Inteligencja emocjonalna polega na umiejętności dostosowania własnych emocji do danej sytuacji  oraz na ocenie stanów emocjonalnych innych osób i właściwych reakcji na nie. Niekoniecznie muszą to być cechy uspokajające własną nerwowość. Liczy się samokontrola – odpowiedni punkt widzenia oraz trzeźwa weryfikacja, jak się zachować, żeby konsekwencje dla obydwu stron były jak najbardziej korzystne. Inteligencja emocjonalna opiera się na dużej wiedzy o samym sobie, ale można nauczyć się świadomości własnej emocjonalności.

„Tak jak istnieje strumień myśli, tak też istnieje równoległy do niego strumień uczuć. Pogląd, że istnieje „czysta myśl”, wyprana zupełnie z uczucia, jest złudzeniem, fikcją, będącą wynikiem niezauważania subtelnych zmian nastroju, którym podlegamy przez cały dzień. Mamy stosunek uczuciowy do wszystkiego, co robimy, myślimy, wyobrażamy sobie i przypominamy.  Myśli i uczucia są ze sobą nierozerwalnie splecione”.  

Daniel Goleman

Termin szkoleń

Cena promocyjna:

  1. Szkolenia otwarte realizowane do końca 2020 roku zakupisz w cenie promocyjnej do 31.03.2020r. 
  2. Przy grupowym zgłaszaniu pracowników z Twojej firmy na szkolenie otwarte, otrzymasz dodatkowy rabat 20% od ceny katalogowej dla drugiej i każdej kolejnej osoby zgłaszanej. 

Cena zawiera:

  • Szkolenie realizowane w samym centrum Warszawy.
  • Materiały szkoleniowe oraz pakiet konferencyjny – notes, długopis, teczka.
  • Serwis kawowy premium (sok, woda, ciasto, owoce).
  • Dwudaniowy obiad (menu do wyboru) w stylowej restauracji Stara Kamienica.
  • Certyfikat – zaświadczenie o odbyciu szkolenia.
  • Możliwość odbycia e-mentoringu z trenerem z zakresu tematu szkolenia, przez miesiąc od dnia szkolenia.
  • Kupon 20% rabatu od ceny katalogowej na udział w kolejnym szkoleniu otwartym ważny 3 miesiące od daty udziału w pierwszym zakupionym szkoleniu.

Uzyskaj dofinansowanie na uczestnictwo w szkoleniu:

  • Baza Usług Rozwojowych (BUR)

Skorzystaj z dofinansowania na szkolenie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki na szkolenia –  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR.

  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

Program szkolenia ZARZĄDZANIE EMOCJAMI Z ELEMENTAMI ROZWOJU INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ. Jak radzić sobie z emocjami w pracy, zrozumieć siebie i innych?

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Inteligencji emocjonalnej oraz jej roli  – w relacjach interpersonalnych, w wyznaczaniu i osiąganiu celów, w samorozwoju.
  • Zasadach rozwijania inteligencji emocjonalnej, jako umiejętności budowania satysfakcjonujących relacji z ludźmi.
  • Sposobach na lepsze rozumienie siebie i innych.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Wykorzystywania w praktyce strategii i technik wyrażania emocji, kierowania emocjami oraz ich kontroli (skuteczne panowanie nad emocjami).
  • Samoregulacji swoich emocji.
  • Strategicznego wykorzystywania w życiu codziennym inteligencji emocjonalnej tak, by była ona użyteczna zarówno w pracy, jak i w relacjach osobistych.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Budowaniem satysfakcjonujących relacji z ludźmi.
  • Samoświadomością i samoregulacją emocji.

Adresaci szkolenia:

  • Osoby na co dzień pracujące bezpośrednio z ludźmi.
  • Osoby chcące budować satysfakcjonujące relacje.
  • Osoby chcące rozwinąć swoją samoświadomość.
  • Osoby zainteresowane powyższym tematem i rozwojem osobistym.

Program szkolenia:

09:30 – 10:00  Rozpoczęcie szkolenia, kontrakt, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników.

10:00  – 11:30 Moduł I. Techniki zarządzania emocjami – samoświadomość.

  • Inteligencja emocjonalna a emocje podstawowe. Ćwiczenie rozpoznawania emocji podstawowych.
  • R.Plutchnik – diady emocjonalne w zarządzaniu emocjami. Omówienie.
  • Cztery kroki zarządzania emocjami. Omówienie.
  • Czułe punkty a zarządzanie emocjami. Ćwiczenie indywidualne, omówienie.
  • Wpływ emocji na neurobiologię. Omówienie casu.
  • Trzy mózgi człowieka a zarządzanie emocjami. Omówienie teorii P.MacLeana.
  • Budowanie świadomości -jak uczymy się wyrażania emocji. Omówienie.
  • Różnice indywidualne w postrzeganiu i zarządzaniu emocjami. Omówienie.
  • Emocje w naszym ciele i ich role – zarówno pozytywne, jak i negatywne.

11:30 – 11:45 Przerwa

11:45 – 13:00 Moduł II. Techniki zarządzania emocjami – komunikacja i budowanie relacji.

  • Komunikacja interpersonalna z określonymi typami osobowości a zarządzanie emocjami. Omówienie i ćwiczenia praktyczne.
  • Budowanie zdrowych i spokojnych relacji z określonymi typami osobowości. Ćwiczenie indywidualne.

13:00-13:40 Przerwa na obiad

13:40–16:00  Moduł III. Techniki zarządzania emocjami. Narzędzia do radzenia sobie z emocjami w pracy.

  • Ćwiczenie związane z rozpoznawaniem stanu wewnętrznego a zarządzania emocjami.
  • Czy możliwe jest zarządzanie emocjami? Jak odróżnić fakty od własnych przekonań? Ćwiczenie. Omówienie.
  • Ćwiczenia praktyczne związane z zarządzaniem emocjami: podwójna dysocjacja, ćwiczenie mentalne, helikopter, RTZ, technika stop.
  • Techniki czyszczenia emocji.
  • Techniki kontroli emocji – smutku, lęku, złości,
  • Umiejętność wyrażania swoich opinii, oczekiwań i potrzeb.
  • Techniki rozumienia emocji innych osób.
  • Techniki opanowania emocji podczas konfliktów.
  • Ćwiczenia fizyczne rozładowujące złość, smutek, poczucie obciążenia.

16:00 – 16:30  Podsumowanie szkolenia z zarządzania emocjami, sporządzenie indywidualnych planów rozwoju.

Zapraszamy do lektury: Czym jest emocjonalna deprywacja?

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.