ZARZĄDZANIE CZASEM I EFEKTYWNOŚĆ BIZNESOWA

Jak stosować techniki organizacji i zarządzania zadaniami w czasie. Warsztat z wykorzystaniem gier szkoleniowych
ZARZĄDZANIE CZASEM

Wprowadzenie

Masz wrażenie, że czas, a tym samym życie przecieka Ci pomiędzy palcami? Z trudem łączysz życie zawodowe z prywatnym i żyjesz w wiecznym napięciu i na pełnych obrotach? Wbrew pozorom, może to nie być wina nadmiaru obowiązków, a jedynie nieumiejętności zarządzania czasem.

Nikt nie rodzi się z umiejętnością zarządzania czasem. Tego trzeba się nauczyć. Trzeba rozpoznać tzw. rozpraszacze i je wyeliminować, wyznaczyć priorytety, zmotywować się do działania, nauczyć się efektywnego działania pod presją czasu i nie tylko. Warsztat dedykowany jest każdemu, kto chce zwiększyć swoją wydajność na każdej płaszczyźnie życia przy jednoczesnym zachowaniu harmonii między życiem prywatnym a zawodowym.

Korzyści dla uczestników:

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Technikach zarządzania czasem.
  • Sposobach na zwiększenie efektywności i wydajności pracy.
  • Praktycznych narzędziach usprawniających zarządzanie czasem (m.in. zasada Pareto, 60/40, schemat I-BEAM, metoda ALPEN, matryca Eisenhowera).
  • Skutecznym planowaniu celów i ich realizacji poprzez wykorzystanie metody SMART.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Prawidłowego określania i planowania celów.
  • Radzenia sobie z presją czasu i stresem.
  • Wypracowania i wykorzystania optymalnych dla siebie metod zarządzania czasem.
  • Identyfikowania własnych „złodziei czasu”, nieefektywnych nawyków, oszczędności poznawczej.
  • Radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Maksymalizacją własnej efektywności.
  • Planowaniem, realizacją celów i organizacją pracy.
  • Efektywnym wykorzystaniu zasobów.
  • Zorientowaniem na cele stanowiskowe.
  • Asertywności zawodowej dzięki umiejętności piorytetyzacji zadań.
  • Komunikacji ustnej i pisemnej.
  • Współpracy zespołowej.

Program szkolenia 

Rozpoczęcie szkolenia, ustalenie celów i potrzeb uczestników z zakresu zarządzania czasem.

MODUŁ I. Efektywność zarządzania czasem.

  • Moje mocne i słabe strony w zarządzaniu czasem.
  • Błędy w zarządzaniu czasem.
  • Nawyki skutecznego działania i ich wpływ na efektywność.
  • Reguły efektywności wg Briana Tracy.

11:00 – 11: 10 Przerwa

MODUŁ II. Modelowanie własnej motywacji i wzmacnianie efektywności w oparciu o cele.

  • Jak wpłynąć na własna motywację i przekierować swoją energię na konstruktywne rozwiązywanie problemów i efektywne wykonywanie zadań.
  • Reaktywny i proaktywny model Coveya, czyli na co mam wpływ, a na co wpływu nie mam.
  • Radzenie sobie z presją czasu.
  • Oblicza i konsekwencje wykonywania zadań pod presją czasu.
  • Zasady formułowania celów. Metoda SMART.

MODUŁ III. Techniki organizacji i zarządzania sobą w czasie. 

Uczestnicy wezmą udział w interaktywnej grze symulacyjnej Zegarmistrz, która pozwala w sposób praktyczny udoskonalić kompetencje związane z planowaniem. Uczestnicy będą podczas gry decydować o ważności i pilności poszczególnych zadań. Doświadczą sytuacji zbliżonych do rzeczywistego życia zawodowego, w którym pojawiają się zadania i czynności nieplanowane, presja czasu oraz konieczność realizacji założonych celów. Wszystko to sprawi, że nabywanie kompetencji związanych z organizacją i planowaniem stanie się ciekawe, dynamiczne i zapadające w pamięć.

  • Matryca Eisenhowera.
  • Metoda ALPEN.
  • Zastosowanie zasady Pareto w zarządzaniu czasem.
  • Zasada 60/40.
  • Złota godzina.
  • Nadawanie priorytetów zadaniom.
  • Układanie planu dziennego, tygodniowego i innych.
  • Kontrola realizacji planu.
  • Schemat I-BEAM jako narzędzie pomocne w konstruowaniu i kontrolowaniu naszego planu dnia.
  • Określanie ram czasowych dla realizacji zadań.
  • Zarządzanie sobą w ciągu dnia.
  • Fazy dnia – krzywa REFA.

MODUŁ IV. Jak radzić sobie ze „złodziejami czasu”.

  • Identyfikacja własnych „złodziei czasu”.
  • Przyczyny niekonsekwencji w realizacji planu pracy.
  • Sposoby wyeliminowania przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu.

MODUŁ V. Ostrzenie piły, czyli jak dbać o równowagę w czterech wymiarach: duchowym, fizycznym, umysłowym, społeczno- emocjonalnym. 

Moduł rozpocznie gra szkoleniowa Detektyw. Wciągająca, humorystyczna fabuła wywołuje zaangażowanie i pozwala na zastanowienie się nad aspektami nie tylko planowania, ale również równowagi pomiędzy życiem prywatnym a osobistym. Uczestnicy mogą poczuć się niczym detektywi z klasycznych kryminałów. Wybór zadań wydaje się prosty, ale bardzo łatwo wpaść w pułapkę pilności spraw mało istotnych, zapominając o tym, co naprawdę ważne.

  • Jak dbać o harmonię pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym.
  • Praca z kołem życia pozwalająca uświadomić sobie poziom satysfakcji z poszczególnych obszarów życiowych, takich jak m.in.: rodzina, przyjaciele, praca, zdrowie.
  • Zastosowanie narzędzia do pracy nad celami i poszukiwania równowagi.
  • W jaki sposób moja „kondycja” wpływa na jakość wykonywanych zadań.
  • Stres jako czynnik zaburzający proces planowania. Profilaktyka stresu. Jak powstaje stres?

Podsumowanie szkolenia i przygotowanie przez uczestników planu działania wdrożenia nabytej wiedzy w praktykę.

Czas trwania: 1 dzień

TRENERZY

KLIENCI

Powyższe szkolenie z zakresu zarządzania czasem firma Human Skills miała przyjemność przeprowadzić dla pracowników firm i instytucji tj.: K.R. Group, Loma Systems, Comarch, MPWiK w Warszawie, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, European Network Remembrance and Solidarity, Sabic Poland, Grupa PROFBUD, Boccard Polska, Państwowy Fundusz Rehebilitacji Osób Niepełnosprawnych, IKEA, Tyrolit, eRecruitment Solutions, Vaillant Group, SKF, Colep, Freightliner, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, Słodkie Upominki, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Ministerstwo Obrony Narodowej, Jednostka Wojskowa nr 6021, BMW Financial Services, LUX MED, ARIMR, Orsted Polska Sp. z o.o., Biuro Informacji Kredytowej, Metro Warszawskie, OPTEX SECURITY, Grupa Pracuj, NASK – Państwowy Instytut Badawczy, ASERTO Sp. z o.o. Sp. k..

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

ZARZĄDZANIE CZASEM I EFEKTYWNOŚĆ BIZNESOWA