Profilaktyka prozdrowotna – dla zdrowia człowieka w każdym wieku

Profilaktyka prozdrowotna

ZALETY I KORZYŚCI TEGO PROGRAMU:

  • Upowszechnienie wiedzy na temat profilaktyki prozdrowotne.
  • Kształtowanie zachowań i stylów życia korzystnych dla zdrowia.
  • Rozwijanie umiejętności samodzielnego i świadomego wpływu na swoje zdrowie poprzez dietę i zdrowy styl życia oraz korzystanie z programów jak i badań przesiewowych proponowanych przez Państwo.

Uczestnicy nabywają wiedzę o:

  • Czynnikach wpływających na ich zdrowie.
  • Zdrowych nawykach żywieniowych i stylu życia.
  • Możliwości korzystania z badań przesiewowych i programów zdrowotnych.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Planowania prawidłowej diety.
  • Dobranie odpowiedniej aktywności fizycznej do stanu zdrowia.
  • Korzystania z programów profilaktycznych jakie proponuje Państwo.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Profilaktyką i promocją zdrowia własnego i bliskich.

PRZYKŁADOWY PROGRAM:

  • Zapoznanie się z definicją „zdrowia” i „profilaktyki medycznej”.
  • Określenie rodzajów profilaktyki zdrowotnej, zwłaszcza profilaktyki wczesnej/uniwersalnej realizowanej przez promocję zdrowia. 
  • Omówienie czynników wpływających na zdrowie człowieka czyli determinanty zdrowia według pół Lalonde’a. 
  • Przedstawienie prawidłowych nawyków żywieniowych na podstawie podstawowej wiedzy żywieniowej z talerza żywieniowego i najnowszych zaleceń IŻŻ, oraz zasad zdrowego żywienia które są z nią związane.
  • Omówienie diet uznawanych za najzdrowsze na świecie – dieta śródziemnomorska, dieta DASH, dieta fleksitariańska oraz dieta planetarna.
  • Aktywność fizyczna jako część naszej codzienności – siedzenie jako współczesny nikotynizm – dlaczego warto się ruszać i jak to zrobić
  • Suplementacja – czy warto stosować? Omówienie jej (nie)korzyści i konieczności stosowania w określonych przypadkach zdrowotnych.
  • Przedstawienie celowości i omówienie głównych programów zdrowotnych i badań przesiewowych dostępnych w kraju.
  • Przedstawienie „10 najważniejszych zasad, jak zadbać o zdrowie własne i bliskich”  opracowane i rekomendowane przez Naczelną Izbę Lekarską i Rzecznika Praw Pacjenta.

 

  • Forma: prezentacja multimedialna czyli pokaz slajdów z wykorzystaniem komputera/rzutnika i narzędzi do połączeń zdalnych np. ms teams lub zoom.
  • Metody: pogadanki/dyskusje, krótkie filmiki edukacyjne, ćwiczenia/łamigłówki.

 

Trener: KATARZYNA BŁAŻEJEWSKA – STUHR

Dietetyk kliniczny Psychodietetyk Autorka książek o żywieniu

Katarzyna Stuhr
  • Autorka i współautorka 14 książek –  m.in.: Koktajle dla zdrowia i urody, czyli jak zamieszać w swoim życiu; Superkoktajle dla zdrowia i urody, czyli koktajle z superfoods; Uczta dla dwojga;  Uczta dla maluszka (Wydawnictwo Zwierciadło).
  • Ambasadorka  – Fundacji Zaczytani.org od 2013.
  • Wykładowca i prowadząca warsztaty –  „ Jesienny detox”.
  • Prowadząca – Warsztaty dla dzieci w Szkole Gotowania Little Chef od 2018.
  • Prowadząca – panel wykładowy podczas II Warszawskiego Festiwalu Kulinarnego 2018.
  • Współprowadząca, autorka materiałów naukowych – Konferencja inaugurująca kampanię Servier dla serca. 2018.
  • Prelegentka, prowadząca warsztaty – Warszawski Festiwal Kulinarny i koktajle 2018.

SPECJALIZACJA:

  • Autorka wielu tekstów do prasy oraz książek o tematyce dietetycznej

KWALIFIKACJE:

  • Mgr dietetyki Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego,
  • Absolwentka studiów podyplomowych psychodietetyki SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego z siedzibą w Warszawie.

STYL PRACY/STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE:

  • warsztaty, prezentacja multimedialna, wykład

Doświadczenie w latach z tego tematu:

  • 15 lat pracy w zawodzie, w gabinecie dietetyka.
  • pisanie felietonów do miesięcznika „Zwierciadło” oraz magazynu „Samo zdrowie” (od 4 lat).
  • Audycja „Z gruszki i z pietruszki” w Radio kolor (2017-2020),
  • Audycja 357 kęsów na Śniadanie w Radio 357 (2021-).
  • Współzałożycielka Fundacji Kobiety bez Diety.
  • Ambasadorka kampanii „Jedz warzywa i Owoce” – od 2019 roku.

Lista klientów przeszkolona z tego tematu:

  • Słuchacze audycji radiowych.
  • Czytelnicy felietonów.
  • Uczestniczy szkoleń i warsztatów.

Poznaj również: