Trener 2.0: Od retoryki do sztucznej inteligencji – szkolenie na zamówienie stacjonarne lub online
Dwudniowy, intensywny warsztat dla doświadczonych trenerów wewnętrznych, którego celem jest odświeżenie i rozwój umiejętności trenerskich oraz wprowadzenie nowoczesnych narzędzi technologicznych, w tym sztucznej inteligencji, do pracy szkoleniowej.
Pierwszy dzień koncentruje się na doskonaleniu klasycznych metod trenerskich, ze szczególnym uwzględnieniem angażowania uczestników, efektywnego prowadzenia sesji oraz radzenia sobie z różnorodnymi grupami szkoleniowymi. Drugi dzień poświęcony jest praktycznemu zastosowaniu narzędzi AI w procesie tworzenia i prowadzenia szkoleń – od generowania materiałów dydaktycznych, przez interaktywne prezentacje, aż po automatyzację wybranych elementów pracy trenerskiej.
Szkolenie łączy praktykę, wymianę doświadczeń oraz nowoczesne technologie, pomagając uczestnikom zwiększyć efektywność prowadzonych zajęć i wzbogacić swój warsztat o innowacyjne rozwiązania.
Trener 2.0: Od retoryki do sztucznej inteligencji – szkolenie na zamówienie stacjonarne lub online
Dwudniowy, intensywny warsztat dla doświadczonych trenerów wewnętrznych, którego celem jest odświeżenie i rozwój umiejętności trenerskich oraz wprowadzenie nowoczesnych narzędzi technologicznych, w tym sztucznej inteligencji, do pracy szkoleniowej.
Pierwszy dzień koncentruje się na doskonaleniu klasycznych metod trenerskich, ze szczególnym uwzględnieniem angażowania uczestników, efektywnego prowadzenia sesji oraz radzenia sobie z różnorodnymi grupami szkoleniowymi. Drugi dzień poświęcony jest praktycznemu zastosowaniu narzędzi AI w procesie tworzenia i prowadzenia szkoleń – od generowania materiałów dydaktycznych, przez interaktywne prezentacje, aż po automatyzację wybranych elementów pracy trenerskiej.
Szkolenie łączy praktykę, wymianę doświadczeń oraz nowoczesne technologie, pomagając uczestnikom zwiększyć efektywność prowadzonych zajęć i wzbogacić swój warsztat o innowacyjne rozwiązania.
Menu
Cele i Korzyści
CELE:
- Wzmocnienie praktycznych umiejętności trenerskich poprzez powtórzenie, ćwiczenie i feedback.
- Opanowanie technik tworzenia angażujących ćwiczeń dopasowanych
do różnych grup odbiorców. - Zdobycie praktycznych umiejętności wykorzystania narzędzi technologicznych,
w tym AI w procesie przygotowania i prowadzenia szkoleń.
UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:
- Efektywnych metodach angażowania różnorodnych grup szkoleniowych.
- Możliwościach wykorzystania narzędzi AI w procesie szkoleniowym.
- Najnowszych trendach w obszarze szkoleń wspomaganych technologią.
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Projektowania i przeprowadzania angażujących ćwiczeń dostosowanych do specyfiki grup.
- Efektywnego wykorzystania czasu szkoleniowego poprzez odpowiedni dobór metod.
- Samodzielnego tworzenia scenariuszy szkoleniowych przy pomocy narzędzi AI.
- Generowania grafik, prezentacji i materiałów szkoleniowych z wykorzystaniem AI.
UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:
- Wystąpieniami publicznymi i prezentacją treści szkoleniowych.
- Kreatywnym podejściem do tworzenia i prowadzenia szkoleń.
- Wykorzystaniem nowoczesnych technologii w procesie edukacyjnym.
Program Szkolenia
Dzień 1: Warsztat Trenerski Analogowy (9:00-15:00)
9:00-9:30 – Powitanie i wprowadzenie
- Przedstawienie celów i agendy szkolenia.
- Rundka zapoznawcza z elementem integracyjnym: „Mój największy sukces trenerski
w ostatnim czasie”. - Ustalenie kontraktu grupowego i zasad współpracy.
9:30-10:30 – Powtórka kluczowych zagadnień trenerskich
- Interaktywna mapa myśli w podgrupach: przypomnienie trójkąta retorycznego i jego zastosowania.
- Ćwiczenie: „Moja grupa szkoleniowa” – praca z różnorodnością grupy.
- Dyskusja moderowana: najczęstsze wyzwania z trudnymi uczestnikami i skuteczne strategie.
10:30-10:45 – Przerwa kawowa
10:45-12:00 – Praktyczne techniki angażowania uczestników
- Ćwiczenie: „Stymulacja zmysłów” – projektowanie aktywności dla różnych modalności (wzrokowych, słuchowych, kinestetycznych).
- Praca w parach: dostosowanie technik szkoleniowych do różnych pokoleń.
- Demonstracja i praktyka: 5 najbardziej angażujących ice-breakerów dostosowanych do tematyki szkoleń w firmie.
- Burza mózgów: jak wykorzystać prezentacje typu pecha kucha w specjalistycznych szkoleniach.
12:00-12:30 – Przerwa obiadowa
12:30-13:30 – Warsztat opracowywania ćwiczeń
- Podział na grupy 2-3 osobowe.
- Każda grupa otrzymuje temat z zakresu szkoleń (technicznych, obiegu dokumentów, pierwszej pomocy, BHP, onboardingu).
- Zadanie: opracowanie 15-minutowego ćwiczenia z uwzględnieniem różnych stylów myślenia i uczenia się.
- Przygotowanie materiałów i instrukcji do przeprowadzenia ćwiczenia.
13:30-14:45 – Próbki trenerskie i feedback**
- Każda grupa przeprowadza opracowane ćwiczenie (10 minut).
- Ustrukturyzowany feedback od uczestników i trenera (5 minut).
- Omówienie mocnych stron i potencjalnych obszarów do udoskonalenia.
14:45-15:00 – Podsumowanie dnia
- Kluczowe wnioski z przeprowadzonych ćwiczeń.
- Indywidualna refleksja: „Co zabiorę do swojej praktyki trenerskiej?”
- Zapowiedź tematyki na dzień drugi.
Dzień 2: Warsztat technologiczny z wykorzystaniem AI (9:00-15:00)
(będą potrzebne laptopy i prywatne konto Gmail do zalogowania w trybie incognito)
9:00-9:30 – Wprowadzenie do tematyki AI w szkoleniach
- Rundka: „Moje dotychczasowe doświadczenia z narzędziami AI”.
- Prezentacja możliwości wykorzystania AI w pracy trenera.
- Omówienie agendy dnia i oczekiwanych rezultatów.
9:30-10:30 – Warsztat z podstaw pracy z narzędziami AI
- Wprowadzenie do efektywnej komunikacji z systemami AI (ChatGPT, Bielik, Claude).
- Ćwiczenie praktyczne: formułowanie precyzyjnych zapytań do AI.
- Porównanie odpowiedzi różnych systemów AI na te same zapytania szkoleniowe.
- Techniki iteracyjnego ulepszania odpowiedzi AI.
10:30-10:45 – Przerwa kawowa
10:45-12:00 – Tworzenie materiałów szkoleniowych z wykorzystaniem AI
- Praktyczne ćwiczenia z generowania scenariuszy szkoleniowych.
- Warsztat: tworzenie angażujących prezentacji przy pomocy AI.
- Opracowywanie case studies i studiów przypadku odpowiednich do tematyki szkoleń.
- Wykorzystanie AI do tworzenia spersonalizowanych materiałów dla uczestników.
12:00-12:30 – Przerwa obiadowa
12:30-13:30 – Tworzenie multimediów i zasobów wizualnych.
- Generowanie grafik wspierających przekaz szkoleniowy.
- Warsztat: opracowywanie infografik dla złożonych zagadnień technicznych i procedur.
- Tworzenie zaproszenia i materiałów promocyjnych na szkolenie.
- Optymalizacja wizualna prezentacji z wykorzystaniem AI.
13:30-14:30 – Praca w grupach: przygotowanie mini-szkolenia
- Podział na zespoły (2-3 osoby).
- Zadanie: wykorzystanie poznanych narzędzi AI do przygotowania 15-minutowego fragmentu szkolenia (scenariusz, materiały, prezentacja, grafiki).
- Tematyka: z zakresu codziennych obowiązków trenerskich w firmie.
14:30-15:00 – Prezentacje i podsumowanie
- Krótkie prezentacje (5 minut na grupę) przygotowanych materiałów.
- Omówienie doświadczeń z wykorzystaniem AI w procesie przygotowania.
- Dyskusja moderowana: możliwości i ograniczenia AI w pracy trenera.
- Podsumowanie warsztatu i wyznaczenie kolejnych kroków.
Materiały dla uczestników:
- Baza wiedzy w Notion z prezentacją, filmami, linkami.
- Lista rekomendowanych narzędzi AI z opisem ich zastosowania.
Dzień 1: Warsztat Trenerski Analogowy (9:00-15:00)
9:00-9:30 – Powitanie i wprowadzenie
- Przedstawienie celów i agendy szkolenia.
- Rundka zapoznawcza z elementem integracyjnym: „Mój największy sukces trenerski
w ostatnim czasie”. - Ustalenie kontraktu grupowego i zasad współpracy.
9:30-10:30 – Powtórka kluczowych zagadnień trenerskich
- Interaktywna mapa myśli w podgrupach: przypomnienie trójkąta retorycznego i jego zastosowania.
- Ćwiczenie: „Moja grupa szkoleniowa” – praca z różnorodnością grupy.
- Dyskusja moderowana: najczęstsze wyzwania z trudnymi uczestnikami i skuteczne strategie.
10:30-10:45 – Przerwa kawowa
10:45-12:00 – Praktyczne techniki angażowania uczestników
- Ćwiczenie: „Stymulacja zmysłów” – projektowanie aktywności dla różnych modalności (wzrokowych, słuchowych, kinestetycznych).
- Praca w parach: dostosowanie technik szkoleniowych do różnych pokoleń.
- Demonstracja i praktyka: 5 najbardziej angażujących ice-breakerów dostosowanych do tematyki szkoleń w firmie.
- Burza mózgów: jak wykorzystać prezentacje typu pecha kucha w specjalistycznych szkoleniach.
12:00-12:30 – Przerwa obiadowa
12:30-13:30 – Warsztat opracowywania ćwiczeń
- Podział na grupy 2-3 osobowe.
- Każda grupa otrzymuje temat z zakresu szkoleń (technicznych, obiegu dokumentów, pierwszej pomocy, BHP, onboardingu).
- Zadanie: opracowanie 15-minutowego ćwiczenia z uwzględnieniem różnych stylów myślenia i uczenia się.
- Przygotowanie materiałów i instrukcji do przeprowadzenia ćwiczenia.
13:30-14:45 – Próbki trenerskie i feedback**
- Każda grupa przeprowadza opracowane ćwiczenie (10 minut).
- Ustrukturyzowany feedback od uczestników i trenera (5 minut).
- Omówienie mocnych stron i potencjalnych obszarów do udoskonalenia.
14:45-15:00 – Podsumowanie dnia
- Kluczowe wnioski z przeprowadzonych ćwiczeń.
- Indywidualna refleksja: „Co zabiorę do swojej praktyki trenerskiej?”
- Zapowiedź tematyki na dzień drugi.
Dzień 2: Warsztat technologiczny z wykorzystaniem AI (9:00-15:00)
(będą potrzebne laptopy i prywatne konto Gmail do zalogowania w trybie incognito)
9:00-9:30 – Wprowadzenie do tematyki AI w szkoleniach
- Rundka: „Moje dotychczasowe doświadczenia z narzędziami AI”.
- Prezentacja możliwości wykorzystania AI w pracy trenera.
- Omówienie agendy dnia i oczekiwanych rezultatów.
9:30-10:30 – Warsztat z podstaw pracy z narzędziami AI
- Wprowadzenie do efektywnej komunikacji z systemami AI (ChatGPT, Bielik, Claude).
- Ćwiczenie praktyczne: formułowanie precyzyjnych zapytań do AI.
- Porównanie odpowiedzi różnych systemów AI na te same zapytania szkoleniowe.
- Techniki iteracyjnego ulepszania odpowiedzi AI.
10:30-10:45 – Przerwa kawowa
10:45-12:00 – Tworzenie materiałów szkoleniowych z wykorzystaniem AI
- Praktyczne ćwiczenia z generowania scenariuszy szkoleniowych.
- Warsztat: tworzenie angażujących prezentacji przy pomocy AI.
- Opracowywanie case studies i studiów przypadku odpowiednich do tematyki szkoleń.
- Wykorzystanie AI do tworzenia spersonalizowanych materiałów dla uczestników.
12:00-12:30 – Przerwa obiadowa
12:30-13:30 – Tworzenie multimediów i zasobów wizualnych.
- Generowanie grafik wspierających przekaz szkoleniowy.
- Warsztat: opracowywanie infografik dla złożonych zagadnień technicznych i procedur.
- Tworzenie zaproszenia i materiałów promocyjnych na szkolenie.
- Optymalizacja wizualna prezentacji z wykorzystaniem AI.
13:30-14:30 – Praca w grupach: przygotowanie mini-szkolenia
- Podział na zespoły (2-3 osoby).
- Zadanie: wykorzystanie poznanych narzędzi AI do przygotowania 15-minutowego fragmentu szkolenia (scenariusz, materiały, prezentacja, grafiki).
- Tematyka: z zakresu codziennych obowiązków trenerskich w firmie.
14:30-15:00 – Prezentacje i podsumowanie
- Krótkie prezentacje (5 minut na grupę) przygotowanych materiałów.
- Omówienie doświadczeń z wykorzystaniem AI w procesie przygotowania.
- Dyskusja moderowana: możliwości i ograniczenia AI w pracy trenera.
- Podsumowanie warsztatu i wyznaczenie kolejnych kroków.
Materiały dla uczestników:
- Baza wiedzy w Notion z prezentacją, filmami, linkami.
- Lista rekomendowanych narzędzi AI z opisem ich zastosowania.
Szkolenia i usługi uzupełniające
Szkolenia dla trenerów wewnętrznych – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne
Jak rozwijać kompetencje cyfrowe, żeby nadążyć za przyspieszającą technologią? – Szkolenie na zamówienie online
AI – Sztuczna Inteligencja w pracy i w nauce – szkolenie na zamówienie stacjonarne lub online
Eksperci
METODY SZKOLENIA
Activity Based Learning
Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)
Ćwiczenia
Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.
Feedback
Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.
Pełna Aktywizacja
Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.
Dyskusja
Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.
Opinie o Szkoleniu
Klienci
Informacje organizacyjne
Jak tworzymy szkolenia dla firm ?
Analiza potrzeb szkoleniowych
Weryfikacja celów szkolenia
Zaprojektowa-
nie programu szkolenia
Ustalenia logiczno – administracyjne
Realizacja szkolenia
5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:
1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.
2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.
3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.
4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.
5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa
(22) 224 21 95
603 906 655
biuro@humanskills.pl
Mogą Ci się również spodobać
Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:
(22) 224 21 95
Zadzwoń do nas
biuro@humanskills.pl
Napisz do nas