Wprowadzenie
Często przypisujemy motywacji zbyt duże zasługi. Wydaje nam się , że jak tylko będziemy znali odpowiednie magiczne techniki, wtedy zawsze będzie chciało nam się chcieć. Nic bardziej mylnego. Motywacja to przede wszystkim znajomość siebie i zespołu, oraz adekwatne korzystanie z narzędzi. Trzeba też wiedzieć, kiedy motywacja zupełnie nie zadziała, wtedy warto sięgnąć do umiejętności budowania nawyków. To szkolenie porządkuje wiedzę na temat motywacji obalając mity. Pokazuje nowe koncepcje i narzędzia, dzięki którym każdy menedżer będzie wiedział jak działać, by pracownicy otrzymywali pozytywne wzmocnienia. Druga część szkolenia to wsparcie menedżera w procesie zmiany i przeprowadzenie zespołu przez zmianę.
Program szkolenia
Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie kontraktu, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników.
Moduł I Klasyczne vs nowoczesne podejście do motywacji i motywowania
- Analiza sytuacji motywujących i demotywujących.
- Klasyczne koncepcje motywacji.
- Motywacja 3.0. wg Pinka.
- Co robić gdy motywacja nie działa – czyli kiedy budować nawyki.
- 7 nawyków skutecznego działania S.R. Covey.
- 12 pytań Gallupa – czyli jak skupiać wokół siebie najlepszych pracowników.
Moduł II Indywidualny klucz do motywacji
- Kotwice motywacyjne Scheina.
- Diagnoza swoich kotwic.
- Jak diagnozować swój zespół?
- Bank działań́ motywacyjnych (co akcentować́ podczas rozmów z poszczególnymi osobami).
- Lista zwrotów korzystnych i zakazanych.
Moduł III Komunikacja motywująca
- Znaki rozpoznania warunkowe/bezwarunkowe, pozytywne/negatywne.
- Siła komunikatów (motywujące i demotywujące).
- Pochwała i docenienie pracownika.
Moduł IV Stawianie granic z feedbackiem
- Czy kara może być skuteczna? Sens kary.
- Istota sankcji jak je stosować – bank sankcji.
- Cykl rozmów dyscyplinujących.
- Dyscyplinowanie w realności zawodowej uczestników.
Modul V Jak motywować osoby reprezentujące różne style zachowań DISC
- Docenianie– ścieżka uznania według dwóch wymiarów DISC (myślenie, uczucia).
- Mapa motywacji czterech stylów DISC – fragmenty filmowe.
Moduł VI Jak wprowadzić zmianę by zaangażować zespół
- Wprowadzenie do tematyki zmiany poprzez doświadczenie.
- Czym jest zmiana i co w nas powoduje?
- Zaplanowanie procesu wdrażania zmiany – case study.
- Rozmrożenie – zmiana – zamrożenie.
Moduł VII Przed zmianą – rozmrożenie
- Zadania menedżera w procesie zmian.
- Wystąpienie do zespołu – cel zmiany.
- Model Komfort – Ryzyko – Panika.
- Jak poradzić sobie z pierwszymi oznakami oporu.
Moduł VIII Zmiana
- Co się dzieje z efektywnością w zmianie – film z przymrużeniem oka.
- Wzór na zmianę – czyli kiedy zmiana się uda.
- Expose w zmianie – struktura, ćwiczenie i analiza.
Moduł IX Wdrażanie i podtrzymywanie efektów zmiany
- Postawy w zmianie – mapa zaangażowania – case study.
- Co się może zdarzyć po wystąpieniu szefa – diagnoza postaw w zespole.
- Praca z postawami – jak pracować z poszczególnymi postawami w zmianie.
- Trening rozmów indywidualnych.
- Jak wzmacniać efekty zmiany?
Podsumowanie szkolenia
Czas szkolenia: 2 dni
TRENERZY
Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami