Jak zarządzać stresem w życiu prywatnym i zawodowym

Pewność siebie i skuteczność w realizacji zadań

Cele i Korzyści

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Pewności siebie i o tym, jak wpływa ona na skuteczność w realizacji zadań.
  • Tym, jak na co dzień wspierać budowanie pewności siebie.
  • Radzeniu sobie z trudnościami, by nie wpływały na obniżenie pewności siebie.
  • Budowaniu pewności siebie poprzez realizację zadań i osiąganie postawionych sobie celów.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Budowania na co dzień pewności siebie.
  • Skutecznej realizacji zadań.
  • Stawiania realistycznych celów.
  • Radzenia sobie z napotkanymi trudnościami.
  • Myślenia nakierowanego na zasoby swoje i innych.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Zwiększeniem efektywności osobistej.
  • Skuteczną realizacją zadań i zaplanowanych celów.
  • Radzeniem sobie z napotkanymi trudnościami.

Program Szkolenia

Pewność siebie i skuteczność w realizacji zadań

  • Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Dzień I

Omówienie kontraktu, celów szkolenia i potrzeb uczestników.

Moduł I. Czym jest pewność siebie.

  • Pewność siebie, a poczucie własnej wartości.
  • Wpływ pewności siebie na skuteczność w realizacji zadań.
  • 6 filarów pewności siebie wg Nathaniela Brandena.

Moduł II. Budowanie pewności siebie.

  • Praca na zasobach – mocne strony, talenty, umiejętności.
  • Historie sukcesu – nauka czerpana z dokonań osobistych.
  • Praca z ograniczającymi schematami i przekonaniami.
  • Rola wspierającego autodialogu.
  • Pozawerbalne triki na szybkie dodanie sobie pewności siebie.

Metody: Ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia w grupach, symulacje, dyskusje.

Moduł III. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami zawodowymi.

  • Mapa trudnych sytuacji zawodowych.
  • Typowe źródła stresu w środowisku pracy.
  • Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami, by budować pewność siebie.
  • Rola wsparcia społecznego w radzeniu sobie z trudnościami i budowaniu pewności siebie.
  • Jak pomaga nam rozróżnienie czynników, na które mamy i nie mamy wpływu.

Moduł IV. Rozwijanie odporności psychicznej.

  • Czy odporność psychiczną można rozwijać?
  • Odporność psychiczna a pewność siebie.
  • Model 4 C:
    • zaangażowanie
    • poczucie wpływu
    • pewność siebie
    • otwartość na wyzwania

Dzień II

Przywitanie. Wstęp do tematu drugiego dnia. Budowanie pewności siebie poprzez osiąganie celów i skuteczną realizację zadań.

  • Etapy osiągania celów: wyznaczanie, planowanie, realizacja, podsumowanie.

Moduł V. Etap wyznaczania celów a pewność siebie.

  • Cele organizacji a cele indywidualne.
  • Sztuka wyznaczania celów metodą SMART.
  • Błędy popełniane na etapie wyznaczania celów, z powodu braku pewności siebie.
  • Jak można wykorzystać ten etap do budowania pewności siebie?

Moduł VI. Etap planowania realizacji zadań i celów a pewność siebie.

  • „Jak zjeść słonia”, czyli rzecz o planowaniu.
  • Najskuteczniejsze metody planowania zadań i priorytetyzacji.
  • Dobranie odpowiedniej metody planowania do swoich preferencji.
  • Błędy popełniane na etapie planowania z powodu braku pewności siebie.
  • Jak można wykorzystać ten etap do budowania pewności siebie?

Moduł VII. Etap realizacji celów a pewność siebie.

  • “Od planowania do działania”.
  • Rola motywacji i budowania zaangażowania na tym etapie.
  • Asertywność w realizacji zadań.
  • “Metody” autosabotażu.
    • Wycofanie się z realizacji.
    • Prokrastynacja.
    • Ograniczający perfekcjonizm.
    • Oddanie głosu wewnętrznemu krytykowi.
    • “Brak czasu” jako wymówka.
  • Jak można wykorzystać ten etap do budowania pewności siebie?

Moduł VIII. Etap podsumowania.

  • Wpływ podsumowania na późniejsze cele i pewność siebie, czyli dobre zakończenie.
  • Co można zrobić, by budować pewność siebie na tym etapie?
    • Scenariusz na sukces.
    • Scenariusz na porażkę.

Podsumowanie i zakończenie szkolenia. 

Czas trwania: 2 dni

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Klienci

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas