KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W ORGANIZACJI

komunikacja wewnetrzna w organizacji


Szkolenie pozwala na nabycie umiejętności tworzenia efektywnej komunikacji wewnętrznej wspierającej osiąganie celów organizacji. Rozwija kompetencje planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych, w szczególności definiowania celów komunikacji, doboru narzędzi oraz mierzenia efektów w odniesieniu do kluczowych wyzwań organizacyjnych.

  • Realizacja szkolenia uwzględnia zasady bezpiecznej obsługi klienta w czasie Covid.
  • Szkolenie realizujemy również w formule szkolenia online.

Szkolenie dostępne na zamówienie

Czas trwania: 2 dni szkolenia. Jest możliwość skrócenia zgodnie z wytycznymi klienta.

        Przykładowy program szkolenia 

        CELE SZKOLENIA:

        • Rozwój umiejętności strategicznego planowania i organizowania skutecznych działań komunikacyjnych.
        • Rozwinięcie kompetencji w zakresie tworzenia komunikatów wewnętrznych.
        • Nabycie umiejętności dostosowywania sposobów komunikacji do wymagań sytuacyjnych i założonych celów.
        • Umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w zwiększaniu skuteczności własnych działań komunikacyjnych.

        KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

        • Nabycie wiedzy na temat wyzwań oraz wiodących trendów w komunikacji wewnętrznej.
        • Rozwinięcie kompetencji planowania strategicznego i definiowania celów komunikacji w odniesieniu do wyzwań organizacyjnych.
        • Doskonalenie umiejętności doboru narzędzi komunikacji w określonym kontekście sytuacyjnym.
        • Rozwijanie kompetencji tworzenia skutecznych komunikatów firmowych.
        • Poznanie założeń i metod badania efektywności komunikacji.
        • Poszerzenie wiedzy w zakresie właściwych sposobów komunikowania zmian organizacyjnych.
        • Zapoznanie się z licznymi praktycznymi przykładami rozwiązań komunikacyjnych.

        ADRESACI SZKOLENIA:

        • Właściciele firm, Kierownicy, Specjaliści.
        • Kierownicy i pracownicy działów personalnych.
        • Osoby odpowiedzialne za tworzenie i wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej w organizacji.
        • Osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

        Przykładowy program szkolenia:

        DZIEŃ I

        Komunikacja wewnętrzna – fundamenty

        • Komunikacja wewnętrzna – najnowsze trendy
        • Komunikacja wewnętrzna – podejście tradycyjne i współczesne
        • Standardy i dobre praktyki w służbie komunikacji wewnętrznej – przykłady z praktyki

        Zastosowanie obrazu w komunikacji wewnętrznej

        • Materiały filmowe w komunikacji wewnętrznej
        • Ikonografia – przykłady zastosowań
        • Pomysły na wykorzystanie obrazu w komunikacji wewnętrznej

        Komunikacja wewnętrzna a zaangażowanie

        • Czym jest zaangażowanie?
        • Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wizerunek pracodawcy i zaangażowanie pracowników?
        • Jak wspierać zaangażowanie poprzez działania komunikacji wewnętrznej

        Strategiczne podejście do komunikacji

        • Powiązanie działań komunikacyjnych z priorytetami biznesowymi
        • Elementy planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych
        • Tajemnica skuteczności – właściwe określenie celu komunikacji

        DZIEŃ II

        Narzędzia komunikacji wewnętrznej

        • Najczęściej stosowane narzędzia komunikacji wewnętrznej
        • Atuty i mankamenty poszczególnych grup narzędzi
        • Optymalny dobór narzędzi – przykłady z praktyki

        Planowanie strategii komunikacji – case study (praca na przykładach uczestników)

        Skuteczne komunikaty

        • Atrybuty skutecznego komunikatu
        • Sposoby zwiększania sugestywności komunikatów
        • „Co w tym wszystkim jest dla mnie?” czyli oczekiwania pracowników odnoście treści

        Badanie efektywności komunikacji

        • Po co badamy i co można uznać za sukces w realizacji audytu?
        • Wyzwanie – właściwe określenie celu i zakresu badania
        • „Mechanika” audytu – najczęściej stosowane narzędzia badawcze

        Komunikacja w zmianach organizacyjnych

        • Czym jest zmiana i jakie naturalne konsekwencje wywołuje?
        • Jakie komunikacyjne wyzwania pojawiają się w procesie zmian?
        • Dopasowanie sposobów komunikacji do fazy zmian – wskazówki

        Podsumowanie (planowanie działań) i ewaluacja

        TRENER

        KLIENCI

        Powyższe szkolenie firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm i instytucji jak: ING Business Shared Services B.V., igus Sp. z o.o., Vestas Poland Sp. z o.o., Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o., Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Electrum Sp. z o.o., Yokogawa Polska Sp. z o.o.

              METODY SZKOLENIA

              Activity Based Learning

              Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

              Ćwiczenia

              Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

              Feedback

              Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

              Pełna Aktywizacja

              Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

              Dyskusja

              Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

              Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

              KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W ORGANIZACJI