Akademia Trenera Online

Zdobądź niezbędną wiedzę z zakresu prowadzenia szkoleń on-line, webinarów, konferencji oraz spotkań!

Doświadczenie epidemii przeniosło nas do świata online. Dla wielu z nas, praca zdalna lub rozwiązania hybrydowe stały się codziennością. W związku z tym,  prowadzenie spotkań, szkoleń online stały się wyjątkowo pożądaną umiejętnością. Programy naszej  Akademii zostały stworzone przez doświadczonych ekspertów, którzy podzielą się z Tobą sprawdzonymi poradami oraz wiedzą.

Zamów Akademię i dowiedz się w jaki sposób możesz:

  • profesjonalnie i ciekawie prowadzić prezentacje, webinary, spotkania i szkolenia online.
  • skrócić czas nauki przez własne doświadczenie, dzięki możliwości pozyskania wiedzy z doświadczenia praktyków.
  • budować świadomie personal branding.
  • przygotowywać profesjonalne formy graficzne w oparciu o Adobe Spark, Miro, Prezi itp.
  • jak zapewnić bezpieczeństwa praw autorskich, ochrony danych osobowych itp podczas prowadzonych wydarzeń online.
  • wykorzystać w pełni możliwości platform takich jak MS Teams, Zoom czy ClickMeeting.
  • zmniejszyć poziom stresu/tremu przed prowadzeniem szkoleń, spotkań i webinarów.
  • uniknąć działań hakerów i prowadzić bezpiecznie wydarzenia online.
  • przygotować się na plan B, jeżeli sytuacja zawodowa zmotywuje Cię do zmiany zawodowej.

Dla kogo jest Akademia?

  • Trenerzy wewętrzni w firmach, którzy chcą/ muszą prowadzić szkolenia online.
  • Trenerzy freelacerzy, którzy chcą/ muszą prowadzić szkolenia online.
  • Pracownicy działów kadr/Human Resources.
  • Osoby odpowiedzialne za zarządzanie szkoleniami w firmach.
  • Osoby prowadzące zajęcia na uczelniach.
  • Osoby prowadzące spotkania on-line.
  • Oosby chcące rozwinąć działalność online.
  • Psycholodzy, terapeuci, coachowie, osoby udzielające korepetycji.
  • Osoby obsługujące wydarzenia online.

Szkolenia w ramach Akademiii:

Poniżej przedstawiamy wszystkie szkolenia składające się na Akademię Trenera Online w sugerowanej przez nas kolejności. Każde ze szkoleń stanowi odrębną całość i możemy przeprowadzić je jako osobne szkolenie.

Rekomendowana kolejność szkoleń

Czas trwania

Trener

1. Marka profesjonalnego trenera online.

Autoprezentacja oraz sztuka wystąpień online.

  • Styl trenerski a spójność i wiarygodność przekazu.
  • Savoir-vivre podczas realizacji wydarzenia on-line.
  • Mowa ciała/komunikacja niewerbalna, otoczenie, oświetlenie i inne czynniki wpływające na odbiór audytorium.

2 godziny

2. Zarządzanie sobą przez trenera online.

Techniki zarządzania efektywnością trenera – stresem, trema i emocjami w świecie on-line.

  • Zarządzanie tremą trenerską.
  • Techniki zarządzania stresem i emocjami.
  • Work Life Balance trenera online w praktyce.
  • Przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu trenera online.

2 godziny

3. Projektowanie szkolenia online.

Jak przygotować miejsce, jakie wybrać narzędzia i co warto umieć pracując zdalnie?

  • Analiza potrzeb szkoleniowych, zakładane cele rozwojowe a rodzaje wydarzeń online.
  • Przygotowanie programu wydarzenia online.
  • Zarządzenie czasem wydarzenia online.
  • Narzędzia i techniki oceny efektywości szkolenia.

4 godziny

4. Przygotowanie do roli trenera online.

Jak przygotować miejsce, jakie wybrać narzędzia i co warto umieć pracując zdalnie?

  • Terminologia w pracy trenera on-line.
  • Podstawowe komunikatory, platformy i oprogramowanie wspierające pracę trenera w szkoleniach on-line.
  • Programy prezentacyjne (m.in. prezentacje Google, Adobe Spark), aplikacje typu wirtualne stoły (Prezi, Mural, Miro), aplikacje do quizów, testów, ankiet, map myśli, map słów.
  • Szkolenia on-line a spotkanie online (zasady, dobre praktyki).
  • Uwaga i aktywizacja audytorium.
  • Trudne sytuacje w szkoleniach online – słabe ogniwa, częste błędy.
  • Bezpieczeństwo osób i danych podczas realizacji szkoleń on-line.

4 godziny

5. Profesjonalne prowadzenie szkoleń i warsztatów online.

  • Jak uczą się dorośli i jak to przekłada się na środowisko zajęć on-line?
  • Kognitywistyka – usprawnienie spotkań/szkoleń w wirtualnych pokojach.
  • Dynamika i interakcje w e-świecie.
  • Kluczowe kompetencje trenera on-line.

