KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA

Wprowadzenie

W życiu zawodowym często dochodzi do wielu niedomówień, chaosu, pomyłek czy słabego przepływu informacji lub wręcz dezinformacji zarówno w komunikacji poziomej (ze współpracownikami) oraz w komunikacji pionowej przełożony – pracownik, pracownik – przełożony). Często słuchamy, ale nie słyszymy. Uzupełniamy brakujące fragmenty informacji o nasze interpretacje, przez co sens wypowiedzi naszego rozmówcy zostaje zniekształcony. Taka postawa i działanie, generuje wiele problemów na płaszczyźnie komunikacji interpersonalnej a tym samym komunikacji wewnętrznej firmy.

Korzyści dla uczestników:

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Technikach i metodach komunikacji.
  • Narzędziach radzenia sobie z presją i manipulacją.
  • Sposobach zapobiegania trudnym sytuacjom podczas rozmów i prowadzenia czynności zawodowych.
  • Sposobach na zwiększenie efektywności i wydajności pracy.
  • Praktycznych narzędziach usprawniających zarządzanie czasem i dotrzymywanie celów.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Z zakresu komunikacji, która pozwoli na lepszą i bardziej świadomą współpracę w miejscu pracy.
  • Stosowania narzędzi oraz rozwiązań w zakresie zwiększenia jakości oraz efektywności komunikacji wewnętrznej.
  • Komunikowania swoich potrzeb, oczekiwań oraz poleceń.
  • Radzenia sobie z trudnymi rozmówcami podczas spotkań firmowych.
  • Skutecznego planowania celów i ich realizacji poprzez wykorzystanie metody SMART.
  • Umiejętność mówienia, w taki sposób, aby być usłyszanym i zrozumianym.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Komunikacją oraz budowaniem relacji.
  • Stosowaniem technik i metod komunikacji adekwatnie do sytuacji.
  • Współpracą zespołową.
  • Efektywnością osobistą, efektywnym wykorzystanie zasobów.
  • Odpowiedzialnością za przygotowanie celów oraz monitorowaniem stopnia ich realizacji.           

Program szkolenia 

Wstęp do szkolenia, omówienie celów szkolenia oraz potrzeb uczestników.

Moduł I. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ JAKO ŹRÓDŁO SUKCESÓW W BUDOWANIU KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

  • Czy można się nie komunikować?
  • Znaczenie komunikowania się w budowaniu relacji
  • Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi. 
  • Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne.  

Moduł II. SIŁA KOMUNIKACJI WERBALNEJ I NIEWERBALNEJ

  • Anatomia wypowiedzi.
  • Słuchać i słyszeć – Znaczenie słuchania.
  • Zadawanie dobrych pytań – pytania coachingowe.
  • Technika parafrazy.
  • Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie.
  • Zniekształcenia w komunikacji werbalnej.
  • Wykorzystanie języka wpływu i perswazji.
  • Elementy komunikacji niewerbalnej.
  • Ton głosu postawa ciała i gesty, mimika.
  • Kontakt wzrokowy, uścisk dłoni.
  • Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego.

 Moduł III. ZASADY NETYKIETY W KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

  • Najczęściej popełniane błędy w służbowej komunikacji e-mail.
  • Do kogo, jak i kiedy wysyłamy e-mail?
  • Zasady pisania efektywnych e-maili.

Moduł IV. ROLA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH

  • Czym jest asertywność?
  • Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat „JA” .
  • Pojęcie transakcji i stanów „ego” – jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi.

Moduł V. ROLA INFORMACJI ZWROTNEJ W KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

  • Co to jest informacja zwrotna?
  • Jak udzielać motywującej informacji zwrotnej?
  • Krytykowanie z szacunkiem, czy to możliwe?
  • Pochwały – jak to działa na innych?

Moduł VI. WZMOCNIENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA CEL

  • Zasady formułowania celów. Metoda SMART.
  • Reaktywny i proaktywny model Coveya, czyli na co mam wpływ, a na co wpływu nie mam.
  • Jak wpłynąć na własna motywację i przekierować swoją energię na konstruktywne rozwiązywanie problemów i efektywne wykonywanie zadań.
  • Radzenie sobie z presją czasu.
  • Techniki organizacji i zarządzania sobą w czasie (Matryca Eisenhowera, Metoda ALPEN, Zastosowanie zasady Pareto w zarządzaniu czasem, Zasada 60/40, Nadawanie priorytetów zadaniom)
  • Kontrola realizacji planu.
  • Określanie ram czasowych dla realizacji zadań.

Podsumowanie szkolenia, przygotowanie przez uczestników planu działania wdrożenia nabytej wiedzy w praktykę.

Czas szkolenia: 2 dni

TRENERZY

Renata Wrona

Trener biznesu / Trener rozwoju osobistego / Coach ICF/ Wykładowca akademicki/ Autorka poradników rozwojowych/ Konsultantka MaxieDISC
Profil Trenera

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA