Motywowanie i wspieranie zespołu w zmianie

Często przypisujemy motywacji zbyt duże zasługi. Wydaje nam się , że jak tylko będziemy znali odpowiednie magiczne techniki, wtedy zawsze będzie chciało nam się chcieć. Nic bardziej mylnego. Motywacja to przede wszystkim znajomość siebie i zespołu, oraz adekwatne korzystanie z narzędzi. Trzeba też wiedzieć, kiedy motywacja zupełnie nie zadziała, wtedy warto sięgnąć do umiejętności budowania nawyków. To szkolenie porządkuje wiedzę na temat motywacji obalając mity. Pokazuje nowe koncepcje i narzędzia, dzięki którym każdy menedżer będzie wiedział jak  działać, by pracownicy otrzymywali pozytywne wzmocnienia. Druga część szkolenia to wsparcie menedżera w procesie zmiany i przeprowadzenie zespołu przez zmianę.

Cele i Korzyści

Program Szkolenia

Motywowanie i wspieranie zespołu w zmianie

  • Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie kontraktu, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników.

Moduł I. Klasyczne vs nowoczesne podejście do motywacji i motywowania

  • Analiza sytuacji motywujących i demotywujących.
  • Klasyczne koncepcje motywacji.
  • Motywacja 3.0. wg Pinka.
  • Co robić gdy motywacja nie działa – czyli kiedy budować nawyki.
  • 7 nawyków skutecznego działania S.R. Covey.
  • 12 pytań Gallupa – czyli jak skupiać wokół siebie najlepszych pracowników.

Moduł II. Indywidualny klucz do motywacji

  • Kotwice motywacyjne Scheina.
  • Diagnoza swoich kotwic.
  • Jak diagnozować swój zespół?
  • Bank działań́ motywacyjnych (co akcentować́ podczas rozmów z poszczególnymi osobami).
  • Lista zwrotów korzystnych i zakazanych.

Moduł III. Komunikacja motywująca

  • Znaki rozpoznania warunkowe/bezwarunkowe, pozytywne/negatywne.
  • Siła komunikatów (motywujące i demotywujące).
  • Pochwała i docenienie pracownika.

Moduł IV. Stawianie granic z feedbackiem

  • Czy kara może być skuteczna? Sens kary.
  • Istota sankcji jak je stosować – bank sankcji.
  • Cykl rozmów dyscyplinujących.
  • Dyscyplinowanie  w realności zawodowej uczestników.

Moduł V. Jak motywować osoby reprezentujące różne style zachowań DISC

  • Docenianie– ścieżka uznania  według dwóch wymiarów DISC (myślenie, uczucia).
  • Mapa motywacji czterech stylów DISC – fragmenty filmowe.

Moduł VI. Jak wprowadzić zmianę by zaangażować zespół

  • Wprowadzenie do tematyki zmiany poprzez doświadczenie.
  • Czym jest zmiana i co w nas powoduje?
  • Zaplanowanie procesu wdrażania zmiany – case study.
  • Rozmrożenie – zmiana – zamrożenie.

Moduł VII. Przed zmianą – rozmrożenie

  • Zadania menedżera  w procesie zmian.
  • Wystąpienie do zespołu – cel zmiany.
  • Model Komfort – Ryzyko – Panika.
  • Jak poradzić sobie z pierwszymi oznakami oporu.

Moduł VIII. Zmiana

  • Co się dzieje z efektywnością w zmianie – film z przymrużeniem oka.
  • Wzór na zmianę – czyli kiedy zmiana się uda.
  • Expose w zmianie – struktura, ćwiczenie i analiza.

Moduł IX. Wdrażanie i podtrzymywanie efektów zmiany

  • Postawy w zmianie – mapa zaangażowania – case study.
  • Co się może zdarzyć po wystąpieniu szefa – diagnoza postaw w zespole.
  • Praca z postawami – jak pracować z poszczególnymi postawami w zmianie.
  • Trening rozmów indywidualnych.
  • Jak wzmacniać efekty zmiany?

Podsumowanie szkolenia 

Czas szkolenia: 2 dni

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Klienci

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas