Techniki wywierania wpływu i obrony przez manipulacjami

Umiejętność stosowania technik wywierania wpływu i perswazji to duże źródło sukcesu, zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Każdy z nas zna ludzi, którzy są niezwykle przekonujący podczas stosowania różnych technik wywierania wpływu i perswazji.

„Umiejętność postępowania z ludźmi jest takim samym towarem handlowym jak cukier czy kawa. I zapłacę za tę umiejętność więcej niż za jakąkolwiek inna pod słońcem.” John D. Rockefeller

  • Realizacja szkolenia uwzględnia zasady bezpiecznej obsługi klienta w czasie Covid.
  • Szkolenie realizujemy również w formule szkolenia online.

Cena i Terminy

17.11.2020
9:30-16:30
CENA PROMOCYJNA
740 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
990 zł netto + 23 % VAT
07.12.2020
9:30-16:30
CENA PROMOCYJNA
740 zł netto + 23% VAT
Cena Regularna
990 zł netto + 23 % VAT

CENA ZAWIERA:

  • Szkolenie realizowane w samym centrum Warszawy.
  • Materiały szkoleniowe oraz pakiet konferencyjny – notes, długopis, teczka.
  • Serwis kawowy premium (sok, woda, ciasto, owoce).
  • Dwudaniowy obiad (menu do wyboru).
  • Certyfikat – zaświadczenie o odbyciu szkolenia.
  • Możliwość odbycia e-mentoringu z trenerem z zakresu tematu szkolenia, przez miesiąc od dnia szkolenia.
  • Kupon 20% rabatu od ceny katalogowej na udział w kolejnym szkoleniu otwartym ważny 3 miesiące od daty udziału w pierwszym zakupionym szkoleniu.

CENA PROMOCYJNA:

  1. Szkolenia otwarte realizowane do końca 2020 roku zakupisz w cenie promocyjnej – sprawdź naszą propozycję.
  2. Przy grupowym zgłaszaniu pracowników z Twojej firmy na szkolenie otwarte, otrzymasz dodatkowy rabat 20% od ceny katalogowej dla drugiej i każdej kolejnej osoby zgłaszanej.

DOFINANSOWANIE SZKOLENIA:

Uzyskaj dofinansowanie na uczestnictwo w Szkoleniu Asertywność w biznesie:

  • Baza Usług Rozwojowych (BUR)

Skorzystaj z dofinansowania na szkolenie dla pracowników: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Sprawdź na mapie czy Twoje województwo posiada środki na szkolenia –  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się ze swoim operatorem i dokonaj zgłoszenia na nasze szkolenie za pośrednictwem platformy BUR.

  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

Cele i Korzyści

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • Zasadach etycznego wywierania wpływu i perswazji.
  • Sposobach budowania zaufania i sympatii (m.in. za pomocą technik odzwierciedlania i prowadzenia).
  • Własnych zasobach wspierających i ograniczających w odniesieniu do perswazji.
  • Prawach i technikach wywierania wpływu (m.in. prawo niedostępności, dowodu społecznego).
  • Komunikacji werbalnej i niewerbalnej w procesie perswazji.
  • Zasadach kodowania wiadomości perswazyjnych (m.in. predyktaty, hipnotyczne wzory językowe, typy komunikacyjne wg DISC).
  • Metodach przeciwdziałania manipulacji.

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Doboru odpowiednich technik perswazyjnych – najbardziej efektywnych w kontekście sytuacji, osoby.
  • Używania odpowiednich struktur językowych.
  • Obrony przed manipulacją ze strony otoczenia.
  • Efektywnej sztuki argumentacji.
  • Budowania atmosfery zaufania.
  • Wyznaczania celów i priorytetów.

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • Perswazją, wywieraniem wpływu w komunikacji ustnej i pisemnej.
  • Zorientowaniem na cele.
  • Negocjacjami.
  • Sprzedażą, obsługą klienta, reklamacjami.

ADRESACI SZKOLENIA:

  • Menedżerowie, kierownicy.
  • Osoby pracujące w sprzedaży, w obsłudze klienta, w zakupach itp., które na co dzień muszą negocjować z klientami warunki współpracy.
  • Osoby pracujące na stanowiskach związanych z bezpośrednim kontaktem z klientem.
  • Osoby narażone na manipulacje i perswazje ze strony otoczenia.
  • Osoby nastawione na rozwój własnych umiejętności.

Program Szkolenia

Techniki wywierania wpływu. Jak stosować etyczną perswazję oraz neutralizować manipulacje?

09:30 – 10:00 Rozpoczęcie szkolenia, kontrakt, omówienie celów szkolenia i potrzeb uczestników z zakresu technik wywierania wpływu i perswazji.

10:00 – 11:00 Moduł I – Techniki wywierania wpływu. Wprowadzenie do zagadnienia perswazji.

  • Różnica między perswazją a manipulacją.
  • Etyka w perswazji czyli jak się komunikować z uważnością na interes rozmówcy.
  • Wpływanie a własne interesy czyli kiedy warto szukać pomostu porozumienia.
  • Intencja w komunikacji perswazyjnej.
  • Szacunek a podnoszenie wartości rozmówcy.
  • Skutki manipulacji czyli kiedy więcej się straci niż zyska – mechanizmy reaktancji.

11:00-11:10 Przerwa

11:15 – 13:00 Moduł IV – Techniki wywierania wpływu. Planowanie działania.

  • Sześć zasad perswazji według R.Cialdiniego.
  • Określanie swoich celów w perswazji.
  • Określanie strefy wpływu.
  • Znaczenie asertywności  i przekonań w realizacji perswazji.
  • Wnioski z przeszłości – gdy błędy stają się lekcjami.
  • Dopasowanie kodów perswazyjnych do nadawcy – model DISC w praktyce perswazyjnej.
  • Wykorzystanie modelu OBT – myślenie ukierunkowane na cel.
  • Własny styl perswazji, budowanie własnej marki a konformizm.
  • Perswazja z klasą, technika ingracjacji, wilk w owczej skórze czy incydentalne podobieństwo.

13:00 – 13:50 Przerwa na obiad

13:50 – 16:00 Moduł VI – Techniki wywierania wpływu. Prawa perswazji.

  • Prawa perswazji: prawo kontrastu, prawo sympatii, prawo wzajemności, prawo autorytetu, prawo niedostępności, prawo dowodu społecznego, prawo konsekwencji, prawo aureoli.
  • Neutralizacja manipulacji tak jak atak personalny, huśtawka emocjonalna, wzbudzanie poczucia winy, przeszkadzanie, siła autorytetu,  społeczny dowód słuszności, zasada wzajemności, niedostępność, zaangażowanie,  niska piłka, utopione koszty, zatrzaśnięte drzwi, optyk z Brooklynu, pozorne ustępstwo,  dobry i zły glina, dokręcanie śruby,  pusty portfel, stopa w drzwiach, efekt trzeciej osoby, świadek interakcji, wpływu mniejszości, technika granfalonu, imię manipulowanego,  uświadamianie hipokryzji.

16:00 – 16:30  Podsumowanie szkolenia i przygotowanie planu działania.

Trenerzy

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Klienci

Powyższe szkolenie z zakresu technik wywierania wpływu firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm i instytucji jak: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., Materna Communications Sp. z o.o.,Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Foxberg Sp. z o.o, Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A., Centrum Nauki Kopernik, Urząd Statystyczny w Warszawie; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Euro Bank S.A., Vestas, PGNiG S.A.

Skontaktuj się z konsultantem szkoleń otwartych

Techniki wywierania wpływu i obrony przez manipulacjami