Polska Izba Firm Szkoleniowych

Zadbaj o siebie

profilaktycznie przeciwdziałaj silnemu stresowi

Nie zawsze świadomie dbamy o nasze zdrowie i nasze potrzeby. Stres dotyka nas każdego dnia. Bardzo ważne jest aby dbać o właściwą profilaktykę i zarządzać własną energią. Zarządzanie stresem to bardzo ważny aspekt naszego życia. Podczas szkolenia jakie prowadzimy dla naszych klientów z zakresu zarządzania stresem i emocjami czy też dbania o osobisty wellness, przekazujemy wachlarz wybranych narzędzi.

Zapraszamy do zapoznania się z uniwersalnym zasadami dbania o dobrą kondycję naszej psychiki i naszego organizmu.

Wstęp do technik zarządzania stresem.

  1. Zastanów się co tak naprawdę chcesz zrobić ze swoim życiem zawodowo. Określ swoją ścieżkę kariery, zweryfikuj posiadane kompetencje i talenty. Negatywny stres i napięcie często wynika z tego, że w życiu nie robimy tego co lubimy ale to co nam się przytrafiło.
  2. Naucz się gospodarować swoim czasem – stwórz plan dnia albo nawet tygodnia, spisz rzeczy, które musisz załatwić – zastanów się, co musisz zrobić w pierwszej kolejności, a co może jeszcze zaczekać, zorganizuj sobie odpowiednie warunki pracy.
  3. Bądź bardziej asertywny – naucz się mówić „NIE”, używając komunikatu „Ja.” Pamiętaj o zachowaniu szacunku dla Twojego rozmówcy, ale przede wszystkim do siebie.
  4. Nie bierz zbyt wiele na siebie – stawiaj sobie realistyczne cele, ustal, co chciałbyś osiągnąć i w jakim czasie, sporządź konkretny plan działania, ale bądź przy tym wyrozumiały dla siebie, znajdź czas na pracę, ale i na rozrywkę.
  5. Zaakceptuj fakt, że nie możesz być we wszystkim najlepszy – po prostu zaakceptuj siebie takiego, jakim jesteś, nikt nie jest doskonały (choć doskonalenie się jest jak najbardziej wskazane), każdy popełnia błędy – bądź dla siebie tolerancyjny i świętuj nawet te najmniejsze sukcesy.
  6. Patrz z optymizmem w przyszłość – oczekuj najlepszego, nawet jeżeli spotka Cię rozczarowanie, to przynajmniej czas przed nim przeżyjesz bez stresu, a co za tym idzie – będziesz zdrowszy i szczęśliwszy.
  7. Odpoczywaj – zawsze staraj się znaleźć chwilę dla siebie, zatrzymaj się, zrelaksuj, odpręż po ciężkim dniu.
  8. Zadbaj o swój sen – wysypiaj się, sen to Twój największy sojusznik w walce z negatywnym stresem – sen zwiększa produktywność, podwyższa koncentrację, poprawia nastrój, a dodatkowo wzmacnia system odpornościowy.
  9. Unikaj używek – często pogłębiają stres, wzmacniają lęk.
  10. Stosuj zdrową dietę – odpowiednia dieta wzmocni organizm, uspokoi nerwy i uodporni Cię na stres – wzbogać ją o witaminy, produkty białkowe, węglowodany, świeże owoce i warzywa, orzechy, czekoladę (ale gorzką! – jest bogata w magnez), zioła, produkty zbożowe, pij także dużo wody mineralnej, niegazowanej (oczyszcza organizm).
  11. Uprawiaj sport – zredukuj niepotrzebne napięcie poprzez ruch.
  12. Dużo się śmiej – śmiech jest mistrzem w eliminowaniu napięcia, rozluźnia mięśnie, rozjaśnia buzię, przywraca wiarę i ożywia nadzieję na lepsze jutro.
  13. Rozładuj nagromadzony stres poprzez kontakt z naturą – pobądź sam ze sobą, wsłuchaj się w odgłosy natury, nasyć oczy pięknymi widokami, pooddychaj świeżym powietrzem – w ten sposób poprawisz sobie nastrój, zredukujesz napięcie.
  14. Zrób coś, co sprawia Ci przyjemność – idź na spacer z psem, posłuchaj ulubionej muzyki, przeczytaj ciekawą książkę lub artykuł, przygotuj sobie odprężającą kąpiel – możliwości jest niezliczona ilość.
  15. Zadbaj o najważniejsze dla Ciebie relacje z bliskimi Tobie osobami. Mniej skupiaj się na dobrach materialnych a bardziej budowaniu zdrowych i silnych związków czy też przyjaźni.

To tylko początek inspiracji jak można zacząć dbać o siebie. Wiele z tych punktów nie są odkrywcze. Zdarza się, że szukamy tzw. „magicznej różki”, która spowoduje, że lepiej będziemy sobie radzili z codziennością. W tym wpisie sugerujemy zająć się na początek profilaktyką, To tańsze podejście niż gdy przychodzi moment, gdy musimy zająć się efektami nagromadzonego dystresu (stres negatywny).

Zajmij się sobą. Jesteś najważniejszą osobą w Twoim świecie.

Z przyjemnością będziemy Cię gościć na naszych szkoleniach z technik zarządzania stresem i emocjami. Może wolisz popracować indywidualnie i wolisz sesje coachingową? Napisz do nas. Z przyjemnością podpowiemy Ci co możemy dla Ciebie zrobić w ramach lepszego zarządzania swoim życiem zawodowym i prywatnym.

Pozdrawiam serdecznie, Iwona Firmanty

Trener, psycholog, socjolog, coach

iwonafirmanty@humanskills.pl

 

Recommended Posts
Kontakt

Możesz wysłać nam wiadomość i odpowiemy na nią jak najszybciej.

Pytania, wątpliwości? Chętnie Ci pomożemy!

Naciśnij ENTER aby wysłać

Chcesz otrzymywać powiadomienia o rabatach na szkolenia, nowych produktach i usługach?

Zapisz się do newslettera!

Dbamy o Twoją prywatność