mobbing i dyskryminacja profilaktyka

Zarządzanie stresem i emocjami – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Jak zarządzać stresem i kontrolować emocje? W jaki sposób stres w pracy wpływa na naszą kondycję psychofizyczną i efektywność? Dlaczego trzeba nauczyć się rozpoznawać symptomy stresu i odpowiednio na nie reagować? Nasz nowy projekt szkoleniowy pozwoli Ci nie tylko odnaleźć odpowiedzi na powyższe pytania, ale przede wszystkim nauczy Cię kontrolować stres i pokaże Ci, jakie korzyści przynosi zarządzanie stresem. Szkolenie „Zarządzanie stresem i emocjami” to realizowany na zamówienie warsztat, który koncentruje się na doskonaleniu najistotniejszych we współczesnych realiach życia umiejętnościach, jakimi są świadome zarządzanie stresem w pracy, radzenie sobie w emocjonalnych i trudnych sytuacjach czy radzenia sobie ze złymi nawykami, tzw. wampirami energetycznymi oraz złodziejami czasu.

Każdy z nas doskonale zna momenty ze swojego życia, w czasie których presja terminów i ilości zadań powoduje, że władzę nad nami przejmują stres i emocje. Jesteśmy wtedy bardziej wycofani lub bardziej agresywni. Pozbawieni czasu koniecznego do odpoczynku zaczynamy pracować w systemie alarmowym. Całe nasze ciało staje się napięte, działamy chaotycznie i spada nasza efektywność. Można jednak nauczyć się eliminować takie sytuacje. Można również nauczyć się technik, które pozwalają redukować stres i pozwalają na skuteczne zarządzanie emocjami. Taki jest cel przygotowanego przez nas szkolenia „Zarządzanie stresem i emocjami”. Kurs adresujemy do wszystkich, którzy pragną opanować najlepiej działające techniki zarządzania stresem i emocjami, odzyskać kontrolę nad własnymi emocjami i finalnie podnieść swoją odporność psychiczną i efektywność.

Zamknięty kurs „Zarządzanie stresem i emocjami” to profesjonalne szkolenie o maksymalnym poziomie indywidualizacji – dostosujemy do Twoich potrzeb i realiów Twojego życia zawodowego nie tylko merytoryczną i metodyczną zawartość prezentowanego szkolenia, ale także jego agendę i tryb nauczania. Szkolenie z zarządzania stresem możesz więc zrealizować z nami zarówno jako stacjonarny warsztat, jak i nowoczesny i wygodny w organizacji kurs online.

Skontaktuj się z nami, a razem uzgodnimy szczegóły najefektywniejszego dla Ciebie szkolenia z technik zarządzania stresem i emocjami. Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji. Zapraszamy!

Zarządzanie stresem i emocjami – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

mobbing i dyskryminacja profilaktyka

Jak zarządzać stresem i kontrolować emocje? W jaki sposób stres w pracy wpływa na naszą kondycję psychofizyczną i efektywność? Dlaczego trzeba nauczyć się rozpoznawać symptomy stresu i odpowiednio na nie reagować? Nasz nowy projekt szkoleniowy pozwoli Ci nie tylko odnaleźć odpowiedzi na powyższe pytania, ale przede wszystkim nauczy Cię kontrolować stres i pokaże Ci, jakie korzyści przynosi zarządzanie stresem. Szkolenie „Zarządzanie stresem i emocjami” to realizowany na zamówienie warsztat, który koncentruje się na doskonaleniu najistotniejszych we współczesnych realiach życia umiejętnościach, jakimi są świadome zarządzanie stresem w pracy, radzenie sobie w emocjonalnych i trudnych sytuacjach czy radzenia sobie ze złymi nawykami, tzw. wampirami energetycznymi oraz złodziejami czasu.

Każdy z nas doskonale zna momenty ze swojego życia, w czasie których presja terminów i ilości zadań powoduje, że władzę nad nami przejmują stres i emocje. Jesteśmy wtedy bardziej wycofani lub bardziej agresywni. Pozbawieni czasu koniecznego do odpoczynku zaczynamy pracować w systemie alarmowym. Całe nasze ciało staje się napięte, działamy chaotycznie i spada nasza efektywność. Można jednak nauczyć się eliminować takie sytuacje. Można również nauczyć się technik, które pozwalają redukować stres i pozwalają na skuteczne zarządzanie emocjami. Taki jest cel przygotowanego przez nas szkolenia „Zarządzanie stresem i emocjami”. Kurs adresujemy do wszystkich, którzy pragną opanować najlepiej działające techniki zarządzania stresem i emocjami, odzyskać kontrolę nad własnymi emocjami i finalnie podnieść swoją odporność psychiczną i efektywność.

Zamknięty kurs „Zarządzanie stresem i emocjami” to profesjonalne szkolenie o maksymalnym poziomie indywidualizacji – dostosujemy do Twoich potrzeb i realiów Twojego życia zawodowego nie tylko merytoryczną i metodyczną zawartość prezentowanego szkolenia, ale także jego agendę i tryb nauczania. Szkolenie z zarządzania stresem możesz więc zrealizować z nami zarówno jako stacjonarny warsztat, jak i nowoczesny i wygodny w organizacji kurs online.

Skontaktuj się z nami, a razem uzgodnimy szczegóły najefektywniejszego dla Ciebie szkolenia z technik zarządzania stresem i emocjami. Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji. Zapraszamy!

Cele i Korzyści

Przygotowane przez nas szkolenia z zarządzania emocjami i stresem koncentrują się na nauce praktycznych umiejętności i kompetencji – podczas treningu zadbamy o to, aby Kursanci nie tylko dogłębnie poznali różne techniki zarządzania stresem i techniki zarządzania emocjami, ale również nauczyli się z nich korzystać w realnych sytuacjach. Warsztat „Zarządzanie stresem i emocjami” prowadzony jest przy tym z uwzględnieniem specyfiki pracy Uczestników szkolenia, bierze pod uwagę ich doświadczenia i stojące przed nimi wyzwania, a także pozwala Kursantom rozwiązywać realnie istniejące problemy, z jakimi stykają się w swoje pracy zawodowej. Kurs „Zarządzanie stresem i emocjami” został opracowany przez specjalistów z dziedziny psychologii, którzy mają wieloletnie doświadczenie w pracy trenerskiej i mogą pochwalić się imponującymi sukcesami w tej dziedzinie. Jako lider w branży szkoleniowej oferujemy Ci usługi o najwyższym standardzie i zweryfikowanej skuteczności. Szkolenie z zarządzania stresem jest na bieżąco aktualizowane i optymalizowane, dzięki czemu masz gwarancję, że wiedza, którą zdobędziesz w trakcie kursu, jest sprawdzona, użyteczna i zgodna z najnowszymi ustaleniami naukowymi. Staramy się też każdorazowo, by Kursanci wybierający szkolenie w Human Skills mogli rozwijać się i doskonalić w najkorzystniejszych dla siebie okolicznościach i warunkach. W związku z powyższym możecie Państwo trenować swoje umiejętności panowania nad emocjami i stresem, wybierając z naszej oferty kurs radzenia sobie ze stresem online lub jego wariant stacjonarny. Zamknięty kurs „Zarządzanie stresem i emocjami” uzupełniliśmy dodatkowo programem specjalnej opieki poszkoleniowej – wszyscy Uczestnicy warsztatu mogą liczyć na merytoryczne wsparcie ze strony eksperta prowadzącego zajęcia jeszcze przez miesiąc od chwili ich zakończenia. E-mentoring jest bezpłatny i odbywa się w formie konsultacji online. Szkolenia zamknięte dopełniamy również wnikliwą ewaluacją. Z przyjemnością informujemy również, iż na organizowane przez nas szkolenia z radzenia sobie ze stresem możecie Państwo pozyskać dofinansowanie ze środków pochodzących z Krajowego Funduszu Szkoleń (KFS) lub BUR.

