W ostatnich latach wiele słyszy się o coachingu, który ma swoich zwolenników, jak i przeciwników. Tak różne podejście wynika zapewne z niewiedzy i niezrozumienia tej metody rozwoju osobistego, zawodowego, poszerzenia świadomości oraz poprawienia efektywności podejmowanych działań.

Coaching to nie jest tradycyjne szkolenie. Nie zdobędziesz dzięki niemu nowych umiejętności i nie dostaniesz gotowych rozwiązań oraz przepisów na sukces. Nie dostaniesz odpowiedzi. Coach słucha, zadaje pytania i inspiruje, motywuje klienta do działania i pracy nad sobą. Pozwala mu zrozumieć daną sytuację, określić cele oraz wspiąć się na wyżyny swoich możliwości. Często bowiem nie zdajemy sobie sprawy z drzemiącego w nas potencjału i nie wykorzystujemy go w 100%. Dotyczy to zarówno sfery osobistej, jak i biznesowej.

Coaching to proces. Dlatego jego program składa się z regularnych sesji, podczas których trener towarzyszy klientowi w trakcie drogi do osiągnięcia tego, co z pozoru wydaje się niemożliwe do osiągnięcia.

Zapraszamy do skorzystania z oferty coachingu realizowanego przez firmę szkoleniową Human  Skills.

PROJEKT COACHINGOWY

 I Sesja

  • Określenie potrzeb Klienta.
  • Ustalenie warunków współpracy tzw. kontrakt (zakres pracy, czas trwania sesji, częstotliwość, płatność, zasady odwołania sesji, punktualność, poufność, zaangażowanie Klienta itp.).
  • Zaplanowanie i omówienie planu działania.
  • Akceptacja planu przez Klienta.
  • Pierwsze zadania/testy.

Kolejne sesje

  • Faza właściwa coachingu.
  • Praca nad celami Klienta.
  • Zadania dla Klienta do wykonania między sesjami.

Sesja podsumowująca

  • Podsumowanie wyników.
  • Omówienie wniosków.
  • Zamknięcie procesu coachingu lub/oraz ustalenie nowych obszarów i celów do pracy.

METODY PRACY PODCZAS SESJI COACHINGOWEJ:

  • miniwykład i dyskusja
  • prezentacje multimedialne
  • studia przypadków (case’y),
  • analiza sytuacji
  • testy
  • brainstorming session – poszukiwanie rozwiązań
  • zadania do wykonania między sesjami

RODZAJE COACHINGU

Dedykowany kadrom zarządzającym, w tym kluczowym menadżerom, kierownikom, dyrektorom i prezesom. Dotyczy rozwoju umiejętności podejmowania decyzji, kreatywnego rozwiązywania problemów i wyzwań prowadzonego działu/biznesu. Dostarcza narzędzi zwiększających efektywność.

Wspieramy naszych Klientów w:

  • 10 praw władzy.
  • Określenie własnego stylu przywództwa oraz dopasowanie do strategii organizacji.
  • Opracowanie planów przywództwa.
  • Budowanie sieci wsparcia oraz zaufania ze strony zarządu, zespołu oraz klientów firmy.
  • Rozwój kompetencji związanej z realizacją celów stanowiska oraz celów organizacji.
  • Współpraca z zarządem.
  • Tworzenie i komunikowanie wizji.
  • Sztuka przemawiania i prowadzenia prezentacji.
  • Sztuka słuchania.
  • Wywieranie wpływu na otoczenie.
  • Sztuka pisania czyli efektywna komunikacja pisemna.
  • Zarządzanie zespołem.
  • Zarządzanie niedopasowanym zespołem.
  • Planowanie i organizowanie czasu pracy.
  • Prowadzenie efektywnych spotkań.
  • Zarządzanie projektami.
  • Zarządzanie zmianą w zespole.
  • Budowa dopasowanego zespołu – rekrutacja i zwalnianie.
  • Formalne ocenianie podległego zespołu.
  • Przekazywanie nieformalnych informacji zwrotnych.
  • Zarządzanie ryzykiem konfliktów w zespole.
  • Rozwiązywanie problemów.

Dedykowany zespołom. Skupia się na rozwoju potencjału zawodowego uczestników. Ma na celu zwiększenie efektywności zespołu, poprawieniu atmosfery, wsparciu w konkretnym celu, konsolidacji po zmianach.