2 godziny

6. Prawo autorskie, ochrona danych osobowych uczestników i trenera, umowy trenerskie oraz licencje – w pracy online.

  • Czy trener tworzy dzieło i jaki powinien być zakres umowy trenerskiej?
  • Przeniesienie praw autorskich majątkowych, a licencja (wyłączna nie wyłączna).
  • Wizerunek jako dana osobowa. Ochrona wizerunku uczestników i trenera w szkoleniach online.
  • Jak chronić w sposób właściwy dane osobowe podczas szkoleń online?

4 godziny

7. Tworzenie prezentacji i materiałów wizualnych wspierających warsztaty i spotkania on-line.

  • Jak skutecznie przekazywać informacje w prezentacji Power Point?
  • Proporcje pomiędzy słowem pisanym, a mówionym.
  • Fonty, zdjęcia, ikony, rysunki odręczne, dane liczbowe i wykresy w prezentacji.
  • Dynamika prezentacji i jak ją utrzymać?
  • Co poza Power Pointem? Alternatywne programy do tworzenia prezentacji z uwzględnieniem ich specyfiki (m.in. Canva, iMindMap, Prezi, Google Template).

2 godziny

8. Narzędzia do aktywizacji online – programy komputerowe, aplikacje, chmury obliczeniowe.

  • Jak angażować i aktywizować uczestników uczestników szkoleń – wyzwania i dobre praktyki online.
  • Narzędzia przydatne do podtrzymywania zaangazowania uczestników, m.in. :
    – Quizy, testy, mindmapping, word cloud (Kahoot, Quizizz, Mentimeter, Google Forms).
    – Atrakcyjna prezentacja online (Adobe Spark, Genially, Corinth).
    – Wirtualne stoły do synchronicznej pracy w grupie (Miro, Mural, Prezi).

2 godziny

9. MICROSOFT TEAMS – program do prowadzenia spotkań i zajęć on-line. (cz I i II).

  • Tworzenie i zarządzanie zespołami oraz kanałami.
  • Planowanie spotkań, czaty i konwersacje w kanałach.
  • Tworzenie i dodawanie plików, edytowanie dokumentów, udostępnianie ekranów.
  • Dodatkowe funkcjonalności m.in.: nagrywanie spotkań, korzystanie z poleceń i pola wyszukiwania, tablica whitebordowa, Microsoft Forms.
  • Jak zadbać o wygodę pracy ze strony prowadzącego, a jak ze strony uczestnika?
  • Jak uniknąć błędów i wpadek?
  • Zalety i wady programu – czyli o czym warto pamiętać?

6 godzin

10. ZOOM Pro – aplikacja dla e-trenera, e-edukatora i nie tylko.

  • Ustawienia ZOOM: początkowe i zaawansowane – co i kiedy zaznaczyć/odznaczyć?
  • Czaty, udostępnianie ekranów, dokumentów, stron, programów, ekranów, multimediów, przesyłanie plików, praca z wirtualną tablicą, podział na podgrupy, nagrywanie.
  • Co jeszcze potrafi ZOOM – czyli przegląd aplikacji i programów pozwalających poszerzyć warsztat prowadzących spotkania, szkolenia on-line.
  • Jak zadbać o bezpieczeństwo w ZOOM?
  • Jak uniknąć błędów i wpadek?

4 godziny

11. ClickMeeting – program do prowadzenia webinarów, warsztatów i zajęć on-line.

  • Planowanie spotkań i webinarów w ClickMeeting.
  • Tryby prowadzenia spotkań – tryb dla prezenterów, tryb prezentacji, tryb panel dyskusyjny.
  • Narzędzia wspierające efektywność zajęć w ClickMeeting m.in.: czat i jego opcje (moderowany, prywatny), rozmowy audio/video kiedy warto używać i w jakiej konfiguracji, ankiety, dodawanie plików (prezentacji, dokumentów), udostępnianie ekranów, programów, video, www.
  • Co jeszcze potrafi ClickMeeting? Nagrywanie spotkań, tablica whitebordowa, Przycisk „Call to Action”, nadawanie na Facebooka i YouTube.
  • Jak zadbać o wygodę pracy ze strony prowadzącego, a jak ze strony uczestnika?
  • Jak uniknąć błędów i wpadek?

4 godziny

12. Google Meet – łatwe, wygodne i bezpieczne spotkania online.

  • Google Meet – możliwości i ograniczenia w wersji płatnej i bezpłatnej.
  • Różnice między spotkaniem real a virtual, rodzaje i zasady spotkań online.
  • Najważniejsze funkcje programu i możliwości zastosowania (zakładanie spotkania i zapraszanie uczestników, opcje audio, video, chat, wyświetlanie prezentacji i udostępnianie ekranu, opcje widoku).
  • Jak planować, rozpocząć, prowadzić i zakończyć spotkanie?

2 godziny

Projekt Akademii Trenera Online realizowaliśmy dla Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Lublinie. Poznaj opinie Uczestników:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl