Osiągnij relaks – Poczucie relaksu to stan Twojego umysłu

24 listopada, 2019

Jest wczesny poranek. Słońce wdziera się do pokoju i aż kusi, aby wyjść do niego na taras przysiąść i wystawić twarz w jego kierunku. Twarz spragnioną każdego promienia słońca po długiej, szarej i ponurej zimie. Uwielbiam tak rozpocząć dzień, zjeść pyszne, lekkie śniadanie na tarasie, otulona słońcem. T

o chwila tylko dla mnie. Poczucie relaksu. Z przyjemnością zamykam oczy, skupiam się na sobie, na swoim oddechu, na moim ciele, czy jest mu wygodnie i czerpię energię, którą spożytkuję w ciągu całego dnia… Niestety mój spokój próbują zburzyć nieprzyjemne dla ucha dźwięki dolatujące z budowy biurowca obok. Słyszę stukot, cięcie piły, rozmowy i krzyki robotników, odgłosy dźwigu, betoniarki… szczerze, to nawet nie umiem nazwać źródła tych dźwięków. Niezaprzeczalnie ten nieustanny hałas nie jest przyjemny, a tym bardziej relaksujący dla moich uszu. Mimo tego, mój poranek na tarasie był wspaniały, cudownie się odprężyłam, nagrzałam twarz i ciało, powoli zjadłam śniadanie… bo poczucie relaksu to stan umysłu. To był mój wybór, czy zasiadając na tarasie skupię się na tym, co negatywnego dzieje się wokół mnie, czy na tym, co pięknego i dobrego przekazuje mi chwila, która właśnie trwa, dając taki początek dniu… To również Twój wybór! Od Ciebie zależy, na co skierujesz swoją uwagę i energię. Bo te uczucia, które „karmisz”, stają się silniejsze! Nie mówię, że to jest łatwe, mówię tylko, że to jest możliwe! Wystarczy usiąść, zamknąć oczy i skupić się na sobie. Wsłuchać się w siebie, być tu i teraz, czyli z uwagą, na to co się dzieje w Tobie i obok Ciebie, bez oceniania. Zauważ i zaakceptuj hałas i inne bodźce zakłócające Twój spokój, Twoją ciszę, bo nie masz na nie wpływu. Owszem, możesz spróbować zminimalizować te dźwięki, poprzez na przykład włożenie do uszu stoperów. Ale po co? Koncentracja na hałasie mogłaby Cię zmusić do powrotu do mieszkania, zamknięcia drzwi i stracenia tak pięknych chwil. Wybierz jednak ten czas dla siebie. Zamknij oczy i czuj, jak ciepło słońca ogrzewa Cię, obserwuj swój oddech, a momentami możesz poczuć delikatne muśnięcie orzeźwiającego powiewu wiatru na swojej twarzy. Czerp całą sobą tą chwilę. Dziś tak pozytywnie naładowana rozpoczęłam dzień i napisałam tę krótką historię,  którą się z Tobą dzielę. Zapamiętaj, doświadczanie relaksu, odprężenia to stan Twojego umysłu, czyli Twój wybór, na który tylko Ty masz wpływ. Nie pozwól sobie tego odebrać.   Tekst: Justyna Szurik-Wadowska (psycholog, psychodietetyk, diet coach, trener) Osiągnij relaks z Human Skills, zapraszamy do udziału w naszych szkoleniach oraz coachingach.

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Przeczytaj również:

Blog

Jak współpracować z trudnym szefem?

Szef to też człowiek. est to możliwe, jeżeli będziemy działali świadomie i strategicznie. Nie możemy sobie pozwolić na branie za bardzo do siebie tego co on/ona robi bądź mówi. Warto zastanowić się co chcemy zrobić w tej sytuacji. Warto działać.

Czytaj więcej