Wspieramy naszych Klientów poprzez:

  • analizę SWOT danego zespołu
  • weryfikację potrzeb zespołu
  • weryfikację ognisk zapalnych w zespole
  • konsolidację zespołu po zmianie
  • wzmocnienie zespołu
  • nauce przeciwdziałania trudnym sytuacjom i radzenia sobie z nimi

Dotyczy rozwoju zawodowego na danym stanowisku pracy, wsparcia w realizacji szczególnych wyzwań zawodowych, czy też bieżących zadań. Rozwija umiejętności, pozwala skupić się na zmianie przekonań i postaw, które są potrzebne do efektywnego osiągania celów biznesowych i stanowiskowych.

Wspieramy naszych Klientów w:

  • kreowaniu wizerunku profesjonalisty
  • weryfikacji mocnych stron i obszarów do rozwoju
  • weryfikacji typu osobowości
  • budowaniu własnej marki
  • rozwoju kompetencji miękkich
  • weryfikacji potencjału zespołowego
  • wsparciu w realizacji celów biznesowych oraz stanowiskowych
  • nauce przeciwdziałaniu trudnym sytuacjom zawodowym i radzeniu sobie z nimi

Skupia się na wspieraniu Klienta w czasie modyfikacji, lub wyboru kierunku rozwoju zawodowego.

Jest zalecany w sytuacji konieczności określenia nowych obszarów pracy zawodowej, a w tym kontekście również mocnych stron i ewentualnych ograniczeń pracownika. Może dotyczyć sytuacji przygotowania do awansu, lub wsparcia na nowym stanowisku pracy.

Wspieramy naszych Klientów w:

  • ocenie preferencji i predyspozycji zawodowych
  • analizie posiadanych kompetencji
  • weryfikacji mocnych stron i obszarów do rozwoju
  • wsparciu w realizacji celów biznesowych oraz stanowiskowych
  • nauce przeciwdziałania trudnym sytuacjom zawodowym i radzenia sobie z nimi

Dotyczy rozwoju zawodowego w zakresie zmiany pracy.  Dedykowany Klientom biorącym udział w projektach outplacement.

Wspieramy naszych Klientów w:

  • ocenie preferencji i predyspozycji zawodowych
  • analizie posiadanych kompetencji
  • określeniu stanowisk oraz firm, do których będą składać aplikacje (przygotowanie strategiczne)
  • weryfikacji ogłoszeń o pracę
  • poprawnym tworzeniu dokumentów aplikacyjnych typu CV oraz list motywacyjny
  • modyfikacji wszelkich błędów popełnianych w procesie poszukiwania pracy
  • nauce tworzenia profesjonalnego PR-u na portalach społecznościowych
  • przećwiczeniu technik skutecznej autoprezentacji podczas rozmowy telefonicznej oraz „face to face”
  • przećwiczeniu sesji rekrutacyjnej (na życzenie z wykorzystaniem kamery)

Dotyczy osobistej sfery życia Klienta. Skupia się na poprawie sytuacji w życiu prywatnym.

Wspieramy naszych Klientów w:

  • kreowaniu wizerunku profesjonalisty
  • weryfikacji mocnych stron i obszarów do rozwoju
  • weryfikacji typu osobowości
  • rozwoju kompetencji miękkich
  • przeciwdziałaniu frustracji i wypaleniu zawodowemu
  • radzeniu sobie w trudnych sytuacjach

Dedykowany działom HR, jak i osobom prywatnym. Konsultanci Human Skills prowadzą na zlecenie Klientów szkolenia z zakresu rozwoju kompetencji osobistych oraz indywidualne konsultacje dotyczące zmiany zatrudnienia. Realizujemy zewnętrzne rekrutacje, zamknięte projekty z zakresu Assessment/Development Center oraz  outplacematu.

Wspieramy naszych Klientów w:

  • zmianach organizacyjnych w aktualnym miejscu pracy
  • efektywnym szukaniu nowej pracy (przygotowywanie dokumentów aplikacyjnych, przygotowanie do rozmowy rekrutacyjnej)
  • tworzeniu profilów społecznościowych związanych z życiem zawodowym
  • przygotowaniu do projektów Assessment Center oraz Development Center
  • znalezieniu nowego zatrudnienia po zwolnieniu
  • komunikacji zmian w organizacji


ZGŁOSZENIA NA COACHING:

biuro@humanskills.pl
(22) 224 21 95