KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W BIZNESIE

Jako narzędzie do budowania relacji, autoprezentacji pod kątem komunikacji werbalnej i niewerbalnej z uwzględnieniem sztuki aktywnego słuchania oraz udzielania informacji zwrotnej
komunikacja interpersonalna

Wprowadzenie

Komunikacja interpersonalna jest jednym z najważniejszych procesów  w życiu każdego człowieka. Decyduje również o sukcesach w każdej firmie. Komunikacja znacząco wpływa na wiele obszarów naszego codziennego życia – relacje międzyludzkiemotywację i satysfakcję pracowników, atmosferę oraz zadowolenie klientów w życiu zawodowym. To umiejętność komunikacji interpersonalnej zapewnia skuteczność życiowych dążeń, dlatego warto zainwestować w ich rozwój, usprawniając  porozumiewanie się z drugim człowiekiem.

Uczestnik szkolenia pozna zasady efektywnej komunikacji interpersonalnej, przećwiczy techniki doboru słów odpowiednio pod preferencje odbiorcy komunikatu, zrozumie jak dopasować mowę ciała iton głosu do przekazywanych treści, a także otrzyma wiele cennych wskazówek by komunikacja interpersonalna stała się fundamentem sukcesu.

Szkolenie z komunikacji intepersonalnej w biznesie to dobra inwestycja w rozwój pracowników.

Szkolenie na zamówienie

Przykładowy program szkolenia 

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Zwiększenie umiejętności komunikacji w firmie.
  • Poznanie technik zadawania efektywnych pytań w komunikacji interpersonalnej.
  • Świadome posługiwanie się mową ciała jako komunikacji niewerbalnej.
  • Poszerzenie wiedzy w zakresie technik i metod komunikacji.
  • Formułowanie i dobieranie właściwego rodzaju przekazu komunikatów do naszego odbiorcy.
  • Świadomą budowę dobrych relacji ze współpracownikami i przełożonymi.
  • Zmniejszenie ilości błędów i pomyłek w komunikacji.
  • Poznanie metod ułatwiających komunikację w trudnych sytuacjach.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Mówienia tak, aby zostać usłyszanym.
  • Komunikacji w trudnych warunkach otoczenia oraz z trudnymi rozmówcami.
  • Dostosowania się w komunikacji werbalnej i niewerbalnej do swojego rozmówcy  w celu budowanej lepszej relacji.
  • Wyrażania swoich potrzeb, oczekiwań oraz poleceń tak aby zostać zrozumianym i usłyszanym.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Komunikacji ustnej oraz pisemnej.
  • Osobistej skuteczności.
  • Efektywnością zawodową.
  • Budowaniem relacji w życiu zawodowym i prywatnym.

Adresaci szkolenia z zakresu komunikacji:

  • Osoby zarządzające zespołami.
  • Osoby współpracujące z zespołem.
  • Osoby pracujące na stanowiskach wymagających komunikowania się z trudnym rozmówcami.
  • Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji z zakresu komunikacji pisemnej, ustnej, oraz wstępu do poznania technik wywierania wpływu.
  • Osoby prowadzące szkolenia i organizujące spotkania grupowe.
  • Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.

Program szkolenia Komunikacja interpersonalna w biznesie:

09:30 – 10:00 Rozpoczęcie, omówienie celów szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz potrzeb uczestników.

10:00 – 11:00 Moduł I Komunikacja interpersonalna w biznesie jako źródło sukcesów w budowaniu relacji.

  • Czy można się nie komunikować?
  • Znaczenie komunikowania się w budowaniu relacji.
  • Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi.
  • Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne.

Moduł II Komunikacja interpersonalna w biznesie-autoprezentacja jako komunikat.

  • Wiarygodność zawodowa – budowanie wizerunku profesjonalisty.
  • Rola wizerunku w życiu zawodowym.
  • Elementy tworzenia własnego pozytywnego wizerunku – budowanie zawodowego autorytetu.

11:00 – 11:10 Przerwa

11:10-13:00 Moduł III Komunikacja interpersonalna w biznesie- siła komunikacji werbalnej

  • Anatomia wypowiedzi.
  • Mówienie.
  • Zadawanie dobrych pytań.
  • Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie.
  • Zniekształcenia w komunikacji werbalnej.
  • Wykorzystanie języka wpływu i perswazji.

Moduł IV Komunikacja interpersonalna w biznesie- aktywne słuchanie

  • Znaczenie słuchania.
  • Rodzaje pytań możliwych do zastosowania – pytania coachingowe.
  • Słuchać i słyszeć.
  • Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
  • Technika parafrazy.

13:00 – 13:40 Przerwa na obiad

13:40 – 15:10 Moduł V Komunikacja interpersonalna w biznesie- rola asertywnej komunikacji w kontaktach interpersonalnych

  • Czym jest asertywność.
  • Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA.
  • Pojęcie transakcji i stanów „ego” – jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi.

Moduł VI Komunikacja interpersonalna w biznesie – rola informacji zwrotnej w komunikacji interpersonalnej.

  • Co to jest informacja zwrotna.
  • Jak udzielać motywującej informacji zwrotnej.
  • Krytykowanie z szacunkiem, czy to możliwe?
  • Pochwały – jak to działa na innych.

15:10 – 15:20 Przerwa

15:20 – 16:10 Moduł VII Komunikacja interpersonalna w biznesie – komunikacja niewerbalna.

  • Elementy komunikacji niewerbalnej.
  • Ton głosu postawa ciała i gesty, mimika.
  • Kontakt wzrokowy, uścisk dłoni.
  • Przestrzeń osobistej komunikacji.
  • Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego.

16:10 – 16:30 Podsumowanie i zakończenie szkolenia z zakresu komunikacji.

Tagi szkolenie z komunikacji: komunikacja, komunikacja interpersonalna, komunikacja w biznesie, relacje, satysfakcja, budowanie relacji, postawy, szkolenie z komunikacji, komunikacja szkolenie, kolory osobowości, test Hartman, komunikacja niewerbalna, informacja zwrotna, pochwała, krytyka.

TRENERZY

Renata Wrona

Trener biznesu / Trener rozwoju osobistego / Coach ICF/ Wykładowca akademicki/ Autorka poradników rozwojowych/ Konsultantka MaxieDISC
Profil Trenera

KLIENCI

Powyższe szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej w biznesie firma Human Skills  miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm jak: ProDevelopment Sp. z.o.o., Euler Hermes Collections Sp. z.o.o., Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z.o.o., APERTUM, Iron Mountain Polska Sp. z.o.o., Lafarge Kruszywa i Beton Sp. z.o.o., Wirthwein Polska Sp. z.o.o. oraz Grenkeleasing Sp. z.o.o., PZ HTL S.A.

OPINIE

“Bardzo ciekawie przedstawiona analiza transakcyjna Berna i dobre przygotowanie trenera pod względem merytorycznym. Praktyczne ćwiczenia, atmosfera, dobra energia oraz realizowany program i przygotowanie trenerki.”

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W BIZNESIE