Korzyści dla uczestników:
UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:
- Obowiązujących regulacjach prawnych w zakresie mobbingu.
- Obowiązkach pracodawcy związanych z działaniem antymobbingowym.
- Zapobieganiu mobbingowi w miejscu pracy.
- Rozpoznawania zachowań będących przejawem mobbingu.
- Tworzenie prawidłowych zasad i procedur antymobbingowych.
- Zasad stosowania procedur antymobbingowych.
- Informowania pracowników o wdrożonych procedurach.
- Przykładowych sytuacjach mobbingowych (case study).
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Samodzielnego rozpoznawania zachowań wskazujących na mobbing.
- Tworzenia procedury antymobbingowej.
- Skutecznego informowania w miejscu pracy o zastosowanych środkach antymobbingowych.
UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:
- Rzetelną wiedzą na temat mobbingu i dyskryminacji.
- Tworzeniem procedur antymobbingowych.
- Wdrażaniem procedur antymobbingowych.
- Egzekwowaniem przestrzegania wypracowanych procedur antymobbingowych.
Program szkolenia
Rozpoczęcie szkolenia, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników.
MODUŁ I. Przedstawienie przepisów prawnych z obszaru mobbingu.
- Obecne regulacje prawne w zakresie mobbingu.
- Obecne regulacje prawne dotyczące dyskryminacji.
- Nowelizacja Kodeksu pracy w zakresie mobbingu i dyskryminacji.
MODUŁ II. Jak rozpoznać mobbing?
- Omówienie/wskazanie przykładów zachowań uznawanych za mobbing.
- Rola pracodawcy w określaniu zachowań mobbingowych.
MODUŁ III. Mobbing a inne negatywne zachowania w miejscu pracy.
- Mobbing a dyskryminacja.
- Mobbing a bullying.
- Mobbing a stalking.
- Mobbing a molestowanie seksualne.
MODUŁ IV. Zapobieganie mobbingowi – tworzenie procedur antymobbingowych oraz wzorów oświadczeń.
- Procedura antymobbingowa.
- Zasady skutecznego informowania pracowników o utworzeniu i stosowaniu procedury antymobbingowej.
- Procedura zgłoszenia przypadków mobbingu/podejrzenia mobbingu.
- Komisja antymobbingowa i jej funkcjonowanie.
MODUŁ V. Sytuacje mobbingowe oraz sytuacje z podejrzeniem stosowania mobbingu.
- Kwestia odpowiedzialności za szkody poniesione przez pracowników niesłusznie oskarżonych o mobbing.
- Procedura wypowiedzenia umowy o pracę przez pracownika poddanemu mobbingowi.
- Odpowiedzialność karna za stosowanie mobbingu.
- Cywilnoprawna odpowiedzialność w związku ze stosowaniem mobbingu.
MODUŁ VI. Sądowe oraz pozasądowe metody rozwiązania sporu.
- Mediacja – poufność, dobrowolność, dostępność.
- Mobbing w praktyce sądowej – pozew, odpowiedź na pozew, dowody.
- Omówienie najnowszego orzecznictwa – przykłady wyroków sądowych w poszczególnych instancjach.
- Metoda szkoleniowa w danym module: wykład, dyskusja z uczestnikami.
Podsumowanie szkolenia wraz omówieniem najważniejszych wątków.
Czas trwania: 1 dzień
TRENERZY
KLIENCI
Powyższe szkolenie z zakresu przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla: Pracowników Sądu Rejonowego dla Warszawy Mokotowa, Delphi Poland S.A., Sądu Rejonowego dla Warszawy Praga-Północ, Itelligence Sp. z o.o.
OPINIE
„Ważne znaczenie dla mnie miała postawa trenera podczas szkolenia, dobór słów podczas udzielania odpowiedzi uczestnikom, panowanie nad grupą. Szkolenie interesujące, ciekawie prowadzone, dobra komunikacja między uczestnikami a grupą. Otrzymałam nie tylko twardą wiedzę, ale nauczyłam się zachowywać w różnych sytuacjach. Trafne wskazówki, życiowe przykłady.”
Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami