
Szkolenie stacjonarne: Efektywne techniki negocjacji
Dowiedź się jak stworzyć najbardziej efektywną strategię prowadzenia negocjacji tak aby budować długofalowe relacje zawodowe oparte na zasadach i poczuciu, że każda ze stron osiąga wymierne korzyści i satysfakcję ze współpracy.
W technikach negocjacji są ważne takie kwestie jak przygotowanie, sprecyzowane oczekiwania, wybrana strategia negocjacji, określona dolna granica ustępstw, plan OPK itp. Równie ważne jest również to, w jaki sposób zarządzić wątpliwościami, zastrzeżeniami czy impasem w negocjacjach.
Realizacja szkolenia uwzględnia zasady bezpiecznej obsługi klienta w czasie Covid.
Cele i Korzyści
W aspekcie efektywnych negocjacji Uczestnik dowie się jak:
- stworzyć najbardziej efektywną (dla danego partnera) strategię prowadzenia negocjacji tak, aby formułować długofalowe negocjacje oparte na zasadach i poczuciu, że każda ze stron osiąga wymierne korzyści i satysfakcję ze współpracy;
- przygotować się do każdej rozmowy mając zawsze sprecyzowane jasno oczekiwania, strategię negocjacji dostosowaną do typu partnera oraz dolną granicę swoich ustępstw, poniżej której nie można zejść w negocjacjach;
- tworzyć efektywną argumentację, będzie wiedział czym się kierować podczas rozmowy negocjacyjnej i jak poznać priorytety drugiej strony, w jakiej kolejności przytaczać korzyści / argumenty i jak sprawdzać efekt wywieranego wpływu;
- zdiagnozować na którym etapie jest aktualnie w procesie negocjacji i będzie wiedział jak korzystać z technik wywierania wpływu na swojego partnera w negocjacjach;
- przygotować się do negocjacji: określić swój plan OPK, ustalić strategię, którą będzie realizował podczas spotkania i dokonywać szybkiej analizy propozycji / oferty partnera w negocjacjach;
- ustalić kiedy następuje impas w negocjacjach i będzie wiedział jak postępować z impasem w zależności od ustalonej strategii działania;
- stwarzać „asertywny efekt pierwszego wrażenia”, dzięki któremu uzyska autorytet i wzmocni pozycję w procesie negocjacji;
- radzić sobie z wątpliwościami i zastrzeżeniami partnera w negocjacjach – dowie się jak im zapobiegać, jak wpływać na emocje drugiej strony, w taki sposób, że proces wywierania wpływu / negocjowania stanie się przyjemny i zyskowny;
- dostrzegać jakie popełnia błędy w negocjacjach i będzie wiedział jak i kiedy im przeciwdziałać;
- asertywnie stawiać granice podczas spotkań negocjacyjnych;
- kontrolować negocjacje na poziomie procesu, wywierania wpływu i perswazyjnej argumentacji;
- dostosować taktyki stosowane w negocjacjach do przyjętej u partnera strategii;
- stosować „wyjście na galerię” w sytuacjach emocjonalnie trudnych;
- dostrajać się do swojego partnera w negocjacjach na poziomie werbalnym i niewerbalnym.
Cena i Terminy
1590 zł netto + 23 % VAT
*Promocja obejmuje terminy szkoleń do 31.08.2021r.
1590 zł netto + 23 % VAT
*Promocja obejmuje terminy szkoleń do 31.08.2021r.
Cena szkolenia:
- Cena netto należy doliczyć 23% VAT.
- Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT=zw.
- W przypadku chęci zgłoszenia kilku pracowników z jednej firmy/organizacji – dopytaj o wycenę indywidualną.
Ten temat realizujemy również w formie:
- Szkolenia online
- Szkolenia zamkniętego na zamówienie.
- Sesji coachingowych oraz konsultacji.
Sprawdź czy możesz pozyskać dofinansowanie do szkolenia:
- Baza Usług Rozwojowych (BUR) Skorzystaj z dofinansowania na szkolenie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki na szkolenia. Skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR. (sprawdź).
- Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS) Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę (sprawdź>>)
Program Szkolenia
Moduł I – Efektywne techniki negocjacji. Podstawy negocjacji.
- Definicja, zasady i reguły negocjacyjne.
- Przygotowanie do negocjacji (cel, listy interesów, jakie zastrzeżenia może wysunąć potencjalny partner).
- Co to jest propozycja otwarcia i jak ją składać drugiej stronie oraz jak spowodować aby to partner otworzył negocjacje?
- Opracowanie dolnej linii poszczególnych kwestii negocjacyjnych, czyli na co nie mogę się zgodzić, a gdzie mogę robić ustępstwa?
- Dostosowane własnego stylu negocjacji do stylu preferowanego przez drugą stronę.
- Opracowanie różnych wariantów porozumienia.
- Mini-wykład oraz symulacja negocjacji.
