Dream Team Building

dream team szkolenie

Warsztaty „DREAM TEAM, czyli zespół do zadań specjalnych” skupia się na budowaniu zespołu, który potrafi działać w warunkach zmienności, niepewności, w których wsparcie i efektywna komunikacja stają się kluczem do walki ze stresem, wypaleniem, przemęczeniem i poczuciem osamotnienia. DREAM TEAM odkrywa w uczestnikach ich wewnętrzne zasoby, którymi już dysponują i uczy ich jak wykorzystać własną wyjątkowość, komunikację, zdolności i emocje w budowaniu miejsca pracy, które zarówno w pracy stacjonarnej, jak i w pracy zdalnej będzie ich autentycznie wspierać w rozwoju, pracy i życiu zawodowym.

Warsztaty zostały zaplanowane tak, aby już w czasie zajęć podaną w formie mikropigułek wiedzy teorię przećwiczyć w praktyce, przy czym najważniejsze jest dobre samopoczucie uczestników – ich komfort, wzmocnienie odporności na stres i zbudowanie pozytywnych relacji wewnątrzzespołowych.

Uczestnicy nabywają wiedzę o:

  • Procesie budowania zespołu.
  • Cechach efektywnego zespołu.
  • 5 dysfunkcjach pracy zespołowej.
  • Roli komunikacji w codziennej pracy.
  • Komunikacji cyfrowej, międzypokoleniowej, zarządczej.
  • Komunikacji i budowaniu zespołu w świecie pracy zdalnej.
  • Motywowaniu i automotywowaniu w warunkach VUCA.
  • Roli i miejscu stresu w życiu zawodowym i prywatnym.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Zwiększyć efektywność pracy i komunikacji w już istniejącym zespole.
  • Pokonać bariery efektywności zespołu.
  • Przezwyciężać 5 dysfunkcji pracy zespołowej.
  • Poprawnie i efektywnie informować.
  • Poprawnie i efektywnie słuchać.
  • Budować sprawny przepływ informacji w zespole.
  • Koordynować działania zespołu przez informację.
  • Rozpoznać potrzeby innych członków zespołu.
  • Budować motywację i automotywację.
  • Przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu.
  • Budować poczucie więzi w czasie pracy zespołowej z uwzględnieniem pracy zdalnej.
  • Budować system wsparcia dla współpracowników i siebie.
  • Ograniczyć skutki stresu, który odczuwają.
  • Wykorzystać efektywnie nowopoznane metody i techniki radzenia sobie ze stresem.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Umiejętnościami miękkimi wykorzystywanymi w pracy zespołowej.
  • Budowaniem komunikacji zespołowej.
  • Budowaniem motywacji i automotywacji.
  • Budowaniem systemu wsparcia w zespole.
  • Radzeniem sobie ze stresem i konfliktem w zespole.

PRZYKŁADOWY PROGRAM- moduły do wyboru:

SPRAWNE FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU

  1. Proces budowania zespołu. Warsztat: Prowadźcie mnie między przeszkodami! Tor przeszkód.
  2. Motywacja i automotywacja. Warsztat: Czego szukam? Gra w „Nigdy przenigdy…”.
  3. Etapy budowania sprawnie działającego zespołu.
  4. Warsztaty – określenie ról w zespole.
  5. Warsztaty: Test autopercepcji – asertywność, uległość, manipulowanie – jaką osobowością jestem w grupie?
  6. Cechy efektywnego zespołu.
  7. Warsztat: Elementy zespołu, czy indywidualności tworzące zespół? Budujemy kwadrat (lina, maski i członkowie zespołu).
  8. Bariery efektywności zespołu.
  9. 5 dysfunkcji pracy zespołowej i ich przezwyciężanie.
  10. Warsztaty – Nie upuść mnie! (półrurki i kulka).

KOMUNIKOWANIE JAKO PODSTAWA DZIAŁANIA SPRAWNEGO ZESPOŁU.

  1. Komunikacja w codziennej pracy.
  2. Warsztat: Jak mówić nie mówiąc? „Kiedy masz urodziny?” Szeregowanie członków zespołu bez słów.
  3. Warsztat: Przekazywanie faktów – wcale nie takie łatwe, prawda? (Kartka z figurami, kartki dla uczestników, kredki).
  4. Backdrawing, czyli jak „czujemy” informację? (Kartki, miękkie kredki).
  5. Komunikacja cyfrowa.
  6. Warsztat: Czego nie widać? Ćwiczenia w ramce. (Rama od obrazu w proporcjach ekranu).
  7. Warsztat: Kalambury zdalne (z wykorzystaniem emotek, ikonek i multimediów).
  8. Warsztat: Znajdź to, co dla mnie najważniejsze (kalambury).
  9. Jak dobrze informować, udzielać feedbacku i słuchać?
  10. Warsztat: Co słyszę? (grzechocąca puszka podawana w kręgu, osoba w środku kręgu ma wskazać sprawców hałasu).
  11. Warsztat: Omiń barierę! Nawigowanie na ślepo według instrukcji.
  12. Warsztat: Złóż mnie zgodnie z instrukcją. Udzielanie informacji w warunkach utrudnionej komunikacji (mini mebelki do złożenia, instrukcja)
  13. Warsztat: budujemy bazę informowania się w zespole (wybicie numeru narysowanego na ziemi za pomocą wskaźnika-palca trzymanego przez wszystkich członków zespołu na lince).
  14. Warsztat: Jak mam do Ciebie mówić? Składanie namiotu według instrukcji. Wnioski. (tylko w dużych pomieszczeniach lub na zewnątrz).
  15. Komunikacja wspierająca – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, budowanie systemu wsparcia w zespole.
  16. Warsztat: Case New Amsterdam „How can I help?”
  17. Warsztat: Tworzymy łańcuch informacji. Kalambury i głuchy smartfon.
  18. Koordynacja działań zespołu przez informację.
  19. Warsztat: Kalambury między 3 systemami informacyjnymi (dwa języki mówione i język migowy stworzony przez grupę).
  20. Warsztat: Tworzymy „elewator speech”. Praca zespołowa.
  21. Warsztat: Ślepy tor przeszkód.
  22. Warsztat: Ratowanie rozbitka. Praca zespołowa.
  23. Warsztat: Budujemy most Leonardo da Vinci. Praca zespołowa z utrudnieniami.

ZESPÓŁ, A JEDNOSTKA

  1. Rozpoznanie potrzeb innych członków zespołu i podwładnych.
  2. Warsztat: autodiagnoza.
  3. Warsztat: Budujemy sobą zespół (xero, sala kinowa itd.).
  4. Motywowanie i automotywowanie.
  5. Warsztat: Budujemy motywację i automotywację.
  6. Warsztat: Znajdź różnice. Postrzeganie a rzeczywistość.

STRES W ZESPOLE.

  1. Rola i miejsce stresu w życiu zawodowym i prywatnym.
  2. Ograniczanie skutków stresu.
  3. Metody i techniki radzenia sobie ze stresem. System wsparcia w pracy zdalnej.
  4. Warsztat: Antystres na zawołanie.
  5. Warsztat: Moje stresory.
  6. Warsztat: Let’s have fun! Trening antystresowy.

PLANOWANIE ZMIANY I PODSUMOWANIE.

  • Przygotowanie planu zawodowej zmiany z uczestnikami kursu.

Trener:

Poznaj również: