Kształtowanie kultury organizacyjnej – projekt doradczy
Coraz więcej firm w obliczu licznych zmian gospodarczych czy też społecznych, poszukuje stabilnych rozwiązań pozwalających zbudować silną kulturę organizacyjną. Skorzystaj z doświadczenia naszych konsultantów, aby zaoszczędzić czas oraz fundusze. Zwiększ zaangażowanie kadry menedżerskiej. Zweryfikuj kulturę organizacyjną Twojej firmy.
ADRESACI PROJEKTU
- Kadra zarządzająca.
- Dział Human Resources.
- Dział odpowiedzialny za komunikację wewnątrz organizacji.
CELE PROJEKTU
- Zwiększenie świadomość, zrozumienia i akceptacji menedżerów w zakresie pożądanych zmian w kulturze organizacji, a także ich zaangażowanie w kreowanie tychże zmian.
- Zbudowanie spójnej i silnej kultury organizacyjnej.
- Zaplanowanie właściwych działań strategicznych.
UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:
- O wynikach analizy sytuacyjnej.
- Budowaniu kultury organizacyjnej.
- Właściwym planowaniu kierunków działań.
UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- O budowaniu kultury organizacyjnej.
- Generowania pomysłów na działania wdrożeniowe.
- O planowaniu strategicznym.
- O zasadach wdrożenia kultury organizacji.
UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:
- Wiedza i umiejętności specjalistyczne.
- Umiejętności analityczne.
- Wykorzystywanie dostępnych zasobów.
- Komunikacja interpersonalna.
- Przywództwo.
- Zarządzanie projektami.
Program projektu Kształtowanie kultury organizacyjnej
Etapy projektu, zakres działań, czas konsultacji, proponowane terminy .
Etap 1: Analiza wstępna
- Otwierające spotkanie on-line – doprecyzowanie założeń i ustalenie listy materiałów do przekazania.
- Analiza dokumentacji w zakresie kultury organizacji oraz innych materiałów dostarczonych przez Klienta (np. realizowanych i planowanych inicjatyw z zakresu zarządzania ludźmi, wyników badań dotyczących kultury organizacyjnej).
- Przygotowanie do warsztatów strategicznych.
- Konsultacja komunikacji wstępnej do uczestników warsztatów.
Etap 2: Realizacja warsztatów dla kadry menedżerskiej w Polsce i za granicą
- Warsztaty strategiczne dla kadry menedżerskiej.
- W trakcie warsztatów kierownictwo organizacji:
- Zostaje zapoznane z kontekstem projektu – jego celem oraz wyciągiem najważniejszy informacji dotyczących jego założeń.
- Przeprowadzi analizę strategiczną sytuacji wyjściowej – określi mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia związane z wdrażaniem pożądanej kultury organizacyjnej firmy.
- Zdefiniuje odpowiedzi na strategiczne dla projektu pytania: co powinniśmy wprowadzić, a co wyeliminować, aby odnieść sukces we wdrażaniu pożądanej kultury organizacji?
- Wykreuje pomysły na działania, jakie należałoby podjąć, aby z powodzeniem wdrażać nową kulturę organizacyjną.
Etap 3: Opracowanie raportu
- Podsumowanie efektów warsztatów strategicznych jako integralnej części raportu..
- Opracowanie rekomendacji w zakresie wdrażania pożądanej kultury organizacyjnej (priorytety i sugerowane działania).
Etap 4: Spotkania konsultacyjne
- Prezentacja i omówienie raportu.
- Konsultacje końcowe (omówienie raportu w kontekście planowanych projektów, pytania i wątpliwości, dalsze kroki).
- Spotkanie zamykające projekt.