Moduł II „Marigold” i „Proness” – gry ze scenariuszem (negocjacje 1 na 1). Perswazyjne techniki przedstawiania argumentów: merytorycznych, do emocji, analitycznych, budujących porozumienie na poziomie wartości oraz świadczących na rzecz współpracy.
- Dobra propozycja otwarcia.
- Zasady ustępstw.
- Pozyskiwanie informacji od klienta.
- Włączanie do negocjacji kolejnego parametru np. ważnego dla naszych celów.
Moduł III Efektywne techniki negocjacyjne. Taktyki negocjacyjne .
- Niepełne pełnomocnictwo.
- Skubanie.
- Spotkajmy się w połowie drogi.
- Śmieszne pieniądze.
- Wycofanie oferty.
- Nagroda w raju.
- Sytuacja hipotetyczna.
- Odłóżmy to na później.
- Zabójcze pytanie.
- Zastraszanie konkurencją.
- Atak frontalny.
- Dobry, zły glina.
- Omówienie, ćwiczenia praktyczne 1 do 1.
- Wypracowanie kontr-taktyk.
Moduł IV- Efektywne techniki negocjacji. Jak zastosować zasady wywierania wpływu R. Cialdiniego.
- Zasadę autorytetu.
- Zasad wzajemności.
- Zasada podobieństwa.
- Zasad niedostępności.
- Zasada zaangażowania i konsekwencji.
- Zasada społecznego dowodu słuszności) w kontakcie z klientem.
- Omówienie zasad, zadanie i prezentacje uczestników.
Moduł V – Efektywne techniki negocjacji. Techniki aktywnego słuchania w negocjacjach – czyli jak pokazać partnerom, że się poważnie traktuje ich zdanie?
- Komunikowanie emocji i ich klaryfikacja – kiedy warto się do nich odwoływać? – ćwiczenia w parach.
- „Idź na galerię” – wykształcenie samokontroli dla procesu negocjacji.
- Jak sobie radzić ze stresem w negocjacjach, jak nad nim zapanować? – ćwiczenia indywidualne.
- Kim jesteś? – diagnoza typu osobowości partnera negocjacyjnego i dopasowanie się do niego.
- Sztuka zadawania pytań – jak szybko dotrzeć do intencji drugiej strony?
- Sposoby zadawania pytań – „Kto pyta, ten zachowuje kontrolę nad sytuacją” i weryfikuje swoje hipotezy na temat partnerów – ćwiczenie 5 pytań.
- Sugestie ukryte – perswazyjne formułowanie przekazu.
- Proces negocjacji – wiesz gdzie jesteś, to wiesz co się zdarzy (przygotowanie; prezentacja stanowiska wyjściowego; przetarg; impas; kontrakt).
- Obserwuj i analizuj – rozpoznawanie różnic między zarzutami partnerów negocjacyjnych, a najczęściej stosowanymi wymówkami w celu doboru jak najlepszego sposobu reakcji – mini-wykład połączony z ćwiczeniami w parach.
Moduł VI – Efektywne techniki negocjacji. Nord West” oraz „Amax” – symulacja negocjacji oparta na scenariuszach i rolach (praca w parach). Uczestnicy przećwiczą techniki kreowania nowych potrzeb u klientów/ partnerów oraz przedstawiania im nowych rozwiązań / możliwości współpracy.
- Ustalenie i przećwiczenie jak włączać do negocjacji dodatkowych parametrów – realizować sprzedaż wiązaną?
- Podstawowy zasób w negocjacjach handlowych – plan OPK, czyli moje poziomy Optymalny, Pożądany i Konieczny oraz jak wykorzystywać je podczas negocjacji – mini-wykład + ćwiczenia w parach.
- „Jeden na jeden” – symulacja najczęściej spotykanych rozmów z klientami / współpracownikami / partnerami w Firmie (twarzą w twarz i w kontakcie telefonicznym).
- Każdą rozmowę trener przeanalizuje na forum grupy, stworzy schemat wywieranego wpływu i przedstawi najefektywniejsze taktyki „poprowadzenia” rozmówcy do postawionego celu – scenki z omówieniem.
- „Monety” – gra symulacyjna, w której uczestnicy poznają zasady negocjacji i swoje nawykowe działania podczas „różnych technik”. Uczestnicy uczą się kształtować umiejętności zachowania jasności myślenia i podejmowania decyzji w sytuacjach trudnych podczas negocjacji z klientami.
- „Co dalej” – co robić po skończonych rozmowach negocjacyjnych? Czy proces negocjacji się kończy wraz z rozmowami? – ustalenie schematu przesłania notatki negocjacyjnej oraz dalszych kroków wpływu na partnera (jeśli ten nie odpowiada).
Moduł VII – Efektywne techniki negocjacji. Test Thomasa-Kilmanna – uczestnicy poznają swoje nawykowe schematy postepowania w sytuacjach konfliktowych. Omówienie testu i zapoznanie uczestników z 5 strategiami działań w sytuacjach negocjacyjnych:
- unikanie;
- uległość,
- kompromis;
- rywalizacja;
- kooperacja.
Moduł I – Efektywne techniki negocjacji. Asertywne stawianie granic, czyli jak odmawiać, by zachować relacje i kontynuować proces negocjacji z klientem? – ćwiczenia w parach.
Podsumowanie szkolenia i przygotowanie planu działania.
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Informacje Organizacyjne
- Miejsce szkolenia: szkolenia otwarte stacjonarne odbywają się w siedzibie Human Skills w samym centrum Warszawy, w kamienicy przy ul. Widok 18/2. Jeżeli któraś z edycji szkolenia otwartego stacjonarnego odbędzie się w innej lokalizacji w Warszawie, otrzymasz od nas odpowiednio wcześniej taką informację.
- Godziny szkolenia: szkolenia otwarte stacjonarne odbywają się w godzinach 9:00-16:00. Zapraszamy Cię już około godziny 8:45, abyś mógł się spokojnie rozgościć w sali szkoleniowej.
- Catering: będzie czekał na Ciebie poczęstunek. W trakcie zajęć obędą się przerwy kawowe oraz jedna dłuższa obiadowa. Zadbamy o dobre i zdrowe przekąski, napoje oraz menu obiadowe.
- Dojazd: jeżeli wybierasz się do nas samochodem, weź pod uwagę, że centrum miasta obejmuje strefa płatnego parkowania.
- Materiały szkoleniowe: otrzymasz materiały szkoleniowe, pakiet konferencyjny (teczkę, długopis, kartki do notatek).
- Certyfikat: otrzymasz certyfikat zaświadczający odbycie szkolenia otwartego.
- Dodatkowe korzyści: po odbyciu szkolenia w wersji otwartej stacjonarnejotrzymasz rabat -20% na zakup kolejnego szkolenia otwartego online orazstacjonarnego, ważny trzy miesiące od daty udziału w szkoleniu.
- Mentoring: po obyciu szkolenia otwartego stacjonarnego masz możliwośćkonsultacji z trenerem.
Opinie o Szkoleniu
“Pan Trener bardzo zaangażowany – przygotował masę przykładów sytuacji do przećwiczenia, praktyczne materiały, odpowiadał na nasze pytania, a to wszystko z pozytywną energią dla nas.”
“Bardzo przyjemnie. Trener bardzo kompetentny, wykształcony, z pasją. Ze szkolenia wyniosłam dużą ilość wiedzy.”
“Polecam to szkolenie. Dużo praktycznych ćwiczeń i konsultacji naszych przypadków. Brawo dla Trenera za wiedzę i doświadczenie. Bardzo przyjemne miejsce i kultura obsługi.”
Klienci
Powyższe szkolenie z zakresu negocjacji trener miał przyjemność prowadzić dla:
AIFO, Allcon, Ambra, Arhelan, Ariadna, AZ IMEX, Best Western Hotel, Bio-Circle, BTC, Caparol, Cardif ARD, Castorama, Centrum Wina, Ciech, Cityboard Media, DAF, DPD, Donauchem, Douglas, Dromet, EDP, Elmark Automatyka, EL-PUK, Enigma, Eckert, Erbi, ERBUD, Eximo, Forte Meble, Franspol, Gerda, HIT Kody Kreskowe, IKA, Innogy, InPost, Jawar, Kiloutou, Lewor, LSI Software, mBank, Media Markt, Nanovo, Novol, Menard, Pamapol, Pepperl+Fuchs, Polska Grupa Farmaceutyczna, Polskapresse, Pro Grass, Progress Eco, Proqual, Rectus, Sage, Saturn Planet, T-Mobile, Teofilów, Truck Gigant, Unicard, Wandalex, Wutkowski, Xella
Zobacz gdzie odbywają się nasze szkolenia:
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Otrzymasz od nas niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
2. W trakcie szkolenia, masz stały dostęp do serwisu kawowego premium (kawa, herbata, woda, sok, przekąski, owoce sezonowe), a także masz zapewniony dwudaniowy posiłek w uznanej w Warszawie restauracji.
3. W trakcie szkolenia przenalizujemy również Twoje case study.
4. Po zakupie szkolenia otrzymujesz od nas rabat – 20%, na zakup kolejnego szkolenia, ważny trzy miesiące.
5. W przypadku tego szkolenia, masz możliwość pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych (BUR) oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS). Dowiedz się więcej >


Zapisz się na szkolenie w 3 krokach:
Pobierz formularz zgłoszeniowy w pliku Word:
Wypełnij formularz, pamiętając o złożeniu podpisu.
Prześlij skan dokumentu na adres: biuro@humanskills.pl
- W odpowiedzi otrzymasz potwierdzenie zapisu oraz informacje organizacyjne.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
W pakiecie taniej!
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas