Work Life Balance – jak zachować zdrowie psychiczne i fizyczne

18 czerwca, 2020

Work–life balance to koncepcja zarządzania czasem, stawiająca za cel odnalezienie równowagi pomiędzy “”pracą”” (kariera i ambicja) a życiem prywatnym (zdrowie, rozrywka, rodzina, duchowość). Warto wiedzieć jak o siebie zadbać, by być zdrowym na ciele i duchu.

Kiedy potrzebujesz przerwy, a nie możesz pozwolić sobie na urlop, zadbaj o swój Work-Life Balance.

Zadanie nr 1:

  • Wyobraź sobie jak leżysz na plaży na ciepłym, ale niegorącym piasku.
  • Wiatr delikatnie muska Twoją skórę.
  • Słońce przyjemnie Cię rozgrzewa, ale nie na tyle, by było Ci gorąco.
  • Leżysz pod palmą i jej liście delikatnie szeleszczą nad Twoją głową.
  • Popijasz ulubiony drink.
  • W tle słychać szum morza…
  • Jest przyjemnie i czujesz się zrelaksowany. Och jak przyjemnie…

Każdy z nas wie, że gdy mamy dobry humor to wszystko zaczyna nam się układać. Jesteśmy milsi dla siebie, dla naszych bliskich, dla otoczenia. Pobudza się nasza kreatywność, a przede wszystkim chęć działania. Zyskuje też na tym nasze ciało, które wzmacnia się poprzez pozytywne odczucia.

Zadanie nr 2:

  1. Znajdź wygodne dla Ciebie miejsce.
  2. Zamknij oczy.
  3. Pomyśl o Twojej przyszłości.
  4. Wyobraź sobie to, co chcesz, aby dało Tobie życie.
  5. Wyobraź sobie, że ziściły się Twoje plany i marzenia.
  6. Pobujaj sobie ok. 20 minut.
  7. Otwórz oczy i opisz, jak się poczułeś.
  8. Zapisz sobie to, co już możesz zrobić by czuć się tak, jak Ty chcesz.
  9. Co kilka dni przeglądaj swoje zapiski.
  10. Utrwal w sobie nawyk pozytywnego bujania.

Dowiedz się jak zarządzać swoim życiem by mieć czas dla siebie. Dzięki temu poczujesz się pewniejszy siebie i szczęśliwszy.

Pozdrawiam, Iwona Firmanty

Coach ICC/Trener/Psycholog/Socjolog

iwonafirmanty@humanskills.pl

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Przeczytaj również:

Blog

Jak współpracować z trudnym szefem?

Szef to też człowiek. est to możliwe, jeżeli będziemy działali świadomie i strategicznie. Nie możemy sobie pozwolić na branie za bardzo do siebie tego co on/ona robi bądź mówi. Warto zastanowić się co chcemy zrobić w tej sytuacji. Warto działać.

Czytaj więcej