komunikacja bez przemocy NVC

Komunikacja empatyczna NVC – Porozumiewanie się bez przemocy – Jak zastąpić język szakala językiem żyrafy – Szkolenie otwarte: stacjonarne oraz online

Problematyka komunikacji stanowi obecnie bardzo istotną kwestię. Rosnącą ilość informacji, realizowanie zaawansowanych projektów, potrzeby pracowników, Społeczeństwa i środowiska czy rozwój technologii informacyjnej i komunikacyjnej wymuszają większe zwrócenie uwagi na nową rolę komunikacji jako innowacyjnego podejścia do zarządzania organizacją.

Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.

Dobra komunikacja przyczynia się do dobrej atmosfery pracy i zwiększenia poczucia bezpieczeństwa pracowników. Tworzenie warunków sprzyjających otwartej komunikacji przynosi instytucji wiele korzyści. Stopień otwartości przepływów informacyjnych kształtuje warunki zaangażowania ludzi w proces poszukiwania szans i rozwiązywania problemów.

NVC (Porozumienie bez Przemocy) proponuje otwartą komunikację wzajemnych potrzeb i celów (język żyrafy) w miejsce ocen, interpretacji i osądów (język szakala). Uczy rozróżniać potrzeby od strategii ich zaspokajania oraz zachęca do poszukiwania takich zachowań czy decyzji, które łączą potrzeby wszystkich stron.

Koncentruje się na etycznym aspekcie przedsięwzięć biznesowych oraz na dbałości o relacje w zespole, których podstawą jest porozumienie i wzajemne zaufanie. Podejście to pomaga zmniejszyć zagrożenia występowania takich zjawisk jak: wypalenie zawodowe, długotrwały stres, mobbing, itp. Pomaga również w realizacji celów biznesowych firmy, które w dużej mierze zależą od umiejętności współpracy pomiędzy pracownikami oraz ich kompetencji interpersonalnych.

Szkolenie pozwoli uczestnikom przećwiczyć narzędzia NVC wspierających konstruktywną komunikację w codziennych sytuacjach biznesowych oraz w sytuacjach konfliktowych.

Naszym szkoleniom z NVC towarzyszy pomocniczka, żyrafa Empatia. Każdy z Uczestników otrzymuje własną „mini empatię” w postaci figurki na biurko, aby pamiętać o sile empatycznej komunikacji bez przemocy.

Komunikacja empatyczna NVC – Porozumiewanie się bez przemocy – Jak zastąpić język szakala językiem żyrafy – Szkolenie otwarte: stacjonarne oraz online

komunikacja bez przemocy NVC

Problematyka komunikacji stanowi obecnie bardzo istotną kwestię. Rosnącą ilość informacji, realizowanie zaawansowanych projektów, potrzeby pracowników, Społeczeństwa i środowiska czy rozwój technologii informacyjnej i komunikacyjnej wymuszają większe zwrócenie uwagi na nową rolę komunikacji jako innowacyjnego podejścia do zarządzania organizacją.

Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.

Dobra komunikacja przyczynia się do dobrej atmosfery pracy i zwiększenia poczucia bezpieczeństwa pracowników. Tworzenie warunków sprzyjających otwartej komunikacji przynosi instytucji wiele korzyści. Stopień otwartości przepływów informacyjnych kształtuje warunki zaangażowania ludzi w proces poszukiwania szans i rozwiązywania problemów.

NVC (Porozumienie bez Przemocy) proponuje otwartą komunikację wzajemnych potrzeb i celów (język żyrafy) w miejsce ocen, interpretacji i osądów (język szakala). Uczy rozróżniać potrzeby od strategii ich zaspokajania oraz zachęca do poszukiwania takich zachowań czy decyzji, które łączą potrzeby wszystkich stron.

Koncentruje się na etycznym aspekcie przedsięwzięć biznesowych oraz na dbałości o relacje w zespole, których podstawą jest porozumienie i wzajemne zaufanie. Podejście to pomaga zmniejszyć zagrożenia występowania takich zjawisk jak: wypalenie zawodowe, długotrwały stres, mobbing, itp. Pomaga również w realizacji celów biznesowych firmy, które w dużej mierze zależą od umiejętności współpracy pomiędzy pracownikami oraz ich kompetencji interpersonalnych.

Szkolenie pozwoli uczestnikom przećwiczyć narzędzia NVC wspierających konstruktywną komunikację w codziennych sytuacjach biznesowych oraz w sytuacjach konfliktowych.

Naszym szkoleniom z NVC towarzyszy pomocniczka, żyrafa Empatia. Każdy z Uczestników otrzymuje własną „mini empatię” w postaci figurki na biurko, aby pamiętać o sile empatycznej komunikacji bez przemocy.

Cele i Korzyści

Jakie zyski gwarantuje szkolenie z komunikacji NVC?

Otwarte szkolenia z komunikacji opartej na empatii to kursy o charakterze warsztatowym. Kurs wyposaża więc Uczestników w niezbędną wiedzę na temat modelu komunikacyjnego opracowanego przez M. Rosenberga i zaznajamia z jego możliwym zastosowaniem. Podstawy teoretyczne są jednak tylko punktem wyjścia do właściwego treningu, którego celem jest wyćwiczenie konkretnych umiejętności i kompetencji z obszaru komunikacji. Będziemy wspólnie uczyć się formułować komunikaty zgodne z zasadami Porozumienia bez Przemocy, nauczymy się słuchać w sposób konstruktywny i przećwiczymy sposoby, dzięki którym można zwiększyć szansę realizacji dla wydawanych przez nas poleceń i próśb. Nauczymy się również korzystać z trudnych komunikatów, które nie muszą być jedynie siłą destrukcyjną, ale mogą prowadzić do lepszego poznania potrzeb rozmówców i stać się fundamentem porozumienia. Szkolenie z komunikowania się bez agresji pozwala wprowadzić zmianę złych nawyków komunikacyjnych na nowe – sprzyjające porozumieniu i współpracy.

Kurs „Komunikacja empatyczna NVC…” wyposaża Kursantów w pogłębioną wiedzę o:

  • głównych założeniach NVC sformułowanych przez Marshalla Rosenberga,
  • metodzie NVC i jej 4 krokach,
  • cechach charakterystycznych języka szakala i języka żyrafy,
  • znaczeniu intencji, z jakimi wchodzimy w kontakt z drugą osobą,
  • komunikacji opartej na spostrzeżeniach (obserwacjach) bez ocen i interpretacji (1 element metody NVC),
  • roli uczuć – ich rozpoznawania, nazywania i wyrażania – w pracy (2 element NVC),
  • znaczeniu znajomości potrzeb stojących za uczuciami dla bezprzemocowej komunikacji (3 element NVC),
  • roli pomyślnie rokujących próśb w zaspokajaniu naszych potrzeb
    i budowaniu konstruktywnej komunikacji (4 element NVC),
  • wadze odróżniania próśb od żądań w codziennych sytuacjach (4 element NVC),
  • „zabójcach empatii” utrudniających nawiązanie współczującego kontaktu,
  • najważniejszych składnikach empatycznego słuchania („uszy żyrafy”),
  • 4 rodzajach komunikatów, które blokują porozumienie (tzw. popychaczach),
  • znaczeniu rozwijania empatii wobec siebie.

Otwarte szkolenie z komunikacji NVC rozwija i doskonali praktyczne umiejętności:

  • zastosowania głównych założeń NVC w sytuacjach zawodowych Uczestników (pracujemy na przykładach Uczestników),
  • rozpoznawania języka szakala i języka żyrafy,
  • empatycznego reagowania na różne trudne komunikaty („usta żyrafy”),
  • budowania komunikacji zgodnie z 4 elementami NVC (spostrzeżenia, uczucia, potrzeby, prośby),
  • oddzielania spostrzeżeń od ocen i tworzenia komunikatów opartych na spostrzeżeniach (obserwacjach) (1 element NVC),
  • rozpoznawania i wyrażania faktycznych uczuć (w odróżnieniu od uczuć rzekomych)(2 element NVC),
  • wzmacniania odpowiedzialności za uczucia w komunikacji poprzez powiązanie ich z potrzebami – „Czuję, bo potrzebuję…” (3 element NVC),
  • rozróżniania pomiędzy potrzebami a sposobami ich realizacji (strategiami) (3 element NVC),
  • formułowania próśb w sposób pozwalający zaspokoić nasze potrzeby i komunikować się jasno i precyzyjnie (4 element NVC),
  • różnicowania między prośbami a żądaniami (4 element NVC),,
  • zastępowania komunikatów blokujących porozumienie komunikatami bezprzemocowymi,
  • słuchania w sposób dający rozmówcy przestrzeń do bycia usłyszanym
    i zrozumianym („uszy żyrafy”),
  • rozpoznawania emocji i potrzeb rozmówcy (empatyczne zgadywanie),
  • nawiązywania empatycznego kontaktu ze sobą.

Kurs porozumiewania się bez przemocy doskonali wysoko cenione kompetencje związane z:

  • skutecznej komunikacji opartej na empatii i poznaniu potrzeb,
  • rozumienia siebie i wyrażania siebie,
  • empatycznego słuchania,
  • współpracy i porozumienia (w szacunku i dialogu),
  • budowania relacji,
  • inteligencji emocjonalnej,
  • nawiązywania empatycznego kontaktu ze sobą i dbania o siebie.

Szkolenie doskonalące umiejętności komunikacyjne zgodnie modelu NVC to wyspecjalizowany kurs, który stanowi podstawę dobrych praktyk w biznesie, ale i poza nim. Komunikacja NVC dostarcza narzędzi pokojowego rozwiązywania konfliktów, ale przede wszystkim redefiniuje podstawy języka i czyni go instrumentem wspierającym współpracę, motywującym i wzbudzającym zaufanie. Komunikacja bez przemocy zwiększa siłę lidera, wpływa pozytywnie na moc sprawczą członków zespołu i konsoliduje ich wokół ważnych dla grupy celów. Kurs „Komunikacja empatyczna NVC – porozumiewanie się bez przemocy…” to obligatoryjne szkolenie dla firm i organizacji, które pragną rozwijać się zgodnie z rytmem współczesnych realiów biznesowych, dbać o potrzeby swoich pracowników i harmonijnie łączyć je z celami biznesowymi.

Cena i Terminy

Szkolenia online:

Szukasz szybszego terminu? Zapytaj!
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
810 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
998 zł netto + 23% VAT
29.11.2024
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
810 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
998 zł netto + 23% VAT
18.12.2024
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
810 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
998 zł netto + 23% VAT
12.02.2025
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
810 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
998 zł netto + 23% VAT
17.04.2025
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
810 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
998 zł netto + 23% VAT
Aktualna cena promocyjna obowiązuje w okresie do 31.12.2024 r.

Szkolenia stacjonarne:

Szukasz szybszego terminu? Zapytaj!
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
910 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
1098 zł netto + 23 % VAT
04.12.2024
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
910 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
1098 zł netto + 23 % VAT
21.01.2025
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
910 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
1098 zł netto + 23 % VAT
11.03.2025
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
910 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
1098 zł netto + 23 % VAT
29.05.2025
09:00-16:00
CENA PROMOCYJNA*
910 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
1098 zł netto + 23 % VAT
Aktualna cena promocyjna obowiązuje w okresie do 31.12.2024 r.

Ten temat realizujemy również w formie:

  • Szkolenia zamkniętego na zamówienie.
  • Sesji coachingowych oraz konsultacji.

Cena szkolenia:

  • Cena netto należy doliczyć 23% VAT.
  • Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT=zw.
  • W przypadku chęci zgłoszenia kilku pracowników z jednej firmy/organizacji – dopytaj o wycenę indywidualną.

Sprawdź czy możesz pozyskać dofinansowanie do szkolenia:

  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS) Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę (sprawdź>>)

Program Szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA KOMUNIKACJA EMPATYCZNA NVC – POROZUMIEWANIE SIĘ BEZ PRZEMOCY – JAK ZASTĄPIĆ JĘZYK SZAKALA JĘZYKIEM ŻYRAFY? – OTWARTY KURS ONLINE

Kursy online poświęcone komunikacji NVC realizujemy jako warsztaty w czasie rzeczywistym, a spotykamy się podczas zajęć w wirtualnej przestrzeni utworzonej przy pomocy znanych platform internetowych, takich jak Zoom oraz Clickmeeting. Udział w kursie zdalnym prowadzonym przez naszych ekspertów nie wiąże się z koniecznością wypełniania szeregu uciążliwych wymogów – nie wymagamy od Kursantów biegłości w technicznych aspektach świata cyfrowego, nie oczekujemy instalacji żadnych płatnych programów, a do uczestnictwa w warsztacie potrzebne będą jedynie: urządzenie z funkcją video online (np. tablet) oraz łącze internetowe. Warsztaty online pozwalają rozwijać się z dowolnego miejsca, a firmy korzystające z takiej formuły szkolenia pracowników z powodzeniem unikają wzrostu kosztów kursu i niedogodności organizacyjnych. Otwarty kurs online z komunikacji empatycznej NVC to jednodniowe intensywne szkolenie teoretyczno-praktyczne, które zgodnie z harmonogramem trwa przez minimum 7 godzin zegarowych z przerwami. Ponieważ otwarte szkolenia „Komunikacja empatyczna NVC – porozumiewanie się bez przemocy…” optymalizujemy, biorąc pod rozwagę rzeczywiste potrzeby szkoleniowe Kursantów, widoczny niżej plan szkolenia może zostać zmodyfikowany o alternatywne zadania, analizy przypadków lub treści uzupełniające. Wszystkim osobom zapisanym na prezentowany kurs online zapewniamy konieczne do realizacji szkolenia pomoce i narzędzia, a także pakiet dedykowanych materiałów szkoleniowych, które podsumowują wiedzę na temat komunikacji NVC oraz Porozumienia bez Przemocy. Uczestnicy zajęć mają również prawo korzystać z darmowej opieki poszkoleniowej w formie konsultacji online z ekspertem prowadzącym kurs. E-mentoring jest dostępny dla Kursantów nieodpłatnie przez miesiąc od dnia ukończenia szkolenia. Warsztat „Komunikacja empatyczna NVC – porozumiewanie się bez przemocy…” budują 3 główne segmenty tematyczne, wstęp z diagnozą oraz podsumowanie. W ramach podsumowania warsztatu odbędzie się ewaluacja szkolenia, a ponadto zainteresowani Kursanci będą wówczas mogli pozyskać rekomendacje trenera dotyczące doboru innych szkoleń i kursów z obszaru komunikacji oraz innych dziedzin.

Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.

Przykładowy program kursu z komunikacji NVC organizowanego w trybie online

Szkolenia ma formułę warsztatową, a trening odbywa się w pełnej zgodzie z wytycznymi modelu Activity Based Learning oraz zasadami promowanymi przez cykl Kolba. Przed rozpoczęciem właściwego treningu przeprowadzane jest rozpoznanie potrzeb szkoleniowych Uczestników danego warsztatu, a wyniki tej diagnozy pozwalają trenerowi dostosować elementy szkolenia w taki sposób, by kurs gwarantował wysoką skuteczność i koncentrował się na umiejętnościach i kompetencjach kluczowych dla zgromadzonych na kursie osób. Szkolenie kończy się ewaluacją, a w czasie podsumowania zajęć Uczestnicy będą mieli okazję opracować Indywidualny Plan Działania uwzględniający nabytą wiedzę i prowadzący do wykorzystania zdobytych umiejętności komunikacyjnych. Szkolenie rozpoczynamy zwykle o 9:00 rano, a kończymy w okolicy godziny 16:00. Rozkład przerw zostanie omówiony podczas wprowadzenia do szkolenia wraz z innymi sprawami o charakterze organizacyjnym.

Program, formę i agendę godzinową kursu każdorazowo dostosowujemy do potrzeb szkoleniowych Klientów.

„Empatia to pełne szacunku zrozumienie cudzych przeżyć.”

Marshall Rosenberg

„Empatia jest jedną z najważniejszych umiejętności, których możemy się nauczyć́,
by przyczynić się do sukcesu zespołu i miejsca pracy.”

Marie Miyashiro

Rozpoczęcie szkolenia: diagnoza potrzeb Kursantów w zakresie NVC, omówienie celów warsztatu, sprawy organizacyjno-techniczne.

Komunikacja empatyczna NVC

Moduł I. Wprowadzenie

  • Wprowadzenie, sprawy organizacyjne.
  • Jak funkcjonujesz w swojej organizacji teraz, a jak pragniesz po warsztatach?

Moduł II. Metoda NVC w Mojej pracy

  • Komunikacja empatyczna, czyli jaka?
  • Główne założenia komunikacji opartej na NVC:
    • Jak widzę ich realizację w swojej pracy?
    • Z którymi się identyfikuje? Które są dla mnie ważne? Które trudne?
  • Świat żyrafy i świat szakala w mojej organizacji:
    • Język żyrafy i język szakala.
    • Żyrafa i szakal we mnie – ona dobra, a on zły?
    • Z jaką intencją wchodzę w kontakt?

Moduł III. Usta żyrafy w pracy – 4 kroki porozumienia bez przemocy w empatycznym komunikowaniu

  • Różne sposoby reagowania na sytuacje, które zdarzają się w mojej pracy (atak, poczucie winy, empatia dla siebie, empatia dla innych) – który świadomie wybieram?
  • Obserwacje vs. oceny:
    • Dlaczego porozumiewanie się na poziomie faktów, a nie ocen, jest tak ważne w pracy i jak oddzielić jedno od drugiego?
  • Uczucia vs. uczucia rzekome (myśli)
    • Czemu zastępujemy uczucia w komunikacji i czy emocje w pracy są nieprofesjonalne?
  • Potrzeby vs. strategie:
    • Moje potrzeby w pracy a odpowiedzialność za emocje.
    • Różne strategie, te same potrzeby – NVC w trudnych sytuacjach w pracy.
  • Prośby vs. żądania
    • Skuteczna prośba, czyli kiedy masz większe szanse dostać to, czego potrzebujesz.
    • Konsekwencje stawiania żądań.

Moduł IV. Uszy żyrafy w pracy – 4 kroki NVC w empatycznym słuchaniu

  • Kolory DISC a komunikacja żyrafy i szakala – szanse i zagrożenia – wprowadzenie do tematyki modelu DISC w kontekście Komunikacji bez Przemocy (zapraszamy na kurs pozwalający zgłębić ten temat: Komunikacja interpersonalna w biznesie – model DISC).
  • Zabójcy empatii w pracy.
  • „Popychacze” – komunikaty, które blokują porozumienie.
  • Empatyczne słuchanie – które uszy dziś „nosisz”?
  • Jak usłyszeć, co inni spostrzegają, czują, czego potrzebują, o co proszą w praktyce? – Empatyczne zgadywanie.

Moduł V. Empatia dla siebie w codziennych działaniach w pracy

  • Dlaczego czasem trudno być nam empatycznym dla innych ludzi?
  • Porozumienie bez Przemocy z innymi, ale najpierw ze sobą.
  • Jak zadbać o siebie, by łatwiej odnaleźć w sobie żyrafę, zapobiegać wyczerpaniu i wypaleniu?

Podsumowanie warsztatu: Komunikacja bez Przemocy w praktyce mojej codziennej pracy – co chcę zmienić?

Czas trwania warsztatu: 1 dzień

PROGRAM SZKOLENIA KOMUNIKACJA EMPATYCZNA NVC – POROZUMIEWANIE SIĘ BEZ PRZEMOCY – JAK ZASTĄPIĆ JĘZYK SZAKALA JĘZYKIEM ŻYRAFY? – OTWARTY KURS STACJONARNY

Stacjonarne szkolenie z porozumiewania się w zgodzie z modelem NVC odbywa się w naszym warszawskim centrum szkoleniowym zlokalizowanym w sercu stolicy przy ul. Widok. Szkolenie może również się odbyć w innym, wskazanym przez Klienta miejscu, np. w siedzibie firmy zgłaszającej zapotrzebowanie na szkolenie pracowników. Kursanci goszczący w naszej warszawskiej siedzibie mogą liczyć na gościnną i życzliwą atmosferę, komfortowe warunki do nauki oraz kompleksową opiekę ze strony wysoko wykwalifikowanej kadry. Uczestnikom warsztatu z komunikacji NVC organizowanego w naszej siedzibie gwarantujemy także poczęstunek w czasie przerwy śniadaniowej oraz w porze lunchu. Dwudaniowy obiad zostanie podany Kursantom w pobliskiej restauracji, a podczas porannej pauzy do dyspozycji Uczestników będzie bufet zlokalizowany w naszej placówce. Otwarty kurs z komunikacji NVC to jednodniowy intensywny kurs teoretyczno-praktyczny, który zgodnie z klasycznym harmonogramem trwa przez co najmniej 7 godzin zegarowych z przerwami. Ponieważ kursy z komunikacji NVC optymalizujemy, biorąc pod rozwagę faktyczne potrzeby grupy szkoleniowej, mogą zdarzyć się odstępstwa od planu kursu widocznego poniżej. Jeśli diagnoza potrzeb szkoleniowych wykaże taką konieczność, w programie mogą znaleźć się dodatkowe treści lub alternatywne ćwiczenia. Uczestnikom warsztatu zapewniamy ponadto wszelkie konieczne do realizacji kursu narzędzia, a także komplet starannie opracowanych materiałów szkoleniowych systematyzujących wiedzę na temat Porozumienia bez Przemocy. Każdy Kursant ma również prawo skorzystać nieodpłatnie z pomocy eksperta prowadzącego otwarte szkolenie NVC w ramach uzgodnionych z trenerem konsultacji online. E-mentoring jest dostępny dla Uczestników warsztatu przez miesiąc od dnia ukończenia szkolenia „Komunikacja empatyczna NVC – porozumiewanie się bez przemocy…”. Kurs składa się z 3 modułów, wstępu z diagnozą potrzeb oraz podsumowania, podczas którego zaplanowana jest ewaluacja kursu. Zainteresowane osoby mogą również pozyskać rekomendacje trenera w kontekście doboru kolejnych szkoleń i kursów z komunikacji lub dziedzin pokrewnych.

Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.

Ramowy program otwartego szkolenia z komunikacji NVC realizowanego w trybie stacjonarnym

Kurs realizujemy w formule warsztatowej, zgodnie z założeniami modelu Activity Based Learning oraz regułami cyklu Kolba. Zajęcia poprzedzamy weryfikacją potrzeb szkoleniowych Uczestników, a jej wyniki mają decydujące znaczenie dla metodycznej i merytorycznej zawartości programu szkolenia przygotowanego dla danej grupy. Warsztat stacjonarny z komunikacji NVC kończy się ewaluacją, a w ramach jego podsumowania wszyscy Kursanci będą mieli okazję sformułować IPD (indywidualny plan działania) oparty o zdobytą w czasie szkolenia wiedzę i wykorzystujący nowo nabyte umiejętności z obszaru komunikacji. Kurs rozpoczynamy najczęściej około godziny 9:00 rano, a kończymy w godzinach popołudniowych. Dokładny rozkład przerw zostanie uzgodniony w czasie omawiania spraw organizacyjnych we wstępie do szkolenia.

Program, formę i agendę godzinową kursu każdorazowo dostosowujemy do potrzeb szkoleniowych Klientów.

„Empatia to pełne szacunku zrozumienie cudzych przeżyć.”

Marshall Rosenberg

„Empatia jest jedną z najważniejszych umiejętności, których możemy się nauczyć́,
by przyczynić się do sukcesu zespołu i miejsca pracy.”

Marie Miyashiro

Rozpoczęcie szkolenia: diagnoza potrzeb Kursantów w zakresie NVC, omówienie celów warsztatu, sprawy organizacyjno-techniczne.

Komunikacja empatyczna NVC

Moduł I. Wprowadzenie

  • Wprowadzenie, sprawy organizacyjne.
  • Jak funkcjonujesz w swojej organizacji teraz, a jak pragniesz po warsztatach?

Moduł II. Metoda NVC w Mojej pracy

  • Komunikacja empatyczna, czyli jaka?
  • Główne założenia komunikacji opartej na NVC:
    • Jak widzę ich realizację w swojej pracy?
    • Z którymi się identyfikuje? Które są dla mnie ważne? Które trudne?
  • Świat żyrafy i świat szakala w mojej organizacji:
    • Język żyrafy i język szakala.
    • Żyrafa i szakal we mnie – ona dobra, a on zły?
    • Z jaką intencją wchodzę w kontakt?

Moduł III. Usta żyrafy w pracy – 4 kroki porozumienia bez przemocy w empatycznym komunikowaniu

  • Różne sposoby reagowania na sytuacje, które zdarzają się w mojej pracy (atak, poczucie winy, empatia dla siebie, empatia dla innych) – który świadomie wybieram?
  • Obserwacje vs. oceny:
    • Dlaczego porozumiewanie się na poziomie faktów, a nie ocen, jest tak ważne w pracy i jak oddzielić jedno od drugiego?
  • Uczucia vs. uczucia rzekome (myśli)
    • Czemu zastępujemy uczucia w komunikacji i czy emocje w pracy są nieprofesjonalne?
  • Potrzeby vs. strategie:
    • Moje potrzeby w pracy a odpowiedzialność za emocje.
    • Różne strategie, te same potrzeby – NVC w trudnych sytuacjach w pracy.
  • Prośby vs. żądania
    • Skuteczna prośba, czyli kiedy masz większe szanse dostać to, czego potrzebujesz.
    • Konsekwencje stawiania żądań.

Moduł IV. Uszy żyrafy w pracy – 4 kroki NVC w empatycznym słuchaniu

  • Kolory DISC a komunikacja żyrafy i szakala – szanse i zagrożenia – wprowadzenie do tematyki modelu DISC w kontekście Komunikacji bez Przemocy (zapraszamy na kurs pozwalający zgłębić ten temat: Komunikacja interpersonalna w biznesie – model DISC).
  • Zabójcy empatii w pracy.
  • „Popychacze” – komunikaty, które blokują porozumienie.
  • Empatyczne słuchanie – które uszy dziś „nosisz”?
  • Jak usłyszeć, co inni spostrzegają, czują, czego potrzebują, o co proszą w praktyce? – Empatyczne zgadywanie.

Moduł V. Empatia dla siebie w codziennych działaniach w pracy

  • Dlaczego czasem trudno być nam empatycznym dla innych ludzi?
  • Porozumienie bez Przemocy z innymi, ale najpierw ze sobą.
  • Jak zadbać o siebie, by łatwiej odnaleźć w sobie żyrafę, zapobiegać wyczerpaniu i wypaleniu?

Podsumowanie warsztatu: Komunikacja bez Przemocy w praktyce mojej codziennej pracy – co chcę zmienić?

Czas trwania warsztatu: 1 dzień

Szkolenia uzupełniające

angażowanie i motywacja pracowników

Szkolenia z komunikacji interpersonalnej w pracy – Szkolenie otwarte stacjonarne oraz online

komunikacja disc szkolenie

Komunikacja interpersonalna z modelem DISC (Extended DISC/Insights Discovery)-Style działania, postrzegania i reagowania (czerwony, żółty, zielony, niebieski). Szkolenie otwarte: stacjonarne oraz online – prowadzi Iwona Firmanty

Asertywność i pewność siebie w biznesie

Szkolenie z asertywności w pracy – Szkolenie otwarte stacjonarne oraz online

zarządzanie stresem

Zarządzenie stresem w pracy – Szkolenie otwarte: stacjonarne oraz online

Zarządzanie emocjami w pracy – Szkolenie otwarte: stacjonarne oraz online

Szkolenia z obrony przed manipulacjami oraz wywierania wpływu na ludzi – Szkolenie otwarte stacjonarne oraz online

Eksperci

Poznaj szkolenie otwarte "Komunikacja empatyczna NVC"

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Informacje Organizacyjne

Szkolenie online:

Cena zawiera:

  • Materiały szkoleniowe w pdf.
  • Certyfikat odbycia szkolenia.
  • Możliwość odbycia e-mentoringu po obyciu szkolenia (po ustaleniu z trenerem).


Jak się przygotować do uczestnictwa w szkoleniu otwartym online?

  • Szkolenie obywa się na platformie Clikmeeting lub Zoom. Nie musisz nic instalować. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego.
  • Przed udziałem w szkoleniu otrzymasz link do pokoju online.
  • Przed szkoleniem sprawdź czy działają Ci głośniki oraz czy masz aktywną kamerę (może się przydać).
  • Przygotuj sobie notatnik oraz długopis.
  • Logując się na szkolenie, skorzystaj z przeglądarki Google Chrome lub Firefox.
  • Sprawdź jak się przygotować technicznie (więcej informacji).

Szkolenie otwarte stacjonarne:

Cena szkolenia otwartego stacjonarnego zawiera:

  • Realizacje szkolenia w kamienicy, w centrum Warszawy (zobacz nasze biuro) lub w wybranej sali szkoleniowej w Warszawie z dostosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
  • Przerwę kawową premium (kawa z ekspresu i nie tylko; wybór herbat; napoje; owoce; przekąski) oraz obiad w pobliskiej restauracji. Jeżeli jesteś na szczególnej diecie, zgłoś nam to proszę przed szkoleniem.
  • Pakiet szkoleniowy (materiały szkoleniowe, teczka, notatnik, długopis).
  • Certyfikat odbycia szkolenia.
  • Możliwość odbycia e-mentoringu po obyciu szkolenia (po ustaleniu z trenerem).

Jak się przygotować do uczestnictwa w szkoleniu stacjonarnym?

  • Szkolenie obywa się w godzinach 9:00-16:00 – zapraszamy Cię już około godziny 8:45.
  • W trakcie szkolenia będą przerwy kawowe i jedna dłuższa obiadowa.
  • Szkolenie obywa się z biurze firmy Human Skills, ul.Widok 18/2 w samym centrum Warszawy lub w wybranej sali szkoleniowej w Warszawie z dostosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Jeżeli wybierasz się do nas samochodem, weź pod uwagę, że jest to centrum i strefa płatnego parkowania.

Opinie o Szkoleniu

Oceny dla tego szkolenia:
0,0
Rated 0,0 out of 5
0,0 / 5 (na podstawie 0 opinii)
Doskonałe0%
Bardzo dobre0%
Przeciętne0%
Słabe0%
Fatalne0%
Oceń to szkolenie:

Klienci

Na webinarium mieliśmy przyjemność szkolić pracowników takich firm jak: PGE Energia Ciepła S.A., AWP Polska Sp. z o.o., Kelly Services Poland Sp. z o.o., Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji Płock Sp. z o.o., Gemius S.A., Novomatic Technologies Poland Sp. z o.o., Bank Millennium S.A., Polska Agencja Nadzoru Audytowego, Bilans Kancelaria Doradców Sp. z o.o., Webfleet Solutions Development Poland Sp. z o.o., Stellantis Polska Sp. z o.o. Nest Bank S.A., Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Doradztwo Prawne Adriana Sulewska, Bank Millennium S.A., ING Bank Śląski S.A., Trident Maritime Systems, Miele Global Services Sp. z o.o., APO BUD, MAR-FOUR, AutoStore Sp. z o.o., Döhler sp. z o.o., Acxion GSC Polska Sp. z o.o.

Zobacz gdzie odbywają się nasze szkolenia:

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

gwarancja jakości human skills
human skills szkolenia dla firm oraz administracji publicznej

Zapisz się na szkolenie w 3 krokach:

Pobierz formularz zgłoszeniowy w pliku Word:

Wypełnij formularz, pamiętając o złożeniu podpisu.

Prześlij skan dokumentu na adres: biuro@humanskills.pl

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

Mogą Ci się również spodobać

W pakiecie taniej!

Przy zgłoszeniu większej ilości osób z Twojej firmy proponujemy rabat*:
– 10 % przy zgłoszeniu drugiej osoby;
– 15% przy zgłoszeniu trzeciej osoby;
– wycena indywidualna przy zgłoszeniu czwartej osoby
*Rabaty nie łączą się z innymi promocjami. 

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas