ETYKIETA I SAVOIR-VIVRE

Jak budować wizerunek profesjonalisty i uniknąć “faux pas”

Wprowadzenie

Budowanie wizerunku to długofalowy proces. Musimy pamiętać, że na nasz wizerunek oraz na nasze relacje międzyludzkie zarówno w sferze prywatnej, jak i biznesowej, wpływa wiele czynników. Wśród nich znajduje się etykieta oraz savoir-vivre.
Pod pojęciem „savoir-vivre” rozumiemy zasady dobrego wychowania. To wiedza o tym, jak należy się zachowywać podczas kolacji biznesowej, a jak podczas rodzinnego spotkania. To reguły dotyczące zachowania wobec poszczególnych osób (przełożonych, partnerów biznesowych, klientów, współpracowników, teściów, osób starszych, itp.). Ważne jest nie tylko to, jak się zachowujemy i czy przestrzegamy określonych reguł. Na etykietę składa się również dopasowany do okoliczności strój oraz makijaż, gestykulacja, ton głosu, postawa ciała czy nawet uśmiech. Wszystkie te elementy budują nasz wizerunek i pozwalają odnaleźć się w każdej sytuacji.
Opanowanie reguł savoir-vivre na każdej płaszczyźnie życia nie jest łatwym zadaniem. O ile w życiu prywatnym jesteśmy w stanie sami wyczuć, jakie zachowania będą w dobrym tonie, o tyle w życiu zawodowym można się pogubić i nieświadomie popełnić faux pas. Jest prosty sposób, by tego uniknąć – szkolenie prowadzone przez trenerów z Human Skills.

TERMINY SZKOLEŃ

15 Lipiec
Cena Promocyjna 390 zł
Promocja obowiązuje do 2020-07-31
  • Standardowa Cena: 790 zł
2 Wrzesień
Cena Promocyjna 590 zł
Promocja obowiązuje do 2020-09-30
  • Standardowa Cena: 790 zł
24 Listopad
Cena Promocyjna 590 zł
Promocja obowiązuje do 2020-09-30
  • Standardowa Cena: 790 zł

Program szkolenia 

Uczestnicy nabędą wiedzę z zakresu etykieta i savoir – vivre o:

  • Kulturze osobistej, manierach obowiązujących w świecie biznesu i nie tylko.
  • Sposobach niwelowania faux pas.
  • Specyfice obsługi klientów międzynarodowych, w tym komunikacji międzykulturowej.
  • Zasadach biznesowej elegancji i biznesowej etykiety – Business Protocol.

Uczestnicy nabędą umiejętności z zakresu etykieta i savoir – vivre:

  • Wykazywania swobodnej, a zarazem profesjonalnej postawy w sytuacjach biznesowych.
  • Komunikacji interpersonalnej z zachowaniem dobrych manier.
  • Kreowania wizerunku profesjonalisty.

Uczestnicy pogłębią kompetencje z zakresu etykieta i savoir – vivre związane z:

  • Autoprezentacją.
  • Budowaniem relacji biznesowych.

Adresaci Szkolenia z zakresu etykieta i savoir-vivre:

  • Osoby zainteresowane poszerzaniem wiedzy z zakresu savoir-vivre.
  • Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.

Program szkolenia Etykieta i savoir – vivre – jak budować wizerunek profesjonalisty i uniknąć “faux pas”?

09:30 – 09:45: Rozpoczęcie, omówienie celów szkolenia oraz potrzeb uczestników.

09:45 – 10:30 Moduł I. ETYKIETA I SAVOIR-VIVRE: PODSTAWY

  • Kanony budowania wizerunku profesjonalisty.
  • Punktualność – umiejętność zarządzania sobą w czasie.
  • Powitanie oraz pożegnanie w sytuacjach biznesowych zgodnie z zasadą precedencji czyli kiedy ważniejszy jest szef a kiedy ważniejszy klient firmy.
  • Sposób zwracania się, właściwe tytułowanie.
  • Zasady podawania dłoni, ukłonów, pocałunków i pozdrowień.

10:30 – 10:45 Przerwa

10:45 – 12:30 Moduł II. ETYKIETA I SAVOIR-VIVRE: WIZERUNEK

  • Biznesowy kanon ubioru i wyglądu.
  • Właściwa postawa i sposób poruszania się (siadanie i wstawanie, sposób stania i chodzenia).
  • Business Dress Code– Business Casual, czyli savoir-vivre w ubiorze oraz Smart Casual, czyli jak pogodzić elegancję z wygodą.
  • Znaczenie dodatków w stroju.
  • Podkreślanie atutów i ukrywanie niedoskonałości w tworzeniu własnego wizerunku.
  • Zasady wyboru stroju i makijażu w zależności od pory dnia i okoliczności.
  • Faux pas w ubiorze – przegląd najczęstszych potknięć dotyczących komponowania stroju, wyboru fasonu oraz dodatków.

