:30  Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.

 

DZIEŃ II

09:00 – 09:30 Rozpoczęcie szkolenia, omówienie wniosków z pierwszego dnia.

10:00 – 11:00 Moduł I. Komunikacja werbalna.

  • Potęga pytań.
  • Magiczne słowa.
  • Presja czasu.
  • Techniki podnoszące wiarygodność.
  • Pomost w przyszłość.
  • Hipnotyczne wzory językowe.

Moduł II. Komunikacja niewerbalna.

  • Znaczenie komunikacji niewerbalnej.
  • Przestrzeń międzyludzka.
  • (Ukryte) emocje.

Moduł III. Budowanie zaufania i sympatii.

  • Pacing czyli odzwierciedlanie.
  • Leading czyli prowadzenie.

11:00-11:15 Przerwa

11:15 – 13:00 Moduł IV. Kodowanie wartości.

  • Typy komunikacyjne wg DiSC.
  • Systemy reprezentacji – predyktaty.

13:00 – 13:50 Przerwa na obiad

13:50 – 15:30 Moduł V. Pokonywanie obiekcji.

  • Rekomendacje efektywnych działań.

15:30 – 16:00  Podsumowanie szkolenia, sporządzenie indywidualnych planów rozwoju.

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Trener:
Marek Naumiuk

Marek Naumiuk

Certyfikowany Menedżer Zarządzania Zmianą (TUV NORD)/Trener/Praktyk biznesu/ Ekspert z zakresu zarządzania zmianą w organizacji, negocjacji, budowania zespołów, sprzedaży, obsługi klienta, prowadzenia rekrutacji, komunikacji, przywództwa, windykacji, coachingu. Współtworzył jedenz pierwszych systemów elektronicznego wsparcia sprzedaży (Sales Force Automation) oraz nadzorował wdrożenie od strony użytkownika. Certyfikowany Menedżer Zarządzania Zmianą (TUV NORD). Wybrani Klienci:PZU, Alior Bank, NFZ, Poczta Polska, Służba Celna, Kraft Foods, Żywiec Zdrój, PKN Orlen, Ceramika Paradyż, Swedwood, Vobis, Ochnik, Marks & Spencer, i inne.

Zobacz profil trenera...

Chcesz dowiedzieć się jak rozwijać wybraną przez Ciebie kompetencję?

Zapisz się na szkolenie


Opinie o szkoleniu

Powyższe szkolenie firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm i instytucji jak: Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Foxberg Sp. z o.o, Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A., Centrum Nauki Kopernik, Urząd Statystyczny w Warszawie; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;

"Bardzo konkretne wskazówki i dobrze przekazana wiedza. Dużo praktycznych ćwiczeń, które pomogły uporządkować wiedzę. Szkolenie dobrze przeprowadzone pod względem merytorycznym oraz organizacyjnym. Precyzyjne omówienie modelu OBT- zapamiętam na długo i będę stosować. Dzięki temu szkoleniu zwiększę efektywność swojej pracy. Świeże spojrzenie na znane tematy i różne możliwości wykorzystania tej wiedzy w praktyce. Szkolenie naprawdę nie było nudne, chciało się słuchać i aktywnie w nim uczestniczyć;-). Techniki wywierania wpływu, typy osobowości, sposoby efektywnej rozmowy. Informacje o ukrytej perswazji."

Kontakt

Możesz wysłać nam wiadomość i odpowiemy na nią jak najszybciej.

Pytania, wątpliwości? Chętnie Ci pomożemy!

Naciśnij ENTER aby wysłać

Chcesz otrzymywać powiadomienia o rabatach na szkolenia, nowych produktach i usługach?

Zapisz się do newslettera!

Dbamy o Twoją prywatność