storytelling w sprzedaży

Storytelling w sprzedaży – Szkolenie otwarte: stacjonarne oraz online

Czym jest storytelling?

Storytelling to umiejętność komunikacji opowiadaniem. Dotychczas kojarzony był z marketingiem narracyjnym, który nawiązuje do kreowania marki i produktu jako dodatek do maksymalizacji celów. Wystarczy bliżej przyjrzeć się historiom reklam w mediach.

Opowiadanie ma jednak dużo szerszy kontekst i praktyczną możliwość zastosowania go w biznesie.

Wymieniając kilka grup zawodowych…

  • Mówcy motywacyjni stosują opowiadanie historii w celu przeniesienia bohatera w podróż, po powrocie z której, będzie zmotywowany do realizacji własnych marzeń.
  • Trenerzy używają historii oraz metafor, aby w przystępny sposób wyjaśnić definicję i kontekst zagadnień szkoleniowych.
  • Przywódcy i menedżerowie szlifują swój kunszt oratorski i umiejętność stosowania storytellingu podczas wystąpień publicznych i prezentacji.
  • Adwokaci stosują opowiadanie historii w trakcie postępowań procesowych w celu zwiększenia wiarygodności przyjętej strategii obrony.
  • Nauczyciele przekazując informacje o świecie w postaci historii, ułatwiają uczniom zrozumienie wiedzy wykładanych przedmiotów.

Krótkie i dłuższe historie są sposobem komunikacji i wymiany doświadczeń również w innych grupach zawodowych i nie tylko w obszarze biznesowym.

W jaki sposób przedstawiciel handlowy może wykorzystać umiejętność storytellingu?

Szefowa Anna wraz z handlowcem Markiem zmierzali do klienta. Trasa upłynęła na rozmowie o nowym mieszkaniu przedstawiciela. Urok miejscowości i krajobraz za oknem przypominał o zbliżającym się wakacyjnym urlopie. Na miejsce dojechali o czasie. Marek z zainteresowaniem rozglądał się po okolicy. W oddali znajdował się las i stadnina. Kilka pięknych koni spacerowało po padoku.

Pośród zieleni Marek dostrzegł małe place zabaw, wraz z kolorowymi samochodzikami. Były trampoliny i zjeżdżalnie. To co przykuło jego uwagę, to dzieci na jednym z placu zabaw wraz z dwiema paniami, w jednakowych niebieskich bluzkach. Marek wraz z Anną zmierzali w stronę biura właściciela obiektu.

Marek mamrotał pod nosem, że to miejsce byłoby idealne na krótki urlop z żoną i 2-letnim synkiem. Szczególnie, że nowe mieszkanie pochłonęło jego oszczędności a możliwość wyjazdu za granicę oddaliła się wraz z jego kupnem. Dotarli do biura i zgodnie w etykietą przywitali się uściskiem dłoni z właścicielem.

Od czego rozpoczął spotkanie Marek?

Nasz bohater podzielił się własnym wrażeniem tego, co zobaczył na terenie obiektu. Był autentyczny i  przekonywujący. W trakcie opowiadania zadał również kilka pytań właścicielowi o ideę jaka towarzyszyła mu podczas tworzenia tego miejsca.

Marek zastosował storytelling w sprzedaży. Ta historia wyraziła pochwałę dla koncepcji właściciela i towarzyszącej mu wizji. Jednocześnie umożliwiła obu stronom płynne nawiązanie rozmowy.

W dalszej historii doszło do zawarcia transakcji między stronami.

Tworzenie dobrej historii jest jedną z umiejętności, które powinien posiadać handlowiec. Należy jednak pamiętać, że storytelling jest szczególną formą komunikacji a historia, która umożliwia interakcję między nadawcą a odbiorcą powinna być autentyczna i wiarygodna. Wymaga określonej struktury, zasad i celu dla których jest opowiadana.

Pracując w biznesie nie zapominajmy, że jesteśmy ludźmi, a podczas spotkania handlowego, spotyka się człowiek z człowiekiem, i każdy z nich, jak to ujął William Fisher jest …”stworzony do opowiadania historii”.

Siłą storytellingu czyli perswazji narracyjnej są przede wszystkim realne korzyści do których zaliczamy: budowanie relacji oraz wyróżnienie się na tle innych poprzez zaangażowanie odbiorcy i lekki przekaz komunikacyjny. Rozwój tej kompetencji  może znacząco wpłynąć na wyniki i rozwój potencjału sprzedażowego handlowca.

Bowiem Frederick Wahrman, w książce „Tell to Win: Connect, Persuade, and Triumph with the Hidden Power of Story”, napisał, że: „Emocje są klejem, który łączy klienta z twoim produktem na poziomie, którego logika nigdy nie osiągnie.”

Podczas warsztatów ze storytellingu w sprzedaży poznajemy strukturę i zasady ale przede wszystkim uczymy się opowiadać historie, umożliwiając ich świadome stosowanie zgodnie z celem i w określonym kontekście.

Storytelling w sprzedaży – Szkolenie otwarte: stacjonarne oraz online

storytelling w sprzedaży

Czym jest storytelling?

Storytelling to umiejętność komunikacji opowiadaniem. Dotychczas kojarzony był z marketingiem narracyjnym, który nawiązuje do kreowania marki i produktu jako dodatek do maksymalizacji celów. Wystarczy bliżej przyjrzeć się historiom reklam w mediach.

Opowiadanie ma jednak dużo szerszy kontekst i praktyczną możliwość zastosowania go w biznesie.

Wymieniając kilka grup zawodowych…

  • Mówcy motywacyjni stosują opowiadanie historii w celu przeniesienia bohatera w podróż, po powrocie z której, będzie zmotywowany do realizacji własnych marzeń.
  • Trenerzy używają historii oraz metafor, aby w przystępny sposób wyjaśnić definicję i kontekst zagadnień szkoleniowych.
  • Przywódcy i menedżerowie szlifują swój kunszt oratorski i umiejętność stosowania storytellingu podczas wystąpień publicznych i prezentacji.
  • Adwokaci stosują opowiadanie historii w trakcie postępowań procesowych w celu zwiększenia wiarygodności przyjętej strategii obrony.
  • Nauczyciele przekazując informacje o świecie w postaci historii, ułatwiają uczniom zrozumienie wiedzy wykładanych przedmiotów.

Krótkie i dłuższe historie są sposobem komunikacji i wymiany doświadczeń również w innych grupach zawodowych i nie tylko w obszarze biznesowym.

W jaki sposób przedstawiciel handlowy może wykorzystać umiejętność storytellingu?

Szefowa Anna wraz z handlowcem Markiem zmierzali do klienta. Trasa upłynęła na rozmowie o nowym mieszkaniu przedstawiciela. Urok miejscowości i krajobraz za oknem przypominał o zbliżającym się wakacyjnym urlopie. Na miejsce dojechali o czasie. Marek z zainteresowaniem rozglądał się po okolicy. W oddali znajdował się las i stadnina. Kilka pięknych koni spacerowało po padoku.

Pośród zieleni Marek dostrzegł małe place zabaw, wraz z kolorowymi samochodzikami. Były trampoliny i zjeżdżalnie. To co przykuło jego uwagę, to dzieci na jednym z placu zabaw wraz z dwiema paniami, w jednakowych niebieskich bluzkach. Marek wraz z Anną zmierzali w stronę biura właściciela obiektu.

Marek mamrotał pod nosem, że to miejsce byłoby idealne na krótki urlop z żoną i 2-letnim synkiem. Szczególnie, że nowe mieszkanie pochłonęło jego oszczędności a możliwość wyjazdu za granicę oddaliła się wraz z jego kupnem. Dotarli do biura i zgodnie w etykietą przywitali się uściskiem dłoni z właścicielem.

Od czego rozpoczął spotkanie Marek?

Nasz bohater podzielił się własnym wrażeniem tego, co zobaczył na terenie obiektu. Był autentyczny i  przekonywujący. W trakcie opowiadania zadał również kilka pytań właścicielowi o ideę jaka towarzyszyła mu podczas tworzenia tego miejsca.

Marek zastosował storytelling w sprzedaży. Ta historia wyraziła pochwałę dla koncepcji właściciela i towarzyszącej mu wizji. Jednocześnie umożliwiła obu stronom płynne nawiązanie rozmowy.

W dalszej historii doszło do zawarcia transakcji między stronami.

Tworzenie dobrej historii jest jedną z umiejętności, które powinien posiadać handlowiec. Należy jednak pamiętać, że storytelling jest szczególną formą komunikacji a historia, która umożliwia interakcję między nadawcą a odbiorcą powinna być autentyczna i wiarygodna. Wymaga określonej struktury, zasad i celu dla których jest opowiadana.

Pracując w biznesie nie zapominajmy, że jesteśmy ludźmi, a podczas spotkania handlowego, spotyka się człowiek z człowiekiem, i każdy z nich, jak to ujął William Fisher jest …”stworzony do opowiadania historii”.

