Akademia Trenera Online
Zdobądź niezbędną wiedzę z zakresu prowadzenia szkoleń on-line, webinarów, konferencji oraz spotkań!
Doświadczenie epidemii przeniosło nas do świata online. Dla wielu z nas, praca zdalna lub rozwiązania hybrydowe stały się codziennością. W związku z tym, prowadzenie spotkań, szkoleń online stały się wyjątkowo pożądaną umiejętnością. Programy naszej Akademii zostały stworzone przez doświadczonych ekspertów, którzy podzielą się z Tobą sprawdzonymi poradami oraz wiedzą.
Zamów Akademię i dowiedz się w jaki sposób możesz:
- profesjonalnie i ciekawie prowadzić prezentacje, webinary, spotkania i szkolenia online.
- skrócić czas nauki przez własne doświadczenie, dzięki możliwości pozyskania wiedzy z doświadczenia praktyków.
- budować świadomie personal branding.
- przygotowywać profesjonalne formy graficzne w oparciu o Adobe Spark, Miro, Prezi itp.
- jak zapewnić bezpieczeństwa praw autorskich, ochrony danych osobowych itp podczas prowadzonych wydarzeń online.
- wykorzystać w pełni możliwości platform takich jak MS Teams, Zoom czy ClickMeeting.
- zmniejszyć poziom stresu/tremu przed prowadzeniem szkoleń, spotkań i webinarów.
- uniknąć działań hakerów i prowadzić bezpiecznie wydarzenia online.
- przygotować się na plan B, jeżeli sytuacja zawodowa zmotywuje Cię do zmiany zawodowej.
Dla kogo jest Akademia?
- Trenerzy wewętrzni w firmach, którzy chcą/ muszą prowadzić szkolenia online.
- Trenerzy freelacerzy, którzy chcą/ muszą prowadzić szkolenia online.
- Pracownicy działów kadr/Human Resources.
- Osoby odpowiedzialne za zarządzanie szkoleniami w firmach.
- Osoby prowadzące zajęcia na uczelniach.
- Osoby prowadzące spotkania on-line.
- Oosby chcące rozwinąć działalność online.
- Psycholodzy, terapeuci, coachowie, osoby udzielające korepetycji.
- Osoby obsługujące wydarzenia online.
Szkolenia w ramach Akademiii:
Poniżej przedstawiamy wszystkie szkolenia składające się na Akademię Trenera Online w sugerowanej przez nas kolejności. Każde ze szkoleń stanowi odrębną całość i możemy przeprowadzić je jako osobne szkolenie.
Rekomendowana kolejność szkoleń
Czas trwania
Trener
1. Marka profesjonalnego trenera online.
Autoprezentacja oraz sztuka wystąpień online.
- Styl trenerski a spójność i wiarygodność przekazu.
- Savoir-vivre podczas realizacji wydarzenia on-line.
- Mowa ciała/komunikacja niewerbalna, otoczenie, oświetlenie i inne czynniki wpływające na odbiór audytorium.
2 godziny
2. Zarządzanie sobą przez trenera online.
Techniki zarządzania efektywnością trenera – stresem, trema i emocjami w świecie on-line.
- Zarządzanie tremą trenerską.
- Techniki zarządzania stresem i emocjami.
- Work Life Balance trenera online w praktyce.
- Przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu trenera online.
2 godziny
3. Projektowanie szkolenia online.
Jak przygotować miejsce, jakie wybrać narzędzia i co warto umieć pracując zdalnie?
- Analiza potrzeb szkoleniowych, zakładane cele rozwojowe a rodzaje wydarzeń online.
- Przygotowanie programu wydarzenia online.
- Zarządzenie czasem wydarzenia online.
- Narzędzia i techniki oceny efektywości szkolenia.
4 godziny
4. Przygotowanie do roli trenera online.
Jak przygotować miejsce, jakie wybrać narzędzia i co warto umieć pracując zdalnie?
- Terminologia w pracy trenera on-line.
- Podstawowe komunikatory, platformy i oprogramowanie wspierające pracę trenera w szkoleniach on-line.
- Programy prezentacyjne (m.in. prezentacje Google, Adobe Spark), aplikacje typu wirtualne stoły (Prezi, Mural, Miro), aplikacje do quizów, testów, ankiet, map myśli, map słów.
- Szkolenia on-line a spotkanie online (zasady, dobre praktyki).
- Uwaga i aktywizacja audytorium.
- Trudne sytuacje w szkoleniach online – słabe ogniwa, częste błędy.
- Bezpieczeństwo osób i danych podczas realizacji szkoleń on-line.
4 godziny
5. Profesjonalne prowadzenie szkoleń i warsztatów online.
- Jak uczą się dorośli i jak to przekłada się na środowisko zajęć on-line?
- Kognitywistyka – usprawnienie spotkań/szkoleń w wirtualnych pokojach.
- Dynamika i interakcje w e-świecie.
- Kluczowe kompetencje trenera on-line.
2 godziny
6. Prawo autorskie, ochrona danych osobowych uczestników i trenera, umowy trenerskie oraz licencje – w pracy online.
- Czy trener tworzy dzieło i jaki powinien być zakres umowy trenerskiej?
- Przeniesienie praw autorskich majątkowych, a licencja (wyłączna nie wyłączna).
- Wizerunek jako dana osobowa. Ochrona wizerunku uczestników i trenera w szkoleniach online.
- Jak chronić w sposób właściwy dane osobowe podczas szkoleń online?
4 godziny
7. Tworzenie prezentacji i materiałów wizualnych wspierających warsztaty i spotkania on-line.
- Jak skutecznie przekazywać informacje w prezentacji Power Point?
- Proporcje pomiędzy słowem pisanym, a mówionym.
- Fonty, zdjęcia, ikony, rysunki odręczne, dane liczbowe i wykresy w prezentacji.
- Dynamika prezentacji i jak ją utrzymać?
- Co poza Power Pointem? Alternatywne programy do tworzenia prezentacji z uwzględnieniem ich specyfiki (m.in. Canva, iMindMap, Prezi, Google Template).
2 godziny
8. Narzędzia do aktywizacji online – programy komputerowe, aplikacje, chmury obliczeniowe.
- Jak angażować i aktywizować uczestników uczestników szkoleń – wyzwania i dobre praktyki online.
- Narzędzia przydatne do podtrzymywania zaangazowania uczestników, m.in. :
– Quizy, testy, mindmapping, word cloud (Kahoot, Quizizz, Mentimeter, Google Forms).
– Atrakcyjna prezentacja online (Adobe Spark, Genially, Corinth).
– Wirtualne stoły do synchronicznej pracy w grupie (Miro, Mural, Prezi).
2 godziny
9. MICROSOFT TEAMS – program do prowadzenia spotkań i zajęć on-line. (cz I i II).
- Tworzenie i zarządzanie zespołami oraz kanałami.
- Planowanie spotkań, czaty i konwersacje w kanałach.
- Tworzenie i dodawanie plików, edytowanie dokumentów, udostępnianie ekranów.
- Dodatkowe funkcjonalności m.in.: nagrywanie spotkań, korzystanie z poleceń i pola wyszukiwania, tablica whitebordowa, Microsoft Forms.
- Jak zadbać o wygodę pracy ze strony prowadzącego, a jak ze strony uczestnika?
- Jak uniknąć błędów i wpadek?
- Zalety i wady programu – czyli o czym warto pamiętać?
6 godzin
10. ZOOM Pro – aplikacja dla e-trenera, e-edukatora i nie tylko.
- Ustawienia ZOOM: początkowe i zaawansowane – co i kiedy zaznaczyć/odznaczyć?
- Czaty, udostępnianie ekranów, dokumentów, stron, programów, ekranów, multimediów, przesyłanie plików, praca z wirtualną tablicą, podział na podgrupy, nagrywanie.
- Co jeszcze potrafi ZOOM – czyli przegląd aplikacji i programów pozwalających poszerzyć warsztat prowadzących spotkania, szkolenia on-line.
- Jak zadbać o bezpieczeństwo w ZOOM?
- Jak uniknąć błędów i wpadek?
4 godziny
11. ClickMeeting – program do prowadzenia webinarów, warsztatów i zajęć on-line.
- Planowanie spotkań i webinarów w ClickMeeting.
- Tryby prowadzenia spotkań – tryb dla prezenterów, tryb prezentacji, tryb panel dyskusyjny.
- Narzędzia wspierające efektywność zajęć w ClickMeeting m.in.: czat i jego opcje (moderowany, prywatny), rozmowy audio/video kiedy warto używać i w jakiej konfiguracji, ankiety, dodawanie plików (prezentacji, dokumentów), udostępnianie ekranów, programów, video, www.
- Co jeszcze potrafi ClickMeeting? Nagrywanie spotkań, tablica whitebordowa, Przycisk „Call to Action”, nadawanie na Facebooka i YouTube.
- Jak zadbać o wygodę pracy ze strony prowadzącego, a jak ze strony uczestnika?
- Jak uniknąć błędów i wpadek?
4 godziny
12. Google Meet – łatwe, wygodne i bezpieczne spotkania online.
- Google Meet – możliwości i ograniczenia w wersji płatnej i bezpłatnej.
- Różnice między spotkaniem real a virtual, rodzaje i zasady spotkań online.
- Najważniejsze funkcje programu i możliwości zastosowania (zakładanie spotkania i zapraszanie uczestników, opcje audio, video, chat, wyświetlanie prezentacji i udostępnianie ekranu, opcje widoku).
- Jak planować, rozpocząć, prowadzić i zakończyć spotkanie?
2 godziny