ASERTYWNOŚĆ W BIZNESIE

Ćwiczenie umiejętności wyrażania swojego zdania, potrzeb i emocji, trening radzenia sobie z manipulacją w otoczeniu.
szkolenie asertywność w biznesie

Wprowadzenie

Szkolenie asertywność w biznesie to z pewnością trening niezwykle ważnych i przydatnych umiejętności w codziennej pracy. Często zastanawiamy się: jak nie dać się wykorzystywać, zmanipulować innym czy jak dbać o swoją asertywność w biznesie, bez postawy roszczeniowej? Okazuje się bowiem, że wielu z nas ma trudności z asertywnością – popadamy z jednej skrajności w drugą – jesteśmy albo zbyt ulegli albo zbyt zaborczy.

Pracę nad asertywnością w biznesie, proponujemy przede wszystkim zacząć od wyjaśnienia i zrozumienia, czym jest asertywność. Jest to umiejętność życia w zgodzie z samym sobą, wyrażania potrzeb i swojego zdania. To również dbanie o siebie i autentyczność w relacjach biznesowych. W związku z tym, to nieuleganie presji, to wolność.

Szkolenie Asertywność w biznesie to praca nad pewnością siebie, praktyczne ćwiczenia umiejętności wyrażania swojego zdania, potrzeb i emocji, a także trening radzenia sobie z manipulacją ze strony otoczenia. Temat ten realizujemy jako szkolenie, warsztaty w mniejszych grupach bądź też w formie indywidualnego coachingu.

Szkolenie na zamówienie

Korzyści ze Szkolenia Asertywność w biznesie 

Uczestnicy szkolenia Asertywność w biznesie nabędą wiedzę:

  • Sposobach podniesienia samoświadomości w zakresie własnych mocnych stron oraz obszarów do rozwoju z zakresu efektywności i asertywności w biznesie.
  • Technikach asertywnej, dyplomatycznej odmowy i prezentowania poglądów.
  • Zasadach radzenia sobie z atakami personalnymi ze strony otoczenia.
  • Zasadach asertywnego radzenia sobie z manipulacją ze strony otoczenia.
  • Korzyściach posiadania postawy asertywnej w kontakcie z innymi.

Uczestnicy szkolenia Asertywność w biznesie nabędą umiejętności:

  • Skutecznego wyrażania swojego zdania, oczekiwań i poleceń oraz obrony swoich granic.
  • Świadomego kształtowania relacji zawodowych i prywatnych.
  • Świadomego budowania swojej siły i stanowczości.
  • Dyplomatycznej odmowy, która nie urazi innych.

Uczestnicy szkolenia Asertywność w biznesie nabędą kompetencje związane z:

  • Asertywnością i pewnością siebie.
  • Komunikacją ustną i pisemną.

Przykładowy program szkolenia Asertywność w biznesie 

Program szkolenia: Asertywność w biznesie. Jak właściwe rozumieć asertywność, bierność, agresywność oraz realizować swoje potrzeby radząc sobie z manipulacjami otoczenia?

09:30 – 10:00 Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie celów i potrzeb Uczestnikow.

10:00 – 11:00 Szkolenie Asertywność w biznesie: TRENING ASERTYWNOŚCI.Czym jest asertywność?

  • Czym jest asertywność w biznesie?
  • Skutki braku asertywności i korzyści z bycia asertywnym na co dzień.
  • Agresja, uległość, asertywność – czym się od siebie różnią?
  • Warunki asertywności – “ja jestem ok i ty jesteś ok”.
  • Jakie są warunki asertywności? Siły hamujące i wspierające Twoją asertywność.
  • Poczucie własnej wartości i świadomość swoich umiejętności z zakresu asertywności w życiu codziennym i w biznesie.

11:00 – 11:15 Przerwa

11:15 – 13:00 Szkolenie Asertywność w biznesie: TRENING ASERTYWNOŚCI.Jak odmawiać i jak mówić o tym, czego potrzebujemy

  • Analiza transakcyjna Berne’a, czyli w co grają ludzie: dziecko, rodzic i dorosły.
  • Trójkąt dramatyczny S.Karpmana. Kiedy możesz wejść w rolę wybawcy, prześladowcy lub ofiary? Jakie niezrealizowane, potrzeby stoją za każdą z tych ról?
  • Asertywność w komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej, czyli jak zajmować przestrzeń, przyjąć postawę oraz dbać o ton głosu, aby być postrzeganym jako asertywna osoba.
  • W jaki sposób budować asertywne komunikaty? Czyli rola komunikatu “ja” – na co zwracać uwagę, kiedy używać a kiedy zastosować “taniec społeczny” ze świadomością kim jest nasz rozmówca (jego rola w naszym życiu).
  • Jak skutecznie używać technik asertywności, aby nie być postrzeganym jako osoba ulegała lub agresywna?

13:00 – 13:40 Przerwa na obiad (czas przerwy dopasowujemy do potrzeb Uczestników)

13:40 – 15:10 Szkolenie Asertywność w biznesie: TRENING ASERTYWNOŚCI.Jak asertywnie radzić sobie z trudnymi rozmówcami?

  • Asertywne zachowanie w kontaktach z przełożonym, z klientami i współpracownikami, czyli o zasadzie precedencji.
  • Jak zadbać o klarowność naszych intencji?
  • W jaki sposób asertywnie prosić o realizację ustaleń i naszych potrzeb?
  • Jak asertywnie odmawiać?
  • Czy warto się tłumaczyć ?
  • Jak z taktem i kulturą osobistą odpowiadać na nieprzyjemne zachowania?
  • Jak asertywnie wymieniać poglądy, aby nie zostać wykorzystanym?

15:10 – 15:25 Przerwa

15:25 – 16:10 Szkolenie Asertywność w biznesie: TRENING ASERTYWNOŚCI.Jak asertywnie radzić sobie z trudnymi rozmówcami?

  • Różne rodzaje wampirów energetycznych i ich strategie.
  • Osoby w stosunku do nas agresywne.
  • Ci, którzy wykorzystują nas do realizacji własnych potrzeb
  • Osoby, które stosują wobec nas techniki manipulacji

Podsumowanie:

  • Jak pilnować naszej asertywności na codzień?
  • Jak budować/odbudować asertywność?

16:10 – 16:30 Podsumowanie szkolenia z zakresu asertywności oraz sporządzenie osobistej check – listy.

Zapraszamy do lektury wpisu na blogu o asertywności: 


TRENERZY

Renata Wrona

Trener biznesu / Trener rozwoju osobistego / Coach ICF/ Wykładowca akademicki/ Autorka poradników rozwojowych/ Konsultantka MaxieDISC
Profil Trenera

KLIENCI SZKOLENIA

Powyższe szkolenie z zakresu asertywności w biznesie firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm jak: 

SAS Institute Polska, SKF Polska S.A. Oddział w Warszawie, Sollers Consulting Sp. z o.o. Polska Organizacja Turystyczna, Lux Med Sp. z o.o., Sellpoint Sp. z o.o., Grupa Pracuj Sp. z o.o., Den Hartogh Polska Sp. z o.o., Robert Bosch Sp. z.o.o., Essilor Optical Laboratory Polska Sp. z.o.o.,

Lionbridge Poland Sp. z.o.o., Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Grupa Pracuj S.A., Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, GTV Poland Sp. z.o.o. Sp. k., Iron Mountain Polska Sp. z.o.o., Brixx Sp. z.o.o., Nikon Polska Sp. z.o.o., Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie,

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A., Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o., GEBERIT OZORKÓW Sp. o.o., Windhunter Serwis Sp. z o.o., Bank BGŻ BPN Paribas S.A., Axalta Coating Systems Poland Sp. z o.o., C&C PARTNERS Sp. z o.o., Orsted Polska Sp. z o.o., Nexio Management Sp. z o.o., 

CFE POLSKA Sp. z o.o., Aereco Wentylacja Sp. z o.o., Press Glass S.A., Orsted Polska Sp. z o.o., Santander Bank Polska S.A., Vestas Poland Sp. z o.o., SANRO Sp. z o.o.

OPINIE NA TEMAT SZKOLENIA

“Świetnie omówione techniki asertywne. Teoria poparta przykładami z życia codziennego. Bardzo przydatne szkolenie dla każdego. Odkryłam, że asertywność jest potrzebna i nie jest przejawem arogancji. Cenne było dla mnie poznanie technik radzenie sobie asertywnie z atakami klientów. Trening rewelacyjnie przygotowany pod względem merytorycznym oraz organizacyjnym. Ważne techniki odmowy asertywności. Technika FUKO, odmowy, parafrazy. Ciekawa asertywna mowa ciała. Metody stosowane w asertywności. Praktyczne wskazówki do wykorzystania. Merytoryczny i miły trener. Dobra lokalizacja szkolenia – centrum Warszawy. Istota asertywności – moje mocje strony/ja jestem ok – Ty jesteś ok. Budowanie asertywnej odmowy – techniki oraz ćwiczenia. Bardzo mi się podobało szkolenie.”

“Ciekawe sposoby reakcji na krytykę oraz schematy asertywnej odpowiedzi gotowe do zastosowania. Indywidualne podejście trenera oraz rzeczowe rady do konkretnych sytuacji.” 

“Ciekawe sposoby komunikacji z trudnym rozmówcą oraz techniki wzmocnienia asertywności. Mocno dopracowane szkolenie.” 

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

ASERTYWNOŚĆ W BIZNESIE