12:30 – 13:10 Przerwa obiadowa

13:10 – 14:45 Moduł III. ETYKIETA I SAVOIR-VIVRE: ZACHOWANIA

  • Zasady wymiany wizytówek.
  • Zachowanie i postawa w trakcie rozmowy (właściwa gestykulacja, mimika, spojrzenie).
  • Zasady zachowania w zależności od miejsca spotkania (praca, wyjazd służbowy, konferencja, teatr, ulica, sklep, wakacje itp.).
  • Odpowiedni dobór tematyki.
  • Sztuka prowadzenia rozmów telefonicznych i korespondencji elektronicznej.
  • Grzecznościowe zachowanie w samochodzie (zajęcie odpowiedniego miejsca, rozliczenie za podróż itp.).
  • Grzecznościowe zachowania w windzie, na korytarzu

14:45 – 15:00 Przerwa

15:00 –  16:00 Moduł IV. ETYKIETA I SAVOIR-VIVRE: SPOTKANIA

  • Wręczanie kart wizytowych i zaproszeń.
  • Prezentacja uczestników spotkania.
  • Sztuka podejmowania gości.
  • Zasady obowiązujące podczas spotkań biznesowych.
  • Wymogi etykiety przy organizowaniu przyjęć.
  • Business dining, stołowa etykieta.
  • Alkohole (gatunki, wybór, sposób podawania, wznoszenie toastów).
  • Prezenty: wybór odpowiedniego i sposób wręczania partnerowi biznesowemu.
  • Faux pas – sztuka unikania uchybień towarzyskich i sposoby niwelowania faux pas.

16:00 – 16:30 Podsumowanie i wypracowanie osobistej check listy.

Cena szkolenia i dofinansowanie

Cena promocyjna:

  1. Szkolenia otwarte realizowane do końca 2020 roku zakupisz w cenie promocyjnej – sprawdź naszą propozycję.
  2. Przy grupowym zgłaszaniu pracowników z Twojej firmy na szkolenie otwarte z zakresu etykiety i savoir-vivre, otrzymasz dodatkowy rabat 20% od ceny katalogowej dla drugiej i każdej kolejnej osoby zgłaszanej. 

Cena zawiera:

  • Szkolenie z zakresu etykiety i savoir-vivre realizowane w samym centrum Warszawy.
  • Materiały szkoleniowe oraz pakiet konferencyjny – notes, długopis, teczka.
  • Serwis kawowy premium (sok, woda, ciasto, owoce).
  • Dwudaniowy obiad (menu do wyboru) w stylowej restauracji Stara Kamienica.
  • Certyfikat – zaświadczenie o odbyciu szkolenia z zakresu etykiety i savoir-vivre.
  • Możliwość odbycia e-mentoringu z trenerem z zakresu tematu szkolenia, przez miesiąc od dnia szkolenia.
  • Kupon 20% rabatu od ceny katalogowej na udział w kolejnym szkoleniu otwartym ważny 3 miesiące od daty udziału w pierwszym zakupionym szkoleniu.

Uzyskaj dofinansowanie na uczestnictwo w szkoleniu:

  • Baza Usług Rozwojowych (BUR)

Skorzystaj z dofinansowania na szkolenie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki na szkolenia –  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR.

  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

TRENERZY

KLIENCI

Szkolenie z zakresu Etykieta i savoir-vivre firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla pracowników takich firm jak:  Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej; Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa; Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.; Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku; Ministerstwo Sportu i Turystyki; Ministerstwo Spraw Wewnętrznych; Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa; Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach; Ministerstwo Skarbu Państwa; Narodowe Centrum Badań i Rozwoju; Kwidzyńskie Centrum Kultury; Instytut Pamięci Narodowej; Urząd Lotnictwa Cywilnego; Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach; Impreska Com Kamil Ułanowicz; Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o; TEZET S.A.; ING Bank Śląski S.A.; Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.; Zamek Sp. j.; Gemalto. Sp. z o.o.; Savoy; INEA S.A.; International Paper – Kwidzyń Sp. z o.o.; Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o; ; Siemens Sp. z o.o.; NUTRICIA Polska Sp. z o.o.; Pfizer Polska Sp. z o.o.; Delphi Poland S.A; Immofinanze, Sitel Polska Sp. z o.o., Politechnika Warszawska, Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., Altavia Polska Sp. z o.o.

OPINIE

„Praktyczne wskazówki dotyczące elegancji oraz ocena zachowań. Nauczyłam się odpowiednio dobierać szkło do alkoholu oraz  postępować z wizytówkami w trakcie biznesowego spotkania. Wiem jaka jest postawa dżentelmeńska w kwestii równouprawnienia. Ważne było:jak usadzać gości w aucie, podczas kolacji służbowej, jak zachować się przy stole, kwestie związane z ubiorem, organizacja spotkań, przyjmowanie klienta międzynarodowego.”

TERMINY SZKOLEŃ

15 Lipiec
Cena Promocyjna 390 zł
Promocja obowiązuje do 2020-07-31
  • Standardowa Cena: 790 zł
2 Wrzesień
Cena Promocyjna 590 zł
Promocja obowiązuje do 2020-09-30
  • Standardowa Cena: 790 zł
24 Listopad
Cena Promocyjna 590 zł
Promocja obowiązuje do 2020-09-30
  • Standardowa Cena: 790 zł

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z konsultantem szkoleń on-line

ETYKIETA I SAVOIR-VIVRE