Aby odnieść sukces w życiu zawodowym trzeba być świadomym obowiązujących zasad etykiety i protokołu dyplomatycznego. Szkolenie stanowi doskonałą okazję do zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie dyplomacji. Dzięki szkoleniu Uczestnicy poznają normy oficjalnych relacji (spotkań i innych form kontaktu), z uwzględnieniem kontaktów międzynarodowych. Świadomość znaczenia właściwego zachowania w różnych sytuacjach pozwoli na przełożenie zdobytej wiedzy i umiejętności na budowanie prestiżu organizacji i wzmocnienie autorytetu wśród współpracowników.

 

 

 

Termin szkoleń

Cena promocyjna:

  1. Szkolenia otwarte z zakresu etykiety i protokołu dyplomatycznego realizowane do końca 2020 roku zakupisz w cenie promocyjnej do 31.03.2020r. 
  2. Przy grupowym zgłaszaniu pracowników z Twojej firmy na szkolenie otwarte z zakresu etykiety i protokołu dyplomatycznego, otrzymasz dodatkowy rabat 20% od ceny katalogowej dla drugiej i każdej kolejnej osoby zgłaszanej. 

Cena zawiera:

  • Szkolenie z zakresu etykiety i protokołu dyplomatycznego realizowane w samym centrum Warszawy.
  • Materiały szkoleniowe oraz pakiet konferencyjny – notes, długopis, teczka.
  • Serwis kawowy premium (sok, woda, ciasto, owoce).
  • Dwudaniowy obiad (menu do wyboru) w stylowej restauracji Stara Kamienica.
  • Certyfikat – zaświadczenie o odbyciu szkolenia z zakresu etykiety i protokołu dyplomatycznego.
  • Możliwość odbycia e-mentoringu z trenerem z zakresu tematu szkolenia, przez miesiąc od dnia szkolenia.
  • Kupon 20% rabatu od ceny katalogowej na udział w kolejnym szkoleniu otwartym ważny 3 miesiące od daty udziału w pierwszym zakupionym szkoleniu.

Uzyskaj dofinansowanie na uczestnictwo w szkoleniu:

  • Baza Usług Rozwojowych (BUR)

Skorzystaj z dofinansowania na szkolenie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki na szkolenia –  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR.

  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

Program szkolenia ETYKIETA I PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ Z ZAKRESU ETYKIETY I PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO O:

  • Zasadach protokołu dyplomatycznego oraz etykiety w biznesie i administracji publicznej.
  • Efektywnej komunikacji międzykulturowej.
  • Zasadach obowiązujących w trakcie spotkań z gośćmi krajowymi i zagranicznymi.
  • Specyfice obsługi międzynarodowych kontrahentów.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU ETYKIETY I PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO:

  • Zjednywania partnerów biznesowych.
  • Wykazywania w kontaktach biznesowych kultury osobistej i profesjonalnej postawy przy jednoczesnym poczuciu swobody i pewności siebie.
  • Kreowania wizerunku profesjonalisty.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE Z ZAKRESU ETYKIETY I PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO ZWIĄZANE Z:

  • Komunikacją interpersonalną.
  • Sztuką wystąpień publicznych i autoprezentacją.
  • Budowaniem relacji biznesowych.

ADRESACI SZKOLENIA Z ZAKRESU ETYKIETY I PROTOKOŁU DYPLOMATYCZNEGO:

  • Osoby pracujące w administracji publicznej, samorządach oraz związane z biznesem.
  • Osoby nastawione na współpracę i świadczenie usług w bezpośrednim kontakcie z innymi.
  • Kadra kierownicza, menedżerowie, przedstawiciele handlowi.
  • Osoby zainteresowane poszerzaniem wiedzy z zakresu savoir-vivre i protokołu dyplomatycznego.
  • Osoby zainteresowane powyższą tematyką i rozwojem osobistym.

Program szkolenia:

09:30 – 09:45 Rozpoczęcie, omówienie celów szkolenia oraz potrzeb uczestników z zakresu etykiety biznesu oraz protokołu dyplomatycznego.

09:45 – 10:30 Moduł I. ETYKIETA I PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY. SAVOIR-VIVRE W BIZNESIE Z ELEMENTAMI WIZERUNKU.

  • Formy powitań stosowane w miejscu pracy.
  • Przedstawianie się i tytułowanie.
  • Zasady wymieniania wizytówek.
  • Zasady pierwszeństwa w różnych miejscach i sytuacjach.
  • Trudne sytuacje na co dzień - jak nie popełniać faux pas.
  • Zasady netykiety.

10:50 – 11:00 Przerwa

11:00 – 13:00 Moduły II – III

Moduł II. ETYKIETA I PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY. PROTOKÓŁ I ETYKIETA.

  • Protokół dyplomatyczny, etykieta i savoir-vivre.
  • Reguła prawej strony.
  • Protokół flagowy - zasady eksponowania flagi.
  • Precedencja w państwie i samorządach.
  • Spotkania z przedstawicielami różnych kultur – jak się zachować.

Moduł III. ETYKIETA I PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY. CEREMONIAŁ I ORGANIZACJA SPOTKAŃ ORAZ UROCZYSTOŚCI.

  • Witanie gości zgodnie z ich hierarchią.
  • Prezentacja gości, forma i kolejność przedstawiania.
  • Sposoby zwracania się do gości i przełożonych.
  • Ustalanie kolejności zabierania głosu zgodnie z precedencją.
  • Zasady usadzania gości przy prezydium i na audytorium.
  • Reguły zajmowania miejsc przy stole.
  • Podawanie poczęstunku w biurze (przyjmowanie zamówień i serwowanie).
  • Podróże samochodem – hierarchia miejsc.

13:00 – 13:40 Przerwa obiadowa

13:40 – 16:00 Moduły IV-V

Moduł IV. ETYKIETA I PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY. PRZYJĘCIA I ETYKIETA STOŁU.

  • Rodzaje przyjęć.
  • Zasady zachowania przy stole podczas przyjęć zasiadanych.
  • Wznoszenie toastów.
  • Elementy pełnego nakrycia do stołu.
  • Mowa sztućców.
  • Najczęstsze faux-pas przy stole.
  • Reguły stosowane podczas przyjęć na stojąco.

Moduł V. ETYKIETA I PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY. PROFESJONALNY WIZERUNEK.

  • Międzynarodowe skróty stosowane w zaproszeniach.
  • Typy strojów odpowiednich do okazji i zasady ich doboru (formalny, nieformalny).
  • Zasady damskiej i męskiej elegancji.
  • Złodzieje profesjonalnego wizerunku kobiet.
  • Najczęstsze błędy w wizerunku mężczyzny.

16:00 – 16:30 Podsumowanie i wypracowanie osobistej check – listy z zakresu etykiety i protokołu dyplomatycznego.

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.