Co zyskasz po ukończeniu szkolenia „Zarządzanie stresem i emocjami” w Human Skills?

Zamknięte szkolenie z technik zarządzania stresem wyposaża Kursantów w sprawdzoną i pogłębioną wiedzę na temat stresu i emocji oraz metod ich kontrolowania, a także pozwala nabyć umiejętności i kompetencje niezbędne do osiągnięcia wysokiej efektywności w miejscu pracy bez ponoszenia strat w obszarze zdrowia, dobrego samopoczucia czy work-life balance. Kurs „Zarządzanie stresem i emocjami” odwołuje się do sprawdzonej wiedzy i prezentuje narzędzia o sprawdzonej skuteczności, a także poprzez zindywidualizowany dobór treści i metod nauczania pozwala Kursantom wyćwiczyć najbardziej dla nich przydatne metody radzenia sobie ze stresem, presją, sytuacjami trudnymi i przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu.

Szkolenia z technik zarządzania stresem i emocjami pozwolą Ci nabyć fachową wiedzę o:

  • możliwych źródłach napięć i emocji w pracy;
  • technikach zarządzania stresem w pracy;
  • technikach zarządzania emocjami w pracy;
  • wybranych technikach planowania czasu, priorytetów i celów w celu uniknięcia zbyt dużego napięcia i presji;
  • sposobach identyfikacji osobistych złodziei czasu i energii;
  • zasadach radzenia sobie z „wampirami energetycznymi” w kontekście „złodziei czasu”;
  • sposobach radzenia sobie w trudnych i emocjonalnych sytuacjach w pracy;
  • zasadach przeciwdziałania frustracji i wypaleniu zawodowemu.

Kurs „Zarządzanie stresem i emocjami” pozwoli Ci rozwinąć praktyczne umiejętności:

  • prawidłowego określania i planowania celów;
  • radzenia sobie z presją czasu i stresem;
  • wypracowania i wykorzystania optymalnych dla siebie metod zarządzania sobą w czasie;
  • identyfikowania własnych „złodziei czasu”, nieefektywnych nawyków, oszczędności poznawczej itp.;
  • radzenia sobie ze złymi nawykami i „złodziejami czasu.

Poprzez szkolenie z zarządzania stresem pogłębisz wartościowe kompetencje związane z:

  • zarządzaniem stresem i emocjami;
  • maksymalizacją własnej efektywności;
  • planowaniem, realizacją celów i organizacją pracy.

Zamknięty kurs z metod radzenia sobie ze stresem w pracy to profesjonalne szkolenie o wyjątkowo uniwersalnym charakterze, które rekomendujemy osobom zainteresowanym podniesieniem własnej skuteczności w dążeniu do realizacji różnorodnych celów zawodowych. Umiejętności kontrolowania emocji, redukowania napięć, działania pod presją czasu czy eliminowania tzw. stresorów to zdolności konieczne w aktualnych realiach naszego funkcjonowania, niezależnie do miejsca pracy, piastowanego stanowiska czy doświadczenia. Szkolenie z kontrolowania emocji i zarządzania stresem szczególnie polecamy pracownikom narażonym na działanie różnorodnych czynników generujących stres, napięcie, frustrację, osobom pracującym pod presją czasu, zagrożonym wypaleniem zawodowym.

