Zarządzanie emocjami

jak zarządzać emocjami w pracy, zrozumieć swoje emocje i panować nad emocjami otoczenia?
zarządzanie emocjami

Wprowadzenie

Inteligencja emocjonalna polega na umiejętności dostosowania własnych emocji do danej sytuacji  oraz na ocenie stanów emocjonalnych innych osób i właściwych reakcji na nie. Niekoniecznie muszą to być cechy uspokajające własną nerwowość. Liczy się samokontrola – odpowiedni punkt widzenia oraz trzeźwa weryfikacja, jak się zachować, żeby konsekwencje dla obydwu stron były jak najbardziej korzystne. Inteligencja emocjonalna opiera się na dużej wiedzy o samym sobie, ale można nauczyć się świadomości własnej emocjonalności.

 

 

Korzyści ze szkolenia

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Inteligencji emocjonalnej oraz jej roli  – w relacjach interpersonalnych, w wyznaczaniu i osiąganiu celów, w samorozwoju.
  • Zasadach rozwijania inteligencji emocjonalnej, jako umiejętności budowania satysfakcjonujących relacji z ludźmi.
  • Sposobach na lepsze rozumienie siebie i innych.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Wykorzystywania w praktyce strategii i technik wyrażania emocji, kierowania emocjami oraz ich kontroli (skuteczne panowanie nad emocjami).
  • Samoregulacji swoich emocji.
  • Strategicznego wykorzystywania w życiu codziennym inteligencji emocjonalnej tak, by była ona użyteczna zarówno w pracy, jak i w relacjach osobistych.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Budowaniem satysfakcjonujących relacji z ludźmi.
  • Samoświadomością i samoregulacją emocji.
 

Program szkolenia 

Rozpoczęcie szkolenia, kontrakt, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników.

Moduł I. Techniki zarządzania emocjami – samoświadomość.

  • Inteligencja emocjonalna a emocje podstawowe. Ćwiczenie rozpoznawania emocji podstawowych.
  • R.Plutchnik – diady emocjonalne w zarządzaniu emocjami. Omówienie.
  • Cztery kroki zarządzania emocjami. Omówienie.
  • Czułe punkty a zarządzanie emocjami. Ćwiczenie indywidualne, omówienie.
  • Wpływ emocji na neurobiologię. Omówienie casu.
  • Trzy mózgi człowieka a zarządzanie emocjami. Omówienie teorii P.MacLeana.
  • Budowanie świadomości -jak uczymy się wyrażania emocji. Omówienie.
  • Różnice indywidualne w postrzeganiu i zarządzaniu emocjami. Omówienie.
  • Emocje w naszym ciele i ich role – zarówno pozytywne, jak i negatywne.

Moduł II. Techniki zarządzania emocjami – komunikacja i budowanie relacji.

  • Komunikacja interpersonalna z określonymi typami osobowości a zarządzanie emocjami. Omówienie i ćwiczenia praktyczne.
  • Budowanie zdrowych i spokojnych relacji z określonymi typami osobowości. Ćwiczenie indywidualne.

Moduł III. Techniki zarządzania emocjami. Narzędzia do radzenia sobie z emocjami w pracy.

  • Ćwiczenie związane z rozpoznawaniem stanu wewnętrznego a zarządzania emocjami.
  • Czy możliwe jest zarządzanie emocjami? Jak odróżnić fakty od własnych przekonań? Ćwiczenie. Omówienie.
  • Ćwiczenia praktyczne związane z zarządzaniem emocjami: podwójna dysocjacja, ćwiczenie mentalne, helikopter, RTZ, technika stop.
  • Techniki czyszczenia emocji.
  • Techniki kontroli emocji – smutku, lęku, złości,
  • Umiejętność wyrażania swoich opinii, oczekiwań i potrzeb.
  • Techniki rozumienia emocji innych osób.
  • Techniki opanowania emocji podczas konfliktów.
  • Ćwiczenia fizyczne rozładowujące złość, smutek, poczucie obciążenia.

Podsumowanie szkolenia z zarządzania emocjami, sporządzenie indywidualnych planów rozwoju.

Czas trwania szkolenia: 1 dzień

 

TRENERZY

 

Urszula Firmanty

Urszula Firmanty

Prowadzi szkolenia oraz sesje indywidualne. Specjalizuje się w tematach z zakresu technik radzenia sobie ze stresem i emocjami. Zachęca do wiary w siebie i własne umiejętności. Odnosi wiele satysfakcjonujących sukcesów w pracy…
Profil Trenera
 

 

KLIENCI

Powyższe szkolenie z zakresu inteligencji emocjonalnej i zarządzania emocjami firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm jak: British American Tobacco Polska, Procter & Gamble Polska Sp.z o.o., Yieldbird Sp. z o.o., Press Glass S.A., Główny Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych,Zakłady Farmaceutyczne Polpharma SA;  Polpharma Biuro Handlowe Sp. z o.o. oraz Medana Pharma S.A., Vistex Poland – CEE SP Z.O.O, CD PROJEKT S.A., Polskie Górnictwo Naftowe-Gazownictwo S.A., Narodowy Fundusz Zdrowia – Centrala, Nexteer Automotive Poland Sp. z o.o., Bank BGŻ BNP Paribas S.A., Polska Organizacja Turystyczna, Śrubena Unia Sp. z o.o., Windhunter-serwis Sp. z o.o., Miejskie Przesiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A., Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A., American School of Warsaw.

 

OPINIE

„Ciekawe techniki radzenia sobie z emocjami, na pewno wypróbuję po szkoleniu. Serdeczna atmosfera i indywidualne podejście trenera do uczestników. Otrzymałam cenne wskazówki dotyczące emocjii, które będę stosować podczas negocjacji na spotkaniach pracowniczych. Na szkoleniu uświadomiłam sobie, że nie warto angażować się w konflikty, będę się skupiać na planowaniu w celu uniknięcia niepotrzebnego stresu. Pokazanie technik radzenia sobie w określonych sytuacjach. Całe szkolenie i wszystkie treści szkolenia były bardzo ciekawe. Pozytywne motywowanie siebie. Praca na emocjach i techniki radzenie sobie.”

„Szkolenie z dużą dawką nowej wiedzy. Praktyczne materiały i ćwiczenia. Dobry kontakt trenera z grupą.”

„Świetne szkolenie z przydatną, praktyczną wiedzą. Ciekawie i aktywnie przeprowadzone ćwiczenia. Szkolenie, które jak najbardziej nadaje się do polecenia.”

 

 

Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

Zarządzanie emocjami