Siłą storytellingu czyli perswazji narracyjnej są przede wszystkim realne korzyści do których zaliczamy: budowanie relacji oraz wyróżnienie się na tle innych poprzez zaangażowanie odbiorcy i lekki przekaz komunikacyjny. Rozwój tej kompetencji  może znacząco wpłynąć na wyniki i rozwój potencjału sprzedażowego handlowca.

Bowiem Frederick Wahrman, w książce „Tell to Win: Connect, Persuade, and Triumph with the Hidden Power of Story”, napisał, że: „Emocje są klejem, który łączy klienta z twoim produktem na poziomie, którego logika nigdy nie osiągnie.”

Podczas warsztatów ze storytellingu w sprzedaży poznajemy strukturę i zasady ale przede wszystkim uczymy się opowiadać historie, umożliwiając ich świadome stosowanie zgodnie z celem i w określonym kontekście.

Cele i Korzyści

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  1. Tworzenia angażujących historii i nauczą się komponować oraz opowiadać historie, które skutecznie przyciągają uwagę klientów i zapadają w pamięć.
  2. Wykorzystywania perswazji narracyjnej i opanują techniki storytellingu, które pomagają wywierać pozytywny wpływ na klientów i zwiększać skuteczność sprzedaży.
  3. Tworzenia historii, które są spójne z ich wartościami i odpowiadają na potrzeby klienta oraz zwiększą gotowość do stosowania narracji w praktyce.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  1. Komunikacją interpersonalną, w tym zrozumieniem odbiorcy oraz umiejętnością dostosowania opowieści do jego potrzeb i oczekiwań.
  2. Budowaniem relacji i umiejętnością nawiązywania bardziej wartościowych relacji z klientami poprzez stosowanie perswazji narracyjnej.
  3. Kreatywnym myśleniem podczas rozwijania umiejętności tworzenia oryginalnych historii wspierających cele sprzedażowe.

Podstawowe zalety stosowania storytellingu w dziale handlowym umożliwiają:

  1. Płynne nawiązywanie rozmowy z klientem.
  2. Wywieranie naturalnego wpływu na klienta bez pouczania i przekonywania.
  3. Zwiększenie oddziaływania na podejmowane decyzje w trakcie procesu sprzedaży.
  4. Budowanie naturalnego autorytetu i wzbudzanie zaufania klienta.
  5. Budowanie autentycznej ciekawości zarówno światem klienta jak i możliwością prezentacji rozwiązań.
  6. Skupienie uwagi kontrahenta na korzyściach opakowanych w storytelling a nie własnym monologu wewnętrznym; szczególnie ważny etap w trakcie pokonywania obiekcji.
  7. Edukację klienta w celu zainteresowania ofertą.
  8. Zmianę nudnych argumentów w ciekawie oprawioną historię.
  9. Przyjazny dla klienta odbiór oferty przedstawiciela czyli komfort klienta podczas rozmowy.

Metody pracy podczas szkolenia:

Program realizowany jest metodą warsztatową, zgodnie z cyklem Kolba (doświadczenie – refleksja – teoria – planowanie). Uczestnicy pracują w oparciu o:

Ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Symulacje, case studies.
Analizy praktycznych przypadków, burze mózgów.
Feedback od Uczestników i trenera.

Adresaci szkolenia:

  • Przedstawiciele handlowi: Osoby, które chcą zwiększyć swoją skuteczność sprzedażową poprzez zastosowanie kreatywnych narzędzi komunikacyjnych.
  • Specjaliści ds. sprzedaży: Ci, którzy chcą wzbogacić swoje techniki sprzedażowe o elementy storytellingu i budować lepsze relacje z klientami.
  • Menedżerowie sprzedaży: Liderzy, którzy chcą wprowadzić storytelling jako narzędzie perswazji i motywacji w swoich zespołach.
  • Osoby związane z marketingiem i PR: Profesjonaliści, którzy chcą wzmocnić przekaz swoich kampanii i komunikacji z klientami.
  • Wszyscy, którzy pragną rozwinąć swoje umiejętności narracyjne: Osoby zainteresowane perswazyjną komunikacją i budowaniem trwałych relacji w środowisku sprzedaży.

Cena i Terminy

Szkolenia online:

Szukasz terminu? Zapytaj!
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
845 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
1098 zł netto + 23% VAT
16.12.2024
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
845 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
1098 zł netto + 23% VAT
03.02.2025
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
845 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
1098 zł netto + 23% VAT
Aktualna cena promocyjna obowiązuje w okresie do 31.12.2024 r.

