Jak być eko
Plastik jest elementem bardziej złożonej opowieści o byciu eko i nadkonsumpcji. Proponujemy zmodyfikować temat tak, aby porozmawiać na przykładzie fast fashion o sposobach bycia bardziej eko, z korzyścią dla siebie i natury.
ZALETY I KORZYŚCI TEGO PROGAMU:
- Zbudowanie świadomości na temat wpływu plastiku na nasze życie.
- Zaangażowanie w tematykę ekologii.
- Pokazanie dróg do bardziej świadomej, lepszej dla nas samych i planety konsumpcji.
Uczestnicy nabywają wiedzę o:
- Skutkach nadkonsumpcji dla środowiska naturalnego i ludzi.
- Wpływie fast fashion i ultra fast fashion na nasze zdrowie i środowisko naturalne.
- Slow fashion: na co zwracać uwagę, aby kupować bardziej świadomie.
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Bardziej odpowiedzialnej wobec siebie i środowiska konsumpcji.
- Identyfikowania przyjemności alternatywnych wobec konsumpcji.
UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:
- Radzeniem sobie z presją marek i otoczenia do kupowania nowego.
PRZYKŁADOWY PROGRAM:
- Spotkanie z pracownikami przyjmie formę angażującej opowieści o tym, jak zmodyfikować swój sposób konsumpcji, aby był pełen troski o planetę, ale i nas samych.
- Prowadząca sięgnie po własne doświadczenia i ewolucję od zakupoholiczki i fanki fast fashion do mody bardziej zrównoważonej.
- Uczestnicy dowiedzą się o wpływie nadkonsumpcji i fast fashion na środowisko naturalne, ale też nasze zdrowie.
- W spotkanie będą wplecione interaktywne elementy, takie jak pytania quiz’owe, pytania do publiczności, a na koniec rozmowa.
Trener: DOMINIKA LENKOWSKA - PIECHOCKA
Twórczyni Who Will Save The Planet
Eko inspiratorka
Mówczyni motywacyjna
- Eko inspiratorka, twórczyni Who Will Save The Planet (www.whowillsavetheplanet.pl) i idei Efektywnego eko-altruizmu.
- Mówczyni TEDx.
- Poprzez media społecznościowe i spotkania na żywo, inspiruje odbiorców do większej troski o siebie i Planetę.
- Wspiera organizacje w budowaniu strategii i kampanii komunikacyjnych, które niosą prawdziwą wartość dla interesariuszy.
- Facylitatorka.
- Ekspertka programu Climate Leadership powered by powered by UN Environment.
- Ekspertka komunikacji i public relations z kilkunastoletnim doświadczeniem.
- Promotorka kąpieli leśnych.
- Zakochana w swoim ogrodzie i dzieciach, Róży i Gucia.
SPECJALIZACJA:
- Eko – aktywizm.
- Eko – inspiracje,.
- Zrównoważony rozwój,.
- CSR.
- Komunikacja.
- Public Relations.
- Brand purpose.
- Brand activism.
KWALIFIKACJE:
- Szkoła facylitacji.
- Wszechnica UJ.
- Ekspertka programu Climate Leadership powered by powered by UN Environment.
Przykladowe wystąpienia:
- Eko game-changer. Masz tę moc! | Dominika Lenkowska-Piechocka | TEDxSGH (link)
- Podcast Strategia komunikacji odpowiedzialnej firmy (link)
- Wywiad wideo: Jak żyć w zgodzie z planetą, korzystając z dobrodziejstw technologii? (link)
Doświadczenie:
Doświadczenie w latach z tego tematu: 4 lata tematy związane z ekologią i zrównoważonym rozwojem, wcześniej kilkanaście lat jako trenerka wystąpień publicznych, ekspertka komunikacji.
Lista klientów przeszkolona z tego tematu:
PwC, E&Y, J&J, Veoila, Warta Poznań, Rossmann, Jerónimo Martins i inni