Systemy ocen okresowych w obecnych realiach. Przeprowadź ocenę pracowniczą w czasie pandemii.
Zastanawiałaś/-łeś się nad tym, jak pracownicy odbierają proces oceny rocznej w Twojej organizacji? Albo ile zaangażowania wymaga on ze strony Managerów? I czy w ogóle dotychczas stosowany proces da się przeprowadzić, gdy organizacja naszej pracy wygląda zupełnie inaczej niż jeszcze 2 lata temu?
Okazuje się, że większość systemów zarządzania wydajnością pracowników nie jest dostosowana do obecnych realiów. Zaangażowanie Działów HR i Liderów w proces oceny pracowniczej jest często nieproporcjonalne do otrzymywanych efektów, a sztywne zasady oceniania przestają mieć uzasadnienie w okolicznościach wymagających elastyczności. Dlatego właśnie, jeśli chcemy zadbać o efektywność organizacji w niestabilnych czasach, tak ważne jest, aby przyjrzeć się naszemu systemowi ocen pracowniczych. Może się okazać, że wystarczy wprowadzić kilka prostych zmian, aby poprawić:
- odbiór i zaufanie do procesu ocen przez pracowników
- zauważalną przydatność procesu ocen pracowniczych w oczach managerów
- jakość uzyskiwanych danych na temat wydajności i wynikających z nich wniosków
- optymalizację procesu ocen pod kątem organizacji pracy w warunkach pandemicznych