Grzegorz Opatowicz

Trener sprzedaży i rozwoju kompetencji miękkich.

Grzegorz Opatowicz

PROFIL TRENERA:

Praktyk w wieloletnim stażem, który swoją karierę przeszedł od stanowiska przedstawiciela handlowego, przez kierownika regionalnego do dyrektora handlowego. Doskonale porusza się w obszarach wymagających bezpośredniego kontaktu z klientem. Nastawiony na potrzeby klienta z umiejetnością wspierania jego rozwoju i udzielania informacji zwrotnej. Potrafiący trafnie stawiać diagnozy wynikające z potrzeb rynku i potrzeb jego klientów. Udziela wsparcia w zagadnieniach związanych ze sprzedażą, rozwojem osobistym pracowników oraz budowaniu i prowadzeniu liderów oraz menadżerów dla tych zespołów. Buduje i wdraża systemy ocen pracowniczych, modeli motywacyjnych, umiejętnie przeprowadza zespoły przez procesy zmian.

Swoje kompetencje zdobywał i rozwijał w branżach: farmaceutycznej, kosmetycznej i budowlanej.

Umiejętnie łączący wiedzę z praktyką. Swoje kompetencje zdobywał i rozwijał w największych korporacjach farmaceutycznych na stanowiskach handlowych.

SPECJALIZACJA/OBSZARY SZKOLENIOWE:

  • Techniki sprzedaży i obsługa klienta.
  • Lider – rola, zadania, współpraca.
  • Komunikacja w zespole sprzedażowym.
  • Rola i siła relacji.
  • Systemy ocen pracowniczych.
  • Prezentacja.
  • Zarządzanie obszarem sprzedaży.
  • Przeprowadzanie zespołów przez proces zmian.

BLOKI TEMATYCZNE:

  • Asertywne postawy w procesie sprzedaży.
  • Negocjacje handlowe – jak skutecznie prowadzić rozmowę handlową?.
  • Komunikacja handlowa – słuchać, czy mówić?.
  • Zdobywanie przewagi handlowej na rynku konkurencji.
  • Zarządzanie czasem i terytorium sprzedaży.
  • Kierowanie zespołami ludzkimi – strategie zarządzania personelem.
  • Trudny klient – prawda czy mit?.
  • Profesjonalna prezentacja – profesjonalny prezenter.
  • Doskonalenie umiejętności interpersonalnych w kontakcie z pracownikami.
  • Dlaczego klient odchodzi – jak pozyskać nowego?.
  • Lider doskonały – czy można zarządzać tak, aby wszystkie strony były zadowolone?.
  • Techniki motywowania zespołów sprzedażowych.
  • Strategie i techniki zarządzania procesem sprzedaży w relacji sprzedawca – kupujący.
  • Budowanie pomostów komunikacyjnych.
  • Dlaczego ludzie kupują, dlaczego ludzie sprzedają?.
  • Budowanie marki na rynku handlowym.
  • Budowanie i wdrażanie systemów ocen pracowniczych.
  • Kompetencje pracownika.

STYL PRACY:

Zajmuje się tworzeniem, prowadzeniem szkoleń oraz wspiera wszelkie procesy w obszarze szeroko pojętego biznesu. Słuchanie drugiej strony, mapowanie potrzeb i pokazywanie korzyści z ich realizacji,  to klucz do dobrze funkcjonującego organizmu handlowego.

Sukces działania na rynku, to w głównej mierze doskonale opracowany system zarządzania strategią realizowania postawionych celów. Za sukcesem tym stoją w głównej mierze ludzie. To od nich zależy w jaki sposób wdrażane są projekty firmowe. To ludzie maja największy wpływ na to, co dzieje się w ich otoczeniu – także tym zawodowym. Z drugiej strony wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że rynek na którym działamy wymaga ciągłego doskonalenia się tak, aby w jak największym stopniu zaspokajać jego potrzeby

Liczne badania rynku, obserwacja sytuacji wynikających z aktywności konkurencji, a przede wszystkim konieczność rozwijania kompetencji pracowników, zachęcają do tego, aby doskonalić swoje umiejętności. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, bo warto zawsze nadążać za aktualnymi trendami. Po drugie, bo coraz częściej o skuteczności działań handlowych nie decyduje tylko cena, ale także sposób komunikacji między ludźmi. Po trzecie, bo klient coraz częściej wymaga specjalnego traktowania w sposób taki, aby mógł ciągle korzystać z naszej oferty handlowej.

Tak więc aby sprostać tym wymaganiom proponuję  szereg szkoleń, które mogą pomóc w realizowaniu celów biznesowych.