Design thinking
- Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Omówienie kontraktu, celów szkolenia i potrzeb uczestników. Ćwiczenie wprowadzające do zagadnienia.
- Moduł I. Design Thinking. Wprowadzenie do Design Thinking – omawiamy założenia procesu, charakterystykę, przyglądamy się przykładom z Polski i zza granicy (prezentacja, film, mini wykład, dyskusja).
- Moduł II. Design Thinking. Odkrywanie + definiowanie problemu[1] – za pomocą analizy dostępnych informacji docieramy do istoty problemu, poznajemy szerszy kontekst i definiujemy wyzwanie, na które będziemy szukać rozwiązań (ćwiczenie, prezentacja, dyskusja).
- Moduł III. Design Thinking. Empatyzacja – etap, podczas którego wchodzimy w buty odbiorcy końcowego, zagłębiamy się w jego sytuację i potrzeby, patrzymy jego perspektywą potrzeb (ćwiczenie, praca w grupach, dyskusja).
- Moduł IV. Design Thinking. Wymyślanie – faza, podczas której generujemy pomysły, a następnie wybieramy najlepsze (praca w grupach, prezentacja na forum, dyskusja).
- Moduł V. Design Thinking. Wizualizacja i prototypowanie – faza, podczas której zapoznajemy się z różnymi sposobami wizualizacji pomysłów i prezentujemy pomysł wybraną metodą. Tworzenie konkretnego projektu z dostępnych materiałów, proces, model, produkt, storyboard, lista doświadczeń użytkowania, interfejsy aplikacji, rysunki (prezentacja, mini wykład, praca w grupach, prezentacja na forum, dyskusja).
- Podsumowanie procesu Design Thinking i jego efektów. Feedback.
Celem szkolenia z zakresu design thinking nie jest przygotowanie do samodzielnego prowadzenia procesów Desing Thinking.
[1] Te dwa etapy (odkrywanie i empatyzacja) mogą byś stosowane wymiennie – gdy na początku mamy już określony problem (np. zbudowanie sklepu rozwojowego), zaczynamy od odkrywania, natomiast, gdy nie wiemy, co ma być naszym produktem końcowym (bo np. otwieramy start-up i jesteśmy gotowi wymyśleć cokolwiek) w pierwszej kolejności chcemy poznać głęboko potrzeby odbiorców i do nich dostosowujemy wyzwanie. (Np. pierwsze procesy realizowane przez prof. Kelly’ego na Standofrdzie: studenci szli do kawiarni i obserwowali ludzi po to aby odkryć ich zwyczaje i potrzeby – w efekcie wymyślili aplikację do czytania gazety).
Opanowanie sztuki design thinking to nieodzowny element sukcesu nie tylko w branżach wymagających kreatywnego myślenia – nieszablonowe, twórcze myślenie to również klucz do sukcesu w zarządzaniu zespołem! Dlatego szkolenie skierowane jest nie tylko do przedstawicieli branży reklamowej, ale też do firm i organizacji, które poszukują innowacyjnych rozwiązań oraz którym zależy na zwiększeniu efektywności pracy zespołu.
Proces Desing Thinking ma następujące etapy:
- Odkrywanie
- Empatyzowanie
- Wymyślanie
- Testowanie