Komunikacja wewnętrzna w organizacji (na zamówienie)

komunikacja wewnetrzna w organizacji

Szkolenie pozwala na nabycie umiejętności tworzenia efektywnej komunikacji wewnętrznej wspierającej osiąganie celów organizacji. Rozwija kompetencje planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych, w szczególności definiowania celów komunikacji, doboru narzędzi oraz mierzenia efektów w odniesieniu do kluczowych wyzwań organizacyjnych.

Adresaci szkolenia:

  • Właściciele firm, Kierownicy, Specjaliści.
  • Kierownicy i pracownicy działów personalnych.
  • Osoby odpowiedzialne za tworzenie i wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej w organizacji.
  • Osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

Cele szkolenia:

  • Rozwój umiejętności strategicznego planowania i organizowania skutecznych działań komunikacyjnych.
  • Rozwinięcie kompetencji w zakresie tworzenia komunikatów wewnętrznych.
  • Nabycie umiejętności dostosowywania sposobów komunikacji do wymagań sytuacyjnych i założonych celów.
  • Umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w zwiększaniu skuteczności własnych działań komunikacyjnych.

Korzyści dla uczestników:

  • Nabycie wiedzy na temat wyzwań oraz wiodących trendów w komunikacji wewnętrznej.
  • Rozwinięcie kompetencji planowania strategicznego i definiowania celów komunikacji w odniesieniu do wyzwań organizacyjnych.
  • Doskonalenie umiejętności doboru narzędzi komunikacji w określonym kontekście sytuacyjnym.
  • Rozwijanie kompetencji tworzenia skutecznych komunikatów firmowych.
  • Poznanie założeń i metod badania efektywności komunikacji.
  • Poszerzenie wiedzy w zakresie właściwych sposobów komunikowania zmian organizacyjnych.
  • Zapoznanie się z licznymi praktycznymi przykładami rozwiązań komunikacyjnych.

Program szkolenia:

Komunikacja wewnętrzna – fundamenty

  • Komunikacja wewnętrzna – najnowsze trendy
  • Komunikacja wewnętrzna – podejście tradycyjne i współczesne
  • Standardy i dobre praktyki w służbie komunikacji wewnętrznej – przykłady z praktyki

Zastosowanie obrazu w komunikacji wewnętrznej

  • Materiały filmowe w komunikacji wewnętrznej
  • Ikonografia – przykłady zastosowań
  • Pomysły na wykorzystanie obrazu w komunikacji wewnętrznej

Komunikacja wewnętrzna a zaangażowanie

  • Czym jest zaangażowanie?
  • Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wizerunek pracodawcy i zaangażowanie pracowników?
  • Jak wspierać zaangażowanie poprzez działania komunikacji wewnętrznej

Strategiczne podejście do komunikacji

  • Powiązanie działań komunikacyjnych z priorytetami biznesowymi
  • Elementy planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych
  • Tajemnica skuteczności – właściwe określenie celu komunikacji

Narzędzia komunikacji wewnętrznej

  • Najczęściej stosowane narzędzia komunikacji wewnętrznej
  • Atuty i mankamenty poszczególnych grup narzędzi
  • Optymalny dobór narzędzi – przykłady z praktyki

Planowanie strategii komunikacji – case study (praca na przykładach uczestników)

Skuteczne komunikaty

  • Atrybuty skutecznego komunikatu
  • Sposoby zwiększania sugestywności komunikatów
  • „Co w tym wszystkim jest dla mnie?” czyli oczekiwania pracowników odnoście treści

Badanie efektywności komunikacji

  • Po co badamy i co można uznać za sukces w realizacji audytu?
  • Wyzwanie – właściwe określenie celu i zakresu badania
  • „Mechanika” audytu – najczęściej stosowane narzędzia badawcze

Komunikacja w zmianach organizacyjnych

  • Czym jest zmiana i jakie naturalne konsekwencje wywołuje?
  • Jakie komunikacyjne wyzwania pojawiają się w procesie zmian?
  • Dopasowanie sposobów komunikacji do fazy zmian – wskazówki

Podsumowanie (planowanie działań) i ewaluacja

Czas trwania szkolenia: 4 dni x 4 godzinna sesja

Termin: do ustalenia z osobami zainteresowanymi szkoleniem

Prelegentka:

Zainteresowało Cię to webinarium ?

Skontaktuj się z konsultantem szkoleń otwartych

Komunikacja wewnętrzna w organizacji (na zamówienie)