Szkolenia antymobbingowe dla pracowników – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Szkolenia antymobbingowe dla pracowników – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Cele i Korzyści
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- Obowiązujących regulacjach prawnych w zakresie mobbingu.
- Obowiązkach pracodawcy związanych z działaniem antymobbingowym.
- Zapobieganiu mobbingowi w miejscu pracy.
- Rozpoznawania zachowań będących przejawem mobbingu.
- Tworzenie prawidłowych zasad i procedur antymobbingowych.
- Zasad stosowania procedur antymobbingowych.
- Informowania pracowników o wdrożonych procedurach.
- Przykładowych sytuacjach mobbingowych (case study).
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Samodzielnego rozpoznawania zachowań wskazujących na mobbing.
- Tworzenia procedury antymobbingowej.
- Skutecznego informowania w miejscu pracy o zastosowanych środkach antymobbingowych.
Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
- Rzetelną wiedzą na temat mobbingu i dyskryminacji.
- Tworzeniem procedur antymobbingowych.
- Wdrażaniem procedur antymobbingowych.
- Egzekwowaniem przestrzegania wypracowanych procedur antymobbingowych.
Program Szkolenia
Profilaktyka antymobbingowa w miejscu pracy
- Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Rozpoczęcie szkolenia, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników.
Moduł I. Przedstawienie przepisów prawnych z obszaru mobbingu.
- Obecne regulacje prawne w zakresie mobbingu.
- Obecne regulacje prawne dotyczące dyskryminacji.
- Nowelizacja Kodeksu pracy w zakresie mobbingu i dyskryminacji.
Moduł II. Jak rozpoznać mobbing?
- Omówienie/wskazanie przykładów zachowań uznawanych za mobbing.
- Rola pracodawcy w określaniu zachowań mobbingowych.
Moduł III. Mobbing a inne negatywne zachowania w miejscu pracy.
- Mobbing a dyskryminacja.
- Mobbing a bullying.
- Mobbing a stalking.
- Mobbing a molestowanie seksualne.
Moduł IV. Zapobieganie mobbingowi – tworzenie procedur antymobbingowych oraz wzorów oświadczeń.
- Procedura antymobbingowa.
- Zasady skutecznego informowania pracowników o utworzeniu i stosowaniu procedury antymobbingowej.
- Procedura zgłoszenia przypadków mobbingu/podejrzenia mobbingu.
- Komisja antymobbingowa i jej funkcjonowanie.
Moduł V. Sytuacje mobbingowe oraz sytuacje z podejrzeniem stosowania mobbingu.
- Kwestia odpowiedzialności za szkody poniesione przez pracowników niesłusznie oskarżonych o mobbing.
- Procedura wypowiedzenia umowy o pracę przez pracownika poddanemu mobbingowi.
- Odpowiedzialność karna za stosowanie mobbingu.
- Cywilnoprawna odpowiedzialność w związku ze stosowaniem mobbingu.
Moduł VI. Sądowe oraz pozasądowe metody rozwiązania sporu.
- Mediacja – poufność, dobrowolność, dostępność.
- Mobbing w praktyce sądowej – pozew, odpowiedź na pozew, dowody.
- Omówienie najnowszego orzecznictwa – przykłady wyroków sądowych w poszczególnych instancjach.
- Metoda szkoleniowa w danym module: wykład, dyskusja z uczestnikami.
Podsumowanie szkolenia wraz omówieniem najważniejszych wątków.
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
Ważne znaczenie dla mnie miała postawa trenera podczas szkolenia, dobór słów podczas udzielania odpowiedzi uczestnikom, panowanie nad grupą. Szkolenie interesujące, ciekawie prowadzone, dobra komunikacja między uczestnikami a grupą. Otrzymałam nie tylko twardą wiedzę, ale nauczyłam się zachowywać w różnych sytuacjach. Trafne wskazówki, życiowe przykłady.
Klienci
Powyższe szkolenie z zakresu przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla: Pracowników Sądu Rejonowego dla Warszawy Mokotowa, Delphi Poland S.A., Sądu Rejonowego dla Warszawy Praga-Północ, Itelligence Sp. z o.o., Kancelaria Sejmu.
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas