ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI

Szkolenie online: Zarządzanie rozwojem pracowników w organizacji (szkolenia, coaching itp).

Coraz więcej przedsiębiorców ma świadomość tego, jak ważne jest inwestowanie w rozwój potencjału kadrowego. Regularne szkolenia to nieodłączny element prowadzenia biznesu. Rynek się zmienia, zmieniają się technologie, stan wiedzy, modele zarządzania, a także oczekiwania klientów i pracowników. Dlatego konieczne jest, by na bieżąco uzupełniać luki edukacyjne oraz analizować potrzeby szkoleniowe. Szkolenia to kosztowna inwestycja, ale opłacalna. Rozwój zespołu to rozwój całej firmy i szansa na zwiększenie efektywności biznesowej. By jednak przyniosły one spodziewane, wymierne efekty, należy dokładnie poznać potrzeby szkoleniowe danej firmy – by nie inwestować czasu oraz pieniędzy w warsztaty nieużyteczne dla danego przedsiębiorstwa.

Cena i Terminy

30.11.2020r.
09:00-15:00
CENA PROMOCYJNA
698 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
898 zł netto + 23% VAT
03.03.2021r.
09:00-15:00
CENA PROMOCYJNA
698 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
898 zł netto + 23 % VAT

Szkolenie odbędzie się na platformie, do której otrzymasz link (nie ma konieczności instalacji).

Cena zawiera:

  • Dodatkowe materiały do trenera.
  • Certyfikat.
  • Kupon 20% rabatu od ceny katalogowej na udział w szkoleniu stacjonarnym otwartym ważny 3 miesiące od daty udziału w szkoleniu online.

Ten temat realizujemy również w formie:

Cele i Korzyści

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Kluczowych metodach oraz narzędziach wykorzystywanych w zarządzaniu szkoleniami w organizacji.
  • Zasadach projektowania planów szkoleń i projektów rozwojowych dla organizacji
  • Użytecznych metodach oraz narzędziach wykorzystywanych do pomiaru efektywności szkoleń.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Identyfikowania potrzeb szkoleniowych.
  • Opracowywania narzędzi wspomagających identyfikację i analizę potrzeb szkoleniowych, realizację i ocenę efektywności szkoleń i projektów rozwojowych.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Wspieraniem polityki szkoleń i projektów rozwojowych zorientowanych na rezultaty biznesowe.
  • Zarządzaniem szkoleniami.
  • Rozwijania potencjału kadrowego.

ADRESACI SZKOLENIA:

  • Pracownicy działów personalnych.
  • Osoby odpowiedzialne za pomiar efektywności szkoleń.
  • Osoby zajmujące się polityką szkoleniową w firmie.
  • Osoby zainteresowane powyższą tematyką i rozwojem osobistym.

Program Szkolenia

Zarządzanie rozwojem pracowników w organizacji. Jak przeprowadzać analizę potrzeb rozwojowych, szkoleniowych, planować, przeprowadzać ewaluację i realizować projekty rozwojowe?

Rozpoczęcie, omówienie celów. szkolenia zarządzania szkoleniami oraz potrzeb uczestników.

Moduł I – Zarządzanie rozwojem w organizacji. Analiza potrzeb szkoleniowych

  1. Rola projektów rozwojowych dla pracowników.
  2. Istota, cele i rodzaje szkoleń, coachingu i mentoringu.
  3. Model uczenia się ludzi dorosłych.
  4. Standardowe i nowoczesne metody oraz techniki szkolenia.
  5. Cykl Kolba czyli znaczenie praktyki w nauczaniu.
  6. Analiza potrzeb szkoleniowych – co to jest luka edukacyjna, jakie są źródła i kryteria potrzeb i gdzie ich szukać (wewnątrz organizacji oraz w jej otoczeniu).
  7. Przegląd celów edukacyjnych, końcowe efekty możliwe do osiągnięcia dzięki szkoleniom.
  8. Test dla firmy do analizy potrzeb szkoleniowych.
  9. Formalne i nieformalne metody badania potrzeb szkoleniowych (metoda kwestionariuszowa, metoda samooceny, metoda ankietowa, arkusz priorytetów, metoda uzgodnionych oczekiwań, technika przypadku krytycznego): zalety, wady, czas, nakłady, koszty każdej z metod.

Moduł II – Zarządzanie szkoleniami. Planowanie i budżetowanie szkoleń.

  1. Wystandaryzowana kalkulacja finansowa projektów szkoleniowych.
  2. Projektowanie budżetu a podział środków przeznaczonych na szkolenia.
  3. Harmonogram podziału środków.
  4. Elementy planu szkoleń.
  5. Szkolenia obligatoryjne i szkolenia miękkie – podział i możliwy ROI.
  6. Matryca szkoleń stanowiskowych. Powiązanie hierarchii stanowisk, standardów i systemu kształcenia – schemat standardów kwalifikacyjnych.
  7. Określenie grup osób szkolonych – standardy kwalifikacyjne, stażowe i awansowania poziomego i pionowego w powiązaniu z systemami szkoleniowymi oraz proporcje czasu potrzebnego na przygotowanie zawodowe pracownika do osiągnięcia określonego stopnia specjalizacji.
  8. Rodzaje grup pracowników z punktu widzenia budowania modelowych ścieżek edukacyjnych.
  9. Kategoryzacja projektów szkoleniowych – przygotowanie każdej kategorii pod kątem potrzeb firmy (obligatoryjne, permanentne, adaptacyjne, podstawowe, specjalistyczne wieloszczeblowe, rezerwy kadrowej itp.).

Moduł III – Zarządzanie szkoleniami w organizacji. Ewaluacja szkolenia i zwrot z inwestycji.

  1. Ewaluacja bezpośrednia i pogłębiona.
  2. Tematyka oceny szkoleń – zakres oceny.
  3. Efekty kształcenia a strategie oceny.
  4. Ocena treningu: efektywność, wydajność, skuteczność.
  5. Model Donalda Kirkpatricka.
  6. Projektowanie oceny, wyznaczenie sposobów zbierania informacji, przykłady arkuszy i kwestionariuszy oceniających.
  7. Analiza kosztów i korzyści, porównanie efektywności, ocena wartości projektu szkoleniowego.
  8. Model ROI.

Moduł IV –Zarządzanie szkoleniami w organizacji. Realizacja szkoleń w organizacji.

  1. Budowa modułów szkoleniowych i pakietów edukacyjnych.
  2. Budowa grup szkoleniowych, dobór prowadzących i metod.
  3. Znajomość rynku szkoleń.
  4. Tworzenie baz danych i współpraca z firmami szkolącymi.
  5. Wybór usługodawcy.
  6. Zagadnienia prawne – umowa z pracownikiem, umowa z firmą szkolącą – relacja win-win z dostawcami, Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
  7. Logistyka: planowanie organizacji szkolenia, wyposażenie kursu, dobór sali szkoleniowej, dokumentacja obligatoryjna i wspomagająca, ewidencjonowanie szkoleń.
  8. Monitorowanie zajęć.
  9. Sugerowane działania poszkoleniowe mające na celu wzmocnienie efektów szkolenia – zajęcia follow –up, reminder session.

Podsumowanie szkolenia z zakresu zarządzania szkoleniami w organizacji. Przeczytaj kilka wskazówek: Inspiracje 

Trenerzy

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Szkolenie systematyzuje wiedzę na temat zarządzania projektami rozwojowymi w organizacji. To co jest kluczowe – otrzymałam wiedzę praktyczną a nie teoretyczną. Bardzo przydatne case study. Rozsądne podejście do planowania szkoleń. Dużo ciekawej wiedzy o tym jak wygląda system szkoleń w różnych firmach. To co jest najważniejsze – analiza potrzeb szkoleniowych i rozwojowych. Praca na konkretach, bez zbędnych gier i zabaw. Dobra atmosfera i dużo konkretów.

Klienci

Szkolenie z zakresu prowadzenia projektów rozwojowych i szkoleń firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm i instytucji jak: Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji, Centrum Unijnych Projektów Transportowych, TU EUROPA S.A., Jabil Global Services Poland Sp. z o.o., Magellan S.A., Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A., Wojewódzki Urząd Pracy, Budimex S.A., Open Finance S.A.; SGB-Bank Spółka Akcyjna; Grupa Pracuj.pl, Narodowy Fundusz Zdrowia, Wojskowe Centralne Biuro Konstrukcyjno-Technologiczne S.A., Electra M&E Polska Sp. z o.o., Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Kappahl Polska Sp. z o.o., LUX MED Sp. z o.o., OPTEX SECURITY Sp. z o.o., Colian Sp. z o.o.

Wypełnij formularz zgłoszeniowy i prześlij skan na adres: biuro@humanskills.pl

Lub skontaktuj się z konsultantem szkoleń otwartych

Szkolenie online: Zarządzanie rozwojem pracowników w organizacji (szkolenia, coaching itp).