Zarządzanie emocjami
- Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.
Rozpoczęcie szkolenia, kontrakt, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników.
Moduł I. Techniki zarządzania emocjami – samoświadomość.
- Inteligencja emocjonalna a emocje podstawowe. Ćwiczenie rozpoznawania emocji podstawowych.
- R.Plutchnik – diady emocjonalne w zarządzaniu emocjami. Omówienie.
- Cztery kroki zarządzania emocjami. Omówienie.
- Czułe punkty a zarządzanie emocjami. Ćwiczenie indywidualne, omówienie.
- Wpływ emocji na neurobiologię. Omówienie casu.
- Trzy mózgi człowieka a zarządzanie emocjami. Omówienie teorii P.MacLeana.
- Budowanie świadomości -jak uczymy się wyrażania emocji. Omówienie.
- Różnice indywidualne w postrzeganiu i zarządzaniu emocjami. Omówienie.
- Emocje w naszym ciele i ich role – zarówno pozytywne, jak i negatywne.
Moduł II. Techniki zarządzania emocjami – komunikacja i budowanie relacji.
- Komunikacja interpersonalna z określonymi typami osobowości a zarządzanie emocjami. Omówienie i ćwiczenia praktyczne.
- Budowanie zdrowych i spokojnych relacji z określonymi typami osobowości. Ćwiczenie indywidualne.
Moduł III. Techniki zarządzania emocjami. Narzędzia do radzenia sobie z emocjami w pracy.
- Ćwiczenie związane z rozpoznawaniem stanu wewnętrznego a zarządzania emocjami.
- Czy możliwe jest zarządzanie emocjami? Jak odróżnić fakty od własnych przekonań? Ćwiczenie. Omówienie.
- Ćwiczenia praktyczne związane z zarządzaniem emocjami: podwójna dysocjacja, ćwiczenie mentalne, helikopter, RTZ, technika stop.
- Techniki czyszczenia emocji.
- Techniki kontroli emocji – smutku, lęku, złości,
- Umiejętność wyrażania swoich opinii, oczekiwań i potrzeb.
- Techniki rozumienia emocji innych osób.
- Techniki opanowania emocji podczas konfliktów.
- Ćwiczenia fizyczne rozładowujące złość, smutek, poczucie obciążenia.
Podsumowanie szkolenia z zarządzania emocjami, sporządzenie indywidualnych planów rozwoju.
Czas trwania szkolenia: 1 dzień