WORK-LIFE BALANCE

Wprowadzenie

Zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym może być nie lada wyzwaniem. Warto podjąć to wyzwanie, utrzymując w życiu harmonię, zdrowie psychiczne i fizyczne, motywację oraz dobre samopoczucie. Dzięki lepszemu zarządzaniu swoim harmonogramem znajdziesz czas na to, co Cię relaksuje i dostarcza energii do działania. Twoja praca stanie się bardziej produktywna, dzięki czemu łatwiej będzie Ci osiągać zamierzone cele.

Korzyści dla uczestników:

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Zasadach work-life balance.
  • Czynnikach, objawach  i skutkach stresu.
  • Kluczowych umiejętnościach pozwalających zarządzać sobą w czasie.
  • Znaczeniu kompetencji inteligencji emocjonalnej i świadomego wpływu na swoje emocje.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Rozpoznawania i radzenia sobie z objawami i skutkami stresu.
  • Zarządzania emocjami i stresem.
  • Świadomego kształtowania równowagi pomiędzy pracą i życiem poza pracą.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawania swoich emocji i wyciągania z nich konstruktywnych wniosków.
  • Konstruktywnego radzenia sobie ze stresem w życiu zawodowym i osobistym.

Program szkolenia:

Wprowadzenie: Doświadczenia trenera – osobista historia.      

MODUŁ I.  Czym jest work-life balance?

  • Dlaczego ten temat zyskuje na popularności i dlaczego jest tak ważne to, by się nim zająć.
  • Czym jest równowaga pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym oraz jak ją zachować. – Łączyć czy oddzielać – odwieczny dylemat pomiędzy pracą a życiem osobistym.
  • Czym jest work-life balance – definicja formalna i osobista – ćwiczenie w parach motywujące 
    do pracy i pomagające odnaleźć równowagę.
  • Sposoby na zmianę nawyków w celu podniesienia jakości życia – praca w grupie.
  • Moje role życiowe – ćwiczenie indywidualne + w parach.
  • Zestaw dobrych praktyk w zakresie wdrażania work-life balance do swojej codzienności m.in.: jasność priorytetów, zarządzanie emocjami i dbanie o siebie, zarządzanie sobą i  zadaniami w czasie, komunikacja granic i asertywność, bycie tu i teraz, odwaga do popełniania błędów.

MODUŁ II.  Metody zarządzania czasem.

  • Efektywne planowanie i wyznaczanie celów. 
  • Ustalanie priorytetów.
  • Przydatne techniki zarządzania czasem – warsztat i ćwiczenia indywidualne.
  • Praktyczne narzędzia zarządzania czasem do stosowania w życiu zawodowym i prywatnym. 

MODUŁ III. Stres – jak sobie z nim radzić i łagodzić jego skutki.

  • Reakcje organizmu na stres – psychosomatyczne, emocjonalne i poznawcze.
  • Trening redukcji stresu i relaksacji – ćwiczenia, budowanie odporności psychicznej na stres i zachowanie dobrego samopoczucia.

MODUŁ IV Techniki radzenia sobie ze stresem:

Moja psychika:

  • Technika poznawcze (przygotowanie do sytuacji stresującej).
  • Metoda odliczania.
  • Rola snu.
  • Wizualizacja, muzykoterapia i aromaterapia

Moje ciało:

  • Odżywianie.
  • Praca z ciałem – zasady odreagowania napięcia – ćwiczenia.
  • Techniki uważności, relaksacja, oddech, medytacja – ćwiczenia.
  • Trening autogenny.
  • Masaż relaksacyjny.

Sposoby na przemęczenie.

MODUŁ IV: Sesja pytań i odpowiedzi oraz dyskusja z wybraniem najlepszych metod dla każdego.

Podsumowanie szkolenia, omówienie wniosków, rozdanie dyplomów.

Czas szkolenia: 1 dzień

TRENERZY

Renata Wrona

Trener biznesu / Trener rozwoju osobistego / Coach ICF/ Wykładowca akademicki/ Autorka poradników rozwojowych/ Konsultantka MaxieDISC
Profil Trenera

KLIENCI

Powyższe szkolenie z Work-Life Balance firma Huma Skills miała przyjemność przeprowadzić dla pracowników firm tj.: Departament Księgowości Własnej ING Bank Śląski, ING Services Polska, KONTEKST, eService, Adampol.

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

WORK-LIFE BALANCE