PowerON®
Poznaj Personal PowerON®
„Umiejętności to nie jest coś z czym się rodzisz. Wszystkiego możesz się nauczyć!”
Niezbędne dla biznesu narzędzie badania motywacji.
PowerON® to narzędzie badające podstawowe motywatory życiowe mające istotny wpływ w środowisku zawodowym, które wskazują na dominujące potrzeby i wartości człowieka. PowerON® bada preferencje w zakresie 8 kluczowych motywatorów odgrywających role w środowisku pracy oraz podejścia do nagród wewnętrznych i zewnętrznych.
PowerON® bada 8 wymiarów:
1. Indywidualizm – preferowanie pracy indywidualnej, więcej samotności i niezależności, ograniczone kontakty społeczne.
2. Kolektywizm – duża potrzeba kontaktów społecznych i preferowanie pracy w grupie oraz na rzecz innych, radość z działania razem z innymi.
3. Jutro – orientacja na przyszłość i na cele długoterminowe.
4. Teraz – bycie tu i teraz, orientacja na teraźniejszość, krótkoterminowe cele.
5. Bezpieczeństwo – poszukiwanie bezpieczeństwa, akceptacja dla kontroli i zasad, potrzeba posiadania struktur, tendencja do porządku.
6. Wolność – dążenie do wolności, potrzeba swobody działania, preferowanie elastyczności i zamiłowanie do improwizacji.
7. Harmonia – potrzeba harmonii, przestrzeganie norm społecznych, uniformizacja.
8. Kontrast – potrzeba wyróżniania się i wolności wyboru.
U podstaw teoretycznych PowerON® leżą teorie psychologiczne:
- Teoria Samookreślenia Motywacji Deci i Ryana (Self-Determination Theory of Motivation, 1985).
- Teorie potrzeb (m.in. Murray, McClelland).
- Teorie oczekiwania – wartość – koncepcja sformułowana przez V. H. Vrooma, następnie rozszerzona przez L.W. Portera i E.E. Lawlera.
- Model oczekiwania-wartość oraz model decyzyjny SEU (Subjective Expected
- Utility czyli Model subiektywnego prawdopodobieństwa spodziewanej użyteczności): Atkinson, Lewin, Tolman.
- Model J.E. Eccles, który do aspektu oczekiwań i wartości kładzie silny nacisk na koszty realizacji celów oraz na kontekst sytuacyjny motywacji.
9 wzorców motywacyjnych w badaniu PowerON®
- Każdy jest dobry.
- Raport wskazuje na indywidualne cechy osoby.
- Personal PowerON® nie wartościuje wyników.
- To oznacza, że każdy wzorzec jest dobry jeśli osoba efektywnie wykorzystywany swój potencjał.
- Narzędzie bada spektrum osobowości „normalnych” bez zaburzeń.
- Każdy ma swoje odwzorowanie w zwierzęcym symbolu graficznym.
Twój wzorzec nagród
Osoba, dla której nagrody zewnętrzne mają kluczowe znaczenie.
Osoba, dla której nagrody zewnętrzne i wewnętrzne mają podobne znaczenie.
Osoba, dla której nagrody zewnętrzne mają najmniejsze znaczenie.
Czy wiesz jaki rodzaj nagród Cię motywuje?
Czy umiesz odróżniać nagrody wewnętrzne od zewnętrznych?
Czy potrzebujesz…
- Więcej nagród zewnętrznych?
- Więcej nagród wewnętrznych?
- Czy może po równo?
Bez względu na dominujący indywidualny wzorzec motywacyjny, każdy z nas jest albo Łowcą, albo Zbieraczem albo Siewcą.
Zdecydowana większość ludzi preferuje jakiś mieszankę, czyli kombinację nagród wewnętrznych i zewnętrznych. Jednak to, jak dużo potrzebujemy nagród zewnętrznych i jakie one powinny być, bardzo nas między sobą różni. Dla ułatwienia zrozumienia różnic między ludźmi i większej przejrzystości wprowadzamy tutaj 3 różne podejścia do nagród.
Raport Personal PowerON®:
Twój wynik + część praktyczna, ćwiczeniowa
Indywidualny raport z wynikami badania zawiera:
- Opis 8 wymiarów motywacji i potrzeb.
- Matrycę Twoich wyników -wzorzec główny i dwa poboczne.
- Definicję Twojego wzorca.
- Wskazówki rozwojowe adekwatne do Twojego wzorca.
- Opis Twojego wzorca nagród.
- Część ćwiczeniowa: motywacja, budowanie nawyków.
- Podsumowanie raportu.
Badanie Personal PowerON® posiada normy opracowane dla społeczeństwa polskiego.
Skorzystaj ze szkolenia dla siebie lub dla Twojej firmy!
Zapraszamy do kontaktu. Razem ustalimy, jakie wzorce motywacyjne występują w Państwa zespole.