Polska Izba Firm Szkoleniowych

Profesjonalny wizerunek asystentki

Na co warto uważać?

Profesjonalny wizerunek asystentki

Pierwsze wrażenie w biznesie jest kluczowe, to wiedzą już niemal wszyscy. Liczne badania pokazują, że w blisko 90% za sukces transakcji biznesowych odpowiada dobre pierwsze wrażenie. Pierwsze wrażenie wywiera się tylko raz. Te kilkanaście sekund może wpłynąć na ocenę naszej osoby. Jednak konsekwencje tej chwili mogą zaważyć na wielu dalszych relacjach. Każdego, kto odwiedza firmę, wita recepcjonistka i asystentka, a ich wygląd i zachowanie to jeden z ważniejszych aspektów kreowania wizerunku firmy.

Po czym można rozpoznać kulturalnego człowieka? Większość z nas od razu powie, że po ubraniu. Tak, ubiór to ważny element, który rzuca się w oczy, ale zaraz za nim widzimy ruch ciała, mimikę, sposób bycia, wysławiania się, uśmiechu, zachowania – wszystko to mówi nam o tym, kim jesteśmy. To dobre wychowanie czyni z nas kulturalnych ludzi, budzących sympatię i szacunek. Wszystko to zawiera się w savoir vivre. Na podstawie komunikatów werbalnych i niewerbalnych, wyrabiamy sobie bowiem opinię na temat drugiej osoby. Nie zawsze ocena drugiej osoby podyktowana jest racjonalnymi argumentami.

Jednym z pierwszych wrażeń, które odnoszą osoby wchodzące do biura firmy, jest wygląd i zachowanie personelu. Oprócz wystroju recepcji i biura, to także asystentka tworzą to słynne „pierwsze wrażenie”. Ważna jest nie tylko jakość i estetyka stroju ale również zachowanie kanonów savoir vivre, podkreślenie profesjonalizmu. Sposób, w jaki się zachowujemy wskazuje na poziom kultury, a tym samym bezpośrednio wpływa na jakość stosunków międzyludzkich.

Niezależnie od stroju służbowego zawsze należy wyglądać schludnie. Stosowne, czyste ubranie i buty, zadbane włosy i dłonie, punktualność i dbałość o czystość w miejscu pracy, to podstawa.

Wiele elementów etykiety biznesu pochodzi wprost z etykiety towarzyskiej. Stosowanie się do kodeksu zachowania, nie tylko ułatwia codzienną pracę, ale ma ścisłe przełożenie na karierę i zarobki. Właściwy styl i dobre maniery są czynnikiem wpływającym na karierę. To one spowodują lepsze relacje ze współpracownikami, z podwładnymi i z przełożonymi. W biznesie savoir vivre jest na równi ważny jak wiedza i umiejętności.

Etykieta biznesu to zasady, które podpowiadają jak z klasą prowadzić rozmowy biznesowe i zachować się podczas ważnych spotkań, ale również sposób by profesjonalnie reprezentować siebie i swoją firmę, również podczas tych mniej oficjalnych okazji. Postawienie na naukę kreowania profesjonalnego wizerunku i etykiety w biznesie jest jedną z lepszych inwestycji pracownika, który wkracza w życie biznesowe. Znajomość zasad etykiety biznesu jest dziś niezbędna dla każdego managera, jest istotna w utrzymywaniu poprawnych relacji z klientami, partnerami i współpracownikami. Obowiązuje nie tylko na spotkaniach, ale także podczas rozmów telefonicznych i wymiany korespondencji zarówno tradycyjnej jak i elektronicznej.

Autorka: Trener Human Skills Renata Wrona

Autorka książek z zakresu sukcesu, rozwoju i relacji w życiu kobiety: „Szczęśliwa kobieta – rozwój, kariera, miłość” oraz  „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek” oraz wielu artykułów z zakresu budowania marki, komunikacji interpersonalnej oraz Public Relations.

W firmie Human Skills prowadzi szkolenia z zakresu kreowania wizerunku, umiejętności miękkich oraz specjalistycznych.

Dowiedź się więcej na szkoleniu: ASYSTENTKA / SEKRETARKA– profesjonalny wizerunek, efektywność zawodowa, współpraca z klientami i przełożonym

Recommended Posts
Kontakt

Możesz wysłać nam wiadomość i odpowiemy na nią jak najszybciej.

Pytania, wątpliwości? Chętnie Ci pomożemy!

Naciśnij ENTER aby wysłać

Chcesz otrzymywać powiadomienia o rabatach na szkolenia, nowych produktach i usługach?

Zapisz się do newslettera!

Dbamy o Twoją prywatność