Program Szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA ZARZĄDZANIE STRESEM I EMOCJAMI – ZAMKNIĘTY KURS STACJONARNY

Szkolenie „Zarządzanie stresem i emocjami” realizowane jako stacjonarny warsztat może odbyć się w naszej warszawskiej placówce (w centrum miasta) lub we wskazanym przez Klienta miejscu, np. w siedzibie jego firmy. Wszystkie osoby goszczące w związku ze szkoleniem w centrum szkoleniowym Human Skills mogą liczyć doskonałe warunki do nauki i treningu, a także gościnną, serdeczną i swobodną atmosferę. Kursantom realizującym kurs z zarządzania emocjami w naszej siedzibie zapewniamy również poczęstunek serwowany podczas porannej przerwy na kawę oraz dwudaniowy lunch, na który zaprosimy Uczestników warsztatu do jednej z restauracji działających w śródmieściu Warszawy. Realizowany na zamówienie kurs „Zarządzanie stresem i emocjami” to dwudniowe szkolenie o charakterze warsztatowym, a pojedyncza sesja dzienna została zaplanowana jako 7-godzinny trening. Szkolenie standardowo składa się z 8 modułów, wstępu z diagnozą potrzeb oraz podsumowania, podczas którego zaplanowana jest ewaluacja kursu. Ponieważ stacjonarny warsztat z technik zarządzania emocjami każdorazowo optymalizujemy, uwzględniając potrzeby i oczekiwania Klienta, zarówno agenda kursu, jak i jego zawartość programowa mogą zostać zmodyfikowane i dostosowane tak, by gwarantowały maksymalnie wysoką skuteczność i wartość praktyczną szkolenia, a także nie kolidowały z bieżącą działalnością firmy realizującej dane szkolenie. Kursantom zapisanym na szkolenie „Zarządzanie stresem i emocjami” gwarantujemy ponadto komplet dedykowanych materiałów szkoleniowych podsumowujących wiedzę na temat metod radzenia sobie ze stresem, a także miesięczny okres bezpłatnej opieki poszkoleniowej w formie konsultacji online z trenerem prowadzącym kurs.

Szczegółowy program stacjonarnego kursu „Zarządzanie stresem i emocjami”

Warsztat z zarządzania stresem i emocjami rozpoczyna się zwykle o 9:00 rano, a kończy w godzinach popołudniowych (około godziny 17:00). Szczegóły agendy, miejsce szkolenia oraz rozkład przerw ustalamy jednak każdorazowo z Klientem zamawiającym dany kurs. Również zawartość programu, kolejność modułów, wykorzystane metody i techniki nauczania, omawiane zagadnienia oraz ćwiczenia dostosowujemy do wyników diagnozy potrzeb szkoleniowych danej grupy Kursantów, co może mieć wpływ na ostateczną budowę widocznego niżej programu kursu. Stacjonarne szkolenie „Zarządzanie stresem i emocjami” realizujemy, korzystając z nowatorskich metod nauczania i narzędzi o potwierdzonej skuteczności, a trening prowadzimy zgodnie z założeniami cyklu Kolba i modelu Activity Based Learning. Taka konstrukcja warsztatu sprzyja większemu zaangażowaniu Kursantów w trening, pozwala uczyć się i rozwijać poprzez praktyczne działanie, a nade wszystko umożliwia doskonalenie konkretnych umiejętności, bez których nie jest możliwa świadoma kontrola emocji ani skuteczne zarządzanie stresem.

Dzień 1

Rozpoczęcie warsztatu: kwestie organizacyjne, weryfikacja potrzeb szkoleniowych Uczestników kursu z omówieniem jego celów. Przedstawienie planu szkolenia i jego agendy.

Moduł I. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – podstawy

  • Dystres i eustres – kiedy stres pobudza (eustres) do działania, a kiedy nas osłabia (dystres)? – wykład interaktywny.
  • Emocje w pracy, ich źródła i rola. (emocje podstawowe: szczęście, smutek, zdziwienie, złość, wstręt i strach oraz ich rola w naszym życiu, omówienie koła emocji – ćwiczenie indywidualne).

Moduł II. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – samoświadomość

  • Twój osobisty potencjał kolorystyczny – poznanie narzędzia: test kolorów E. Hartmana.
  • System wartości – osobisty a zawodowy. Co zrobić, jeżeli są w sprzeczności i jak uniknąć frustracji? – arkusz wartości, case study, omówienie.
  • Twoja ścieżka kariery – motywacja i pasja do działania czy frustracje i ryzyko wypalenia zawodowego?

Moduł III. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – Twoje aktualne zasoby

  • Kwestionariusz przyczyn stresu i emocji w pracy – motywy działania, zasoby, czas, organizacja, zdrowie, relaks, emocje, konflikty – praca z arkuszem indywidualnym, omówienie.
  • Kwestionariusz skali zmian życiowych T. Holmes/R. Rache – praca indywidualna, omówienie.
  • Kwestionariusz psychosomatyka. Zatory energii w ciele, czyli do czego może doprowadzić blokowanie emocji i napięć? – praca indywidualna, omówienie.

Moduł IV. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – efektywność osobista

  • Zasada V. Pareto 80/20 (jak określać swoje priorytety, aby osiągnąć zakładane cele?).
  • Lista spraw niedokończonych – ćwiczenie indywidualne.
  • Matryca Eisenhowera, czyli jak zarządzać swoimi zadaniami w czasie, aby skupić się na priorytetach i nie gasić pożarów? – omówienie, ćwiczenie indywidualne.
  • Zasada 60/40, czyli jak planować zadania, aby nie zwariować? – omówienie, ćwiczenie indywidualne.
  • Asertywność w pracy, czyli, jak i kiedy odmówić, aby realizować swoje cele i wykazać się współpracą zespołową – case study.

Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.

Dzień 2.

Moduł V. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – obniżanie stresu, czyli jak rozładowywać napięcie w pracy?

  • Stres w pracy, czyli jak postępować w trudnych sytuacjach?
  • Techniki uspokajające fizyczne reakcje na stres takie jak: pocenie się, drżenie dłoni, zaburzona emisja głosu, ucisk i suchość w gardle, ucisk w głowie, żołądku i klatce piersiowej.
  • Zdrowe odżywianie, czyli jak sobie pomóc a czego unikać w aspekcie zarządzania stresem i emocjami w pracy?
  • Zmysły. Rola zapachu, muzyki, koloru, czyli jak wykorzystywać nasze zmysły w zarządzaniu własną energią?
  • Uważność.

Moduł VI. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – uwalnianie negatywnych emocji, czyli o tym, jak zarządzić energią emocji?

  • Trudne emocje w pracy – kiedy warto je pokazywać? Jak nie dać się sprowokować?
  • Określanie skali emocji, czyli jak określić natężenie ładunku energetycznego?
  • Techniki zatrzymania emocji w pracy – omówienie wybranych technik takich jak: reframing, metoda 3×5, zatrzymania emocji, metoda odliczania, „zoomowania”, banki świetlnej itp. – ćwiczenie.
  • Techniki fizycznego rozładowania napięcia i emocji – ćwiczenia na zdenerwowanie, smutek, nagromadzenie problemów, nadmierne pobudzenie.
  • Trudne sytuacje i trudni ludzie – jak nie dać się sprowokować na spotkaniu firmowym, prezentacji, podczas oceny okresowej, rozmowy o efektach pracy?

Moduł VII. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – relacje interpersonalne

  • Dbanie o siebie, czyli jak mówić, czego potrzebujesz, zanim zaczniesz oczekiwać?
  • Zasada wzajemności w przyjemności, czyli dlaczego i jak dbać o dobrą atmosferę w pracy?
  • Złodzieje czasu i energii, czyli jak określić co/kto jest złodziejem energetycznym?
  • Wybrane zasady radzenia sobie z wampirami energetycznymi, czyli jak uchronić się przed negatywną energią wampira aktora, wampira aspołecznego hedonisty, wampira narcyza, wampira obsesyjno-kompulsywnego, wampira paranoidalnego itp.

Moduł VIII. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – autotrening w budowaniu odporności psychicznej

  • Role player a archiwum „spraw załatwionych”, czyli jak zacząć żyć jutrem, a nie tym, co już się zdarzyło?
  • Tworzenie synapsy szczęścia, czyli czym i jak pobudzać pozytywną energię w swoim życiu?
  • Jak pobudzić osobistą motywację do pracy i koncentrować energię na work-life balance?
  • Jak oddzielać pracę od domu – czyli, jak nie przenosić napięć, stresu i emocji z pracy do życia prywatnego i odwrotnie.

Zakończenie kursu: podsumowanie wiadomości, opracowanie indywidualnych planów działania w obszarze zarządzania stresem i emocjami, wnioski końcowe, ewaluacja szkolenia.

Czas trwania szkolenia: 2 dni

PROGRAM SZKOLENIA ZARZĄDZANIE STRESEM I EMOCJAMI – ZAMKNIĘTY KURS ONLINE

Zdalny kurs z zarządzania stresem i emocjami w pracy organizujemy przy wykorzystaniu popularnych i przyjaznych w obsłudze platform typu Zoom lub Clickmeeting. Zajęcia odbywają się w czasie rzeczywistym w ustalonym z Klientem terminie i zgodnie z dostosowaną do jego preferencji agendą godzinową. Najczęściej kurs rozpoczynamy w godzinach porannych, a na trening poświęcamy co najmniej 7 godzin zegarowych z przerwami. Szkolenie „Zarządzanie stresem i emocjami” to dwudniowy warsztat, który tworzy 8 modułów. W zależności od rezultatów diagnozy potrzeb szkoleniowych dostosowujemy widoczny poniżej program szkolenia oraz jego zawartość, aby kurs gwarantował możliwie najwyższą skuteczność i użyteczność treningu. Do uczestnictwa w kursie online z zarządzania stresem i emocjami nie są potrzebne wyspecjalizowane umiejętności ani specjalne zaplecze techniczne (wystarczy sprzęt z dostępem do internetu zdolny zrealizować połączenie video, np. telefon), a Kursanci mogą doskonalić umiejętności operowania różnymi technikami z dowolnego miejsca. Wszystkie osoby realizujące zdalny kurs „Zarządzanie stresem i emocjami” otrzymają od nas nieodpłatnie pakiet wysokiej jakości materiałów szkoleniowych podsumowujących wiedzę o metodach radzenia sobie ze stresem, a także zostaną objęte specjalnym programem darmowej opieki poszkoleniowej w formie konsultacji online z ekspertem prowadzącym zajęcia. Z e-konsultacji Uczestnicy warsztatu mogą korzystać nawet przez 30 dni od momentu ukończenia szkolenia „Zarządzanie stresem i emocjami” online.

 

Ramowy program zamkniętego zdalnego szkolenia „Zarządzanie stresem i emocjami”

Szkolenie z technik zarządzania emocjami i stresem w pracy realizujemy w zgodzie z założeniami modelu Activity Based Learning i cyklem Kolba, co oznacza, że praktyczne ćwiczenia i zadania będą dominować nad rozważaniami teoretycznymi, a trening oparty będzie na pobudzających do aktywności nowoczesnych metodach i technikach nauczania. Zdalny kurs „Zarządzanie stresem i emocjami” trwa według planu 7 godzin zegarowych i standardowo rozpoczyna się o godzinie 9:00 rano, a kończy w okolicy godziny 17:00 każdego dnia. Termin szkolenia oraz dokładne szczegóły agendy ustalamy jednak każdorazowo z Klientem zamawiającym dany kurs online.

Czas trwania warsztatu: 2 dni

  1. dzień

Rozpoczęcie szkolenia: sprawy organizacyjne i powitanie, rozpoznanie potrzeb szkoleniowych Kursantów, identyfikacja celów szkolenia i ich omówienie.

Moduł I. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – wprowadzenie

  • Eustres i dystres – kiedy stres pobudza do działania, a kiedy nas osłabia? – interaktywny wykład.
  • Emocje w pracy, ich rola oraz źródła (koło emocji – omówienie i ćwiczenia indywidualne).

Moduł II. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – samoświadomość

  • Osobisty potencjał kolorystyczny – prezentacja narzędzia: test kolorów E. Hartmana.
  • Osobisty a zawodowy system wartości – co zrobić, kiedy są w sprzeczności i jak uniknąć frustracji? – arkusz wartości, analiza przypadku, omówienie.
  • Twoja ścieżka kariery – pasja i motywacja do działania czy frustracje oraz ryzyko wypalenia zawodowego?

Moduł III. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – zasoby, którymi aktualnie dysponujesz

  • Kwestionariusz przyczyn stresu i emocji w pracy – motywy działania, czas, organizacja, zasoby, zdrowie, emocje, relaks, konflikty (arkusz indywidualny, omówienie ćwiczenia).
  • Kwestionariusz skali zmian życiowych R. Rache/T. Holmes – praca indywidualna, omówienie ćwiczenia.
  • Kwestionariusz psychosomatyka. Zatory energii w ciele, czyli do czego może doprowadzić kumulowanie napięć i emocji? – ćwiczenie indywidualne, omówienie.

Moduł IV. Efektywność osobista a zarządzanie emocjami stresem w pracy

  • Jak określać swoje priorytety, aby osiągnąć zakładane cele? – zasada V. Pareto 80/20.
  • Lista spraw niedokończonych – praca indywidualna.
  • Jak zarządzać swoimi zadaniami w czasie, aby skupić się na priorytetach i nie gasić pożarów? (matryca Eisenhowera) – omówienie, ćwiczenia indywidualne.
  • Jak planować zadania, aby nie zwariować? (zasada 60/40) – omówienie, ćwiczenia indywidualne.
  • Asertywność w pracy – kiedy i jak odmówić, aby realizować własne cele i wykazać się współpracą zespołową – analiza przypadku.

Zakończenie 1. dnia kursu z podsumowaniem najważniejszych zagadnień.

  1. dzień

Moduł V. Obniżanie stresu w pracy – jak rozładowywać napięcie w pracy?

  • Jak postępować w sytuacjach trudnych?
  • Techniki redukujące fizyczne reakcje na stres takie, jak: drżenie dłoni, pocenie się, zaburzenia emisja głosu, ucisk w żołądku, głowie i klatce piersiowej, ucisk i suchość w gardle.
  • Zdrowe odżywianie (czego unikać w diecie w aspekcie zarządzania stresem i emocjami w pracy, a co powinno się w niej znaleźć?).
  • Zmysły oraz rola zapachu, muzyki, koloru w eliminacji napięć, czyli jak wykorzystywać zmysły w zarządzaniu własną energią?
  • Uważność.

Moduł VI. Uwalnianie negatywnych emocji, czyli jak zarządzić energią emocji?

  • Trudne emocje w pracy – kiedy warto je ujawniać? Jak nie dać się sprowokować?
  • Określanie skali emocji (określanie natężenia ładunku energetycznego).
  • Techniki kontrolowania emocji w pracy – omówienie przykładowych technik takich, jak: metoda 3×5, metoda odliczania, zatrzymania emocji, „zoomowania”, banki świetlnej, reframing – ćwiczenia.
  • Techniki fizycznego rozładowania emocji i napięcia – ćwiczenia na smutek, zdenerwowanie, nadmierne pobudzenie czy nagromadzenie problemów.
  • Sytuacje trudne i trudni ludzie – jak nie dać się sprowokować na spotkaniu służbowym, prezentacji, w czasie rozmowy o wynikach w pracy itp.?

Moduł VII. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – relacje międzyludzkie

  • Dbanie o siebie – jak mówić, czego potrzebujesz, zanim zaczniesz oczekiwać?
  • Zasada wzajemności w przyjemności – jak dbać o dobrą atmosferę w pracy i dlaczego warto to robić?
  • Złodzieje energii i czasu – jak określić kto/co jest energetycznym złodziejem?
  • Wybrane reguły radzenia sobie z wampirami energetycznymi (jak chronić się przed wampirem aktorem, wampirem aspołecznym hedonistą, wampirem narcyzem, wampirem obsesyjno-kompulsywnym, wampirem paranoidalnym itd.?).

Moduł VIII. Budowanie odporności psychicznej

  • Role player a archiwum „spraw załatwionych” – jak zacząć żyć jutrem, a nie tym, co już się wydarzyło?
  • Jak i czym pobudzać pozytywną energię (tworzenie synapsy szczęścia)?
  • Jak rozbudzić w sobie motywację do pracy i koncentrować energię na work-life balance?
  • Jak skutecznie oddzielać pracę od domu i jak nie przenosić stresu, napięć i emocji z pracy do życia prywatnego i na odwrót.

Zakończenie szkolenia: powtórzenie najważniejszych treści, sporządzenie indywidualnych planów działania w kontekście zarządzania emocjami i stresem w pracy, wnioski podsumowujące, ewaluacja kursu.

Szkolenia i usługi uzupełniające

Trening antystresowy i warsztat kontroli emocji – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Szkolenie z zarządzania emocjami

Zarządzanie emocjami – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

zarządzanie stresem

Zarządzanie stresem – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Regulowanie emocji w zespole

Praktyczny warsztat regulowania emocji w zespole – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Lęk oraz inne emocje w sytuacji zagrożenia

Lęk oraz inne emocje w sytuacji zagrożenia – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Najbardziej przyda mi się w pracy: „Kolory, jaki jestem; jak poradzić sobie z emocjami, z wampirami energetycznymi, część szkolenia związana z asertywnością, całą zdobytą wiedzę wykorzystam w pracy zawodowej. Zdobytą wiedzę zastosuję podczas rozmów z pracownikami, rozdzielania zadań, komunikować się bez zbędnych emocji. Nauczę się mówić NIE.”

„Ciekawe szkolenie, na którym można było dowiedzieć się wielu nowych rzeczy. Najbardziej interesujące kwestie to ćwiczenia relaksacyjne, struktura stresu i wychodzenie z niego. Szkolenie godne polecenia.”

„Bardzo przyjemnie słucha się Pani Prowadzącej, miły ciepły głos i interesujący sposób prowadzenia zajęć”

„Było bardzo ciekawe. Nawet spokojny sposób mówienia Prowadzącej nie powodował senności a wręcz przeciwnie – chciało się słuchać i uważać”

„Prowadząca bardzo ciekawie mówiła. Ma duże zdolności do utrzymywania uwagi słuchaczy.”

„Przydatne treści szkolenia: dotyczące innej definicji empatii i analizy potrzeb; jak nauczyć się empatii.”

„Cenne: przekaz wiedzy i umiejętności trenerskie; szczerość, sposób komunikacji, otwartość.”

„Techniki relaksacyjne oddziaływujące na organizm. Wiedza praktyczna połączona z bezpieczną przestrzenią i atmosferą.”

„Przekazywana życiowa wiedza i doświadczenie a nie tylko sama teoria.”

„Bardzo cenne przykłady i storytelling z życia.”

Klienci

Szkolenie z zakresu zarządzania stresem i emocjami w pracy firma Human Skills prowadziła dla pracowników takich firm jak: Zakłady Farmaceutyczne Polpharma, Polfa S.A. Warszawskie Zakłady Farmaceutyczne, Medana Pharma S.A., Innogy Polska S.A., Bayer Sp. z o.o., Adampol S.A., Teatr Polski, Umicore Autocat Poland Sp. z o.o., Südzucker Polska S.A., PSA Finance Polska Sp. z o.o., Microsoft Corporation, TVP Wilno, Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, XL CATLIN SERVICES SE SPÓŁKA EUROPEJSKA ODZIAŁ W POLSCE, Ministerstwo Rozwoju I Technologii, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Carpol, Egis Poland Sp. z o.o., E.ON Polska S.A., Scanfil Poland Sp. z o.o., Gillette Poland International.

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills
Human Skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas