Dream Team Building
Warsztaty „DREAM TEAM, czyli zespół do zadań specjalnych” skupia się na budowaniu zespołu, który potrafi działać w warunkach zmienności, niepewności, w których wsparcie i efektywna komunikacja stają się kluczem do walki ze stresem, wypaleniem, przemęczeniem i poczuciem osamotnienia. DREAM TEAM odkrywa w uczestnikach ich wewnętrzne zasoby, którymi już dysponują i uczy ich jak wykorzystać własną wyjątkowość, komunikację, zdolności i emocje w budowaniu miejsca pracy, które zarówno w pracy stacjonarnej, jak i w pracy zdalnej będzie ich autentycznie wspierać w rozwoju, pracy i życiu zawodowym.
Warsztaty zostały zaplanowane tak, aby już w czasie zajęć podaną w formie mikropigułek wiedzy teorię przećwiczyć w praktyce, przy czym najważniejsze jest dobre samopoczucie uczestników – ich komfort, wzmocnienie odporności na stres i zbudowanie pozytywnych relacji wewnątrzzespołowych.
Uczestnicy nabywają wiedzę o:
- Procesie budowania zespołu.
- Cechach efektywnego zespołu.
- 5 dysfunkcjach pracy zespołowej.
- Roli komunikacji w codziennej pracy.
- Komunikacji cyfrowej, międzypokoleniowej, zarządczej.
- Komunikacji i budowaniu zespołu w świecie pracy zdalnej.
- Motywowaniu i automotywowaniu w warunkach VUCA.
- Roli i miejscu stresu w życiu zawodowym i prywatnym.
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Zwiększyć efektywność pracy i komunikacji w już istniejącym zespole.
- Pokonać bariery efektywności zespołu.
- Przezwyciężać 5 dysfunkcji pracy zespołowej.
- Poprawnie i efektywnie informować.
- Poprawnie i efektywnie słuchać.
- Budować sprawny przepływ informacji w zespole.
- Koordynować działania zespołu przez informację.
- Rozpoznać potrzeby innych członków zespołu.
- Budować motywację i automotywację.
- Przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu.
- Budować poczucie więzi w czasie pracy zespołowej z uwzględnieniem pracy zdalnej.
- Budować system wsparcia dla współpracowników i siebie.
- Ograniczyć skutki stresu, który odczuwają.
- Wykorzystać efektywnie nowopoznane metody i techniki radzenia sobie ze stresem.
UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:
- Umiejętnościami miękkimi wykorzystywanymi w pracy zespołowej.
- Budowaniem komunikacji zespołowej.
- Budowaniem motywacji i automotywacji.
- Budowaniem systemu wsparcia w zespole.
- Radzeniem sobie ze stresem i konfliktem w zespole.
PRZYKŁADOWY PROGRAM- moduły do wyboru:
SPRAWNE FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
- Proces budowania zespołu. Warsztat: Prowadźcie mnie między przeszkodami! Tor przeszkód.
- Motywacja i automotywacja. Warsztat: Czego szukam? Gra w „Nigdy przenigdy…”.
- Etapy budowania sprawnie działającego zespołu.
- Warsztaty – określenie ról w zespole.
- Warsztaty: Test autopercepcji – asertywność, uległość, manipulowanie – jaką osobowością jestem w grupie?
- Cechy efektywnego zespołu.
- Warsztat: Elementy zespołu, czy indywidualności tworzące zespół? Budujemy kwadrat (lina, maski i członkowie zespołu).
- Bariery efektywności zespołu.
- 5 dysfunkcji pracy zespołowej i ich przezwyciężanie.
- Warsztaty – Nie upuść mnie! (półrurki i kulka).
KOMUNIKOWANIE JAKO PODSTAWA DZIAŁANIA SPRAWNEGO ZESPOŁU.
- Komunikacja w codziennej pracy.
- Warsztat: Jak mówić nie mówiąc? „Kiedy masz urodziny?” Szeregowanie członków zespołu bez słów.
- Warsztat: Przekazywanie faktów – wcale nie takie łatwe, prawda? (Kartka z figurami, kartki dla uczestników, kredki).
- Backdrawing, czyli jak „czujemy” informację? (Kartki, miękkie kredki).
- Komunikacja cyfrowa.
- Warsztat: Czego nie widać? Ćwiczenia w ramce. (Rama od obrazu w proporcjach ekranu).
- Warsztat: Kalambury zdalne (z wykorzystaniem emotek, ikonek i multimediów).
- Warsztat: Znajdź to, co dla mnie najważniejsze (kalambury).
- Jak dobrze informować, udzielać feedbacku i słuchać?
- Warsztat: Co słyszę? (grzechocąca puszka podawana w kręgu, osoba w środku kręgu ma wskazać sprawców hałasu).
- Warsztat: Omiń barierę! Nawigowanie na ślepo według instrukcji.
- Warsztat: Złóż mnie zgodnie z instrukcją. Udzielanie informacji w warunkach utrudnionej komunikacji (mini mebelki do złożenia, instrukcja)
- Warsztat: budujemy bazę informowania się w zespole (wybicie numeru narysowanego na ziemi za pomocą wskaźnika-palca trzymanego przez wszystkich członków zespołu na lince).
- Warsztat: Jak mam do Ciebie mówić? Składanie namiotu według instrukcji. Wnioski. (tylko w dużych pomieszczeniach lub na zewnątrz).
- Komunikacja wspierająca – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, budowanie systemu wsparcia w zespole.
- Warsztat: Case New Amsterdam „How can I help?”
- Warsztat: Tworzymy łańcuch informacji. Kalambury i głuchy smartfon.
- Koordynacja działań zespołu przez informację.
- Warsztat: Kalambury między 3 systemami informacyjnymi (dwa języki mówione i język migowy stworzony przez grupę).
- Warsztat: Tworzymy „elewator speech”. Praca zespołowa.
- Warsztat: Ślepy tor przeszkód.
- Warsztat: Ratowanie rozbitka. Praca zespołowa.
- Warsztat: Budujemy most Leonardo da Vinci. Praca zespołowa z utrudnieniami.
ZESPÓŁ, A JEDNOSTKA
- Rozpoznanie potrzeb innych członków zespołu i podwładnych.
- Warsztat: autodiagnoza.
- Warsztat: Budujemy sobą zespół (xero, sala kinowa itd.).
- Motywowanie i automotywowanie.
- Warsztat: Budujemy motywację i automotywację.
- Warsztat: Znajdź różnice. Postrzeganie a rzeczywistość.
STRES W ZESPOLE.
- Rola i miejsce stresu w życiu zawodowym i prywatnym.
- Ograniczanie skutków stresu.
- Metody i techniki radzenia sobie ze stresem. System wsparcia w pracy zdalnej.
- Warsztat: Antystres na zawołanie.
- Warsztat: Moje stresory.
- Warsztat: Let’s have fun! Trening antystresowy.
PLANOWANIE ZMIANY I PODSUMOWANIE.
- Przygotowanie planu zawodowej zmiany z uczestnikami kursu.