BUDOWANIE AUTORYTETU LIDERA

Wprowadzenie

Sprawne zarządzanie i przewodzenie to główne zadania, które stoją przed liderami. Nieodzownym elementem oddziaływania na zespół jest autorytet szefa. Nie da się zaplanować budowania autorytetu jako zadania i wpisać go w kalendarz. Budujemy autorytet ciągle, przez to co robimy ludziom, ale także przez to, czego nie zrobimy – nasze zaniedbania. Skuteczny menedżer rozumie potrzebę bycia z ludźmi, dopasowania właściwego stylu przywództwa  i  realizacji zadań.

Program szkolenia 

Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie kontraktu, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników.

Moduł I Budowanie autorytetu lidera

  • Czym jest autorytet i jakie ma znaczenie w praktyce – dyskusja grupowa.
  • Jakie cechy, umiejętności wpływają na autorytet? – praca w podgrupach nad identyfikacją zachowań, które budują i osłabiają autorytet menedżera.
  • Rola i odpowiedzialność menedżera  – ćwiczenie indywidualne.
  • Jak budować siłę psychologiczną i pewność siebie – gra obrazująca reguły budowania pewności siebie w relacjach z innymi.
  • Jak nie zdominować zespołu i nie osłabiać swojego autorytetu liderskiego  – przykłady filmowe.

Moduł II Wystąpienie kontraktujące

  • Kiedy menedżer powinien zabrać głos?
  • Wystąpienie do zespołu – jak to zrobić dobrze – przykład i anty przykład filmowy.
  • Struktura wystąpienia kontraktującego – expose lidera.
  • Przygotowanie expose do swojego zespołu – ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie w małych grupach.
  • i na forum (jakim chcę być szefem, co jest dla mnie ważne, co będę doceniał, czego nie będę tolerował).
  • O co zadbać podczas wystąpienia? – najważniejsze wnioski.

Moduł IV Analiza Extended DISC jako narzędzie do planowania rozwoju własnego i pracowników

  • Przedstawienie modelu DISC i omówienie.
  • Analiza własnych typów-  test (opcja dodatkowo płatny raport indywidualny).
  • Omówienie wyników i nauka ich interpretacji.
  • Ścieżki dostępu  w grupach typologicznych (zwroty i sformułowania korzystne i niekorzystne, motywatory i osłabiacze.
  • Argumentacja dopasowana do typu.
  • Zarządzanie sytuacyjne Blancharda

Moduł V Diagnoza rozwoju pracownika od debiutanta do eksperta.

  • Sygnały rozpoznawcze na poszczególnych poziomach dojrzałości pracownika.
  • Analiza swojego zespołu.
  • Style przywództwa dopasowane do poziomu dojrzałości pracownika.
  • Co się dzieje kiedy nie dopasujemy stylu przywództwa do konkretnego zadania i pracownika?
  • Scenki sytuacyjne.

Podsumowanie najważniejszych wniosków za pomocą Planu Rozwojowego Uczestnika.

Czas szkolenia: 2 dni

TRENERZY

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

BUDOWANIE AUTORYTETU LIDERA