Polska Izba Firm Szkoleniowych

Etykieta i savoir-vivre

jak budować wizerunek profesjonalisty i uniknąć "faux pas"

Budowanie wizerunku to długofalowy proces. Musimy pamiętać, że na nasz wizerunek oraz na nasze relacje międzyludzkie zarówno w sferze prywatnej, jak i biznesowej, wpływa wiele czynników. Wśród nich znajduje się etykieta oraz savoir-vivre.
Pod pojęciem „savoir-vivre” rozumiemy zasady dobrego wychowania. To wiedza o tym, jak należy się zachowywać podczas kolacji biznesowej, a jak podczas rodzinnego spotkania. To reguły dotyczące zachowania wobec poszczególnych osób (przełożonych, partnerów biznesowych, klientów, współpracowników, teściów, osób starszych, itp.). Ważne jest nie tylko to, jak się zachowujemy i czy przestrzegamy określonych reguł. Na etykietę składa się również dopasowany do okoliczności strój oraz makijaż, gestykulacja, ton głosu, postawa ciała czy nawet uśmiech. Wszystkie te elementy budują nasz wizerunek i pozwalają odnaleźć się w każdej sytuacji.
Opanowanie reguł savoir-vivre na każdej płaszczyźnie życia nie jest łatwym zadaniem. O ile w życiu prywatnym jesteśmy w stanie sami wyczuć, jakie zachowania będą w dobrym tonie, o tyle w życiu zawodowym można się pogubić i nieświadomie popełnić faux pas. Jest prosty sposób, by tego uniknąć – szkolenie prowadzone przez trenerów z Human Skills.

590 zł netto*

 

*Cena promocyjna obowiązuje do 30.06.2019r.

Cena stała: 690 zł netto od osoby

Zwolnienie z VAT – jeżeli szkolenie będzie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych.

  • Realizujemy szkolenia otwarte w grupie od 4 do 14 osób.
  • Poniższe szkolenie realizujemy również w formie szkolenia zamkniętego oraz w formie konsultacji.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Kulturze osobistej, manierach obowiązujących w świecie biznesu i nie tylko.
  • Sposobach niwelowania faux pas.
  • Specyfice obsługi klientów międzynarodowych, w tym komunikacji międzykulturowej.
  • Zasadach biznesowej elegancji i biznesowej etykietyBusiness Protocol.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Wykazywania swobodnej, a zarazem profesjonalnej postawy w sytuacjach biznesowych.
  • Komunikacji interpersonalnej z zachowaniem dobrych manier.
  • Kreowania wizerunku profesjonalisty.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Autoprezentacją.
  • Budowaniem relacji biznesowych.

Adresaci Szkolenia

  • Osoby zainteresowane poszerzaniem wiedzy z zakresu savoir-vivre.
  • Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.

Cena Zawiera

  1. Szkolenie realizowane w samym centrum Warszawy.
  2. Materiały szkoleniowe oraz pakiet konferencyjny – notes, długopis, teczka.
  3. Przerwy kawowe (sok, woda, ciasto, owoce).
  4. Dwudaniowy obiad.
  5. Certyfikat – zaświadczenie o odbyciu szkolenia.
  6. Możliwość odbycia konsultacji on-line z trenerem z zakresu tematu szkolenia, przez miesiąc od dnia szkolenia.

Zgłoszenie kolejnej osoby z jednej firmy daje upust:

  1. 5% za zgłoszenie drugiej osoby;
  2. 10% za zgłoszenie trzeciej osoby;
  3. 15% za zgłoszenie czwartej osoby;
  4. w przypadku zgłoszenia większej ilości osób Klient otrzymuje dedykowaną ofertę cenową.

Rabaty nie łączą się z innymi promocjami.

 

Dofinansowanie

Uzyskaj dofinansowanie na uczestnictwo w szkoleniu:

 

  • Baza Usług Rozwojowych (BUR)

Skorzystaj z dofinansowania na szkolenie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki na szkolenia –  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR.

 

  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

Program Szkolenia

ETYKIETA  I SAVOIR – VIVRE. Jak budować wizerunek profesjonalisty i uniknąć „faux pas”.

09:30 – 09:45: Rozpoczęcie, omówienie celów szkolenia oraz potrzeb uczestników.

09:45 – 10:30 Moduł I. ETYKIETA I SAVOIR-VIVRE – PODSTAWY

  • Kanony budowania wizerunku profesjonalisty.
  • Punktualność – umiejętność zarządzania sobą w czasie.
  • Powitanie oraz pożegnanie w sytuacjach biznesowych zgodnie z zasadą precedencji czyli kiedy ważniejszy jest szef a kiedy ważniejszy klient firmy.
  • Sposób zwracania się, właściwe tytułowanie.
  • Zasady podawania dłoni, ukłonów, pocałunków i pozdrowień.

10:30 – 10:45 Przerwa

10:45 – 12:30 Moduł II. WIZERUNEK

  • Biznesowy kanon ubioru i wyglądu.
  • Właściwa postawa i sposób poruszania się (siadanie i wstawanie, sposób stania i chodzenia).
  • Business Dress Code– Business Casual, czyli savoir-vivre w ubiorze oraz Smart Casual, czyli jak pogodzić elegancję z wygodą.
  • Znaczenie dodatków w stroju.
  • Podkreślanie atutów i ukrywanie niedoskonałości w tworzeniu własnego wizerunku.
  • Zasady wyboru stroju i makijażu w zależności od pory dnia i okoliczności.
  • Faux pas w ubiorze – przegląd najczęstszych potknięć dotyczących komponowania stroju, wyboru fasonu oraz dodatków.

12:30 – 13:10 Przerwa obiadowa

13:10 – 14:45 Moduł III. ZACHOWANIA

  • Zasady wymiany wizytówek.
  • Zachowanie i postawa w trakcie rozmowy (właściwa gestykulacja, mimika, spojrzenie).
  • Zasady zachowania w zależności od miejsca spotkania (praca, wyjazd służbowy, konferencja, teatr, ulica, sklep, wakacje itp.).
  • Odpowiedni dobór tematyki.
  • Sztuka prowadzenia rozmów telefonicznych i korespondencji elektronicznej.
  • Grzecznościowe zachowanie w samochodzie (zajęcie odpowiedniego miejsca, rozliczenie za podróż itp.).
  • Grzecznościowe zachowania w windzie, na korytarzu

14:45 – 15:00 Przerwa

15:00 –  16:00 Moduł IV. SPOTKANIA

  • Wręczanie kart wizytowych i zaproszeń.
  • Prezentacja uczestników spotkania.
  • Sztuka podejmowania gości.
  • Zasady obowiązujące podczas spotkań biznesowych.
  • Wymogi etykiety przy organizowaniu przyjęć.
  • Business dining, stołowa etykieta.
  • Alkohole (gatunki, wybór, sposób podawania, wznoszenie toastów).
  • Prezenty: wybór odpowiedniego i sposób wręczania partnerowi biznesowemu.
  • Faux pas – sztuka unikania uchybień towarzyskich i sposoby niwelowania faux pas.

16:00 – 16:30 Podsumowanie i wypracowanie osobistej check listy.

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Trenerzy dedykowani do prowadzenia szkolenia z zakresu etykiety i savoir-vivre:
Elżbieta Ułasiewicz

Elżbieta Ułasiewicz

Trener biznesu, ekspert savoir-vivre i dress code, Specjalista ds. Public Relations

 

Wykształcenie Trenera:

Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa, Wydział Zarządzania i Marketingu

Akademia Leona Koźmińskiego, Public Relations w praktyce

Doświadczenie Trenera:

Jako doradca i ekspert savoir-vivre i etykiety udziela się w programach telewizyjnych i radiowych,  mi.in.: Dzień dobry TVN, Pytanie na śniadanie, Radio Zet, Radio Bajka.

