Zarządzanie zespołem wirtualnym

Zarządzanie wirtualnymi zespołami – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Zarządzanie wirtualnymi zespołami – szkolenie zamknięte dedykowane jest dla pracowników, którzy chcą efektywnie zarządzać zespołem pracującym zdalnie. Taka forma pracy to ogromne wyzwanie. Wymaga bowiem specyficznego podejścia i jest zdecydowanie bardziej złożone niż zarządzanie zespołem w biurze.

Jak wykorzystać szanse, które oferuje taki elastyczny system pracy? Jak przeciwdziałać zagrożeniom wynikającym z pracy w zespole rozproszonym? Jak podnosić efektywność takich pracowników i zwiększać ich satysfakcję z realizowanych zadań? Jak budować wzajemne zaufanie na odległość? Jak zapewnić skuteczne i sprawiedliwe przywództwo dla wszystkich członków zespołu? Podczas szkolenia Zarządzanie wirtualnymi zespołami odpowiemy na te pytania.

Zarządzanie wirtualnymi zespołami – szkolenie na zamówienie – online oraz stacjonarne

Zarządzanie zespołem wirtualnym

Zarządzanie wirtualnymi zespołami – szkolenie zamknięte dedykowane jest dla pracowników, którzy chcą efektywnie zarządzać zespołem pracującym zdalnie. Taka forma pracy to ogromne wyzwanie. Wymaga bowiem specyficznego podejścia i jest zdecydowanie bardziej złożone niż zarządzanie zespołem w biurze.

Jak wykorzystać szanse, które oferuje taki elastyczny system pracy? Jak przeciwdziałać zagrożeniom wynikającym z pracy w zespole rozproszonym? Jak podnosić efektywność takich pracowników i zwiększać ich satysfakcję z realizowanych zadań? Jak budować wzajemne zaufanie na odległość? Jak zapewnić skuteczne i sprawiedliwe przywództwo dla wszystkich członków zespołu? Podczas szkolenia Zarządzanie wirtualnymi zespołami odpowiemy na te pytania.

Cele i Korzyści

Podczas szkolenia Zarządzanie wirtualnymi zespołami, zrealizujemy cele szkoleniowe:

  • Zniwelowanie bariery w pracy rozproszonej.
  • Podniesienie efektywności pracy wirtualnych zespołów.
  • Dobranie adekwatnych metod/narzędzi zarządzania i komunikacji.
  • Udoskonalenie kompetencji do przewodzenia wirtualnymi zespołami
    poprzez budowanie zaufania i partnerstwa.
  • Kontrolowanie zespołu bez utraty zaufania.
  • Konstruktywne przekazywanie informacji zwrotnej, odnoszącej się do wydajności
    i jakości pracy.
  • Budowanie swojego autorytetu w zespole.
  • Stosowanie metody motywującej i dyscyplinującej członków zespołu.
  • Odpowiednie delegowanie i rozliczanie zadania.
  • Organizowanie i prowadzenie efektywnych wirtualnych spotkań.
  • Danie większej satysfakcji z wykonywanej pracy, mimo izolacji od współpracowników

Program Szkolenia

Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Część I Zarządzanie wirtualnymi zespołami 

  1. Rola managera 
  • Rola i zadania managera
  • Wyzwania w kierowaniu zespołem rozproszonym
  • Definicja zespołu
  1. Budowanie zaufania na odległość
  • Dobre praktyki
  • Zmniejszenie izolacji
  • Świętowanie sukcesów
  • Wspólne inicjatywy
  1. Analiza różnorodności członków zespołu
  • Ocena kompetencji
  • Poziom motywacji
  1. Efektywna komunikacja
  • Zasada sprzężenia zwrotnego
  • Wykorzystanie różnych kanałów komunikacyjnych (e-mail, czaty, telefon, wideokonferencje)

Część II Zarządzanie wirtualnymi zespołami 

  1. Monitorowanie pracy
  • Delegowanie pracy
  • Przekazywanie i przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej)
  1. Zebrania wirtualnego zespołu
  • Rodzaje zebrań: informacyjne, szkoleniowe, problemowe
  • Wirtualne zebranie – agenda, zasady i role uczestników
  • Elementy integrujące zespół
  1. Motywowanie członków wirtualnych zespołów
  • Analiza czynników motywacyjnych
  • Budowanie identyfikacji z Firmą
  • Włączanie do zespołu nowych członków
  • Przywództwo – na czym polega?

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.