Wirtualny zespół staje się coraz bardziej popularny. Nic w tym dziwnego, wiele globalnych firm zatrudnia specjalistów z różnych lokalizacji. A zarządzanie na odległość to ogromne wyzwanie. Wymaga bowiem specyficznego podejścia i jest zdecydowanie bardziej złożone niż zarządzanie zespołem w biurze. Jak przeciwdziałać zagrożeniom wynikającym z pracy w zespole rozproszonym? Jak podnosić efektywność takich pracowników i zwiększać ich satysfakcję z realizowanych zadań? Jak budować wzajemne zaufanie na odległość?

Zarządzanie pracą zespołów rozproszonych i wirtualnych to dla większości osób niejako wyjście poza strefę komfortu. Jednak właściwe rozszerzenie swoich kompetencji kierowniczych w tym zakresie pozwoli zniwelować związane z tym bariery, a także efektywnie zarządzać w oparciu o wzajemny szacunek i zaufanie. Menedżer zespołu rozproszonego musi być otwarty oraz elastyczny. Musi też umieć zarządzać komunikacją, a także odpowiednio delegować odpowiedzialność oraz skutecznie motywować. W rozwinięciu tych i innych kompetencji kierowniczych pomoże nasze szkolenie otwarte.

 

 

Termin szkoleń

Cena promocyjna:

  1. Szkolenia otwarte realizowane do końca 2020 roku zakupisz w cenie promocyjnej do 31.03.2020r. 
  2. Przy grupowym zgłaszaniu pracowników z Twojej firmy na szkolenie otwarte, otrzymasz dodatkowy rabat 20% od ceny katalogowej dla drugiej i każdej kolejnej osoby zgłaszanej. 

Cena zawiera:

  • Szkolenie realizowane w samym centrum Warszawy.
  • Materiały szkoleniowe oraz pakiet konferencyjny – notes, długopis, teczka.
  • Serwis kawowy premium (sok, woda, ciasto, owoce).
  • Dwudaniowy obiad (menu do wyboru) w stylowej restauracji Stara Kamienica.
  • Certyfikat – zaświadczenie o odbyciu szkolenia.
  • Możliwość odbycia e-mentoringu z trenerem z zakresu tematu szkolenia, przez miesiąc od dnia szkolenia.
  • Kupon 20% rabatu od ceny katalogowej na udział w kolejnym szkoleniu otwartym ważny 3 miesiące od daty udziału w pierwszym zakupionym szkoleniu.

Uzyskaj dofinansowanie na uczestnictwo w szkoleniu:

  • Baza Usług Rozwojowych (BUR)

Skorzystaj z dofinansowania na szkolenie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki na szkolenia –  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR.

  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

 

Program Szkolenia EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PRACĄ WIRTUALNYCH ZESPOŁÓW - jak skutecznie zarządzać zespołem wirtualnym i rozproszonym

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Metodach przeciwdziałania zagrożeniom związanym z pracą zespołu rozproszonego.
  • Sposobach na podnoszenie efektywności pracy zespołów wirtualnych.
  • Sposobach zwiększenia satysfakcji z wykonywanej pracy w zespole rozproszonym, mimo izolacji od współpracowników.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Przewodzenia wirtualnymi zespołami poprzez budowanie zaufania i partnerstwa.
  • Zniwelowania bariery w pracy rozproszonej.
  • Podnoszenia efektywności pracy zespołów wirtualnych.
  • Doboru adekwatnych metod i narzędzi zarządzania oraz komunikacji w zespołach rozproszonych.

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • Zarządzaniem zespołem.
  • Komunikacją interpersonalną i budowaniem relacji.

Adresaci szkolenia zzakresu zarządzania zespołem rozproszonym i wirtualnym:

  • Osoby związane z pracą w wirtualnych zespołach.
  • Osoby, które dołączają do pracy w wirtualnym zespole.
  • Szefowie oraz menedżerowie zespołów rozproszonych.
  • Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji menedżerskich.

Program szkolenia:

DZIEŃ I

9:30 – 10:00 Rozpoczęcie szkolenia, omówienie celów oraz potrzeb uczestników.

10:00 – 11:30 WPROWADZENIE

  • Cele do realizacji.
  • Zakres merytoryczny.
  • Organizacja warsztatu.
  • Oczekiwania uczestników warsztatu.

MODUŁ I. WIRTUALNY ZESPÓŁ W DZIAŁANIU

  • Zespół versus grupa pracowników – co decyduje o tym, że mówimy o zespole?
  • Wirtualny zespół versus wirtualna grupa raportująca do jednego szefa.
  • Przykłady wirtualnych zespołów.
  • Wstępna definicja wirtualnego zespołu, którego jestem członkiem i liderem.
  • Identyfikacja kryteriów decydujących wyborze metod pracy dla wirtualnych zespołów.
  • Rodzaje zespołów wirtualnych.
  • Rodzaje barier przy współpracy: fizyczne (ograniczony kontakt osobisty), kulturowe (dotychczasowa rutyna pracy), psychologiczne, inne.
  • Korzyści i czynniki ryzyka w pracy opartej na strukturze wirtualnej.

11:30 – 11:45 Przerwa

11:45 – 13:00 MODUŁ II. BUDOWANIE MOSTÓW POMIĘDZY RÓŻNYMI KULTURAMI

  • Zarządzanie poprzez cele versus zarządzanie poprzez zadania.
  • Różnice kulturowe – bariera, którą należy zarządzać?
  • Radzenie sobie z kulturami innych społeczności.
  • Samoocena świadomości pracy wewnątrz różnokulturowych grup.
  • Wykorzystanie różnorodnej kultury w budowaniu skuteczności zespołowej
  • Studium przypadku – od czego zacząć? Osobiste przesłanie lidera na inaugurację pracy wirtualnego zespołu.

13: 00 – 13:40 Przerwa na obiad

13:40 – 16:20 MODUŁ III. BUDOWANIE ZAUFANIA NA ODLEGŁOŚĆ

  • Studium przypadku: Problematyczny email.
  • Dobre praktyki dla budowania zaufania.
  • Jak zmniejszenie izolacji buduje zaufanie?
  • Świętowanie sukcesu mimo odległości.

MODUŁ IV. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA WEWNĄTRZ ZESPOŁU – metody pracy

  • Proces zdalnej komunikacji.
  • Słuchanie – klucz do sukcesu.
  • Zadawanie pytań.
  • Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej).
  • Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej).
  • Metoda Stop-Start-Kontynuuj.

16:20 – 16:30 Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.

DZIEŃ II

09:00 – 11:00 MODUŁ V. NARZĘDZIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI WEWNĄTRZ ZESPOŁU 

  • Studium przypadku – dzień z życia szefa wirtualnego zespołu.
  • Telefon jako podstawowe narzędzie komunikacji.
    • Efektywne używanie telefonu.
    • Dobre praktyki rozmów telefonicznych.
    • Efektywne telekonferencje.
    • Komunikatory w praktyce.
    • Rozmowy video.
  • Email
    • Do czego służy email?
    • Standardy użycia w wirtualnym zespole.
  • Telekonferencje internetowe
    • Skype, Live Meeting, podobne technologie.
    • Biała tablica, zdalny pulpit w komunikacji.
    • Wykorzystanie technologii informatycznych do budowania relacji personalnych.

11:00 – 11:15 Przerwa

11:15 – 13:00 MODUŁ VI. ZEBRANIA WIRTUALNEGO ZESPOŁU

  • Efektywne i nieefektywne zebrania.
  • Wirtualne zebranie – agenda, zasady i role uczestników.
  • Jak omawiać wyniki biznesowe.
  • Dobre praktyki prowadzenia wirtualnych spotkań.
  • Elementy integrujące zespół.
  • Symulacja zebrania wirtualnego zespołu.

MODUŁ VII. PRZYWÓDZTWO W WIRTUALNYM ZESPOLE

  • Niezbędne umiejętności dla prowadzenia wirtualnego zespołu.
  • Model 7 kluczowych ról do wypełnienia oraz samoocena powiązanych z nimi kompetencji (na podstawie: Distance Manager Effectiveness Assessment wg. K. Fisher, M. Fisher):
    • Lider (leader).
    • Katalizator rezultatów (results catalyst).
    • Moderator (facilitator).
    • Przełamywacz przeszkód (barrier breaker).
    • Strateg biznesowy (business strategist).
    • Wzór do naśladowania (living example).
  • Motywowanie członków wirtualnych zespołów.

13:00 – 13:40 Przerwa na obiad

13:40 – 15:45 MODUŁ VIII. DODATKOWE ELEMENTY ORGANIZACJI PRACY WIRTUALNEGO ZESPOŁU

  • Karta Zespołu (Virtual Team Charter)
  • Macierz odpowiedzialności i uprawnień członków zespołu
  • Reguły pracy i współpracy – wytyczne operacyjne
  • Narzędzia do pracy i współpracy oraz dobre praktyki ich wykorzystania

15:45 – 16:00 Podsumowanie szkolenia. Sesja pytań i odpowiedzi. Test wiedzy (na życzenie).

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.