Marketing i sprzedaż- jak nie ścierać się między sobą, a zabiegać o serce Klienta? Obejrzyj nagranie z webinaru.
Obejrzyj nagranie z bezpłatnego webinaru „Marketing i sprzedaż- jak nie ścierać się między sobą, a zabiegać o serce Klienta?”, który poprowadziła Strateżka Marketingowa Dolores Greń.
Marketing jest zbyt ważny, by zostawić go tylko działowi marketingu.
David Packard
Marketerem w firmie, odpowiedzialnym za jej wizerunek, jest każdy pracownik.
81% szefów firm postrzega marketing jako kluczowy czynnik wzrostu i rozwoju organizacji. Jednocześnie 70% z nich nie wierzy, że zajmuje on w firmie właściwe miejsce i odgrywa w niej odpowiednią rolę. Wciąż sprzedaż gra pierwsze skrzypce, gdyż przypisuje się jej bezpośrednią odpowiedzialność za wyniki, to często ona odpowiada także za relacje z klientami. Marketing zaś traktuje się jako ozdobę firmy oraz odpowiedzialność za stronę www, social media itp.
W 2024 r. takie podejście rodzi wiele zagrożeń zewnętrznych i wewnętrznych.
Z jednej strony to niewykorzystane szanse docierania do klienta i ekspansji na rynku. A z drugiej strony konflikty wewnętrzne – pojawia się przepychanie w ważności działań, rozbieżność celów. Efekty mogą być opłakane.
Połowa pieniędzy wydanych na marketing jest wyrzucana w błoto. Problem w tym, że nie wiem, która połowa.
John Wanamaker
Raport Next& Co z 2022 r. prezentuje zatrważające dane. Najwięksi reklamodawcy – Google, Facebook, LinkedIn podsumowali, że w zaledwie jednym kwartale aż 134 mln dolarów zostały zmarnowane wskutek nieudanych kampanii reklamowych. Mówi się o tym, że nawet 40% budżetów marketingowych bywa „przepalonych”. To ogromna strata dla firm. Tym gorzej, jeśli wpada się w tę pułapkę nieświadomie.
Dlaczego tak się dzieje?
Jeden z komentatorów wspomnianego raportu przyznał bez ogródek:
„Uważam, że jednym z powodów przepalania pieniędzy jest brak kooperacji pomiędzy poszczególnymi działami w firmie, jak i konkurencją z branży. Zamiast się integrować, dzielić wiedzą i stawiać na współpracę, chowamy swoje know-how. W następstwie czego tracimy czas i pieniądze na odkrywanie dokładnie tego samego.”
Jak walczyć z rynkiem, a nie ze sobą? Tego dowiesz się z nagrania z naszą Ekspertką. Video znajduje się na dole tej strony.
Początek Nowego Roku to dobry moment, aby przyjrzeć się swoim działom sprzedaży i marketingu. Wszak to czas wyznaczania nowych celów, budżetów, zatrudniania. Rynek się zmienia – konkurencja nie śpi, konsument jest wymagający. Dlatego, jak nigdy dotąd niezbędne jest, by działać efektywnie i wypracować model synergii działań marketingowo-sprzedażowych.
Podczas webinaru odpowiadamy na poniższe pytania:
- Kto jest „właścicielem” Klienta w firmie, marketing czy sprzedaż?
- Jak rozpoznać zagrożenia konfliktowe między marketingiem a sprzedażą, dokonamy diagnozy „mikrocelów silosowych”
- Lejek marketingowo-sprzedażowy – model idealny, który wszystko zmienia i porządkuje. Poznamy ścieżkę Klienta i odpowiedzialności za poszczególne etapy.
- Jak rozpocząć ustanawianie wspólnych celów strategicznych marketingowo-handlowych? Poznasz 2 wskaźniki, które Ci w tym pomogą.
- Jak stworzyć tzw. „revenue team” odpowiedzialny za wzrost wartości klienta, bo przecież nadrzędnym celem jest dodawać wartości Klientowi i… firmie.
Dla kogo jest to video?
- Dla top Managementu, Kadry Managerskiej pragnącej zaimplementować synergię działań marketingowo-handlowych, wzmocnić i wykorzystać rolę marketingu w organizacji. Szczególnie, gdy konkurencja wykazuje przewagę w działaniach digitalowych.
- Dla Ekspertów HR mierzących się z nieporozumieniami wewnątrz organizacji na linii marketing-sprzedaż, zmagających się z silosowym podejściem.
- Dla Szefów Sprzedaży, Dyrektorów Handlowych, Eksportu w potrzebie określenia wspólnego języka z marketingiem, aby skuteczniej walczyć o Klienta z konkurencją.
- Dla Szefów Marketingu, Brand Marketing Managerów doświadczających konfliktu o Kilenta z działem sprzedaży, odpowiedzialnych głównie za komunikację, social media, a nie o projektowanie ścieżki Klienta.
Obejrzyj nagranie o marketingu i sprzedaży. Przekonaj się, że wspólne zabieganie o „serce” Klienta jest możliwe i niezwykle skuteczne!
Sprawdź, co o wydarzeniu mówią jego Uczestnicy:
Webinar z tematyki Marketing i Sprzedaż. Świetnie poprowadzone spotkanie z rzeczowo przedstawioną wiedzą popartą przykładami z doświadczenia wykładowcy. Polecam.
JOANNA
Polecam – uczestniczyłam w webinarze na temat Marketingu i Sprzedaży, bardzo konkretna wiedza 🙂
MARTA
Brałem udział w Webinarze o Marketingu i Sprzedaży. Świetna Pani prowadząca, wszystko wyjaśnione łatwym oraz prostym językiem, gdzie było to poparte badaniami na dany temat. Polecam dla każdego, kto zastanawia się nad dołączeniem lub zakupem danego szkolenia 😃
KACPER
Bardzo ciekawe szkolenia z pogranicza marketingu i handlu – zdecydowanie polecamy! Świetna merytoryka i ogromne doświadczenie + realne przykłady 🙂
SILCARE COSMETICS PRIVATE LABEL B2B OEM
Super prowadząca 😃 Pani Dolores, serdecznie polecam i czekam na kolejne.
ANIA
Duża dawka skompresowanej wiedzy przekazana w przystępny sposób.
ANNA
Ciekawe, konstruktywne, nabyłam cenną wiedzę.
AGNIESZKA
Webinar świetnie wykonany. Pierwszy mój webinar w którym uczestniczyłem, obawiałem się nudów, a treści były bardzo ciekawe. Super.
DAWID
Bardzo interesujące i wciągające.
EMILIA
Było bardzo interesująco, dowiedziałem się wielu nowych rzeczy.
ALIAKSANDR
Wysoka ocena – skumulowana wiedza, przekazana w przystępny, ciekawy, angażujący sposób.
KRZYSZTOF
Bardzo merytoryczny Webinar, Pani Dolores ma ogrom wiedzy i chce się nią dzielić.
SYLWIA
Świetna pigułka merytoryczna.
RADEK
Cele i Korzyści
Bezpłatny Webinar „Marketing i sprzedaż- jak nie ścierać się między sobą, a zabiegać o serce Klienta?”. Poznaj korzyści z obejrzenia nagrania tego wydarzenia!
Zyskasz:
- Świadomość nieuchronnych zmian jakie zachodzą w Kliencie – czy to jeszcze czas spotkań handlowych 1:1, czy też edukacji z Google?
- Zrozumienie nowoczesnego, synergicznego podejścia do marketingu i sprzedaży – nie czas na marnowanie zasobów, budżetów, ale na wspólne, efektywne działanie.
- Wyczulenie na „mikrocele silosowe” w podejściu poszczególnych działów, które nie wspierają celów biznesowych firmy i nie przekładają się na sprzedaż.
- Strategiczne spojrzenie na marketing, ukierunkowanego na dodawanie wartości Klientowi i firmie.
- Wiedzę na temat modelu lejka marketingowo-sprzedażowego, jego etapów i odpowiedzialności za poszczególne fazy ścieżki Klienta po stronie marketingu i sprzedaży.
- Umiejętność pracy z przekrojowymi, międzydziałowymi wskaźnikami marketingowo-handlowymi na przykładzie 2 indykatorów, które spajają komunikację i prowadzą do zwiększenia wartości firmy.
- Praktyczne wskazówki, jak i dlaczego warto tworzyć zespoły cross-funkcjonalne (interdyscyplinarne) tzw. revenue teamy marketingowo-handlowe, aby synergicznie dbać o zwiększanie wartości Klienta.
Prowadząca webinar:
- Trenerka,
- Strateżka i Konsultantka Marketingowa,
- Dyrektorka Marketingu,
- Wykładowczyni MBA
Profil Trenerki:
Strateg marketingowy z 18-letnim doświadczeniem w marketingu 360 stopni – od agencji reklamowych, przez firmy rodzinne po korporację międzynarodową. Jako konsultant, szkoleniowiec łączy biznes z marketingiem, wdraża praktyczne, efektywne procesy w oparciu o ścieżkę klienta, wskaźniki. Dobiera narzędzia, kanały komunikacji, wspiera w budowaniu zespołu marketingowego, budżetów, wyborze agencji.
W karierze zawodowej od specjalisty do dyrektora marketingu przeszła drogę przez branże B2B, e-commerce, rynki międzynarodowe, spożywcze, kosmetyczne, farmaceutyczne, przemysł. Posiada 7-letnie doświadczenie jako Head of Marketing w międzynarodowych firmach, oraz na swoim koncie ma 2500 godzin spędzonych w sali szkoleniowej i na doradztwie. Autorka tytułów w prasie branżowej, prasie naukowej, prelegent i wykładowca studiów MBA.
Wybrani Klienci:
Projekty prowadzone na rzecz: Geo Globe Polska – firma produkcyjna B2B, Muszynova w Muszynie Zdrój, Clochee – firma kosmetyczna, Silcare – firma kosmetyczna, Bizuu – firma premium fashion, Ministerstwo Finansów – szkolenia z komunikacji marketingowej, Uniwersytet Merito WSB – wykładowca marketingu strategicznego na poziomie MBA.
Terminy
Program Szkolenia
Obejrzyj nagranie z webinaru „Marketing i sprzedaż- jak nie ścierać się między sobą, a zabiegać o serce Klienta?”
Program webinarium:
Przywitanie i wprowadzenie do webinarium.
Moduł I: Kto jest „właścicielem” Klienta, marketing czy sprzedaż? Klientocentryzm (client- centric orientation)
Moduł II: Źródła konfliktów na linii marketing-sprzedaż, mikrocele silosowe.
Moduł III: Ścieżka Klienta, lejek marketingowo-sprzedażowy i jego etapy. Odpowiedzialność na ścieżce klienta pomiędzy marketingiem i sprzedażą.
Moduł IV: Cele strategiczne i dwa wskaźniki ponaddziałowe, które usprawniają komunikację i przysparzają wartości Klientowi.
Moduł V: Revenue team – zespoły cross-funkcjonalne (interdyscyplinarne) marketingowo-handlowe i co powinno być celem ich pracy.
Podsumowanie i zakończenie.
Odpowiedzi na pytania.
Eksperci
Informacje Organizacyjne
Miejsce: Webinarium odbywa się na platformie Clikmeeting i nie wymaga instalowania dodatkowych programów. Przed udziałem w szkoleniu, na maila podanego podczas rejestracji, otrzymasz link do pokoju online.
Godziny: Godziny wydarzenia podane są w sekcji „Terminy”.
Wymagania techniczne: Udział w webinarium jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.
Przeglądarka www: logując się na szkolenie online, skorzystaj z przeglądarki Google Chrome lub Firefox.
Jak się przygotować? Rekomendujemy przygotowanie przestrzeni na robienie notatek (notatnik, długopis, laptop).
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to webinarium jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas