komunikacja wewnetrzna w organizacji

Komunikacja wewnętrzna w organizacji

Szkolenie pozwala na nabycie umiejętności tworzenia efektywnej komunikacji wewnętrznej wspierającej osiąganie celów organizacji. Rozwija kompetencje planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych, w szczególności definiowania celów komunikacji, doboru narzędzi oraz mierzenia efektów w odniesieniu do kluczowych wyzwań organizacyjnych.

  • Szkolenie dostępne na zamówienie.
  • Szkolenie realizujemy również w formule szkolenia online.

Czas trwania: 2 dni szkolenia. Jest możliwość skrócenia zgodnie z wytycznymi klienta.

Cele i Korzyści

Cele szkolenia:

  • Rozwój umiejętności strategicznego planowania i organizowania skutecznych działań komunikacyjnych.
  • Rozwinięcie kompetencji w zakresie tworzenia komunikatów wewnętrznych.
  • Nabycie umiejętności dostosowywania sposobów komunikacji do wymagań sytuacyjnych i założonych celów.
  • Umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w zwiększaniu skuteczności własnych działań komunikacyjnych.

Korzyści dla uczestników:

  • Nabycie wiedzy na temat wyzwań oraz wiodących trendów w komunikacji wewnętrznej.
  • Rozwinięcie kompetencji planowania strategicznego i definiowania celów komunikacji w odniesieniu do wyzwań organizacyjnych.
  • Doskonalenie umiejętności doboru narzędzi komunikacji w określonym kontekście sytuacyjnym.
  • Rozwijanie kompetencji tworzenia skutecznych komunikatów firmowych.
  • Poznanie założeń i metod badania efektywności komunikacji.
  • Poszerzenie wiedzy w zakresie właściwych sposobów komunikowania zmian organizacyjnych.
  • Zapoznanie się z licznymi praktycznymi przykładami rozwiązań komunikacyjnych.

Adresaci szkolenia:

  • Właściciele firm, Kierownicy, Specjaliści.
  • Kierownicy i pracownicy działów personalnych.
  • Osoby odpowiedzialne za tworzenie i wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej w organizacji.
  • Osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

Program Szkolenia

Komunikacja wewnętrzna w organizacji

  • Program, formę szkolenia oraz agendę godzinową dopasowujemy do potrzeb szkoleniowych Klienta.

Dzień I

Komunikacja wewnętrzna – fundamenty

  • Komunikacja wewnętrzna – najnowsze trendy.
  • Komunikacja wewnętrzna – podejście tradycyjne i współczesne.
  • Standardy i dobre praktyki w służbie komunikacji wewnętrznej – przykłady z praktyki.

Zastosowanie obrazu w komunikacji wewnętrznej

  • Materiały filmowe w komunikacji wewnętrznej.
  • Ikonografia – przykłady zastosowań.
  • Pomysły na wykorzystanie obrazu w komunikacji wewnętrznej.

Komunikacja wewnętrzna a zaangażowanie

  • Czym jest zaangażowanie?
  • Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wizerunek pracodawcy i zaangażowanie pracowników?
  • Jak wspierać zaangażowanie poprzez działania komunikacji wewnętrznej.

Strategiczne podejście do komunikacji

  • Powiązanie działań komunikacyjnych z priorytetami biznesowymi.
  • Elementy planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych.
  • Tajemnica skuteczności – właściwe określenie celu komunikacji.

Dzień II

Narzędzia komunikacji wewnętrznej

  • Najczęściej stosowane narzędzia komunikacji wewnętrznej.
  • Atuty i mankamenty poszczególnych grup narzędzi.
  • Optymalny dobór narzędzi – przykłady z praktyki.

Planowanie strategii komunikacji – case study (praca na przykładach uczestników).

Skuteczne komunikaty

  • Atrybuty skutecznego komunikatu.
  • Sposoby zwiększania sugestywności komunikatów.
  • „Co w tym wszystkim jest dla mnie?” czyli oczekiwania pracowników odnoście treści.

Badanie efektywności komunikacji

  • Po co badamy i co można uznać za sukces w realizacji audytu?
  • Wyzwanie – właściwe określenie celu i zakresu badania.
  • „Mechanika” audytu – najczęściej stosowane narzędzia badawcze.

Komunikacja w zmianach organizacyjnych

  • Czym jest zmiana i jakie naturalne konsekwencje wywołuje?
  • Jakie komunikacyjne wyzwania pojawiają się w procesie zmian?
  • Dopasowanie sposobów komunikacji do fazy zmian – wskazówki.

Podsumowanie (planowanie działań) i ewaluacja.

Eksperci

METODY SZKOLENIA

Activity Based Learning

Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning)

Ćwiczenia

Uczestnicy będą brali udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym.

Feedback

Uczestnicy będą mieli również możliwość autodiagnozy oraz otrzymają feedback od trenera.

Pełna Aktywizacja

Trener będzie przedstawiał merytorykę zgodnie z 3 kanałami przekazu informacji – wzrok, ruch, słuch.

Dyskusja

Panel dyskusyjny, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról, analiza przypadków i filmów poglądowych.

Opinie o Szkoleniu

Tchibo Manufacturing Poland

Klienci

Powyższe szkolenie firma Human Skills miała przyjemność prowadzić m.in. dla Uczestników z takich firm i instytucji jak: ING Business Shared Services B.V., igus Sp. z o.o., Vestas Poland Sp. z o.o., Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o., Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Electrum Sp. z o.o., Yokogawa Polska Sp. z o.o.

Informacje organizacyjne

Jak tworzymy szkolenia dla firm ?

Analiza potrzeb szkoleniowych

Weryfikacja celów szkolenia

Zaprojektowa-
nie programu szkolenia

Ustalenia logiczno – administracyjne

Realizacja szkolenia

5 powodów, dla których warto wybrać to szkolenie:

1. Wnikliwie zbadamy Twoje potrzeby szkoleniowe, a następnie dopasujemy do nich odpowiedniego Trenera oraz propozycję programu szkolenia.

2. Przydzielimy Ci opiekuna, który zapewni stałą opiekę merytoryczną i organizacyjną nad projektem.

3. Uczestnicy Twojego projektu otrzymają niezbędny pakiet materiałów szkoleniowych w atrakcyjnej formie.

4. W trakcie projektu gwarantujemy stosowanie przez Trenera różnorodnych metod i narzędzi szkoleniowych.

5. Twój projekt zakończymy szczegółowym raportem poszkoleniowym, wraz z ewaluacją i rekomendacjami na przyszłość.

gwarancja jakości human skills

Dopasujemy program do Twoich potrzeb:

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

ul. Widok 18/2, 00-023 Warszawa

(22) 224 21 95

603 906 655

biuro@humanskills.pl

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz uzyskać atrakcyjne ceny dla pracowników swojej firmy?

Zastanawiasz się, czy to szkolenie jest dla Ciebie? Skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów w bezpłatnej konsultacji:

(22) 224 21 95

Zadzwoń do nas

biuro@humanskills.pl

Napisz do nas