Storytelling w sprzedaży – Szkolenie otwarte: stacjonarne oraz online
Czym jest storytelling?
Storytelling to umiejętność komunikacji opowiadaniem. Dotychczas kojarzony był z marketingiem narracyjnym, który nawiązuje do kreowania marki i produktu jako dodatek do maksymalizacji celów. Wystarczy bliżej przyjrzeć się historiom reklam w mediach.
Opowiadanie ma jednak dużo szerszy kontekst i praktyczną możliwość zastosowania go w biznesie.
Wymieniając kilka grup zawodowych…
- Mówcy motywacyjni stosują opowiadanie historii w celu przeniesienia bohatera w podróż, po powrocie z której, będzie zmotywowany do realizacji własnych marzeń.
- Trenerzy używają historii oraz metafor, aby w przystępny sposób wyjaśnić definicję i kontekst zagadnień szkoleniowych.
- Przywódcy i menedżerowie szlifują swój kunszt oratorski i umiejętność stosowania storytellingu podczas wystąpień publicznych i prezentacji.
- Adwokaci stosują opowiadanie historii w trakcie postępowań procesowych w celu zwiększenia wiarygodności przyjętej strategii obrony.
- Nauczyciele przekazując informacje o świecie w postaci historii, ułatwiają uczniom zrozumienie wiedzy wykładanych przedmiotów.
Krótkie i dłuższe historie są sposobem komunikacji i wymiany doświadczeń również w innych grupach zawodowych i nie tylko w obszarze biznesowym.
W jaki sposób przedstawiciel handlowy może wykorzystać umiejętność storytellingu?
Szefowa Anna wraz z handlowcem Markiem zmierzali do klienta. Trasa upłynęła na rozmowie o nowym mieszkaniu przedstawiciela. Urok miejscowości i krajobraz za oknem przypominał o zbliżającym się wakacyjnym urlopie. Na miejsce dojechali o czasie. Marek z zainteresowaniem rozglądał się po okolicy. W oddali znajdował się las i stadnina. Kilka pięknych koni spacerowało po padoku.
Pośród zieleni Marek dostrzegł małe place zabaw, wraz z kolorowymi samochodzikami. Były trampoliny i zjeżdżalnie. To co przykuło jego uwagę, to dzieci na jednym z placu zabaw wraz z dwiema paniami, w jednakowych niebieskich bluzkach. Marek wraz z Anną zmierzali w stronę biura właściciela obiektu.
Marek mamrotał pod nosem, że to miejsce byłoby idealne na krótki urlop z żoną i 2-letnim synkiem. Szczególnie, że nowe mieszkanie pochłonęło jego oszczędności a możliwość wyjazdu za granicę oddaliła się wraz z jego kupnem. Dotarli do biura i zgodnie w etykietą przywitali się uściskiem dłoni z właścicielem.
Od czego rozpoczął spotkanie Marek?
Nasz bohater podzielił się własnym wrażeniem tego, co zobaczył na terenie obiektu. Był autentyczny i przekonywujący. W trakcie opowiadania zadał również kilka pytań właścicielowi o ideę jaka towarzyszyła mu podczas tworzenia tego miejsca.
Marek zastosował storytelling w sprzedaży. Ta historia wyraziła pochwałę dla koncepcji właściciela i towarzyszącej mu wizji. Jednocześnie umożliwiła obu stronom płynne nawiązanie rozmowy.
W dalszej historii doszło do zawarcia transakcji między stronami.
Tworzenie dobrej historii jest jedną z umiejętności, które powinien posiadać handlowiec. Należy jednak pamiętać, że storytelling jest szczególną formą komunikacji a historia, która umożliwia interakcję między nadawcą a odbiorcą powinna być autentyczna i wiarygodna. Wymaga określonej struktury, zasad i celu dla których jest opowiadana.
Pracując w biznesie nie zapominajmy, że jesteśmy ludźmi, a podczas spotkania handlowego, spotyka się człowiek z człowiekiem, i każdy z nich, jak to ujął William Fisher jest …”stworzony do opowiadania historii”.
Siłą storytellingu czyli perswazji narracyjnej są przede wszystkim realne korzyści do których zaliczamy: budowanie relacji oraz wyróżnienie się na tle innych poprzez zaangażowanie odbiorcy i lekki przekaz komunikacyjny. Rozwój tej kompetencji może znacząco wpłynąć na wyniki i rozwój potencjału sprzedażowego handlowca.
Bowiem Frederick Wahrman, w książce „Tell to Win: Connect, Persuade, and Triumph with the Hidden Power of Story”, napisał, że: „Emocje są klejem, który łączy klienta z twoim produktem na poziomie, którego logika nigdy nie osiągnie.”
Podczas warsztatów ze storytellingu w sprzedaży poznajemy strukturę i zasady ale przede wszystkim uczymy się opowiadać historie, umożliwiając ich świadome stosowanie zgodnie z celem i w określonym kontekście.
Storytelling w sprzedaży – Szkolenie otwarte: stacjonarne oraz online
Czym jest storytelling?
Storytelling to umiejętność komunikacji opowiadaniem. Dotychczas kojarzony był z marketingiem narracyjnym, który nawiązuje do kreowania marki i produktu jako dodatek do maksymalizacji celów. Wystarczy bliżej przyjrzeć się historiom reklam w mediach.
Opowiadanie ma jednak dużo szerszy kontekst i praktyczną możliwość zastosowania go w biznesie.
Wymieniając kilka grup zawodowych…
- Mówcy motywacyjni stosują opowiadanie historii w celu przeniesienia bohatera w podróż, po powrocie z której, będzie zmotywowany do realizacji własnych marzeń.
- Trenerzy używają historii oraz metafor, aby w przystępny sposób wyjaśnić definicję i kontekst zagadnień szkoleniowych.
- Przywódcy i menedżerowie szlifują swój kunszt oratorski i umiejętność stosowania storytellingu podczas wystąpień publicznych i prezentacji.
- Adwokaci stosują opowiadanie historii w trakcie postępowań procesowych w celu zwiększenia wiarygodności przyjętej strategii obrony.
- Nauczyciele przekazując informacje o świecie w postaci historii, ułatwiają uczniom zrozumienie wiedzy wykładanych przedmiotów.
Krótkie i dłuższe historie są sposobem komunikacji i wymiany doświadczeń również w innych grupach zawodowych i nie tylko w obszarze biznesowym.
W jaki sposób przedstawiciel handlowy może wykorzystać umiejętność storytellingu?
Szefowa Anna wraz z handlowcem Markiem zmierzali do klienta. Trasa upłynęła na rozmowie o nowym mieszkaniu przedstawiciela. Urok miejscowości i krajobraz za oknem przypominał o zbliżającym się wakacyjnym urlopie. Na miejsce dojechali o czasie. Marek z zainteresowaniem rozglądał się po okolicy. W oddali znajdował się las i stadnina. Kilka pięknych koni spacerowało po padoku.
Pośród zieleni Marek dostrzegł małe place zabaw, wraz z kolorowymi samochodzikami. Były trampoliny i zjeżdżalnie. To co przykuło jego uwagę, to dzieci na jednym z placu zabaw wraz z dwiema paniami, w jednakowych niebieskich bluzkach. Marek wraz z Anną zmierzali w stronę biura właściciela obiektu.
Marek mamrotał pod nosem, że to miejsce byłoby idealne na krótki urlop z żoną i 2-letnim synkiem. Szczególnie, że nowe mieszkanie pochłonęło jego oszczędności a możliwość wyjazdu za granicę oddaliła się wraz z jego kupnem. Dotarli do biura i zgodnie w etykietą przywitali się uściskiem dłoni z właścicielem.
Od czego rozpoczął spotkanie Marek?
Nasz bohater podzielił się własnym wrażeniem tego, co zobaczył na terenie obiektu. Był autentyczny i przekonywujący. W trakcie opowiadania zadał również kilka pytań właścicielowi o ideę jaka towarzyszyła mu podczas tworzenia tego miejsca.
Marek zastosował storytelling w sprzedaży. Ta historia wyraziła pochwałę dla koncepcji właściciela i towarzyszącej mu wizji. Jednocześnie umożliwiła obu stronom płynne nawiązanie rozmowy.
W dalszej historii doszło do zawarcia transakcji między stronami.
Tworzenie dobrej historii jest jedną z umiejętności, które powinien posiadać handlowiec. Należy jednak pamiętać, że storytelling jest szczególną formą komunikacji a historia, która umożliwia interakcję między nadawcą a odbiorcą powinna być autentyczna i wiarygodna. Wymaga określonej struktury, zasad i celu dla których jest opowiadana.
Pracując w biznesie nie zapominajmy, że jesteśmy ludźmi, a podczas spotkania handlowego, spotyka się człowiek z człowiekiem, i każdy z nich, jak to ujął William Fisher jest …”stworzony do opowiadania historii”.
Siłą storytellingu czyli perswazji narracyjnej są przede wszystkim realne korzyści do których zaliczamy: budowanie relacji oraz wyróżnienie się na tle innych poprzez zaangażowanie odbiorcy i lekki przekaz komunikacyjny. Rozwój tej kompetencji może znacząco wpłynąć na wyniki i rozwój potencjału sprzedażowego handlowca.
Bowiem Frederick Wahrman, w książce „Tell to Win: Connect, Persuade, and Triumph with the Hidden Power of Story”, napisał, że: „Emocje są klejem, który łączy klienta z twoim produktem na poziomie, którego logika nigdy nie osiągnie.”
Podczas warsztatów ze storytellingu w sprzedaży poznajemy strukturę i zasady ale przede wszystkim uczymy się opowiadać historie, umożliwiając ich świadome stosowanie zgodnie z celem i w określonym kontekście.
Cele i Korzyści
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Tworzenia angażujących historii i nauczą się komponować oraz opowiadać historie, które skutecznie przyciągają uwagę klientów i zapadają w pamięć.
- Wykorzystywania perswazji narracyjnej i opanują techniki storytellingu, które pomagają wywierać pozytywny wpływ na klientów i zwiększać skuteczność sprzedaży.
- Tworzenia historii, które są spójne z ich wartościami i odpowiadają na potrzeby klienta oraz zwiększą gotowość do stosowania narracji w praktyce.
Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
- Komunikacją interpersonalną, w tym zrozumieniem odbiorcy oraz umiejętnością dostosowania opowieści do jego potrzeb i oczekiwań.
- Budowaniem relacji i umiejętnością nawiązywania bardziej wartościowych relacji z klientami poprzez stosowanie perswazji narracyjnej.
- Kreatywnym myśleniem podczas rozwijania umiejętności tworzenia oryginalnych historii wspierających cele sprzedażowe.
Podstawowe zalety stosowania storytellingu w dziale handlowym umożliwiają:
- Płynne nawiązywanie rozmowy z klientem.
- Wywieranie naturalnego wpływu na klienta bez pouczania i przekonywania.
- Zwiększenie oddziaływania na podejmowane decyzje w trakcie procesu sprzedaży.
- Budowanie naturalnego autorytetu i wzbudzanie zaufania klienta.
- Budowanie autentycznej ciekawości zarówno światem klienta jak i możliwością prezentacji rozwiązań.
- Skupienie uwagi kontrahenta na korzyściach opakowanych w storytelling a nie własnym monologu wewnętrznym; szczególnie ważny etap w trakcie pokonywania obiekcji.
- Edukację klienta w celu zainteresowania ofertą.
- Zmianę nudnych argumentów w ciekawie oprawioną historię.
- Przyjazny dla klienta odbiór oferty przedstawiciela czyli komfort klienta podczas rozmowy.
Metody pracy podczas szkolenia:
Program realizowany jest metodą warsztatową, zgodnie z cyklem Kolba (doświadczenie – refleksja – teoria – planowanie). Uczestnicy pracują w oparciu o:
Ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Symulacje, case studies.
Analizy praktycznych przypadków, burze mózgów.
Feedback od Uczestników i trenera.
Adresaci szkolenia:
- Przedstawiciele handlowi: Osoby, które chcą zwiększyć swoją skuteczność sprzedażową poprzez zastosowanie kreatywnych narzędzi komunikacyjnych.
- Specjaliści ds. sprzedaży: Ci, którzy chcą wzbogacić swoje techniki sprzedażowe o elementy storytellingu i budować lepsze relacje z klientami.
- Menedżerowie sprzedaży: Liderzy, którzy chcą wprowadzić storytelling jako narzędzie perswazji i motywacji w swoich zespołach.
- Osoby związane z marketingiem i PR: Profesjonaliści, którzy chcą wzmocnić przekaz swoich kampanii i komunikacji z klientami.
- Wszyscy, którzy pragną rozwinąć swoje umiejętności narracyjne: Osoby zainteresowane perswazyjną komunikacją i budowaniem trwałych relacji w środowisku sprzedaży.
Cena i Terminy
Szkolenia online:
845 zł netto + 23% VAT
1098 zł netto + 23% VAT
1098 zł netto + 23% VAT
1098 zł netto + 23% VAT
Szkolenia stacjonarne:
945 zł netto + 23% VAT
1198 zł netto + 23 % VAT
945 zł netto + 23% VAT
945 zł netto + 23% VAT
Ten temat realizujemy również w formie:
- Szkolenia zamkniętego na zamówienie.
- Sesji coachingowych oraz konsultacji.
Cena szkolenia:
- Cena netto należy doliczyć 23% VAT.
- Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT=zw.
- W przypadku chęci zgłoszenia kilku pracowników z jednej firmy/organizacji – dopytaj o wycenę indywidualną.
Sprawdź czy możesz pozyskać dofinansowanie do szkolenia:
- Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS) Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę (sprawdź>>)
Program Szkolenia
Moduł I. Storytelling czyli perswazja narracyjna i jej siła oddziaływania
- Znaczenie i definicja storytellingu czyli dlaczego jest ważny i jak wpływa na decyzje zakupowe klienta.
- Perswazja narracyjna vs perswazja retoryczna, czyli jakich argumentów używają handlowcy w sprzedaży?
- Jak opowiadanie wpływa na budowanie relacji i decyzje Klienta?
- Diagnoza arsenału historii w dziale handlowym.
Moduł II. Elementy i składowe w storytellingu w tworzeniu narracji
- Emocje w storytellingu, czyli jak ich używać aby angażować i przekonywać klientów?
- Schemat komunikacji oraz wpływ struktury na charakter opowieści w sprzedaży.
- Kluczowe komponenty dobrych historii czyli tworzenie modeli skoncentrowanych na różnych etapach procesu sprzedaży.
- Jak w praktyce wykorzystywać siłę perswazji narracyjnej w obszarze sprzedaży?
- Użycie historii do budowania lojalności i długoterminowych relacji z klientem?
- Praktyczne zalety opowieści w dziale handlowym w zależności od celowości i etapu sprzedaży.
Moduł III. Storytelling jako storyselling czyli jak w praktyce wykorzystywać narrację w dziale handlowym
- Tworzenie schematu budowania zaangażowania słuchacza na przykładach branży.
- Praktyczny trening zastosowania z uwzględnieniem specyfiki branży i arsenału argumentacji handlowców.
- Analiza przykładów firm stosujących opowiadania i historii własnych uczestników.
- Jak budować autentyczność i wiarygodność w celu wywierania wpływy na przekonania klientów?
- W jaki sposób używać zjawiska przeniesienia w historiach własnych?
- Nowa baza historii działu handlowego czyli własny bank w zależności od potrzeb.
Podsumowanie i zakończenie warsztatu
- Ocena własnych umiejętności stosowania perswazji narracyjnej oraz identyfikacja obszarów do rozwoju.
- Konsultacje indywidualne czyli możliwość rozmowy z trenerem i uzyskania wsparcia.
- Podsumowanie kluczowych zagadnień oraz poznanych technik.
- Wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.
Moduł I. Storytelling czyli perswazja narracyjna i jej siła oddziaływania
- Znaczenie i definicja storytellingu czyli dlaczego jest ważny i jak wpływa na decyzje zakupowe klienta.
- Perswazja narracyjna vs perswazja retoryczna, czyli jakich argumentów używają handlowcy w sprzedaży?
- Jak opowiadanie wpływa na budowanie relacji i decyzje Klienta?
- Diagnoza arsenału historii w dziale handlowym.
Moduł II. Elementy i składowe w storytellingu w tworzeniu narracji
- Emocje w storytellingu, czyli jak ich używać aby angażować i przekonywać klientów?
- Schemat komunikacji oraz wpływ struktury na charakter opowieści w sprzedaży.
- Kluczowe komponenty dobrych historii czyli tworzenie modeli skoncentrowanych na różnych etapach procesu sprzedaży.
- Jak w praktyce wykorzystywać siłę perswazji narracyjnej w obszarze sprzedaży?
- Użycie historii do budowania lojalności i długoterminowych relacji z klientem?
- Praktyczne zalety opowieści w dziale handlowym w zależności od celowości i etapu sprzedaży.
Moduł III. Storytelling jako storyselling czyli jak w praktyce wykorzystywać narrację w dziale handlowym
- Tworzenie schematu budowania zaangażowania słuchacza na przykładach branży.
- Praktyczny trening zastosowania z uwzględnieniem specyfiki branży i arsenału argumentacji handlowców.
- Analiza przykładów firm stosujących opowiadania i historii własnych uczestników.
- Jak budować autentyczność i wiarygodność w celu wywierania wpływy na przekonania klientów?
- W jaki sposób używać zjawiska przeniesienia w historiach własnych?
- Nowa baza historii działu handlowego czyli własny bank w zależności od potrzeb.
Podsumowanie i zakończenie warsztatu
- Ocena własnych umiejętności stosowania perswazji narracyjnej oraz identyfikacja obszarów do rozwoju.
- Konsultacje indywidualne czyli możliwość rozmowy z trenerem i uzyskania wsparcia.
- Podsumowanie kluczowych zagadnień oraz poznanych technik.
- Wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.
Szkolenia uzupełniające
Eksperci
Obejrzyj godzinne nagranie otwartego webinarium będącego wstępem do tematu sprzedaży i pozyskiwania zamówień od klientów:
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Informacje Organizacyjne
Szkolenie online:
Cena zawiera:
- Materiały szkoleniowe w pdf.
- Certyfikat odbycia szkolenia.
- Możliwość odbycia e-mentoringu po obyciu szkolenia (po ustaleniu z trenerem).
Jak się przygotować do uczestnictwa w szkoleniu otwartym online?
- Szkolenie obywa się na platformie Clikmeeting lub Zoom. Nie musisz nic instalować. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.
- Przed udziałem w szkoleniu otrzymasz link do pokoju online.
- Przed szkoleniem sprawdź czy działają Ci głośniki oraz czy masz aktywną kamerę (może się przydać).
- Przygotuj sobie notatnik oraz długopis.
- Logując się na szkolenie, skorzystaj z przeglądarki Google Chrome lub Firefox.
- Sprawdź jak się przygotować technicznie (więcej informacji).
Szkolenie otwarte stacjonarne:
Cena szkolenia otwartego stacjonarnego zawiera:
- Realizacje szkolenia w kamienicy, w centrum Warszawy (zobacz nasze biuro) lub w wybranej sali szkoleniowej w Warszawie z dostosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
- Przerwę kawową premium (kawa z ekspresu i nie tylko; wybór herbat; napoje; owoce; przekąski) oraz obiad w pobliskiej restauracji. Jeżeli jesteś na szczególnej diecie, zgłoś nam to proszę przed szkoleniem.
- Pakiet szkoleniowy (materiały szkoleniowe, teczka, notatnik, długopis).
- Certyfikat odbycia szkolenia.
- Możliwość odbycia e-mentoringu po obyciu szkolenia (po ustaleniu z trenerem).
Jak się przygotować do uczestnictwa w szkoleniu stacjonarnym?
- Szkolenie obywa się w godzinach 9:00-16:00 – zapraszamy Cię już około godziny 8:45.
- W trakcie szkolenia będą przerwy kawowe i jedna dłuższa obiadowa.
- Szkolenie obywa się z biurze firmy Human Skills, ul.Widok 18/2 w samym centrum Warszawy lub w wybranej sali szkoleniowej w Warszawie z dostosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Jeżeli wybierasz się do nas samochodem, weź pod uwagę, że jest to centrum i strefa płatnego parkowania.
Opinie o Szkoleniu
Oceny dla tego szkolenia:
Oceń to szkolenie:
Klienci
Zobacz gdzie odbywają się nasze szkolenia:
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
- Otrzymasz od nas niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
- W trakcie szkolenia, masz stały dostęp do serwisu kawowego premium (kawa, herbata, woda, sok, przekąski, owoce sezonowe), a także masz zapewniony dwudaniowy posiłek w uznanej w Warszawie restauracji.
- W trakcie szkolenia przenalizujemy również Twoje case study.
- W przypadku tego szkolenia, masz możliwość pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych (BUR) oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS). Dowiedz się więcej >
Zapisz się na szkolenie w 3 krokach:
Pobierz formularz zgłoszeniowy w pliku Word:
Wypełnij formularz, pamiętając o złożeniu podpisu.
Prześlij skan dokumentu na adres: biuro@humanskills.pl
- W odpowiedzi otrzymasz potwierdzenie zapisu oraz informacje organizacyjne.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
Mogą Ci się również spodobać
W pakiecie taniej!
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas