Pojęcie tajemnicy przedsiębiorstwa pojawia się w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a także w Dyrektywie UE. Najogólniej mówiąc, są to istotne dla firmy informacje – zarówno utrwalone na nośniku danych, jak i zapamiętane. Należy do nich wiedza na temat stosowanych rozwiązań technologicznych, systemów zarządzania oraz inne informacje posiadające wartość gospodarczą. Ich ujawnienie traktowane jest jako działanie na szkodę firmy, za co grożą poważne konsekwencje finansowe bądź prawne.
Podpisując umowę o pracę, często nie analizujemy, czego dokładnie dotyczą poszczególne zapisy i zobowiązania.
Warto dokładnie zapoznać się z zagadnieniem poufności informacji, by uniknąć sankcji przewidzianych nie tylko w umowie, ale i ustawie. Zdarzają się bowiem przypadki naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa wynikające z niewiedzy, a nie celowego działania na korzyść konkurencji.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- Sposobach na zapobieganie ujawnianiu tajemnic przedsiębiorstwa.
- Aspektach prawnych, m.in. działaniach, które może podjąć przedsiębiorca, gdy dojdzie do naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa.
- Rozwiązaniach dotyczących zarządzania poufnymi informacjami.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Zapobiegania naruszeniu tajemnicy przedsiębiorstwa poprzez odpowiednie zabezpieczanie informacji poufnych.
- Naprawienia szkody wynikającej z naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa.
Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:
- Rozwiązywaniem problemów związanych z ochroną tajemnic przedsiębiorstwa.
- Zarządzaniem poufnymi informacjami.