ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI W ORGANIZACJI

Jak przeprowadzać analizę potrzeb szkoleniowych, planować i budżetować szkolenia, przeprowadzać ewaluację i realizować projekty rozwojowe?
ZARZĄDZANIE CZASEM

Wprowadzenie

Coraz więcej przedsiębiorców ma świadomość tego, jak ważne jest inwestowanie w rozwój potencjału kadrowego. Regularne szkolenia to nieodłączny element prowadzenia biznesu! Rynek się zmienia, zmieniają się technologie, stan wiedzy, modele zarządzania, a także oczekiwania klientów i pracowników. Dlatego konieczne jest, by na bieżąco uzupełniać luki edukacyjne oraz analizować potrzeby szkoleniowe. Szkolenia to kosztowna inwestycja, ale opłacalna. Rozwój zespołu to rozwój całej firmy i szansa na zwiększenie efektywności biznesowej. By jednak przyniosły one spodziewane, wymierne efekty, należy dokładnie poznać potrzeby szkoleniowe danej firmy – by nie inwestować czasu oraz pieniędzy w warsztaty nieużyteczne dla danego przedsiębiorstwa.

Dzięki naszym warsztatom nauczysz się zarządzać szkoleniami w organizacji i pogłębisz swoje kompetencje związane z rozwijaniem potencjału kadrowego. Omówimy również praktyczne zagadnienia związane z kwestiami prawnymi (umowa z pracownikiem oraz trenerem, wyposażenie kursu, dokumentacja, itp.) oraz z współpracą z firmami oferującymi kursy dla firm.

Korzyści ze szkolenia

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Kluczowych metodach oraz narzędziach wykorzystywanych w zarządzaniu szkoleniami w organizacji.
  • Zasadach projektowania planów szkoleń i projektów rozwojowych dla organizacji
  • Użytecznych metodach oraz narzędziach wykorzystywanych do pomiaru efektywności szkoleń.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Identyfikowania potrzeb szkoleniowych.
  • Opracowywania narzędzi wspomagających identyfikację i analizę potrzeb szkoleniowych, realizację i ocenę efektywności szkoleń i projektów rozwojowych.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Wspieraniem polityki szkoleń i projektów rozwojowych zorientowanych na rezultaty biznesowe.
  • Zarządzaniem szkoleniami.
  • Rozwijania potencjału kadrowego.

Program szkolenia 

Rozpoczęcie, omówienie celów szkolenia zarządzania szkoleniami oraz potrzeb uczestników.

MODUŁ I. ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI W ORGANIZACJI. ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH W ORGANIZACJI

  • Rola projektów rozwojowych dla pracowników.
  • Istota, cele i rodzaje szkoleń, coachingu i mentoringu.
  • Model uczenia się ludzi dorosłych.
  • Standardowe i nowoczesne metody oraz techniki szkolenia.
  • Cykl Kolba czyli znaczenie praktyki w nauczaniu.
  • Analiza potrzeb szkoleniowych – co to jest luka edukacyjna, jakie są źródła i kryteria potrzeb i gdzie ich szukać (wewnątrz organizacji oraz w jej otoczeniu).
  • Przegląd celów edukacyjnych, końcowe efekty możliwe do osiągnięcia dzięki szkoleniom.
  • Test dla firmy do analizy potrzeb szkoleniowych.
  • Formalne i nieformalne metody badania potrzeb szkoleniowych (metoda kwestionariuszowa, metoda samooceny, metoda ankietowa, arkusz priorytetów, metoda uzgodnionych oczekiwań, technika przypadku krytycznego): zalety, wady, czas, nakłady, koszty każdej z metod.

MODUŁ II. ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI W ORGANIZACJI. PLANOWANIE I BUDŻETOWANIE SZKOLEŃ.

  • Wystandaryzowana kalkulacja finansowa projektów szkoleniowych.
  • Projektowanie budżetu a podział środków przeznaczonych na szkolenia.
  • Harmonogram podziału środków.
  • Elementy planu szkoleń.
  • Szkolenia obligatoryjne i szkolenia miękkie – podział i możliwy ROI.
  • Matryca szkoleń stanowiskowych. Powiązanie hierarchii stanowisk, standardów i systemu kształcenia – schemat standardów kwalifikacyjnych.
  • Określenie grup osób szkolonych – standardy kwalifikacyjne, stażowe i awansowania poziomego i pionowego w powiązaniu z systemami szkoleniowymi oraz proporcje czasu potrzebnego na przygotowanie zawodowe pracownika do osiągnięcia określonego stopnia specjalizacji.
  • Rodzaje grup pracowników z punktu widzenia budowania modelowych ścieżek edukacyjnych.
  • Kategoryzacja projektów szkoleniowych – przygotowanie każdej kategorii pod kątem potrzeb firmy (obligatoryjne, permanentne, adaptacyjne, podstawowe, specjalistyczne wieloszczeblowe, rezerwy kadrowej itp.).

MODUŁ III. ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI W ORGANIZACJI. EWALUACJA I ZWROT Z INWESTYCJI W SZKOLENIA

  • Ewaluacja bezpośrednia i pogłębiona.
  • Tematyka oceny szkoleń – zakres oceny.
  • Efekty kształcenia a strategie oceny.
  • Ocena treningu: efektywność, wydajność, skuteczność.
  • Model Donalda Kirkpatricka.
  • Projektowanie oceny, wyznaczenie sposobów zbierania informacji, przykłady arkuszy i kwestionariuszy oceniających.
  • Analiza kosztów i korzyści, porównanie efektywności, ocena wartości projektu szkoleniowego.
  • Model ROI.

Moduł IV. ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI W ORGANIZACJI. REALIZACJA SZKOLEŃ W ORGANIZACJI

  • Budowa modułów szkoleniowych i pakietów edukacyjnych.
  • Budowa grup szkoleniowych, dobór prowadzących i metod.
  • Znajomość rynku szkoleń.
  • Tworzenie baz danych i współpraca z firmami szkolącymi.
  • Wybór usługodawcy.
  • Zagadnienia prawne – umowa z pracownikiem, umowa z firmą szkolącą – relacja win-win z dostawcami, Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
  • Logistyka: planowanie organizacji szkolenia, wyposażenie kursu, dobór sali szkoleniowej, dokumentacja obligatoryjna i wspomagająca, ewidencjonowanie szkoleń.
  • Monitorowanie zajęć.
  • Sugerowane działania poszkoleniowe mające na celu wzmocnienie efektów szkolenia – zajęcia follow –up, reminder session.

Podsumowanie szkolenia z zakresu zarządzania szkoleniami w organizacji.

Czas trwania: 2 dni

TRENERZY





Zainteresowało Cię to szkolenie – Skontaktuj się z nami

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Skontaktuj się z naszym działem szkoleń zamkniętych

ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI W ORGANIZACJI