TECHNIKI WYWIERANIA WPŁYWU

Jak stosować etyczną perswazję oraz bronić się przed manipulacjami?

Wprowadzenie

„Umiejętność postępowania z ludźmi jest takim samym towarem handlowym jak cukier czy kawa. I zapłacę za tę umiejętność więcej niż za jakąkolwiek inna pod słońcem.”  John D. Rockefeller

Umiejętność stosowania technik wywierania wpływu i perswazji to duże źródło sukcesu, zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Każdy z nas zna ludzi, którzy są niezwykle przekonujący podczas stosowania różnych technik wywierania wpływu i perswazji. Nie ważne w jakiej sytuacji się znajdą, umieją sprawić, by inni zgadzali się z nimi, popierali ich pomysły i postępowali tak jak tego chcą.  Często wygląda to tak jakby osiągali to bez żadnego wysiłku. Prawdopodobnie jest to wynikiem tego, że rozwinęli zręczność w stosowaniu różnych technik wywierania wpływu i perswazji. To oznacza, ze można tę sztukę poznać i przyswoić.

Korzyści dla uczestników:

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Zasadach etycznego wywierania wpływu i perswazji.
  • Sposobach budowania zaufania i sympatii (m.in. za pomocą technik odzwierciedlania i prowadzenia).
  • Własnych zasobach wspierających i ograniczających w odniesieniu do perswazji.
  • Prawach i technikach wywierania wpływu (m.in. prawo niedostępności, dowodu społecznego).
  • Komunikacji werbalnej i niewerbalnej w procesie perswazji.
  • Zasadach kodowania wiadomości perswazyjnych (m.in. predyktaty, hipnotyczne wzory językowe, typy komunikacyjne wg DISC).
  • Metodach przeciwdziałania manipulacji.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Doboru odpowiednich technik perswazyjnych – najbardziej efektywnych w kontekście sytuacji, osoby.
  • Używania odpowiednich struktur językowych.
  • Obrony przed manipulacją ze strony otoczenia.
  • Efektywnej sztuki argumentacji.
  • Budowania atmosfery zaufania.
  • Wyznaczania celów i priorytetów.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Perswazją, wywieraniem wpływu w komunikacji ustnej i pisemnej.
  • Zorientowaniem na cele.
  • Negocjacjami.
  • Sprzedażą, obsługą klienta, reklamacjami.
  • Program szkolenia

Program szkolenia 

DZIEŃ I

Rozpoczęcie szkolenia, kontrakt, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników z zakresu technik wywierania wpływu i perswazji.

Moduł I. Wprowadzenie do zagadnienia perswazji.

  • Etyka w perswazji.
  • Wpływanie a własne interesy.
  • Zachowania, które się nie opłacają.

Moduł II.  Powody wywierania wpływu.

  • Co się dzieje gdy nie mamy wpływu.
  • Po co chcemy wywierać wpływ.
  • Strefy wpływu.

 Moduł  III. Założenia technik wywierania wpływu i perswazji.

  • Nie ma porażek, są tylko informacje zwrotne.
  • Za każdym zachowaniem jest pozytywna intencja.
  • Mapa to nie terytorium.
  • Za właściwy odbiór komunikatu odpowiada nadawca.
  • Zawsze manipulujesz i jesteś manipulowany.
  • WIN-WIN.

MODUŁ IV. Perswazja a pewność siebie.

  • Zwierzęce instynkty.
  • Audyt asertywności.

MODUŁ V.  Planowanie perswazji.

  • Określanie swoich celów w perswazji.
  • Wykorzystanie modelu OBT – myślenie ukierunkowane na cel.

Moduł VI. Prawa perswazji.

  • Prawo kontrastu.
  • Prawo sympatii.
  • Prawo wzajemności.
  • Prawo autorytetu.
  • Prawo niedostępności.
  • Prawo dowodu społecznego.
  • Prawo konsekwencji.
  • Prawo aureoli.

Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.

DZIEŃ II

Rozpoczęcie szkolenia, omówienie wniosków z pierwszego dnia.

Moduł I. Komunikacja werbalna.

  • Potęga pytań.
  • Magiczne słowa.
  • Presja czasu.
  • Techniki podnoszące wiarygodność.
  • Pomost w przyszłość.
  • Hipnotyczne wzory językowe.

Moduł II. Komunikacja niewerbalna.

  • Znaczenie komunikacji niewerbalnej.
  • Przestrzeń międzyludzka.
  • (Ukryte) emocje.

Moduł III. Budowanie zaufania i sympatii.

  • Pacing czyli odzwierciedlanie.
  • Leading czyli prowadzenie.

Moduł IV. Kodowanie wartości.

  • Typy komunikacyjne wg DiSC.
  • Systemy reprezentacji – predyktaty.

Moduł V. Pokonywanie obiekcji.

  • Rekomendacje efektywnych działań.

Podsumowanie szkolenia, sporządzenie indywidualnych planów rozwoju.

Czas szkolenia: 2 dni

TRENERZY

KLIENCI

Powyższe szkolenie z zakresu technik wywierania wpływu firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm i instytucji jak: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., Materna Communications Sp. z o.o.,Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Foxberg Sp. z o.o, Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A., Centrum Nauki Kopernik, Urząd Statystyczny w Warszawie; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Euro Bank S.A., PGNiG S.A., Vestas.

OPINIE

„Bardzo konkretne wskazówki i dobrze przekazana wiedza. Dużo praktycznych ćwiczeń, które pomogły uporządkować wiedzę. Szkolenie dobrze przeprowadzone pod względem merytorycznym oraz organizacyjnym. Precyzyjne omówienie modelu OBT- zapamiętam na długo i będę stosować. Dzięki temu szkoleniu zwiększę efektywność swojej pracy. Świeże spojrzenie na znane tematy i różne możliwości wykorzystania tej wiedzy w praktyce. Szkolenie naprawdę nie było nudne, chciało się słuchać i aktywnie w nim uczestniczyć;-). Techniki wywierania wpływu, typy osobowości, sposoby efektywnej rozmowy. Informacje o ukrytej perswazji.”

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

TECHNIKI WYWIERANIA WPŁYWU