Grzegorz Opatowicz
Trener sprzedaży i rozwoju kompetencji miękkich.
PROFIL TRENERA:
Praktyk w wieloletnim stażem, który swoją karierę przeszedł od stanowiska przedstawiciela handlowego, przez kierownika regionalnego do dyrektora handlowego. Doskonale porusza się w obszarach wymagających bezpośredniego kontaktu z klientem. Nastawiony na potrzeby klienta z umiejetnością wspierania jego rozwoju i udzielania informacji zwrotnej. Potrafiący trafnie stawiać diagnozy wynikające z potrzeb rynku i potrzeb jego klientów. Udziela wsparcia w zagadnieniach związanych ze sprzedażą, rozwojem osobistym pracowników oraz budowaniu i prowadzeniu liderów oraz menadżerów dla tych zespołów. Buduje i wdraża systemy ocen pracowniczych, modeli motywacyjnych, umiejętnie przeprowadza zespoły przez procesy zmian.
Swoje kompetencje zdobywał i rozwijał w branżach: farmaceutycznej, kosmetycznej i budowlanej.
Umiejętnie łączący wiedzę z praktyką. Swoje kompetencje zdobywał i rozwijał w największych korporacjach farmaceutycznych na stanowiskach handlowych.
SPECJALIZACJA/OBSZARY SZKOLENIOWE:
- Techniki sprzedaży i obsługa klienta.
- Lider – rola, zadania, współpraca.
- Komunikacja w zespole sprzedażowym.
- Rola i siła relacji.
- Systemy ocen pracowniczych.
- Prezentacja.
- Zarządzanie obszarem sprzedaży.
- Przeprowadzanie zespołów przez proces zmian.
BLOKI TEMATYCZNE:
- Asertywne postawy w procesie sprzedaży.
- Negocjacje handlowe – jak skutecznie prowadzić rozmowę handlową?.
- Komunikacja handlowa – słuchać, czy mówić?.
- Zdobywanie przewagi handlowej na rynku konkurencji.
- Zarządzanie czasem i terytorium sprzedaży.
- Kierowanie zespołami ludzkimi – strategie zarządzania personelem.
- Trudny klient – prawda czy mit?.
- Profesjonalna prezentacja – profesjonalny prezenter.
- Doskonalenie umiejętności interpersonalnych w kontakcie z pracownikami.
- Dlaczego klient odchodzi – jak pozyskać nowego?.
- Lider doskonały – czy można zarządzać tak, aby wszystkie strony były zadowolone?.
- Techniki motywowania zespołów sprzedażowych.
- Strategie i techniki zarządzania procesem sprzedaży w relacji sprzedawca – kupujący.
- Budowanie pomostów komunikacyjnych.
- Dlaczego ludzie kupują, dlaczego ludzie sprzedają?.
- Budowanie marki na rynku handlowym.
- Budowanie i wdrażanie systemów ocen pracowniczych.
- Kompetencje pracownika.
STYL PRACY:
Zajmuje się tworzeniem, prowadzeniem szkoleń oraz wspiera wszelkie procesy w obszarze szeroko pojętego biznesu. Słuchanie drugiej strony, mapowanie potrzeb i pokazywanie korzyści z ich realizacji, to klucz do dobrze funkcjonującego organizmu handlowego.
Sukces działania na rynku, to w głównej mierze doskonale opracowany system zarządzania strategią realizowania postawionych celów. Za sukcesem tym stoją w głównej mierze ludzie. To od nich zależy w jaki sposób wdrażane są projekty firmowe. To ludzie maja największy wpływ na to, co dzieje się w ich otoczeniu – także tym zawodowym. Z drugiej strony wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że rynek na którym działamy wymaga ciągłego doskonalenia się tak, aby w jak największym stopniu zaspokajać jego potrzeby
Liczne badania rynku, obserwacja sytuacji wynikających z aktywności konkurencji, a przede wszystkim konieczność rozwijania kompetencji pracowników, zachęcają do tego, aby doskonalić swoje umiejętności. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, bo warto zawsze nadążać za aktualnymi trendami. Po drugie, bo coraz częściej o skuteczności działań handlowych nie decyduje tylko cena, ale także sposób komunikacji między ludźmi. Po trzecie, bo klient coraz częściej wymaga specjalnego traktowania w sposób taki, aby mógł ciągle korzystać z naszej oferty handlowej.
Tak więc aby sprostać tym wymaganiom proponuję szereg szkoleń, które mogą pomóc w realizowaniu celów biznesowych.