Autorka artykułów o savoir-vivre w czasopismach, mi.in.: dla Sekretarza – cykl artykułów poświęconych budowaniu wizerunku biznesowego wśród urzędników wyższego szczebla w Urzędach i Samorządach; Gastromania – Savoir vivre w restauracji; e-biurowce – Moda w pracy, czyli biurowy Dress Code; Dziecko w Warszawie.

Na swojej zawodowej drodze obejmowała wiele stanowisk: Marketing Managera, Managera Komunikacji Marketingowej i PR, gdzie była odpowiedzialna za tworzenie i realizację strategii marketingowych, przygotowywanie kosztorysów i budżetów reklamowych, współpracę z agencjami reklamowymi w zakresie koordynacji i nadzoru nad projektami reklamowymi i marketingowymi, jak również organizację i nadzór nad szkoleniami, eventami oraz  targami.

Specjalizacje Trenera:

Konsultuje wizerunek biznesowy prezesów, członków zarządów, dyrektorów, kierowników działów.

Prowadzi warsztaty szkoleniowe z zakresu kreowania wizerunku, dress codu, etykiety, zasad protokołu dyplomatycznego, wystąpień publicznych, autoprezentacji, obsługi klienta sklepu odzieżowego etc.

Szkoli również z zakres public relations.

Z prawdziwą pasją prowadzi zajęcia dobrych manier dla dzieci – „Młoda Dama/Młody Dżentelmen”.

Styl pracy Trenera:

Warsztaty szkoleniowe prowadzi według własnych autorskich programów. Skupia się na praktycznym przekazie wiedzy. Uczestnicy jej szkoleń cenią jej styl pracy za energię podczas prowadzania zajęć i budowanie przyjaznej atmoferty.

Wybrani Klienci Trenera:

INEA, International Paper Kwidzyń Sp. z o.o., Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o., ING Bank Śląski, Raiffeisen Bank, AIG Bank, MultiMac, Sysmex, DB Schenker Rail Coaltran, Benefit  Systems, CEMS, Solberg, ROI Consulting, Volvo Auto Polska, Monnari S.A., Biuro reklamy TVP, FFiL Śnieżka, Nestle (Gerber), Urząd Miasta Legionowo, Urząd Lotnictwa Cywilnego,  PARP, Agencja Restrukturyzacji I Modernizacji Rolnictwa,  Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach, Stowarzyszenie KUBUŚ, Gimnazjum nr 150 w Warszawie, Ognisko Pracy Pozaszkolnej Żoliborz, Salon Fryzjerski Tomasz Zimny, Instytut Pamięci Narodowej.

 

Referencje Trenera udostępniamy na życzenie.

Zobacz profil trenera...
Renata Wrona

Renata Wrona

Managerka z 20 letnim doświadczeniem. Posiada wieloletnie korporacyjne doświadczenie w Public Relations i Marketingu, w budowania wizerunku firmy i marki osobistej. Na swojej zawodowej drodze obejmowała wiele stanowisk: Marketing Managera, Managera Komunikacji Marketingowej i Managera Public Relations oraz Właścicielki Agencji Public Relations. Prowadziła wykłady z Public Relations dla Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i Wyższej Szkole Handlu i Prawa w lata 2008-2010. obecnie na Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy.

Autorka książek z zakresu sukcesu, rozwoju i relacji w życiu kobiety: „Szczęśliwa kobieta – rozwój, kariera, miłość” oraz „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek” oraz wielu artykułów z zakresu budowania marki, komunikacji interpersonalnej oraz Public Relations.

Prowadzi szkolenia z doskonalenia kompetencji osobistych, interpersonalnych i menedżerskich takich jak: komunikacja interpersonalna, wpływ naszych myśli na naszą przyszłość, zwiększenie pewności siebie, asertywność, motywowanie siebie i innych, kreowanie wizerunku firmy i produktu/usługi, autoprezentacja, wystąpienia publiczne, wystąpienia przed kamerą, public relations, relacje z mediami, budowanie marki osobistej, savoir vivre w biznesie, redagowanie pism, artykułów i informacji prasowych, profesjonalny sekretariat, wyznaczanie celów coaching w rozwoju kobiety, szczęśliwa kobieta, rozwój, kariera, miłość, zarządzanie emocjami i radzenie sobie ze stresem i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej i etyki w biznesie.

Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje realizując projekty szkoleniowe oraz w pracy indywidualnej w zakresie coachingu zgodnie ze standardami International Coach Federation.

Jako trenerka i coach prowadzi wiele szkoleń, warsztatów i sesji indywidualnych life & business coachingowych, w tym specjalnie dedykowanych dla kobiet, wzmacniających i rozwijających ich potencjał osobisty. Dzięki jej sesjom klienci osiągają spełnienie w życiu zawodowym i szczęście w życiu osobistym.

SPECJALIZACJA W HUMAN SKILLS:

  • Autoprezentacja i wystąpienia publiczne,
  • Public relations i relacje z mediami,
  • Kreowanie wizerunku firmy, produktu/usługi, marki osobistej,
  • Komunikacja interpersonalna,
  • Savoir vivre i netykieta w biznesie,
  • Profesjonalny sekretariat,
  • Asertywność,
  • Motywowanie siebie do zmiany, wyznaczanie celów,
  • Szkolenia i coaching dla kobiet,
  • Zarządzanie emocjami i radzenie sobie ze stresem.

KWALIFIKACJE:

Wyższa Szkoła Handlu i Prawa – Wydział Zarządzanie i Marketing,
Uniwersytet Warszawski – Studia Podyplomowe – Specjalista Public Relations,
Collegium Civitas – Studia Podyplomowe – Trener/Coach,
Centrum Life Coachingu – tytuł Coach,
Certyfikat International Coach Federation.

WYBRANI KLIENCI:

Zakłady Farmaceutyczne Polpharma, NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Delphi Poland S.A., CEMEX Polska; DANWOOD S.A.; HORTEX Holding S.A.; BONDUELLE Polska Sp. z o.o.; MAXON, Dolcan; Prestige PM Sp. z o.o.; EGB Firma Doradczo-Konsultingowa; Grupa PRK & ADS; Fundacja VERBA; Areszt Śledczy w Warszawie; Podlaskie Centrum Coachingu; Matplaneta; Instytut GEBO; Stowarzyszenie Kongres Kobiet; Den Hartogh Polska Sp. z o.o., Ministerstwo Środowiska, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Sitel Polska Sp. z o.o. i inni.

Zobacz profil trenera...
Dorota Szcześniak - Kosiorek

Dorota Szcześniak-Kosiorek

Trener wizerunku i etykiety

 

Wykształcenie Trenera:
Absolwentka Zarządzania i Marketingu na Politechnice Warszawskiej oraz Studiów Podyplomowych „Public Relations – Skuteczne kreowanie wize­runku”.
Ukończyła liczne specjalistyczne kursy z zakresu Train The Trainer, kreowania wizerunku osób, protokołu dyplomatycznego i etykiety, w tym cykl praktycznych warsztatów w Akademii Stylu i Etykiety w Warszawie oraz na Uniwersytecie Warszawskim.

Doświadczenie Trenera:
Posiada ponad kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w biznesie m.in. w branży farmaceutycznej, gdzie zdobyła praktyczne doświadczenie w komunikacji biznesowej, budowaniu i utrzymywaniu długofalowych relacji z klientami, sprzedaży i negocjacjach. Pracowała jako Kierownik Działu Sprzedaży i Marketingu w firmie MC Laser oraz Przedstawiciel Medyczny w Orion Corporation.
Prelegentka na konferencjach i kongresach branżowych.
Jako ekspert jest zapraszana do programów telewizyjnych (m.in. TVN, TV Biznes, Polsat) oraz radiowych (m.in. Polskie Radio PR1, Trójka, Euro Radio, Radio dla Ciebie, Eska Rock).
Współpracuje z prasą i portalami internetowymi, pisząc artykuły na temat wizerunku i etykiety (m.in. Polska The Times, Uroda, Olivia, portfel.pl, portaldlasekretarek.pl, wp.pl, onet.pl).
Wykłada również w Warszawskiej Akademii Wizerunku oraz Wyższej Szkole Infrastruktury i Zarządzania.

Specjalizacje Trenera:
Od kilku lat prowadzi szkolenia z zakresu etykiety w biznesie, sztuki dyplomacji, obsługi klienta, savoir-vivre’u, etykiety ubioru, dress code’u, autoprezentacji, budowaniu własnej marki oraz doradza w zakresie wizerunku uwzględniając kolorystyczny typ urody, sylwetkę, osobowość oraz pozycję zawodową i branżę uczestników.
Ekspert z zakresu etykiety biznesu, profesjonalnego wizerunku, biznesowej komunikacji oraz autoprezentacji. Doradca wizerunku, wykładowca.

Styl pracy Trenera:
Ceniona za indywidualnie podejście, profesjonalizm, wyczucie, empatię, delikatność w przekazywaniu feedbacku oraz dostosowywanie indywidualnych wskazówek wizerunkowych do typu urody i sylwetki, osobowości, pozycji zawodowej, branży i charakteru pracy.

Wybrani Klienci Trenera:
PKO BP S.A., PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, BZ WBK AIB Asset Management, PwC Polska, Kraft Food Polska, Philip Morris Polska, Gaspol S.A., Danone, Grupa Żywiec S.A, 3M Poland, Raben Polska, Samsung Elektronics Polska, Orange, DHL Express, Indesit Company Polska, PKF Audyt, Kimball Electronics Poland, Iglotex, ZPBE- Energopomiar, PKP, Polwax, NeoMedia, Teradata Polska, Yes Biżuteria, Amplico Services, Ressinex, Poczta Polska, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Instytut Pamięci Narodowej, Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej etc.
Referencje Trenera udostępniamy na życzenie.

Zobacz profil trenera...

Chcesz dowiedzieć się jak rozwijać wybraną przez Ciebie kompetencję?

Zapisz się na szkolenie


Opinie o szkoleniu

Szkolenie z zakresu Etykieta i savoir-vivre firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla pracowników takich firm jak:  Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej; Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa; Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.; Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku; Ministerstwo Sportu i Turystyki; Ministerstwo Spraw Wewnętrznych; Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa; Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach; Ministerstwo Skarbu Państwa; Narodowe Centrum Badań i Rozwoju; Kwidzyńskie Centrum Kultury; Instytut Pamięci Narodowej; Urząd Lotnictwa Cywilnego; Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach; Impreska Com Kamil Ułanowicz; Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o; TEZET S.A.; ING Bank Śląski S.A.; Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.; Zamek Sp. j.; Gemalto. Sp. z o.o.; Savoy; INEA S.A.; International Paper - Kwidzyń Sp. z o.o.; Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o; ; Siemens Sp. z o.o.; NUTRICIA Polska Sp. z o.o.; Pfizer Polska Sp. z o.o.; Delphi Poland S.A; Immofinanze, Sitel Polska Sp. z o.o., Politechnika Warszawska, Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

 

„Praktyczne wskazówki dotyczące elegancji oraz ocena zachowań. Nauczyłam się odpowiednio dobierać szkło do alkoholu oraz  postępować z wizytówkami w trakcie biznesowego spotkania. Wiem jaka jest postawa dżentelmeńska w kwestii równouprawnienia. Ważne było:jak usadzać gości w aucie, podczas kolacji służbowej, jak zachować się przy stole, kwestie związane z ubiorem, organizacja spotkań, przyjmowanie klienta międzynarodowego."

Kontakt

Możesz wysłać nam wiadomość i odpowiemy na nią jak najszybciej.

Pytania, wątpliwości? Chętnie Ci pomożemy!

Naciśnij ENTER aby wysłać

Chcesz otrzymywać powiadomienia o rabatach na szkolenia, nowych produktach i usługach?

Zapisz się do newslettera!

Dbamy o Twoją prywatność