Szkolenia stacjonarne:

Szukasz terminu? Zapytaj!
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
945 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
1198 zł netto + 23 % VAT
28.01.2025
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
945 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
945 zł netto + 23% VAT
14.04.2025
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
945 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
945 zł netto + 23% VAT
Aktualna cena promocyjna obowiązuje w okresie do 31.12.2024 r.

Ten temat realizujemy również w formie:

  • Szkolenia zamkniętego na zamówienie.
  • Sesji coachingowych oraz konsultacji.

Cena szkolenia:

  • Cena netto należy doliczyć 23% VAT.
  • Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT=zw.
  • W przypadku chęci zgłoszenia kilku pracowników z jednej firmy/organizacji – dopytaj o wycenę indywidualną.

Sprawdź czy możesz pozyskać dofinansowanie do szkolenia:

  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS) Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę (sprawdź>>)

Program Szkolenia

Moduł I. Storytelling czyli perswazja narracyjna i jej siła oddziaływania

  • Znaczenie i definicja storytellingu czyli dlaczego jest ważny i jak wpływa na decyzje zakupowe klienta.
  • Perswazja narracyjna vs perswazja retoryczna, czyli jakich argumentów używają handlowcy w sprzedaży?
  • Jak opowiadanie wpływa na budowanie relacji i decyzje Klienta?
  • Diagnoza arsenału historii w dziale handlowym.

Moduł II. Elementy i składowe w storytellingu w tworzeniu narracji

  • Emocje w storytellingu, czyli jak ich używać aby angażować i przekonywać klientów?
  • Schemat komunikacji oraz wpływ struktury na charakter opowieści w sprzedaży.
  • Kluczowe komponenty dobrych historii czyli tworzenie modeli skoncentrowanych na różnych etapach procesu sprzedaży.
  • Jak w praktyce wykorzystywać siłę perswazji narracyjnej w obszarze sprzedaży?
  • Użycie historii do budowania lojalności i długoterminowych relacji z klientem?
  • Praktyczne zalety opowieści w dziale handlowym w zależności od celowości i etapu sprzedaży.

Moduł III. Storytelling jako storyselling czyli jak w praktyce wykorzystywać narrację w dziale handlowym

  • Tworzenie schematu budowania zaangażowania słuchacza na przykładach branży.
  • Praktyczny trening zastosowania z uwzględnieniem specyfiki branży i arsenału argumentacji handlowców.
  • Analiza przykładów firm stosujących opowiadania i historii własnych uczestników.
  • Jak budować autentyczność i wiarygodność w celu wywierania wpływy na przekonania klientów?
  • W jaki sposób używać zjawiska przeniesienia w historiach własnych?
  • Nowa baza historii działu handlowego czyli własny bank w zależności od potrzeb.

Podsumowanie i zakończenie warsztatu

  • Ocena własnych umiejętności  stosowania perswazji narracyjnej oraz identyfikacja obszarów do rozwoju.
  • Konsultacje indywidualne czyli możliwość rozmowy z trenerem i uzyskania wsparcia.
  • Podsumowanie kluczowych zagadnień oraz poznanych technik.
  • Wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.

Moduł I. Storytelling czyli perswazja narracyjna i jej siła oddziaływania

  • Znaczenie i definicja storytellingu czyli dlaczego jest ważny i jak wpływa na decyzje zakupowe klienta.
  • Perswazja narracyjna vs perswazja retoryczna, czyli jakich argumentów używają handlowcy w sprzedaży?
  • Jak opowiadanie wpływa na budowanie relacji i decyzje Klienta?
  • Diagnoza arsenału historii w dziale handlowym.

Moduł II. Elementy i składowe w storytellingu w tworzeniu narracji

  • Emocje w storytellingu, czyli jak ich używać aby angażować i przekonywać klientów?
  • Schemat komunikacji oraz wpływ struktury na charakter opowieści w sprzedaży.
  • Kluczowe komponenty dobrych historii czyli tworzenie modeli skoncentrowanych na różnych etapach procesu sprzedaży.
  • Jak w praktyce wykorzystywać siłę perswazji narracyjnej w obszarze sprzedaży?
  • Użycie historii do budowania lojalności i długoterminowych relacji z klientem?
  • Praktyczne zalety opowieści w dziale handlowym w zależności od celowości i etapu sprzedaży.

Moduł III. Storytelling jako storyselling czyli jak w praktyce wykorzystywać narrację w dziale handlowym

  • Tworzenie schematu budowania zaangażowania słuchacza na przykładach branży.
  • Praktyczny trening zastosowania z uwzględnieniem specyfiki branży i arsenału argumentacji handlowców.
  • Analiza przykładów firm stosujących opowiadania i historii własnych uczestników.
  • Jak budować autentyczność i wiarygodność w celu wywierania wpływy na przekonania klientów?
  • W jaki sposób używać zjawiska przeniesienia w historiach własnych?
  • Nowa baza historii działu handlowego czyli własny bank w zależności od potrzeb.

Podsumowanie i zakończenie warsztatu

  • Ocena własnych umiejętności  stosowania perswazji narracyjnej oraz identyfikacja obszarów do rozwoju.
  • Konsultacje indywidualne czyli możliwość rozmowy z trenerem i uzyskania wsparcia.
  • Podsumowanie kluczowych zagadnień oraz poznanych technik.
  • Wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.

Szkolenia uzupełniające

PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA

Szkolenia z obsługi klienta – Szkolenie otwarte stacjonarne oraz online

Eksperci

Obejrzyj godzinne nagranie otwartego webinarium będącego wstępem do tematu sprzedaży i pozyskiwania zamówień od klientów:

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Informacje Organizacyjne

Szkolenie online:

Cena zawiera:

  • Materiały szkoleniowe w pdf.
  • Certyfikat odbycia szkolenia.
  • Możliwość odbycia e-mentoringu po obyciu szkolenia (po ustaleniu z trenerem).


Jak się przygotować do uczestnictwa w szkoleniu otwartym online?

  • Szkolenie obywa się na platformie Clikmeeting lub Zoom. Nie musisz nic instalować. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.
  • Przed udziałem w szkoleniu otrzymasz link do pokoju online.
  • Przed szkoleniem sprawdź czy działają Ci głośniki oraz czy masz aktywną kamerę (może się przydać).
  • Przygotuj sobie notatnik oraz długopis.
  • Logując się na szkolenie, skorzystaj z przeglądarki Google Chrome lub Firefox.
  • Sprawdź jak się przygotować technicznie (więcej informacji).

Szkolenie otwarte stacjonarne:

Cena szkolenia otwartego stacjonarnego zawiera:

  • Realizacje szkolenia w kamienicy, w centrum Warszawy (zobacz nasze biuro) lub w wybranej sali szkoleniowej w Warszawie z dostosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
  • Przerwę kawową premium (kawa z ekspresu i nie tylko; wybór herbat; napoje; owoce; przekąski) oraz obiad w pobliskiej restauracji. Jeżeli jesteś na szczególnej diecie, zgłoś nam to proszę przed szkoleniem.
  • Pakiet szkoleniowy (materiały szkoleniowe, teczka, notatnik, długopis).
  • Certyfikat odbycia szkolenia.
  • Możliwość odbycia e-mentoringu po obyciu szkolenia (po ustaleniu z trenerem).

Jak się przygotować do uczestnictwa w szkoleniu stacjonarnym?

  • Szkolenie obywa się w godzinach 9:00-16:00 – zapraszamy Cię już około godziny 8:45.
  • W trakcie szkolenia będą przerwy kawowe i jedna dłuższa obiadowa.
  • Szkolenie obywa się z biurze firmy Human Skills, ul.Widok 18/2 w samym centrum Warszawy lub w wybranej sali szkoleniowej w Warszawie z dostosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Jeżeli wybierasz się do nas samochodem, weź pod uwagę, że jest to centrum i strefa płatnego parkowania.

Opinie o Szkoleniu

Oceny dla tego szkolenia:
0,0
Rated 0,0 out of 5
0,0 / 5 (na podstawie 0 opinii)
Doskonałe0%
Bardzo dobre0%
Przeciętne0%
Słabe0%
Fatalne0%
Oceń to szkolenie:

Klienci

Zobacz gdzie odbywają się nasze szkolenia:

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

gwarancja jakości human skills
human skills szkolenia dla firm oraz administracji publicznej

Zapisz się na szkolenie w 3 krokach:

Pobierz formularz zgłoszeniowy w pliku Word:

Wypełnij formularz, pamiętając o złożeniu podpisu.

Prześlij skan dokumentu na adres: biuro@humanskills.pl

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

Mogą Ci się również spodobać

W pakiecie taniej!

Przy zgłoszeniu większej ilości osób z Twojej firmy proponujemy rabat*:
– 10 % przy zgłoszeniu drugiej osoby;
– 15% przy zgłoszeniu trzeciej osoby;
– wycena indywidualna przy zgłoszeniu czwartej osoby
*Rabaty nie łączą się z innymi promocjami. 

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas