MOTYWOWANIE I DYSCYPLINOWANIE PRACOWNIKÓW

Wprowadzenie

Często przypisujemy motywacji zbyt duże zasługi. Wydaje nam się , że jak tylko będziemy znali odpowiednie magiczne techniki, wtedy zawsze będzie chciało nam się chcieć. Nic bardziej mylnego. Motywacja to przede wszystkim znajomość siebie i zespołu, oraz adekwatne korzystanie z narzędzi. Trzeba też wiedzieć, kiedy motywacja zupełnie nie zadziała, wtedy warto sięgnąć do umiejętności budowania nawyków. To szkolenie porządkuje wiedzę na temat motywacji obalając mity. Pokazuje nowe koncepcje i narzędzia, dzięki którym każdy menedżer będzie wiedział jak  działać, by pracownicy otrzymywali pozytywne wzmocnienia.

Korzyści dla uczestników:

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Koncepcjach klasycznych i nowoczesnych odnoszących się do tematu motywacji
  • 12 pytaniach które potrafią sprawić by najlepsi pracownicy pracowali dla nas
  • Kotwicach motywacyjnych
  • Tym jak budować komunikaty motywujące i jak unikać komunikatów demotywujących
  • Modelach informacji zwrotnej
  • Tym jak dyscyplinować pracowników

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Rozpoznawania potrzeb motywacyjnych pracowników
  • Stosowania narzędzi motywacyjnych adekwatnych do potrzeb pracowników
  • Budowania nawyków
  • Analizy 12 pytań Gallupa i ich zastosowania
  • Tworzenia motywujących komunikatów

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Diagnozą swojego zespołu i doboru odpowiednich narzędzi motywowania do osoby
  • Udzielaniem motywującej i rozwojowej informacji zwrotnej
  • Dobieraniem sankcji w sytuacji dyscyplinowania
  • Prowadzeniem rozmów dyscyplinujących

Program szkolenia 

Omówienie kontraktu, celów szkolenia i potrzeb uczestników.

Moduł I Klasyczne vs nowoczesne podejście do motywacji i motywowania

  • Analiza sytuacji motywujących i demotywujących
  • Klasyczne koncepcje motywacji
  • Motywacja 3.0. wg Pinka
  • Co robić gdy motywacja nie działa – czyli kiedy budować nawyki
  • 7 nawyków skutecznego działania S.R. Covey
  • 12 pytań Gallupa – czyli jak skupiać wokół siebie najlepszych pracowników

Moduł II Indywidualny klucz do motywacji

  • Kotwice motywacyjne Scheina
  • Diagnoza swoich kotwic
  • Jak diagnozować swój zespół?
  • Bank działań́ motywacyjnych (co akcentować́ podczas rozmów z poszczególnymi osobami)
  • Lista zwrotów korzystnych i zakazanych

Moduł III Komunikacja motywująca

  • Znaki rozpoznania warunkowe/ bezwarunkowe, pozytywne/negatywne
  • Siła komunikatów (motywujące i demotywujące)
  • Informacja zwrotna – zasady
  • Model informacji zwrotnej
  • Pochwała
  • Feedforward

Moduł IV Stawianie granic z feedbackiem

  • Czy kara może być skuteczna? Sens kary.
  • Istota sankcji jak je stosować – bank sankcji
  • Cykl rozmów dyscyplinujących
  • Dyscyplinowanie  w realności zawodowej uczestników

Podsumowanie szkolenia wraz omówieniem najważniejszych kwestii. 

Czas szkolenia: 1 dzień

TRENERZY

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

MOTYWOWANIE I DYSCYPLINOWANIE PRACOWNIKÓW